Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hallo dames!
    Even een update van hiero! Mannetje is nog steeds behoorlijk ziek; ik vind m wel heel erg zielig hoor! Hoge koorts gehad vannacht, dus het was weer een onrustige nacht voor ons allebei! Ik hoop maar dat ie er morgen wat beter bij zit, want zoals hij nu is ken ik hem absoluut niet. Hij heeft t behoorlijk te pakken.
    Het ziekenhuis heeft netjes teruggebeld. Zaadonderzoek gaat idd niet door, maar dat had ik wel verwacht. Als er namelijk slecht zaad uitkomt kan dat gewoon door de koorts komen, dus dan weten we nog niets. Over twee maanden kan hij het alsnog laten doen. Onze afspraak de 19e gaat wel gewoon door, dan kan de gyn bij mij iig de kweek voor chlamydia geloof ik afnemen, dan hebben we die resultaten over twee maanden ook. Half maart dus herkansing voor het zaadonderzoek.
    Zoals ik al zei; we zijn er aardig rustig onder. Bevalt erg goed moet ik zeggen! Ik hoop dat ik t zo vol kan houden. Ik probeer maar te blijven denken aan hoe gelukkig we saampjes zijn (en nu hij zo ziek is mis ik m al vreselijk) en dat helpt goed.

Gaby: misschien is een test bij de huisarts nog niet zo'n gek idee. Die kan wat objectiever naar het resultaat kijken en zit je niet zelf weer naar een wel/niet streepje te turen.

CG: succes morgen! Hoop dat je goed nieuws krijgt! *stuurt een heleboel positieve energie naar je toe*

Merel: kan me ook voorstellen dat je ff afstand hebt genomen hoor. Ik denk ook wel eens; dan ben ik er misschien minder mee bezig, maar ik vind het veel te gezellig en ben veel te nieuwsgierig hoe het met jullie allemaal gaat.

Nou dames; ik ga maar weer s kijken of mijn man iets te eten naar binnen heeft gekregen....
    Fijne avond allemaal!
    xxx hypo

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

nee denk niet dat ik dat doe.. moet trouwens ook morgen en overmorgen.. vroeg beginnen op t werk.. dus ja.. huisarts is pas om 8 uur open.. en dan ben ik al onderweg naar t werk..
    kan t moeilijk daar op de stoep zetten.. donderdag doe ik gewoon weer zelf een test.. en dan ff kijken of die wat duidelijker is..
    wachten wachten wachten....
    das t enigste wat we kunne doen,,...

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede avond dames!

Merel, van harte welkom terug! Ik hoop dat deze tweede poging gelijk raak is voor jullie. Ik kan me erg goed voorstellen dat je wat afstand wilde nemen, het is dan ook een grote achtbaan dit gebeuren. Wel erg leuk dat je nu weer terug bent hoor :D
    En lekker dat je nu het korte schema krijgt, ik hoop da dit beter aanslaat voor je. Succes in ieder geval en ik blijf duimen!

Hypo, wat balen dat jullie zaadtest nu niet door kan gaan. Ik vind het heel erg knap hoe je er mee om gaat! Wel fijn dat de andere afspraak gewoon door gaat. Misschien kunnen ze ondertussen al die andere dingen onderzoeken. Wens je mannetje maar veel beterschap (ze zijn altijd zo zielig als ze ziek zijn he ;) )

Zon, hoe was het met de file vandaag? Bij mij viel het wel mee gelukkig...

CG, ik snap dat je ongerust wordt bij het idee van de punctie, maar het gaat gewoon erg meevallen denk ik! Ik hoop dat je vanavond een beetje hebt kunnen doorwerken zonder geplaagd te worden door je hormonsters.
    Ik wens je alvast heeeeeeeeel veel succes voor morgen en laat je gelijk weten hoe het was?

Gaby, even afwachten dus, spannend hoor. Ik wens je veel scces met het wachten en dan duimen we hier op een goede afloop.

