Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Esser, oh wat spannend, je hebt morgen de tp !
    Ben heel hard voor je aan het duimen ;)
    Kunnen we (hopelijk) samen de ww in....

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

kan dat echt dat je schijnzwanger bent.. k dacht dat dat gewoon een soort van gezegde was?

3. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Nou bedankt voor de tips, ik had het de 1e keer geen 1 keer gehad, dus vond het een beetje gek!
    Mia, succes vanavond! Heb even weinig tijd, jullie horen me nog! X

4. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hallo dames!

Mia, nu ik dit schrijf ben je waarschijnlijk bezig met je eerste spuit... Hoop dat t gelukt is! Ik vind t trouwens superstoer hoe jullie dames dit allemaal maar doen hoor!

Esser; morgen de tp van jullie eskimo(s); heel veel succes! Ik zal aan je denken.

CG; ook voor jou morgen een spannende dag; ik denk en duim ook voor jou!

Met mij gaat t nog steeds aardig goed. Zit wel weer tegen mijn ongi aan en dat is altijd wel een lastige tijd. Al twee dagen wat bruinverlies en het zet maar niet door; das superirritant!
    Vandaag heerlijk geschaatst op een grote plas hier in de buurt; wat heerlijk met dit mooie weer!
    Mijn man is inmiddels weer opgeknapt en kon gelukkig ook erg genieten van het schaatsen.
    Nu ga ik maar s opwarmen in een lekker bad!

Voor alle meiden; succes van de week!
    xxx hypo

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!
    De eerste deca zit er in en het ging goed \:D/ Ik vond het wel spannend, maar achteraf viel het erg mee.
    Ik ben blij dat de site het weer doet! Ik was uit nood maar even op de digipoli van het ZH, ook fijn hoor, maar toch niet zo gezellig en makkelijk als deze ;)

CG, voel je je alweer wat beter? Misschien heb je het al ergens geschreven, maar wanneer krijg je wat te horen? Dinsdag TP?
    Heb je je "beest" te pakken gekregen of blijft het een grote onbekende?
    En het worden inderdaad gewoon 3 topembryo's!

Hypo, fijn dat je mannetje zich alweer wat beter voelt. Hier was het ook erg druk met schaatsers, alleen heb ik niet mee gedaan... Ik heb wel schaatsen, maar mijn mannetje niet en ik had geen zin om alleen te gaan (ik ga volgend jaar gewoon schaatsen voor hem kopen voor de kerst of zo).

Merel, 25 km: wauw! Voel je je schenen al of ben je een geoefende schaatster? Hoe gaat het met je buik? Ik hoop dat het al wat bijgetrokken is. Succes morgen met de cetrotide!

Susan, nog steeds niet helemaal beter dus. Het gevaar is altijd dat je te snel weer vaalles gaat ondernemen en daarna weer ziek wordt. Enneh, die misselijkheid bij dat laatste glas is alvast een voorproefje op je "komende misselijkheid" ;)

Gaby, sorry, ik hoop niet dat ik je weer valse hoop had gegeven :oops: Ik zou ook gewoon niet meer testen en wachten tot je in het ZH bent.

Zon, het is bijna dinsdag :D En daarna nog op vakantie: heerlijk!

Esser, morgen de grote dag! Ik ga ontzettend voor je duimen morgen en de weken (lees: 9 maanden) erna. Zet hem op meid: succes!

Fijne avond nog meiden en tot morgen. Liefs Mia

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Mia, blij te horen dat het zo goed ging!

Hier gaat het weer helemaal goed, ben mezelf nu ff aan het voorbereiden op de Cetrotide, dat moet gemengd worden, hoop maar dat ik het goed doe!

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Fijn dat het weer goed gaat Merel!
    Dat mengen lijkt me inderdaad ook minder fijn, maar ik denk dat je over aan gaat wennen.
    Succes alvast!

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

FF kort en snel voor het slapen gaan...

Esser, succes morgen! Ik hoop dat het ontdooien goed is gegaan en dan tja, weeeeer wachten........

Mia, fijn zeg dat je begonnen bent en ook dat het nog zo goed te doen was. Je hebt er dan ook wel heel erg naar uit gekeken.

CG, gek van dat gevoel in je been... Hoop stiekem dat het toch geen beestje was. Daar krijg je toch gewoon rillingen van, als je eraan denkt dat er een beestje in je slaapzak was gekropen?! Of, je kan natuurlijk ook denken, niet alleen je man vind je (lichaamssappen) lekker... ;)

Merel, succes met het mengen, lijkt me ook lastig hoor!

