Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @CG: nou bij mij valt het nog wel mee... Bloed nl al wel 4 dagen dus er is al wat weg zeg maar. Maarre, we gaan allebei klussen rond 17 oktober dus? :)

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ susan, ja rond de 17e is wel een goed plan!
    Liggen we straks te klussen, en dan moet ik aan jou denken hahaha :)

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Dat zou niet echt juist zijn he! hahaha
    Ik heb al afgesproken met mijn vriend dat we het zaterdag de 18e doen in de ochtend want hij heeft die vrijdag de hele dag dienst dus ik zie hem niet dan... Dan maar donderdagavond de 16e klussen en zaterdagochtend vroeg (leuke manier om wakker te worden!).

't Is nu al uitkijken naar die 16e want tot 15 oktober mag ik sowieso niet klussen ivm mijn geplande waterecho (SIS)... Dus, beter maar even opsparen tot de 16e en dan vol raak schieten! Hoop toch echt deze keer op een spontane bulls-eye; we zullen zien!

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Het is beter voor de zaadkwaliteit dat je man het niet opspaart, tenminste dat zei onze gyn. !
    Lijkt me wel spannend hoor zo'n waterecho...
    Hoelang moet je dan wachten op uitslagen ? Of hoor je die dan gelijk ?
    Wij moeten nu nog 2 weken wachten en dan horen we eindelijk of we goed genoeg zijn voor icsi of niet, pfff dat wachten duurt altijd zo vreselijk lang :(

Liefs C.G

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja weet dat het beter is om sowieso wel binnen 5 dgn weer even wat te lozen hoor dus dan help ik hem daar wel even bij... ;) Bedoelde dus ook klussen in mij zeg maar! hahaha

Ja die waterecho lijkt me geen pretje. Heb al preventief Naproxen meegekregen van de verpleegkundige die ik de avond ervoor en 2 uur voor de ingreep moet innemen. Neem wel aan dat ik die uitslag meteen hoor. De rest dus pas de 22e en dan hopelijk ook welke behandelingen wel en welke niet.

Wanneer moet jij precies, je zei over 2 weken dus ook zo rond de 22e dan?

6. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    w000w merel, 4 eitjes! w00000h0000!
    goed nieuws zeg!

nu n beetje geluk erbij !

suus wat houdt n waterecho precies in? spuiten ze dan letterlijk gewoon water daar beneej naar binnen, door je bmm? :S heb geen flauw benul sorry hoor :oops:

hier overigens ook weer n nieuwtje.. we hebben de 28e ons 'intake'gesprek zeg maar.. dus kan me wel weer ergens op verheugen/naar toe leven! :D (vind het overigens wel onwijs snel dat we al terecht kunnen zeg maar .. :D) wel blij om natuurlijk!

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @susan, ja maandag 20 oktober krijgen we de uitslagen ! hihi dus niet alleen onze cyclus maar ook de uitslagen liggen erg dicht bij elkaar, hopelijk straks ook tegelijk zwanger ;)

@kanjer wat fijn zeg dat je al zo snel terecht kan, heb je inderdaad weer iets om naar toe te leven !

Liefs C.G.

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Merel, je hebt de punctie gelukkig achter de rug. Nu hopen op bevruchting. Ik duim hoor!

Kanjer, wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!

Susan wat is een SIS (ik leer hier met de dag bij :( ).

CG, in de wacht tot de 20e. Dan weet je tenminste wat kan en niet.

Hier gaat het nu wel weer. Ben de eerste klap en het ongeloof te boven. Manlief neemt het serieus en drinkt ellke dag netjes 2x Proxeed plus, drinkt geen druppel meer en wil niet meer mee in bad.... Boxer waren 's nachts meestal al uit, maar nu echt altijd. Het is wat he!

We gaan dit weekend lekker met z'n tweeen naar Schiermonnikoog. Het stond al lang gepland en het komt nu wel goed uit. Even rust en tijd voor elkaar. Je gaat bijna geloven dat dit zo heeft moeten zijn.

Pim

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden
    Merel, hopelijk is het bevruchtingsresultaat goed! Ik zal voor je duimen! En verder zoooo herkenbaar alle verhalen over boxers en klussen. Ook wij hopen stiekem op een gelukstreffer, moeten we wel vanavond klussen denk ik... :D .

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!

Ik had alweer veel bij te lezen, ha, ha.

Merel, 4 eitjes is toch best aardig? Met die 10.000 gaat het vast wel luken. We duimen voor je!

CG, jullie uitslagen zitten dus net achter die van mij. Ik de 17e en jij de 20e. En dan Susan rond de 22e :D

Kanjer, lekker snel hoor die afspraak. Fijn om ergens naar uit te kijken he.

Pim, die man van jou doet wel serieus mee zeg! Die van mij wil wel iets minderen met alcohol, maar zeker niet helemaal stoppen. Lekker dat jllie dit weekend ff weg gaan. Heel veel plezier alvast!

Met zijn allen in de wacht deze maand :D
    Groetjes Mia

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @CG: wij liggen idd wel heel dicht bij elkaar met alles! Hopelijk ook gelijk en lekker snel zwanger! :)

@Kanjer: de 28e is ook al vrij snel voor een 1e consult! Bij ons werd er toen een uitgebreide anamnese afgenomen en bij mij een inwendige echo waarbij ze ook ging voelen of de eileiders toegankelijk waren. Ook een uitstrijkje werd gemaakt en 2 formulieren in orde gemaakt voor bloedprikken op cyclusdag3 en cyclusdag 20.

@Pim: Ga lekker genieten dit weekend (van en met elkaar)!

