Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Weer genoeg gekletst hier ;)

Merel, wat een score zeg! Helemaal super, daar kun je echt trots op zijn!
    Goedgekeurd als broedkippie.
    En ik begrijp dat je er 2 wil laten terugplaatsen? En wanneer krijg je meer berichten van het ZH? Ga gewoon nog even lekker door met duimen voor jullie!

Zon, geniet van je vakantie!

Gaby, succes morgen bij de intake!

Ieoor, morgen heeft je hubbie toch de operatie? Succes en sterkte alvast!
    En jullie hebben nu gesproken met dr Bruin. Van horen zeggen ken ik 'm wel, alleen niet vanuit een pers. gesprek ;)
    Fijn dat jullie je nu goed gehoord voelen en dat het gesprek prettig was.
    Wie weet komen elkaar nog eens tegen in de wachtkamer; in cognito hahaha.... Wat betreft Geertgen; kun je gewoon vrijblijvend overstappen naar Geertgen? Of is er een indicatie nodig? En is er een wachtlijst?
    (gewoon wat vragen uit nieuwsgierigheid)
    Oh, en snap je gevoel! Zoveel afspraken in het ZH en nog geen concrete behandeling.......zucht..... Moet zeggen dat ik dat niet herken, maar daar schreef ik je al eerder over via de pb. Duim voor jullie dat na morgen, er meer schot in komt!

Sinja, jammer dat je je hier komt melden/aansluiten maar toch welkom!

Susan, goed dat je topoverleg hebt gehad! ;) Morgen jullie intake, spannend meid! Laat je weten hoe het was gegaan?
    Duim zo voor jullie dat jullie z.s.m. kunnen starten!

CG, snap je keuze helemaal meid. Spreek je elders tussentijds mooi ;)

Mrsmia, hoe gaat het met het spuiten? Hopelijk goehoed!
    Wanneer is de fm?

2bb, hoe is 't ie?

Hier gaat het z'n gangetje. Geen bijzonderheden. Probeer me dus ook niet gek te maken en ja, wachten.....wachten...... Er zit toch niets anders op. Ook reageer ik hier wat minder maar lees zo nu en dan wel mee hoor! Vind het veels te spannend voor jullie meiden met al jullie ontwikkelingen!
    liefs

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Nou Susan; heel veel succes morgen dan maar.

Ik ben nog niet thuis in kort/lang protocol; wat is het verschil? Als je je vandaag al aangemeld had, wat zou er dan anders zijn, dan wanneer je ongesteld woensdag komt en je je dan aan kunt melden? (wellicht stomme vraag....:oops:). Waarschijnlijk bedoel je dat als ongi op zich laat wachten tot morgen of woensdag, je direct deze cyclus van start kunt, en anders moet wachten tot je volgende cyclus?

Zijn er echt maar een bepaald aantal die zich tegelijk aan kunnen melden voor dezelfde behandeling. Qua drukte ZK snap ik het. Gevoelsmatig begrijp ik het niet.... Dat verschilt volgens mij heel erg per ZK, die max aantallen.

Gaby, onze 1e afspraak was algemene intake (heleboel vragen beantwoorden en een echo). Pas nadat mijn ei geweest was, kwamen de bloedonderzoeken en het inleveren van het zaad. Van de huisarts moesten we al sinds feb temperaturen. Dat heb ik dus in totaal 5 maanden gedaan. Deze had ik meegenomen naar de 1e afspraak bij de fert arts (keurig uitgewerkt in Excel bestand). Echter in het ZK hebben ze er niet eens naar gekeken; onbetrouwbaar en onnodig zeiden ze in ons ZK. Zo zie je maar, elk ziekenhuis werkt op zijn eigen manier. Sommige dingen zijn overal hetzelfde, sommige dingen niet.

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Esser; Ja morgen spannende dag voor manlief (ons).

Geertgen kun je altijd terecht. Je belt voor een intake gesprek (gratis en vrijblijvend, dit wordt niet eens in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar). Ze willen je medische gegevens van het ziekenhuis hebben (kopieetjes), en dan kun je erheen.

Ze zijn geloof ik 6 dagen in de week open, zelfs savonds.
    Mensen komen vanuit heel Nederland daarnaartoe. Zelfs vanuit Belgie en Duitsland.

Je hoeft nooit te wachten op behandelingen, ze beginnen meteen (natuurlijk niet als er geen medische noodzaak is).
    Een maximum aantal patienten die zich aanmelden; daar is geen sprake van.
    En het moeten slikken van de pil, voordat je behandeling gestart kan worden doen ze daar al helemaal niet aan.
    We hadden het daarover toen de arts zei; dan weet je zéker dat het die maand niet raak zal zijn. Je moet de pil niet gaan slikken. Je moet zoveel mogelijk proberen raak te schieten.