Esser, hoe gaat het nu? Ik was nog vergeten te vertellen dat Guido leuk was :D

Hier alles goed, beetje keelpijn weer (hopelijk zakt het weg voordat het echt doorzet). De klok tikt door naar de 11e....

Liefs Mia

4. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Avond meiden ;)

CG, morgen is weer een belangrijke dag. Ben zo benieuwd en hoop dat je goed nieuws krijgt! Zet 'm op :thumup:
    Zal aan je denken..... Hopelijk is je late dienst meegevallen?

Gaby, nog even afwachten tot donderdag dus. Hou je rustig!

Merel, die combinatie van gonal f en cetrotide heb ik ook gebruikt bij onze 1e icsi poging. Ik was er tevreden over, geen gekke of noemenswaardige klachten gehad! Dat is nu met de progynova wel anders hoor.... :(
    Wat je schrijft over die zetpillen; dat is er wel een om voor de volgende keer anders aan te pakken ja ;) Ik zelf kreeg 2 oxazepam tabletjes, 1 voor de avond er voor en 1 voor de ochtend van de punctie. Was i.i.g genoeg van de wap, hahaha.

Hypo, sterkte voor je mannetje! Klinkt erg goed beroerd....
    Ik hoop ook voor je dat je die rust die je nu voelt ook vast kan blijven houden!

Mrsmia, keelpijn...bleh..... hopelijk zet het niet door inderdaad.

Hier gaat het wel okay. Met het ZH vandaag gebeld ivm mijn klachten.
    Tja, zoals verwacht, het zijn allemaal bijwerkingen van de progynova...
    Rustig houden en kleine beetjes eten verdeelt over de dag moet wat kunnen helpen. Ook wel in de gaten houden en donderdag bij de controle echo even terugkoppelen.
    Op het werk vandaag ook even een flinke huilbui gehad tijdens de werkgroep..... (= multidisciplinair overleg) Voelde me even zo kl*te en verdrietig. Plus het feit dat ik met 1 zware zaak zit in mijn caseload en aan mezelf merk dat die wel zwaar is om nu te draaien.
    Gelukkig door iedereen goed opgevangen, ruimte gekregen en kunnen kijken naar mogelijke oplossingen e.d. Dus dat was wel prettig.
    Maar toch, zulke emo-buien heb ik toch liever elders dan op het werk...ach ja......
    Duik m'n bedje in meiden....
    liefs

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen!

Esser, wat vervelend zo'n emo-bui op je werk. Lijkt me ook niet leuk, maar ja, het is even niet anders. Weet iedereen ervan of alleen een paar mensen?

CG, ik was nog vergeten te vertellen dat ik dat over die stimulatie heb gevonden onder: Mijn behandeling, Stimlatie en dan uitslag. Maar het kan best zijn dat er bij jou wat anders staat aangezien ik ook aan de pil ben en ze dus de dingen misschien beter kunnen plannen.
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes vandaag!

Allemaal een fijne dag vandaag!
    Liefs Mia

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Bij welk zhuis zitten jullie dan? Radboud? Ik wil ook Morfine! Hoor het van meer meiden, narcose, morfine weet ik het wat. En in Rotterdam is het gewoon: tanden op elkaar en niet zeuren, zetpilletje erbij en klaar!
    Maar goed, ik blijf maar tegen mezelf zeggen: die punctie is zo voorbij, maar die 2 wachtweken zijn pas echt K*T!

CG: laat je ons snel de uitslag van je echo weten?
    Jullie allemaal een goede dag vandaag!

7. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Wauw, ff goed nieuws: Heb net het zhuis gebeld, kan vandaag gewoon beginnen met spuiten, maar.... Ik moet morgen voor een uitgangsecho komen, want dan mag ik toch onder narcose tijdens de punctie!

Zo'n opluchting!