Hier geen nieuws. Voelde me vandaag weer zoals normaal. Ben echt onwijs moe dus ga nu lekker naar bed. Wekker gaat ook al om half 7 dus ben eigenlijk al wat later dan ik wilde. Morgen weer voor het eerst werken, bah! Vandaag nog wel voor het eerst geschaatst sinds 4 of 5 jr met manlief. Was leuk samen op het (natuur)ijs te staan. Daarna nog langs mn aanstaande schoonmoeder waar ook mn aanstaande schoonzus en zwager waren met hun 2 kleine meiden van 2 en 5. Oh dat zijn zulke leuke meiden! Hun ouders zijn ook helemaal verbaasd hoe snel ik de harten van die meiden heb gestolen! Heb dan ook voorgesteld dat ik best een keer op die meiden wil passen (graag zelfs!). Het zijn echt schatjes... (zucht)

Oh ja CG, hoe gaat het met de bolletjes? Zijn die inbrenghulsjes handig?

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

goedemorgen

mrs mia: je had me geen valse hoop gegeven hoor :)

fijne dan allemaal

10. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Goeiemorgen,

Gisteren weer op tijd het bed (zonder beestjes) ingedoken :oops: dus ik heb alweer een heleboel gemist !

Esser, vandaag de TP, ga zo hard voor je duimen !

Mia, fijn dat het meeviel, nou is jullie eerste stap gezet, ga ook heel erg hard voor jou duimen....

Gaby, schijnzwanger is geen fabeltje, het bestaat wel, maar ik heb er nooit echt naar gezocht, maar ik weet dat het mogelijk is. Hoe gaat het nu met je ?

Hypo, lekker schaatsen klinkt erg goed ! En ja het blijft gewoon balen zo tegen die ongi dagen.... Wanneer hadden jullie nou ook alweer de afpraak ?

Zon, jullie afspraak komt ook steeds dichterbij spannend !

Suus, succes met werken ik hoop niet dat je teveel lastige patiënten hebt... Hoe gaat het verder met de voorbereidingen van jullie huwelijk ?

Merel, 25 km ? wow dat doe ik je niet na hoor ! Hoe gaat het met mengen ? Gaat dat ongeveer net zoals de pregnyl ?

Hoe gaat het eigenlijk met 2bb, ik heb haar al een tijdje niet gezien ?!

Vandaag zit ik in spanning, want we worden tussen 10:00 (of was het nou 11 ?) en 14:00 gebeld of we morgen een tp hebben, en hoeveel embryo's we hebben......
    Zit hier dus helemaal kapot te gaan van de spanning..........

Nou lieve meiden, ik ga heel erg hard voor iedreen duimen en ook even een kaarsje opsteken, dat dit topic maar snel mag worden gesloten omdat we allemaal met een dikke buik lopen ;)

Veel liefs C.G.

11. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Sorry dames, even ego berichtje..........
    Tegen 10.00u. gebeld door het Elisabeth ZH.
    Beide embryo's uit rietje 1 zijn ontdooit. Nu bevinden ze zich in een stadium dat de laborant niet wist wat hoe ze zich verder gaan ontwikkelen. Of 2 sterke embryo's met goede celdeling of 2 embryo's die het toch net niet redden..... Laborant wilde fair naar ons toe zijn en ons goede kansen geven! Nu dus het advies om nog 1 dag extra te wachten om te kijken hoe onze embryo's het doen..... Mocht het toch niet lukken met deze 2 dan wordt rietje 2 ontdooit.
    Morgen dus om 11.30u. de TP, en hopelijk van onze embryo's uit het 1e rietje....! Duimen jullie mee?!

Laborant was een geweldige man, en rustig met goede uitleg aan de telefoon. Alleen voelt het toch wel moeilijk voor mij en manlief nu....... Weer een dag wachten...... Hopen jullie mee?
    liefs

12. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Esser, jeetje wat een bericht ! Ik ga ontzettend hard voor jullie duimen dat rietje 1 het haalt en dat er sterke embryootjes inzitten !

Maar nou ga ik ook even ego zijn ;)

we zijn net gebeld, we hebben 3 embryootjes ! De klasse horen we morgen om 14:30 uur bij de tp.
    We laten er 2 terugplaatsen en als de 3e van klasse A is, mag ie een eskimootje worden.....

Dus esser, laten we hopen dat we morgen allebei de tp hebben, met het gewenste resultaat !
    Kunnen we met z'n tweetjes die verveldende wachtweken in......

Liefs Gobje

13. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou CG, dan gaan we daar mooi samen voor!
    Ga super veel duimen voor een mooie TP morgen!

