Ja, hier duim ik ook met je mee CG! Spannend hoor, maar tabletje werkt wel. Probeer verder gewoon te blijven ontspannen, van je hoofd tot je tenen, klinkt stom maar als je dat een beetje vol kan houden helpt het al veel! Wat krijg je verder nog voor medicatie voor de punctie? Esser, ik zou dat ook niet kunnen hoor, een embryo 'weggooien'. En je weet ook nooit van te voren of ze allebei doorgroeien. Een vriendin van mij heeft via ICSI een hele mooie dochter, maar die hadden ook 2 embro's terug laten plaatsen, dus je weet het nooit! Ik denk dat wij ook 2 embryo's laten terug plaatsen, zeker als ze allemaal van gem kwaliteit zijn. En als er echte kans is op cryo's kunnen we altijd nog kijken. Het klinkt allemaal zo stom he! Jullie ( CG en Esser) lopen wel aardig gelijk op. De wachtweken zijn zo shit! Is fijn als je dat met iemand kan delen. Met de Gonal F gaat het goed, heb eigenlijk nergens last van. Wij hebben deze poging tegen niemand verteld dat we zijn begonnen, vorige keer wel, maar iedereen leeft zo mee, mn broers waren zelfs al in babywinkels aan het kijken! Dus nu hou ik gewoon mn mond. tenminste dat probeer ik, mn beste vriendin weet het wel, want ik moet af en toe wel ff bij iemand mn ei kwijt natuurlijk! Hoe doen jullie dat?
Hoi Dames, we hebben de punctie om 10:00 uur, maar we zijn nu al in het Radboud (jaja je kan daar zomaar internetten ! ) we hadden geen files of andere vertragingen. Ik voel me nu weer even relaxed, maar de zenuwen zitten er ook wel . Bedankt dat jullie zo lief meeleven !\Als het goed is kan ik snel weer op alle berichtjes reageren Nou nog een uur en we zijn aan de beurt, spannend...... liefs C.G.
Hallo! CG, op dit moment zit je waarschijnlijk al in de auto naar Nijmegen en ben ik dus te laat om je heeeeeeeel veel sterkte te wensen voor de punctie vandaag. Maar ik zal zeker voor je duimen dat het goed gaat en dat de morfine zijn werk doet, zodat de pijn meevalt! Hopelijk is het een mooie oogst Voel je je al wel wat beter? Want al dat overgeven en zo kun je er niet echt bij gebruiken natuurlijk. Merel, wat fijn dat alles goed gaat en wat lekker zo'n schaatstocht! Ik hoop dat het doorgaat en dat je je goed voelt. Ik heb nog niet op het ijs gestaan dit jaar.... heb er nog geen tijd voor gehad/ gemaakt. Ik kan goed bergijpen dat jullie deze keer niks gezegd hebben tegen iedereen. Al dat medeleven is erg lief, maar soms is het makkelijker als niemand ernaar vraagt. Het gaat gewoon lukken deze keer en dan heb jij ineens erg goed nieuws Esser, nog twee dagen en je krijgt je telefoontje en TP.... spannend hoor! Ik duim voor je dat alles goed gaat deze keer. Hypo, hoe is het met jou en met je zieke mannetje? Hier nog 1 nachtje slapen en dan gaan mijn eerste deca spuit erin. Ik vind het een beetje spannend, maar ben niet echt zenuwachtig. Klink misschien gek maar ik heb er eigenlijk wel zin in. Dan gaat er tenminste wat gebeuren. Fijne zaterdag nog! Liefs Mia Gaby, nog steeds niet ongesteld? Wel raar hoor dat je al wel de krampen en zo hebt, maar nog geen bloed. Ik hoop voor je dat het ondertussen is doorgebroken, want zo zitten wachten maakt je ook alleen maar onzeker. Sterkte meid!
hey, de buikpijn en zo is weer over.. en ben nog niet ongesteld.. k vind t nu wel erg lang duren.. maar ja.. als ik volgende week dinsdag nog niet ben. vraag ik t wel even in t ziekenhuis.. als we er dan toch zijn..