8. gaby1986

hey allemaal..

ik ging toen straks plassen.. en met t afvegen zat er een klein beetje roze bij..maar nu weer helemaal niks.. dus ik denk toch dat ik vandaag nog of morgen ofzo ongesteld ga worden..ik zie t allemaal wel..

9. gaby1986

ik heb net wat info opgezocht enzo over ivf.. en ben er alleen maar banger voor geworden... :pale:
    wie van jullie heeft al een keer een behandeling gehad.. en kan mij precies vertellen wat er gebeurd..
    ik ben ook best bang voor naalden.. en nu ik die info gelezen heb.. ben ik er nog alleen maar banger voor geworden..

10. gaby1986

aaaaaaaaaah mijn brief is er.. 20 januari.. moeten we in t ziekenhuis zijn..

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!
    Hier ff snel een berichtje want ik heb weinig tijd.

Merel, wat goed dat je nu al mag beginnen :D :D :D
    Ik hoop voor je dat de echo morgen ook goed is.
    Wij zitten inderdaad met velen in het Radboud (maar niet allemaal hoor: Esser en Susan in ieder geval niet)

Gaby, ik hoop voor je dat je natuurlijk niet ongesteld wordt, maar aan de andere kant weet je dan wel waar je aan toe bent. Erg fijn dat je brief binnen is! Misschien heb ik niet zo goed opgelet, maar waarvoor ga je precies naar het ZH? Wat hebben ze al wel/ niet onderzocht?

CG, hoe was het? Ik ben natuurlijk heeeeeeel nieuwsgierig!

Liefs Mia

12. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi!

Merel, goed nieuws zeg! Hopelijk is de uitgangsecho morgen gewoon met goed bericht!

Gaby, jee.......das wel weer onzekerheid.....
    Wilde je morgenochtend nog wel testen? Mits je niet ongesteld bent?

Mrsmia, drukke dag vandaag? ;)

CG, joehoe.....waar ben je? Hoe was het vandaag in 't ZH?
    We zijn nieuwsgierig hier! ;)
    liefs

13. gaby1986

het zaad van mijn vriend is niet goed.. hij is toen hij 10 was geopereert geweest aan 2 niet ingedaalde balletjes.. en nu is zijn zaad erg slecht.. wij gaan nu naar t ziekenhuis voor een intake voor ivf of icsi..

t is bij dat ene kleine veegje gebleven.. dus denk wel dat ik morgen nog ga testen..

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Oja, nou weet ik het weer.... tja, zoveel verhalen van iedereen ook hier, soms kan ik niet alles meer onthouden, sorry :oops:
    Wel raar dat het bij dit ene veegje is gebleven! Dan ga ik er toch steeds meer in geloven dat het misschien toch raak is... Gewoon testen morgen en het ons dan gelijk laten weten :D Succes ermee!

Esser, vandaag weer wat minder emo op je werk? Ik hoop het voor je.

Liefs Mia

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Dames,

Ik ga vandaag even ego zijn want ik ben echt helemaal kapot !
    Zware dag gehad.

Vanmorgen waren we veels te laat voor de echo, we zijn langer dan 2,5 uur onderweg geweest :schock:
    Gelukkig had ik het telnr. al in mijn mobile staan (had al een voorgevoel met al die sneeuw) en konden we gewoon geholpen worden.
    Ze hebben geleijk bloed geprikt en 10 min later had ik de echo, het zag er allemaal netjes uit, de eitjes groeien goed (ik geloof aan de ene kant 6 aan de andere kant 7 ) en ik heb vanmiddag al de bloeduitsl. gekregen :
    Zaterdagochtend (morgen krijg ik te horen hoelaat) hebben we de punctie al :confused: \:D/ 8-[
    Ik ben helemaal blij, en emo en nu helemaal een stresskip, wel een leuke combi: eierdoos en stresskip hahaha :)
    Vanavond voor het laatst deca en puregon spuiten en morgen de pregnyl al! Manlief begint het nu ook allemaal erg spannend te vinden.....