Enne, helemaal goed; 3 embryootjes, jippie!
    liefs

14. 2bb

2bb Niet meer actief

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer: ja het heeft even geduurd, wij waren eerst skiën en nu lig ik al 1,5 week op bed i.v.m. een virus op mijn evenwichtsorgaan: geloof me; dat wil je niet! Wat ben ik ziek geweest zeg...pfff. Ben nog niet beter, maar ik kan in ieder geval weer lezen, typen etc.

Heb alles nagelezen maar kan niet op alles reageren want er is zoveel gebeurd: alleen Esser en Gobje ik ga superhard voor jullie duimen! Wat spannend zeg. En Suus: gefeliciteerd met jullie verloving: ik ben blij dat de kogel door de kerk is. Morgen gaan wij naar de gyn en dan horen we wanneer ik met spuiten mag beginnen...spannend.

groetjes

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    oh 2bb wat spannend, het word morgen een spannende dag !
    Ga ook hard voor jullie duimen, wel vervelend dat je zo ziek bent.

Liefs Gobje
    ps ik zat net nog eens het begin van het topic te lezen, is best grappig hoe we toen aan het wachten waren en nu in onze behandelingen zitten\ starten

16. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Esser: natuurlijk hopen we allemaal met jullie mee! Dat wachten is zo vervelend!
    En Gobje, het worden gewoon 2 super embryo's en een hele mooie cryo!

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Allereerst: Jaaaaaa CG 3 embryootjes wat goed! Morgen al de terugplaatsing spannend hoor! Ik hoop voor jullie dat het allemaal A'tjes zijn!

Esser: Ow ze maken het wel spannend. Nu moet je nog een dag wachten, ik duim voor jullie meid!

2bb: leuk dat je weer op t forum bent. Wat naar dat je zo ziek bent geweest. Lijkt me idd. geen pretje. En morgen horen jullie wanneer jullie mogen beginnen. Geldt voor mij ook, ik heb morgen ook de laatste afspraak in het ziekenhuis voor we kunnen starten.

Mia: fijn dat de eerste deca erin zit en dat het goedging!

Helaas ben ik geveld door een fikse buikgriep :( . Ik heb de hele nacht en ochtend lopen overgeven en heb er nu zelfs al spierpijn van. Hopelijk gaat het morgen beter, want die afspraak moet gewoon doorgaan!
    en ik hoop dat ik mijn mannetje niet aansteek dat hij op vakantie ziek s. Maar goed....waar maak ik me druk om....

18. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee allemaal,

Esser, wat balen zeg dat je nu nog een dag langer moet wachten. Morgen weten we dus meer.........

CG, wat een supergoed nieuws! Ben benieuwd of je 3 toppers hebt! Sowieso fijn om te weten dat ondanks de mindere kwaliteit sperma, er toch spermacellen te vinden waren die in staat zijn tot celdeling! Dat geeft de burger weer moed... ;)

2BB, gezellig dat je er ook weer bent, alleen jammer om te horen waarom je er even niet bent geweest. Balen zeg van je virus! Enne, ziek of niet ziek, morgen gewoon gaan! Wanneer start je nieuwe cyclus denk je? Strax lopen we (jij, ik en Zon) allemaal tegelijk te spuiten! Kunnen we elkaar ook steunen, net als CG en Esser morgen tijdens de wachtweken en Merel die daar snel op volgt, en natuurlijk Mia die net begonnen is...

Merel, morgen je 1e FM! Da's natuurlijk ook spannend! Je spuit al vanaf de 7e met Gonal F dus het zal niet al te lang duren... Misschien dit weekend (of vlak erna) al een punctie?

Dames, ik vind het ook zo spannend allemaal! Bij jullie al, kun je nagaan als ik het strax zelf onderga! Nou nog 8 dagen en dan hebben wij iig de intake en hopelijk mogen we dan meteen beginnen (verwacht dan nl ook mn ongi --> mooie timing)! Vreemde is dat ik nog steeds wat rozige afscheiding heb...zo typisch!

Nou mn laatste patient is er niet dus ik heb mn 1e werkdag zonder kleerscheuren overleefd. Gelukkig weinig problemen gehad! :) Moest wel veel post doorwerken maar dat heb ik nu grotendeels wel gedaan. Ik zou zeggen, tot vanavond! :)

Oh enne CG, bij Laris is het misgegaan in de 8e week las ik... Echt heel sneu. Ben benieuwd hoe het met de andere zwangere van 'toen' was.

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo Iedereen!

CG, jippieeeee 3 embryo's en nu nog even doorduimen voor 3 A-tjes (hoewel B-tjes ook best goed zijn hoor, zeker als je er twee hebt). Morgen dus de TP, ik wens jullie alvast heel veel succes met wachten!