Hee dames, Wat een geklets allemaal weer tijdens mn vakantie (heb vanaf mn telefoon wel meegelezen hoor dus ik was wel enigszins op de hoogte)! Allereerst, welkom terug Merel! Ik snap heel goed dat je het even gehad had en wat goed dat jullie thuis eerst alles hebben laten bezinken voordat jullie je weer in de volgende behandeling zijn gaan storten. Wat fijn trouwens dat je het korte protocol mag doen nu (dat heb ik toch goed onthouden)! Ik hoop voor je dat het geluk aan jullie zijde is deze keer Hypo, wat erg van je zieke mannetje! Dat heeft toch zeker wel een week geduurd dus? Ik ben benieuwd hoe het nu met hem is .... Toch wel balen dat het onderzoek is uitgesteld maar wel brgrijpelijk natuurlijk want het zo absoluut niet representatief zijn. Wat goed van je dat jullie er zo rustig onder zijn trouwens........ Esser, spannend joh maandag de TP van jullie cryo's! Hoe gaat het nu met de bijwerkingen van de medicijnen? Weet dat je daar wel wat last van had maar hoor er nu nix meer over... Geen last meer dus of ben je gewoon niet zo'n 'klager'? Mia, nog 1 dagje en je mag beginnen! Ik kan me zo goed voorstellen dat je er toch ook wel naar uit kijkt om te starten met de behandeling. Ik heb dat ook hoor........Aan de ene kant wil ik zsm starten want idd, dan gebeurt er tenminste wat, maar aan de andere kant toch best eng hoor als je je bedenkt wat er allemaal met je lichaam gaat gebeuren. Ik hoop trouwens voor je dat het tijdens de behandeling wat rustiger is op je werk en dat je wel voldoende tijd neemt voor jezelf om te rusten. Schijnt dat voldoende rust ook bijdraagt aan de behandeling. Zon, ja jij had toch de 13e je intake bij het zkh? Hoe is dat gegaan? Je moet zeker bellen op de 1e dag van je nieuwe cyclus om te horen of je mag beginnen? En, al bijna met vakantie! Waar ga je naartoe, of heb je dat al gezegd en ben ik het vergeten? Gaby, vreemd van je cyclus maar misscihen is het beter om het niet te willen begrijpen (ik weet er alles van). Wellicht kan je 20 jan vragen aan het zkh om een inwendige echo te maken zodat ze kunnen zien of 1) je miss toch zwanger bent, 2) je in de 1e helft van je nieuwe cyclus zit (dan kunnen ze eiblaasjes zien zitten, waarvan 1 grotere die dus zal verder uitrijpen), 3) de dikte van je baarmoedersijmvlies kunnen opmeten zodat ze ook op die manier kunnen kijken waar in je cyclus je zit. Ideetje? Ieoor, hoe was jouw wintersport? Hoe is het trouwens met 2bb en loesie? En last but not least natuurlijk CG! Wat stoer dat je punctie zo goed is verlopen (heb al wat inside information natuurlijk )! En dan vanaf vandaag lekker met die balletjes aan de slag, heerlijk, hahaha. In ieder geval is datgene waar je het meest tegenop zag, goed meegevallen, en in principe is de werkelijke behandeling over een paar dagen bijna klaar. Het grappige is, als je er zo over nadenkt, dat deze komende 2-3 dgn de belangrijkste zijn van de gehele behandeling want nu worden jullie embryootjes 'gemaakt' en dinsdag na de TP is dat klaar...en dan komen nog die verschrikkelijke wachtweken! Neem je wel voldoende tijd en rust voor jezelf? Ik sta altijd voor je klaar hoor! Als je zin hebt om wat leuks te doen, ik rijd zo jouw kant op! Nou, dan onze vakantie... tja... wat moet ik daar van zeggen. De vakantie is een beetje in duigen gevallen Vrijdagnacht toen we zouden vertrekken, begon manlief zich niet lekker te voelen. Bleek koorts te hebben (38.8gr)... Wel nog even geslapen/gelegen in bed en toen zijn we ingepakt en weggereden. Ik heb toen gereden van A'dam tot aan Luxemburg en mannetje is lekker gaan slapen. Daarna was ik natuurlijk kapot dus hij weer een stukje gereden en vervolgens hebben we het netjes afgewisseld. We hebben onder de paracetamollen gestopt en zondag ging het ook al wat beter. Toen begonnen met rustig aan skien maar 's middags beiden even gaan slapen. Ook ik begon me toen niet goed te voelen (manlief juist weer wat beter) en wat bleek, ja hoor, mannetje had me aangestoken en nu had ik 39.1 gr! Mn hele maandag in bed gelegen met koorts wisselend tussen de 38.5 en zelfs 39.5 gr! Wat een ramp... Mn enige vakantie van 2009 zo verpest... Ik voelde me zo ellendig, ook met de hele behandeling in het vooruitzicht, heb veel gehuild daar... Manlief heeft vanaf maandag gewoon elke dag kunnen skien ('s ochtends les en 's middags of relaxen of met mij rustig aan skien, wat ik vanaf dinsdag heb geprobeerd... Dinsdag had ik nog maar 37.8gr dus ik vol goede moed op de ski's gestaan maar was echt zo snel uitgeput! 