Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal,

@Merel: fantastisch nieuws! Zet 'm nog even op en dan knallen!

@ Zon: spannend, spannend echt fijn dat je mag gaan beginnen, op naar een mooi resultaat

@ Gaby: ik kreeg mijn onderzoek terwijl ik ongi was, vindt de gyn geen enkel probleem hoor.

@Mrs. Mia alles nog onder controle? ;) geen blauwe plekken?

@ Ieoor: beterschap meid, ik ken het gevoel dus doe maar lekker rustig aan!

Hoe is het met Esser en Gobje: voelen jullie je een beetje ok?

Mocht ik me niet meer melden: fijn weekeinde!

groetjes

2. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Dames,

Gaby: een uitgangsecho doen ze altijd tijdens je menstruatie. En tijdens mijn intake vorig jaar hebben ze ook een echo gemaakt. Ik vond het eigenlijk gewoon oneerlijk hoe vaak ik onderzocht wordt ten opzichte van mn man, terwijl bij hem het probleem ligt. Maar goed, dat schijnt nou eenmaal zo te zijn. en het went, ik ga tegenwoordig net zo makkelijk bij de gyn in een stoel liggen als bij de tandarts.

Hier is het zondag DE dag! Pf ik zie er nu meer tegen op dan de 1e keer, omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. Maar goed, het is voor een goed doel he!

Vanavond nog de Cetrotide en de Ovitrelle en dan... Hopen op mooie emmy's!

Ieoor, dat is ook een spannende operatie voor jullie!
    Zon, als jij je intake heb, kan ik testen... Als er wat terug te plaatsen valt dan he.

Jullie ook allemaal een fijn weekend, spreek jullie vast nog wel!

3. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    He Meiden,

Iedereen aan het begin van het weekend?
    Nog plannen voor de boeg?

Merel, jij helemaal natuurlijk! Spannend, zondag de punctie!
    Zet 'm op meid met een (hopelijk) mooie oogst! ;)

Zon, helemaal geweldig meis dat het nu rond is. Je mag beginnen!

Ieoor, na de gesprekken toch (weer) gekozen voor het JBZ? ;)
    Met welke gyn. hadden jullie nu het gesprek dan?

Gaby, ik heb bij de intake ook een echo gehad. Weet niet meer welke cyclusdag het was, maar was in ieder geval niet ongi. Anders dan had ik me dat echt wel herinnert ;)

Mrsmia, gelukkig valt het spuiten tot nu toe mee! Dat dromen herken ik wel! Zelfs nu ik alleen de progynova slik plus de utrogestan gebruik heb ik dat! Zal dus echt wel te maken hebben met 'hormoongebruik'.

Ieoor, hopelijk nemen de klachten van lieverlee af..... Sterkte!

CG, hoe is het met je? Hoe voel je je?

Susan, ook weekend aan het vieren?

Hier gaat het z'n gangetje. Geen noemenswaardige bijzonderheden....
    Alleen; wachten, wachten en nog eens wachten......
    Fijn weekend!
    liefs

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden,
    Even jullie mening nodig. Ik kijk net nog eens goed naar mijn spuitschema en ik vind het een beetje raar. Ik dacht dat je op dag 21 moest beginnen met deca, maar ik moet beginnen op dag 20. En dan pas 17 dagen daarna de uitgangsecho. Dacht dat normaal na 14 dagen was. Zou ik daar even over moeten bellen of denken jullie dat het ook weer niet zo precies komt. Hmmm....echt weer iets voor mij om me daar zorgen over te maken........ :rolleyes:
    Liefs Zon

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo dames,

ik denk dat ik me mag aansluiten bij jullie... krijg dinsdag (weekje eerder ook dan gepland....) de officiele uitslag van de zwemmers maar heb vandaag de uitslag al gezien (werk in z'huis) en ben echt heel heel heel erg geschrokken.. het zag er allemaal slecht uit :(

Wat zijn de volgende stappen als je te horen krijgt als de zwemmers slecht zijn?

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Sinja,

Balen dat je je bij ons moet melden, maar je bent hier aan het juiste adres ;)

Bij ons ging het zo:

1e zaadonderzoek, uitslag, daarna na 3 maanden nog een zaadonderzoek, uitslag, intake bij de kamer 1 van IVF, wachten, wachten, laparoscopie ( bij mij dan) een IUI poging, ICSI en nu weer ICSI.

Maar het is bij iedereen en ieder ziekenhuis anders, heeft ook te maken met je achtergrond. Moet de erfelijkheid van het slechte zaad onderzocht worden ( duurt half jaar ofzo) of heeft het met andere dingen te maken, ga maar door.

In ieder geval SUCCES!

7. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Zon,

Als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon bellen als ik jou was. Ik zal morgen wel eens kijken naar mijn schema van de 1e keer. Laat het je weten. Maar maak je niet te druk!
    Ik bedoelde trouwens: als jij begint met de deca, kan ik testen. Suf!

Esser en Gobje,
    Houden jullie het wachten nog vol?

Susan: gaat het goed met je?

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Bedankt voor je antwoord Merel, ik zie dat jij vlak voor de punctie zit! Heel veel succes!

Wij hebben net ons eerste onderzoek gehad en die is dus gelijk slecht.. dus zullen nu ook wel moeten wachten. Denk niet dat er iets met erfelijkheid gedaan moet worden want de rest van de familie bij mijn vriend was direct de eerste maand raak (tja, ook heel bijzonder :cry: ) maar goed, we wachten t allemaal wel af. Maar echt een schok als je dit opeens als uitslag krijgt..

9. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat is het ook. Dan is een kinderwens opeens niet meer zo vanzelfsprekend he, bizarre ontdekking vond ik dat zelf...

Het krijgt vanzelf een plekje en dan kijk je weer met goede moed uit naar de oplossing. En je weet het nooit.... Misschien is het zaad over 3 mnd veel beter....

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

FF kort een berichtje vanaf hier. Alles oke hoor. Heb Sinterklaas gevierd met mn hockeyteam (jaja, of we zijn laat of vroeg ;)) maar was erg gezellig! Ook wat alcohol gedronken dus ben licht aangeschoten! Kortom, zin om te klussen ;)

Sinja, vervelend dat je je bij ons moet aansluiten. Probeer er nog niet zoveel aan te denken want er zijn zeker nog meerdere uitslagen nodig. Misschien is hij wel ziek geweest (koorts)? Wij hoefden itt anderen niet 3 mnd te wachten alvorens een nieuw zaadonderzoek maar er zat ca 1 tot 1.5 mnd tussen. Waardes werden iets beter maar nog steeds slecht... Bij mij weinig onderzoeken eigenlijk maar ja, ben vroeger al zwanger geweest dus het werkt wel bij mij...
    De 21e moet je naar het zkh toch, als ik het goed heb onthouden?

Merel, hoef je geen Pregnyl te doen dan of werkt Ovitrelle op dezelfde manier? Vanaf morgen dus utrogestan erbij......... nou lekkere kliederboel gaat dat worden, succes!

Zon, heerlijk dat je koelkast lekker vol ligt... Ik ben enorm jaloers! Wat betreft het schema....... Het zkh zal hier zeker geen fouten mee maken hoor maar als je je er onprettig bij voelt, kan je altijd even bellen!

CG en Esser, hoe gaat het bij jullie?

Ieoor, wat fijn dat er bij jullie ook duidelijkheid is. Hopelijk is IUI de oplossing voor jullie!

Gaby, toch prettig dat je ongi is gekomen. Is wel al je onzekerheid weg en er kan gewoon een echo gedaan worden hoor bij je intake. Ik heb zoveel echo's gehad! Zelfs een waterecho, wat ik niemand aanraad trouwens....

2BB, hoe staat ervoor bij jou?

Hier nog steeds geen ongi. Hopelijk houdt ie het nog minstens 1 dag vol om niet door te breken dan kan ik miss toch dinsdagavond in overleg met de VU aan de pil (als mn ongi zondag doorbreekt). Stiekem hoop ik natuurlijk dat ie pas woensdag doorbreekt want dan kan ik dinsdag evt pleiten voor het korte protocol en vrijwel meteen na dag 1 beginnen met deca en puregon :) Ik gooi iig al mn charmes in de strijd!

Dat laatste ga ik nu ook doen, maar dan bij manlief ;)

Dames, tot morgen!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hoi dames!
    Heb alles meegelezen, maar nog niet op iedereen gereageerd!
    CG en Esser; spannend voor jullie zeg! Nog 3 nachtjes en jullie zitten op de helft van de wachttijd!
    Zon; voor jou ook fijn dat je kan beginnen.
    Merel; bij jou gaat het ook ineens snel! Hopelijk heb je een goede 'oogst'.

Heb net ongi weer achter de rug, ongi was wel weer ff een deukje in mijn "positive thinking" missie. Maandag heb ik wel de afspraak bij de gyn, maar je daar schieten we zo weinig mee op, omdat het zaadonderzoek niet door gaat. Kunnen we iig wel ff kennismaken met de gyn (waren tot nu toe bij de fert.verpleegkundige)
    Daarnaast zit ik een beetje in dubio of het miss verstandig is om even afstand te nemen van het forum (had Merel ook een poosje gedaan las ik). Het duurt nu weer twee maanden langer allemaal en eigenlijk wil ik me even helemaal op andere dingen focussen.... Hoewel dat echt onmogelijk is op mijn werk waar t alleen over 'zwanger zijn' lijkt te gaan. Ik word daar echt gek van!
    Dusss....mochten jullie denken.....waarom horen we niets, dan heb ik ff afstand genomen! Ik denk uiteraard wel aan jullie!
    xxx Hypo

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    CG en Esser; houden jullie het wachten een beetje vol (domme vraag waarschijnlijk...)