Esser, jij ook moergen de TP, wel vervelend dat het eendag is uitgesteld, maar ja, het zal wel het beste zijn zo. Ik hoop dat die uit het eerste rietje gewoon lekker doorgroeien tot Top A-tjes! Voor jullie duim ik natuurlijk ook. Wel leuk dat je met CG op precies dezelfde dag zit nou. Kun je elkaar gek maken :)

Susan, fijn dat je eerste werkdag goed ging. Scheelt altijd als er iemand afzegt he.
    Zou leuk zijn als jij met zon en 2bb gelijk op zou lopen. Kunne jullie elkaar ook gek maken ;)

2bb, wat rot zeg van die evenwichtsstoornis. Soms ben ik wel eens wat duizelig, maar ik moet er niet aan denken om dat continu te hebben. Fijn dat het nu iets beter gaat en ik hoop dat jullie afspraak morgen goed verloopt: succes!

Merel, spannend....ik duim ook voor jou meid.

Zon, ook al ziek. Tjongejonge wat een griepgolf. Ik hoop dat je snel weer beter wordt en dat je mannetje niet ziek wordt. Morgen gewoon naar die afspraak toe hoor (ook al ben je niet zo lekker). Veel beterschap in ieder geval en succes morgen!

Gaby, gelukkig heb ik je geen valse hoop gegeven ;) hou ons wel op de hoogte van je cyclus he.

Hier alles oke.
    Ik kreeg op mijn werk een aanbod om minder te gaan werken (er is een stagiair die uren over kan nemen). Ik werk nu full time en was wel van plan om volgend schooljaar een dag minder te gaan werken (hangt er natuurlijk vanaf of ik zwanger ben dan, maar zo niet dan leek het me ook wel fijn wat betreft alle behandelingen en zo. Alleen kwamen ze nu dus al met het aanbod en ik weet nog niet wat ik moet doen. Mag ik vragen hoeveel uur jullie werken? En tijdens de behandeling?

Liefs Mia

20. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    He meiden,

CG, toch nog even......duimen draaien hier suf voor je!
    Wat spannend morgen! Nog last van je buik?

2bb, jee wat een virus zeg! Hoe kun je dat dan krijgen? Enig aanwijsbare reden/oorzaak? Wat lijkt me dat beroerd zeg!
    Hopelijk voel je je morgen redelijk genoeg voor het gesprek. Succes!
    Laat je hier ook even weten hoe het gegaan is?

Merel, ook een spannende dag morgen! Ben erg benieuwd hoe het groeit bij je ;) Hoe was het gegaan met de cetrotide? Ging het goed? Ik gebruikte namelijk ook de cetrotide en de gonal f. Die pen voor de gonal is zo handig, dus dan het gebruik van de cetrotide is dan wel even wat anders. ;)
    Welk ZH loop jij dan?

Susan, jou werkweek is dus ook weer druk van start gegaan. Niet te druk?
    Wanneer konden jullie nu weer naar 't ZH? Wel errug vervelend dat je ongi maar niet doorbreekt.

Zon, jij ook al ziek..........jee het is wel aardig raak hier geweest met de zwp meiden. Steken elkaar virtueel allemaal aan of niet? ;)
    En dan morgen ook nog jullie afspraak...zucht....das echt niet fijn!
    Heb je je vandaag koest gehouden? En vanavond vroeg onder de wol?
    Hopelijk knap je snel weer op!

Mrsmia, met jou alles goed? Drukke periode of valt het wel mee?
    Kan me voorstellen dat je dit aanbod wel snel vind komen.
    Maar ook wel erg goed om te horen dat je werk zo met je wil meedenken. Of is dit een aanbod wat hoe dan ook zou komen? Zoals ik mezelf ken, zou ik erg graag gebruik maken van dit aanbod. Maar goed, dat ben ik ;) Ik werk 32 uur per week verdeelt over 4 dagen.
    ik vind dat zelf heel erg prettig, en je mag bij ons ook maar max. 36 uur p.w. werken i.v.m. de zwaarte. (gezinsvoogd bij Bureau jeugdzorg)
    Voor alle zaken/afspraken binnen ons icsi traject krijg ik betaalde verlofuren. Heel erg luxe dus...... Mijn manager geeft aan; voort wat, hoort wat. Ben er ook erg zuinig op..... Ik heb met regelmaat een gesprek met mijn manager zodat ik haar op de hoogte kan brengen van alles, hoe ik me voel en hoe ik in mijn zaken sta. Zo blijft de weegschaal in evenwicht. ;)

Hier is het weer en beetje gezakt na het nieuws van vanochtend....was er nl wat verdrietig over... Stiekem dus toch iedere keer spanning voor alles wat komen gaat. Mijn spieren rondom mijn schouderbladen doen ook erg zeer..... hoezo spanning? ;) Op naar morgenochtend 09.00u.
    liefs

Share This Page