De wachtkamer zat overvol, en zoals de arts al zei 'we gaan hier snel, heel snel'. Ze proberen gewoon iedereen zwanger te krijgen.
    Hij vertelde dat Maastricht bijvoorbeeld mensen niet wil behandelen als ze te dik zijn, ook dat maakt ze bij Geertgen niet uit.

Een beetje een 'fabriek' idee, maar dan professioneel. Maar goed, op drukke dagen zit het in DB ook vol in de wachtkamer. Er is gewoon veel vraag naar dit soort behandelingen.

Al met al een goede indruk gekregen van Geertgen, maar nu ons eigen ZK en Geertgen hetzelfde willen doen. Kiezen we voor het gemak van dichterbij. Geertgen is voor ons behoorlijk ver weg, enkele reis.

Succes met wachten meid

4. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ieoor, het verschil tussen het lange en korte protocol is het volgende:

Bij het lange protocol begin je een week voor je verwachte menstruatie met de decapeptyl, als je menstruatie is begonnen bel je naar het IVF secr dan wordt ook de startdag voor de Puregon/Gonal F afgesproken.
    Bij het korte protocol begin je op de 2e dag van je menstruatie met Puregon/Gonal F en ga je op de 6e dag Cetrotide of Orgalutran bijspuiten.

Je bent dus korter bezig met prikken. Ik had de 1e keer het lange protocol en 6 eitjes bij de punctie. Dat vonden ze weinig omdat ik 'gezond' ben en hebben ze deze keer het korte protocol voor geschreven. Dat is me dus beter bevallen: ten 1e veel korter spuiten en ten tweede, wat veel belangrijker is: 12 eitjes! Maar het ligt aan je situatie en het ziekenhuis welk behandelschema je krijgt.
    Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Ieoor in ieder geval wens ik jullie morgen veel succes! En een snel herstel voor je man.

Gaby en Susan: veel succes met de intake morgen! Vergeet niet ALLES te vragen wat je weten wilt anders zit je je thuis weer van alles af te vragen!

Esser: woensdag horen we of er een terugplaatsing is. Ik zit alleen nog te dubben over 1 of 2 emmy's terugplaatsen.
    Wij zijn eigenlijk helemaal voor 2! Maar als ik de risico's lees, denk ik weer: zijn we niet te 'hebberig'.
    Dus ik hoor graag jullie mening, dames!
    De 1e keer hebben we 1 emmy terug laten plaatsen en toen besloten dat als het zou mislukken we voor 2 zouden gaan.

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede avond dames!
    Weer flink veel geklets hier, maar dat zie ik graag ;)

Merel, wat betreft 1 of 2 terugplaatesen: wij gaan voor 1 als het een A-tje is en 2 als het B-tjes of C-tjes zijn. Een A-tje is echt van topkwaliteit en daarbij raden ze aan als je onder de 35 bent er dan maar een van terug te plaatsen. Bij ons ZH hebben ze een hele goede site:
    http://www.umcn.nl/userfiles/other/Keuz ... _s_pdf.pdf
    Natuurlijk denken we allemaal bij een tweeling: zijn we in 1x klaar, of dat is wel gezellig, maar vergeet niet het risico dat ze te vroeg geboren worden (met IVF/ICSI) heb je daar zoiezo al meer kans op. Je wilt liever niet dat je kind al met 28 weken ter wereld komt of dat er eentje sterft. Maar daarnaast is de kans dat je als moeder langdurig in het ziekenhuis komt te liggen 45% (dat vind ik best veel).
    Neemt niet weg, dat als ik er twee zou krijgen ik heel erg blij zou zijn.
    Ook denk ik er nu zo over, maar misschien dat ik bij een tweede behandeling er toch weer anders over denk... Succes met je keuze maken Merel!
    En weblijven natuurlijk duimen dat ze zich lekker aan het delen zijn he.

Ieoor, ik snap dat jullie hebben besloten om bij je eigen ZH te blijven, zeker als ze toch dezelfde behandeling gaan doen.
    Heel veel succes met de operatie morgen! Ik hoop dat alles goed gaat.

Susan, fijn dat je ongi nog steeds niet is doorgezet! Lijkt me ook verstandig om niet van te voren te gaan bellen. Zeker als je dat korte protocol wil, dan heb je niet eens de medicijnen in huis om te beginnen toch? Moeten ze nl meestal bestellen bij de apotheek. Ik denk echter wel dat ze je de eerste keer het lange protocol laten doen aangezien dat langzamer gaat en minder risico's met zich mee brengt ivm overstymulatie en zo. Maar, succes met pleiten...
    En heel veel succes bij je afspraak morgen, ik hoop dat alles naar wens verloopt!