Merel ook bijna aan de beurt; zondag toch? Spannend.

Hypo; ik snap je wel. Al moet ik zeggen, ik lees al sinds 1e dokterbezoek ik juni op alle sites die ik vinden kan. In het begin las ik echt alles, of het nu om de zaadkwaliteit ging of eiceldonatie... Daar ben ik na een paar maanden mee op gehouden. Ik lees nu enkel nog op Freya de dingen die een beetje in ons straatje liggen, en hetzelfde doe ik op deze site. De rest laat ik achterwege.
    Tijdens alle maanden van onderzoeken en wachten wachten wachten totdat we weer naar de gyn mochten (afgelopen week), was ik er op de een of andere manier wel mee bezig, maar niet echt. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Maar soms lijkt het wel dat ik wel weet waar het over gaat, maar het grote geheel mis, dat het écht gaat om het proberen te krijgen van een kindje.
    Sinds van de week heb ik het er ineens wel heel moeilijk mee. Voor het eerst denk ik. Ik loop echt een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Schaam me er misschien ook een beetje voor.
    Vanmorgen hebben we het, op verzoek van manlief, aan mijn moeder verteld. Straks gaan we het aan zijn ouders vertellen. Dit omdat hij dinsdag geopereerd moet en dit niet geheim wil houden.

Ik ben wat dat betreft nogal gesloten (of raar, ik weet het niet). Ik vertel zoiets het liefst aan niemand.

Maar wat ik dus eigenlijk bedoel te zeggen; als jij je er beter door voelt om niet dagelijks erover te lezen en er over na te denken, dan is dat voor jou nu even het beste. Heel veel succes maandag, en we horen wel weer van je, als je er weer aan toe bent.

Suus; wat heb jij toch steeds met 'ringen' :) . Ik moest wel om je berichtje lachen.

Fijn weekend allemaal, ik ga maar weer zwelgen in mijn bed.

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hypo: begrijp je helemaal hoor, het is wel eens lekker om er even helemaal niet mee bezig te zijn en jezelf te concentreren op wat er nog meer gebeurd om je heen! Succes!
    Ieoor: Het kan wel eens opluchten om het wel met iemand te delen. Zeker als je mannetje geopereerd wordt, lijkt het me fijn als er in ieder geval iemand belt om te vragen hoe het gaat etc.
    Deze 2e poging hebben we grotendeels voor onszelf gehouden ( ben er niet zo goed in) en dat bevalt wel goed.

En Suus, is de ring bevallen, heb hem wel eens gebruikt, maar vond het niet echt toegevoegde waarde hebben hoor! Ben benieuwd!

Ik ben aardig in de stress voor morgen. Maar dat heb ik geloof ik al 10x gemeld! Als ik een beetje bij ben, laat ik jullie gelijk weten hoe het is gegaan!

14. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even kort voor Merel hier;
    succes meid morgen! Zet 'm op!
    liefs

15. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dank je wel, Esser!

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede avond allemaal!
    Wat is er toch weer veel geschreven hier :D

Allereerst: Merel, heeeeeeeeel veel succes morgen! Ik hoop dat het een beetje meevalt met de pijn en dat je een hele goede oogst hebt. Zet hem op meid!

Esser, hoe gaat het met het wachten? Ik hoop dat je het een beetje vol kan houden. Fijn om te lezen dat jij ook last hebt/ had van die dromen, dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt.
    Suces en sterkte met die wachteweek!

Ieoor, het lijkt me erg goed om het jullie familie te vertellen, zeker als hij onder het mes moet en hij graag steun wil van hen. Misschien is het voor jou uiteindelijk ook wel fijn als je familie het weet, dan kun je er met iemand over praten, als je daar aan toe bent. Ik wens jullie alvast heel veel succes voor de operatie.

Hypo, ik begrijp het goed als je even wat afstand wil nemen van hier. Dan ben je er ook wat minder mee bezig misschien. Veel sterkte in ieder geval (ook op je werk met al die zwangeren) en hopelijk tot snel.

Susan, Ik duim voor je dat je ongi nog even wegblijft en dat je zo snel mogelijk mag beginen!