1 piste en echt buiten adem en bekaf... 's Avonds bleek ik weer 38.4 gr te hebben dus misschien toch weer te veel actie voor die ene dag (5 pistes...waar hebben we het over!). Om een lang verhaal kort te maken, ik heb eigenlijk alleen donderdagmiddag en vrijdagochtend goed kunnen skien, qua gezondheid, en toen gingen we alweer richting huis. Jullie begrijpen, ik baal als een stekker! Nu kreeg ik ineens het geweldige idee om in april miss nog 1 weekje te skien met manlief, rondom Pasen. Nu kijken of dat kan en of er iemand mee wil (heeft hier iemand interesse? CG wellicht?)... Qua cyclus, ik begrijp er nix meer van. Heb deze week ergens mn ei gehad maar heb ook al 3 dgn last van bloedingen... Hoop niet dat ik deze keer 2.5 wk bloed want dat is wel erg lang... Ga de 20e ook pleiten voor het korte protocol (dus hetzelfde als merel doet) en hopelijk dan meteen starten. Gelukkig nog maar 10 dgn wachten en dan is het eindelijk zover... Dames, ik ga maar ns opruimen hier, is natuurlijk nog een enorme zooi en vanavond hebben we de verjaardag van mn zus, vader en manlief in een cafe hier. Zal wel gezellig worden. Hoop dat ik mn gehoest en neusverkoudheid (wat ik aan de koorts heb overgehouden) enigszins in toom kan houden... Ik ben blij dat ik weer terugben want ik heb dat gekwebbel en jullie natuurlijk enorm gemist! Liefs Suus
Goedemiddag meiden! Suus: Welcome back. Wat zuur dat je bijna de hele vakantie ziek bent geweest. Ik zou net als jij ook heel erg balen als een stekker. Ga je eindelijk op vakantie, is het ook nog de enige vakantie van dit jaar en word je ziek. Wat een pech zeg. Ik hoop dat het je lukt om nog een keer te gaan. CG: Wat hoor ik via Suus, is het je meegevallen de punctie? Wat fijn! Hoeveel eitjes hebben ze gevonden? Ben heel benieuwd naar je verhaal. Mia: Morgen al de decapeptyl, gaat best snel hè. Fijn dat je nu eindelijk kan beginnen. Gaby: Nog steeds niet ongi? Ik sluit me bij het advies van Susan aan. Esser: joehoe bijna maandag! Ik zou ook zeker geen cryo weggooien als ik jullie was. Volgens mij worden die ook heel vaak per 2 ingevroren en ook alletwee teruggeplaatst. En...mocht een tweeling worden: leuk toch? Hier zijn we er nog steeds niet uit of we sowieso twee laten terugplaatsen (ook bij 2 toppers). Ik wil graag alle kansen benutten, mn mannetje is wat voorzichtiger, die is toch ook bang voor complicaties bij een tweelingzwangerschap. En soms denk ik ook misschien moeten we de eerste keer maar 1 doen. Kortom: we zijn er dus nog niet uit. Blijft moeilijk vind ik. Susan: ja, heb dinsdag de 13e de intake afspraak. En dan mogen we ons de eerste dag van de volgende cyclus aanmelden. Als het goed is wordt ik over een paar dagen ongesteld, dus zou heeeel mooi zijn als ik me meteen zou kunnen aanmelden. Maandag de 19e gaan we op vakantie naar canarische eilanden tot 30 jan. En dan kunnen we paar dagen nadat we terug zijn beginnen met spuiten. Merel: Heb je al geschaatst? Fijne zaterdag nog! Liefs Zon
zon en susan: ja ik ga t ook vragen volgende week dinsdag.. als ik nog niet ongi ben dan.. want vind t toch wel vreemd.. heb sinds 3 dagen ook weer een klachtje erbij mijn (.)(.) doen echt zeer nu.. heb gewoon moeite om smorgen mijn bh aan te doen.. maar als die eenmaal zit is t goed.. en als die s'avonds weer uit gaat.. dat doet zeer... maar ja...testen heeft denk ik toch geen zin meer...