@Zon1980: Veel plezier vanavond ;)

Voor iedereen die het weten wil, een waterecho oftewel SIS, is een echo waarbij ze een gel spuiten in de baarmoeder zodat het baarmoederslijmvlies van elkaar gaat wijken (schijnt normaal gesproken tegen elkaar aan te zitten). Als deze dan is opengeklapt, kunnen ze middels de inwendige echo het baarmoederslijmvlies checken. Bij mij zal dat vooral gaan om poliepen en/of vleesbomen wegens mijn al jarenlange spotting (zowel door de pil heen als zonder gebruik van de pil).......... Heb wel eens 1.5 week aan de tampons gezeten, niet echt fijn!

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Weet niet hoe jullie je vandaag voelen maar ik voel me knap waardeloos. Heb dus gedroomd dat ik hoogzwanger was (van zeker een vijfling, zo groot was mijn buik) en toen ik wakker werd, voelde ik me zo rot en vol teleurstelling! Heb mn mannetje dus maar gebeld en gevraagd of hij voor mij een afspraak met de gyn wil maken zodat ik zijn uitslagen wel alvast hoor (vandaag gaat hij voor de 3e keer zaad inleveren). Hopelijk kan ik morgen of overmorgen even snel in- en uitwippen want ik word zo langzamerhand echt gek... Normaal gaat het best goed maar vandaag zit ik er even helemaal doorheen (moest het ff kwijt).

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Susan, schrijf het hier maar van je af hoor. We kennen denk ik allemaal de ups en downs. Het is soms ook net een boze droom en andere momenten verbaas ik me weer hoe goed ik het kan relativeren.

Hopelijk krijg je de uitslag snel(ler).

Pim

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Manlief heeft gebeld... Helaas, ik kan niet eerder komen voor uitslagen. Telefonisch doen ze het niet (wist ik al) en de gyn heeft geen tijd om me eerder te woord te staan. De verpleegkundige mag dat soort uitslagen ook niet doorgeven dus ik moet gewoon geduld hebben en hopen dat dit tot de 22e mijn enige zwangerschapsdroom is! Komt natuurlijk allemaal door dat rtl5 programma van Bridget (Hoe word ik mama in Amsterdam-Zuid)...

Met jullie alles allemaal goed? Geen dipjes?

15. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    jeetje susan , wat naar zo'n dip! :( dikke knuf voor jou en gooi het er maar uit hier hoor!

en die sis, klinkt behoorlijk iewwwww... :S maja alles voor het goede doel of nie dan? ;) is dan de kans op zwangerschap nadien ook groter btw?

overigens dus bij 1 consult gaan ze al beneejuh voelen/kijken etc? omg.. daar hadk nie op gerekend.. :( hoop maar dak een vrouw krijg.. (nie gevraagd eerlijk gezegd, moest op mn werk bellen, in mn pauze, spanning lag dus extra hooog..:S)

kopop suus.. !

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Kanjer, maak je niet druk om eventuele inwendige echo's. Het doet geen pijn en als je zwanger raakt moet je gedurende je zwangerschap en tijdens en na de bevalling ook vaak met je benen wijd.........

Pim

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kanjer, maak je daar geen zorgen over meid. het valt allemaal 100% mee, gewoon verstand op nul en liggen. ;)

Wat ik wel altijd doe is een jurkje of een lange trui aan. Dan voel je je niet zo bloot als je van de kleedruimte naar 'de stoel' loopt. ;)

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ff een update! Ik ben vanochtend naar de gyneacoloog geweest voor een onderzoek. Bij mijn kerel is slecht zaad geconstateerd en om niet achter de feiten aan te lopen had ik vanochtend een onderzoek bij de gyneacoloog om te kijken of bij mij wel alles ok is. En dat is zo! Ik heb een inwendige echo gehad en daarop zag de gyneacoloog dat mijn baarmoeder er prima uit zag, dik slijm zoals hoort op de 15e dag. In één eierstok zaten nog eitjes en ik heb vannacht mijn eisprong gehad, dat kon ze zien. Ik ook, want ze heeft het me aangewezen maar ik moet moeite doen om op dat beeld iets te onderscheiden :oops:. Maar ik heb vannacht een behoorlijke steek gevoeld, werd er wakker van, dat was dus daadwerkelijk de eisprong. Toch fijn dat het via een echo bevestigd wordt! Mijn banner klopt dus precies :thumup:

Er zijn 6 buisjes bloed bij me afgenomen voor een hele berg waardes te bepalen en m'n algehele bloedbeeld. Volgende week dinsdag moet ik weer bloed prikken, dan om te kijken op mijn progesteron heeft gepiekt. Daarna heb ik 4 november weer een afspraak bij de gyneacoloog om alles te bespreken en onze mogelijkheden te bespreken. Ze had gelijk de gegevens van mijn man erbij omdat de uroloog in hetzelfde ziekenhuis zit, dat is wel hartstikke fijn.

Wij zijn dus weer een klein stapje verder........

19. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, die tip over lange trui cq jurkje aan met echo is helemaal goed. Dat doe ik ook altijd. Dan voelt het niet zo naakt.
    Maar tegenwoordig ga ik net zo makkelijk met mijn benen wijd bij de gyn als dat ik mijn mond open doe bij de tandarts. ;)
    Het went allemaal echt!

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Ja, dat doen ze, tenminste bij mij wel (ben vanochtend geweest). En dat van die lange trui is idd een goede tip, voel je je wat minder naakt.

Het valt reuze mee hoor, het onderzoek is snel gedaan. Ik had ook een vrouw, dat vond ik toch wel zo fijn ;)

Deel Deze Pagina