Sinja, helaas welkom hier. Ik hoop dat het allemaal nog een beetje mee valt, maar ik zou me wel op het ergste voorbereiden. Wij hadden bij de HA ene zaadonderzoek gedaan, daarna een afspraak met de gyn waar we weer een onderzoek hadden (er zaten toen wel 3 maanden tussen waarin hij ook minder alcohol had gedronken en zo). Het was zo slecht dat we alleen nog maar ICSI konden doen. Daarvoor moest hij nog wel een chromosomenonderzoek doen (uitslag duurt 8-12 weken). Met andere woorden, ik ben nu net begonnen met spuiten en we zijn een half jaar verder. Sneller kan het niet denk ik.
    In ieder geval succes met alles!

Zon, het kan goed dat je wat later die echo hebt. Ik zag dat op het forum van het Radboud dat er veel meer mensen later die eerste echo hebben. Volgens mij doen ze at alleen omdat het momenteel erg druk is en ze het dus niet anders kunnen plannen. Maak je er dus maar niet druk om.... eerst nog maar eens lekker op vakantie he: veel plezier alvast!

2BB, hoe is et met jou?

CG, hou je het nog vol meid? Nog een weekje he. Heel veel succes en sterkte!

Hier alles goed. Straks mijn 7e spuit erin. Ik had vandaag voor het eerst een beetje last van irritaties, maar het viel nog mee hoor ;) Verder alleen raar dromen en nog geen gekke emo buien gelukkig.
    Morgen ongi worden hoop ik...

Liefs Mia

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Merel; heel veel succes!

18. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Merel, vandaag is de dag voor je! Ik hoop op heel veel mooie eitjes en dat de punctie toch nog meevalt. (wrs lees je dit pas als je al terugbent...) Ben benieuwd naar je verhalen...

Ieoor, ik snap dat je het liever voor je houdt, dat je er niet mee te koop loopt zeg maar, maar denk dat het wel fijn is als iig de (directe) familie op de hoogte is, zeker omdat je mannetje geopereerd wordt natuurlijk. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd je eigen beslissing en je moet doen waar je je goed bij voelt.

Hypo, ik snap het dat je even wat afstand neemt van ZP... Het is idd fijn als je je gedachten op iets anders kan zetten en dat ZP bestaat, is heel prettig maar dat helpt op dat soort momenten natuurlijk niet echt...

CG en Esser, hoe gaat het bij jullie? Nog ruim een weekje en dan weten we het! (tijd gaat toch best snel vind ik...hoop dat dat voor jullie ook zo is)

Mia, fijn dat het spuiten goed gaat en dat je nog niet zo heel veel last hebt van die hormonsters. Laten we hopen dat dat zo blijft!

2bb, ook alles oke?

Hier gaat alles zn gangetje. Ongi zet nog steeds niet door dus ben al helemaal gelukkig! Wie weet kan ik me dan toch nog deze week aanmelden en meteen starten... Let's hope so!
    Die ring hebben we trouwens niet gebruikt... De laatste keer was alweer een weekje ervoor dus we vonden dat we het maar op de normale manier moesten doen... Wie weet vanavond...?
    Strax ga ik met mn zus naar de Love and marriage beurs. Ben erg benieuwd. Zag dat Artis ook een standje heeft dus daar moet ik even langs want wellicht dat we de bruiloft daar gaan doen. Ze hebben een fantastisch mooie flamingoserre met terras en balkon e.d. Erg mooi zag het eruit. Misschien kan ik wat brochures meekrijgen! :)

Nou ladies, ik ga er vandoor, mn zus zal zo wel komen en dan gaan we naar de RAI. Ik ben erg benieuwd naar al jullie verhalen!

Liefs Suus

19. 2bb

2bb Niet meer actief

Merel hoe is het? Hopelijk is het je meegevallen, heb erg aan je moeten denken.

Hypo ik snap je, dat is ook de reden dat ik niet elke dag reageer en actief ben. Ik wil niet 24 uur per dag bezig zijn met het proces en zwanger worden, ik wil ook heel erg van het hier en nu genieten en ik weet dat ik dat niet doe als ik teveel op ZP "rondhang". Omdat het bij ons ook nog best even gaat duren zal ik ook wat minder aanwezig zijn soms, dus vergeef me, maar ik denk aan jullie allemaal en hoop oprecht dat we over een jaar allemaal een babietje hebben.

liefs

20. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dames, even sneL;

Punctie was geen pretje, maar het is achter de rug en we hebben een hele mooie score van 12 eitjes! Daar ben ik zooo blij mee. Het zaad van manlief was ook verbetert tov de 1e keer. Nu hadden we na opwerken nog 100.000 zaadjes over. Ik was zo in de stress, want ik dacht: straks wel eitjes en geen zaad! Ik ga vanavond even uitgebreid op iedereen reageren! X

Share This Page