hee ladies, Even snel een berichtje, De punctie viel me heel erg mee je voelt de naald wel even maar het is echt goed te doen hoor, ze hebben 10 eitjes geoogst, waarvan er 6 overbleven. De napijn vind ik echter wat minder, heb de hele middag op bed gelegen en ben natuurlijk in slaap gevallen maar ik ben nu weer wakker en voel mijn buik echt pijn doen.... Van de 6 eitjes zijn er 3 bevrucht\ geïnjecteerd, dus dat was toch wel even en kleine tegenvaller, maar ach we willen het liefste er 2 overhouden voor de tp, dus ik hoop dat dat met 3 lukt, maar dat horen we maandag. Spannende dagen dus. Ik ga lekker met slaapzak op de bank liggen en me lekker laten verwennen door mijn superlieve man. Liefs C.G. ps mocht ik er morgen niet zijn, mia succes met je deca ! enneh Esser, succes maandag met de tp.
CG: ben blij dat het meeviel.. alleen jammer dat je buikpijn hebt nu..hopelijk is het snel over... liefs Gaby
CG: Sterkte met je buikpijn; doe het maar lekker rustig aan! Duimen hard voor je dat het goed komt met de drie eitjes! Sterkte! xxx hypo
Hallo! CG, wat fijn dat het goed gegaan is en dat het meeviel! Die morfine heeft dus toch zijn werk gedaan Alleen wel vervelend dat je nu zoveel last hebt van je buik. Laat je inderdaad maar goed verwennen door je mannetje en de TP over 3 dagen gaat vast ook goed. Hebben ze je ook verteld waarom ze er maar 3 hebben bevrucht/ geinjecteerd? Hebben ze er wel meerdere geprobeerd of konden ze geen goede zaadcellen vinden? Wij gaan gewoon hopen dat deze 3 het heel goed doen voor jou en dat ze (1 of 2) gelijk aanslaan! Voor nu: veel sterkte met je buikpijn. Gaby, wat rot voor je dat je nog geen duidelijkheid hebt. Ik zou ookg gewoon jullie afspraak in het ZH afwachten en daar verder vragen. Wel raar dat je last hebt van je (.)(.), dat is toch ook een zwangerschapsteken (misschien nog 1 testje wagen?). Sterkte ermee. Susan, oh nee, wat ontzettend naar voor jullie dat de vakantie zo "ziek" was. Je keek er al zo lang naar uit en dan zijn jullie allebei niet lekker (om de beurt ook nog ) Hopelijk kun je nog een keertje op vakantie in april. Die cyclus van jou is ook niet echt normaal he... hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid. Zon, de 13e is ook al erg snel! En als het nou goed uit komt met je menstruatie mag je vast gelijk beginnen. Maar, eerst lekker op vakantie Heerlijk met dit weer even weg naar de zon. Ik weet niet naar welk eiland je gaat, maar ik ben eens op Gran Canaria geweest en dat was erg leuk. Alvast heel veel plezier in ieder geval. Dan kom je lekker uitgerust terug voordat het hele circus begint, fijn hoor. Hoe is het met de rest? De tijd gaat hier inderdaad snel: morgen de eerste spuit erin. Ik denk om 21.00 uur, dat lijkt me wel een gemakkelijke tijd. Ook heb ik geprobeerd om wat meer rust in te bouwen (vooral in mijn avondprogramma's) en tijdens de week van punctie/ terugplaatsing en de wachtweken. Hopelijk helpt het. Fijn weekend nog voor iedereen! Liefs Mia
CG: Heel veel sterkte met je buikpijn en ik duim voor jullie dat de 3 eitjes goed mogen delen! Susan: Jemig wat ontzettend balen zeg! Ik zou mezelf ook echt een beetje zielig voelen enzo. Zeker omdat je toch nog even gezellig samen op vakantie wilt voordat alles van start gaat. Maar miss kunnen jullie idd rond pasen nog even lekker skien. Gaby: Ik zou idd in het zhuis maar even een echo vragen, kunnen ze miss gelijk wel even doen, zien ze gelijk of je ongesteldheid er aan komt, toch. Mrs. Mia: Succes met je prik morgen! Komt helemaal goed! Wij hebben vanmiddag nog even een schaatstochtje gedaan (25km), niet zo ver maar 't was heerlijk weer dus ik hoop dat mn eitjes er goed van groeien! Ik merk nog niets en ga morgen met de Cetrotide beginnen. Het enigste is dat ik net verkeerd heb geprikt denk ik, want mn buik brandt echt en dat heb ik nog niet gehad. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend verder! X