Dus hypo, je positieve kracht heeft ontzettend goed gewerkt ;)

Morgen heb ik een vroege dienst dus ben dan al om 7:00 uur aan het werk, maar het voordeel ik ben dan in de middag vrij, dus morgenmiddag zal ik weer hier te vinden zijn....
    Ga zo mijn spuiten zetten, daarna lekker onde de douche en naar bed, ben echt helemaal kapot van alle emoties.

Voor iedereen hele dikke knuffels,
    enneh tot morgen.....
    ps. (wilde al schrijven p.esser hahaha) als ik het goed heb onthouden, succes morgen Esser.... (of heb ik dat nu mis)

16. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    CG, wow! Dat is wel een spannende dag geweest meid!
    Maar een met wel erg goed nieuws!
    14 eiblaasjes; netjes!
    Dat wordt spannend...... zaterdag de punctie.
    Dan heb je waarschijnlijk ook maandag de TP.
    (tenminste, zo liep het bij mij....)
    Zal zo aan je denken en voor je duimen!

En een broedkip en een stresskip gaan goed samen
    hoor ;)

Klopt trouwens, morgenochtend heb ik de controle echo.
    liefs

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Wauw CG, wat een goed nieuws :D :D :D
    Ik ben echt heel erg blij voor je, want het lijkt me niks om zo te stressen en dan ook nog eens zo lang in de auto zitten :confused: Gelukkig heb je lekker veel eitjes en gaat het zaterdag echt gebeuren (staat er ook minder file gelukkig ;) ).
    Nu even genieten van het goede resultaat.

Esser, veel succes morgen!

Gaby, jij ook met testen natuurlijk!

Liefs Mia

18. gaby1986

fijne avond allemaal..

tot morgen..

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Jaaa, goed nieuws CG! 14 eitjes en zaterdag al punctie. SPANNEND!

Mia: de 11e komt ook al snel dichtbij, dan gaat het voor jou ook beginnen! Vandaag toch weer erg lang gedaan om op werk te komen. Maar ik vind het weer verder wel erg mooi en lekker fris! Gisteren nog sneeuwgevecht met collega's gedaan in de pauze. Leukleukleuk.

Esser en Merel: succes morgen met de echo's, ik hoop voor jullie allebei dat het er goed uitziet!
    Esser, wat naar dat je zo'n emo dag had op werk. Maar maak je er niet druk om hoor, dat kan gewoon gebeuren en de anderen snappen het zo te horen wel goed. Voel je je inmiddels al wat beter? Ik heb morgen gesprek met mijn afdelingshoofd en ik denk dat ik het haar ga vertellen van de ICSI. Volgende week is intake, dus ben ik een halve dag weg en als we terugkomen van vakantie gaat t allemaal starten. Denk dat ik het toch prettig vind als ze het weet. Misschien voor mij morgen dus ook een emo werkdagje.....

Gaby: welterusten meid en toch een beetje blijven hopen dat de ongi wegblijft.....

Liefs Zon

20. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    @Gaby: Over de IVF/ICSI: ik vond het de 1e keer ook super eng ( nu natuurlijk wel weer een beetje) maar over dat prikken moet je je echt geen zorgen maken, voordat je het weet ben je een echte junkie! De punctie is geen feest, maar noodzakelijk kwaad en de wachtweken, waar je nu dus nog niet bij stil staat, zijn gewoon het meest slopend, zolang je aan het prikken bent, echo's krijgt en zelfs een punctie, ben je actief bezig met je kinderwens en dan... 14 dgn wachten en onzekerheid. Verder moet je wel selectief lezen op internet, er staat zoveel op. Ik dacht minstens dat ik in het zhuis zou komen met overstimulatie etc, en dat was ook nergens voor nodig! En Rust is denk ik nog het allerbelangrijkste tijdens de behandeling!

@CG: Spannend meid, Hou je haaks! Wat een mooie score!

Tot morgen! X

Share This Page