Oh Merel, CG had ook zo vaak een branderig gevoel na het prikken! Schijnt erbij te (kunnen) horen... Zij deed voor het prikken eerst een coldpack erop, misschien is dat voor jou ook een idee? Hier net een verjaardagsfeestje gehad van mn zus, vader en manlief. Wij zijn nu al afgetaaid alleen want zijn doodop nog van het terugrijden van vannacht. Alcohol viel ook wel mee maar laatste glas is niet zo lekker gevallen... Ben er een beetje misselijk door geworden. Nu hopelijk 10 mnd geen druppel meer maar dat zal wel voor meer meiden hier gelden. Dames, tot morgen maar weer! Oh en CG, houd de moed erin. Dinsdag weet je pas meer (hoe je 3 embryo's het doen); strax zijn het allemaal toppers en komt er gewoon 1 (of misschien zelfs gewoon 2) beeb uit. Zoals ik al zei tegen je, je hebt nu al 3 embryo's meer dan je ooit hebt gehad met je mannetje!
hey allemaal.. vanmorgen toch maar een testje gewaagd nog.. maar ja.. denk dat ik er beter gewoon geen meer kan doen.. zonde van de testen.. fijne dag allemaal..
Goeimorgen dames, Nou gisteren al om 20:30 uur naar bed gegaan , ik was helmaal kapot. Ik heb de klok rond geslapen Ik voel me alweer stukken beter, ik merk wel dat ik het rustiger aan moet doen, maar dat moet wel lukken. Ik heb gisteren lekker met een slaapzak op de bank gelegen, maar waarschijnlijk zat daar een één of ander "eng" beest in want mijn linkerbeen tintelt en voelt op een bepaalde plek een beetje doof en dan weer of iemand er met naaldjes in zit te prikken, en manlief zegt dat het lijkt alsof ik geprikt\gebeten ben door iets (ieh, heb ik weer hahaha). Mia, vanavond je eerste spuit! Spannend, de eerste stap ga je zetten, en hopelijk met een mooi resultaat. Merel, ik had af en toe ook een branderig gevoel, het leek wel hoe verder ik kwam met de dagen hoe meer last ik er van kreeg, zoal Suus al zei, ik heb op een gegeven moment een coldpack (hot & cold pack) erop gehouden, het scheelt toch iets. Ben benieuwd hoe het dinsdag gaat. Zon, voor jou is het ook al bijna zover ! Wat spannend, hopelijk mag je je snel aanmelden en kun je snel starten. Hypo, de 19e komt ook al steeds dichterbij, ben je nog steeds lekker relaxed ? Is wel zo prettig Gaby, wat vervelend zeg die onduidelijkheid, je bent toch niet schijnzwanger ? Ik zou het idd ook goed navragen als je naar de gyn. gaat.... Suus, nog erge last gehad van je misselijkheid ? Geef je thuis iedereen een hele dikke knuffel van mij ? Liefs C.G.
He, ZWP is nog steeds in de lucht.....das gek? Durf ook niet goed erg uitgebreid op iedereen te reageren. Dadelijk schrijf ik veel en gaat het plaatsen niet... CG, voor jou natuurlijk thumbs up! Helemaal goed dat je de punctie zo goed bent doorstaan! (enne, het viel eigenlijk wel mee he? ) En nu heb je gewoon 3 topembryo's! Wedden?! Hoeveelheid en kwaliteit hoeven helemaal niets te zeggen, daar heb ik teveel verschillende meiden al voorbij aan zien gaan hier.... Wanneer krijg je weer nieuws? En dinsdag dan de tp? Meiden, hopelijk alles met jullie okay.... Morgen is alles hier wel hopelijk gewoon werkzaam dus dan reageer ik uitgebreid! liefs