Gaby, balen van die ongi.... en gek dat het nu zoveel erger is dan normaal, maar dat komt misschien omdat je een langere cyclus had deze keer. Jij ook heel veel succes met jullie afspraak!

Esser, wachten, wachten.... ik ben niet jaloers, we zullen het alleen ook allemaal moeten ondergaan. Maar, zo te lezen doe je het goed. Laten we hopen dat je ons grote voorbeeld wordt. Succes nog met wachten en het niet te vroeg testen ;)

Caecilia, volgens mij heb je gewoon heel erg geluk gehad met je eerste kindje, aangezien die zaaduitslagen ook niet erg fantastisch zijn. Ik hoop voor je dat je bij deze tweede ook geluk zal hebben!

Hier nog steeds alles goed. Ik merk eigenlijk vrij weinig, alleen droom ik wel veel (net als jij Merel). Daardoor slaap ik onrustig en mijn mannetje dus ook. Maar ja, hij mag blij zijn dat ik verder prima te genieten ben :)
    Vrijdag is de eerste echo en dan mag ik zaterdag met de puregon beginnen. Hier dus nog geen eitjes die groeien of zo, dat komt volgende week pas.
    Ik heb trouwens wel net Sterets gekocht. Dit zijn gaasjes die per stuk verpakt zijn en waar de alcohol al op zit om de huid te reinigen voor het spuiten. Leek me veel gemakkelijker dan telkens die fles alcohol mee te slepen in de handtas als ik 's avonds weg moet.

Nou, fijne avond nog en voor sommigen: veel succes morgen!
    Liefs Mia

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Mia: super site, erg fijn, bedankt!

Bij mij zaten er standaard 2 Sterets bij het spuitje, trouwens.

Ik ga eten, Doei

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Graag gedaan Merel ;)
    Nu moeten jullie alleen nog wel beslissen wat jullie willen en dat blijft moeilijk vind ik. Maar je moet maar zo denken: alles wat je beslist is goed als je er maar achter staat.

Wat fijn dat jullie die sterets standaard hebben! Ik kreeg een flesje alcohol met een pakje gaasjes. Dat flesje is best groot, dus neem je dat mindr gemakkelijk mee ergens naar toe. Zo zie je maar weer, ieder ziekenhuis (of apotheek) is anders.

Eet smakelijk! Ik ga ook beginnen met koken.
    Liefs Mia

8. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Het ligt aan de verschillende medicijnen denk ik, ik had Cetrotide en daar zitten ze erbij verpakt.

Die site is echt handig. We hebben voorlopig even besloten om af te wachten wat de kwaliteit is van de embryo's ( als ze er al zijn dan) en dan met de gyn te overleggen. Ik weet dat ze voor het tp van 1 emmy zijn, maar ik wil gewoon weten of ze omdat ik jong ben de risico's van een tweelingzwangerschap net zo groot vinden dan voor iemand die 38 jr of ouder is.

Fijne avond allemaal!

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Nog even kort voor het slapen gaan... Merel, ik vind je niet hebberig als je 2 emmy's wil. Ik begrijp je twijfel heel goed. Ook wij hadden eerst, oh leuk misschien een tweeling, ben je in 1x klaar etc. maar ook wij zagen op internet alle risico's van een meerlingenzwangerschap en hebben daarom besloten om er 1 terug te laten plaatsen. Ook met mijn werk is het lastig als ik een enorme buik heb als er 2 beebs in zitten dus dat speelt ook wel mee... Maar ja, nu zo vlak voor de intake ga ik toch weer twijfelen. Wat nou als de kwaliteit nou niet zo goed is bijv.......... Ik zou idd met de gyn overleggen wat zijn of haar mening is en dan nog eens met je man overleggen hoe en wat. Bedenk, uiteindelijk beslissen jullie!

Bij ons is het verschil tussen lange en korte protocol als volgt:
    lang protocol:
    - op dag 3/4 vd cyclus start pil (Microgynon 30)
    - dag 17/18 start deca
    dan krijg je een ontrekkingsbloeding
    - op dag 2 start Puregon/Gonal F
    kort protocol:
    - op dag 2 start deca
    - op dag 3: start puregon/gonal F
    Rest is hetzelfde, dus geen andere medicijnen... Scheelt dus gewoon echt een hele maand!

Dames, sorry voor het redelijke ego berichtje maar wij gaan nu nog ff een lijstje met vragen maken voor de intake van morgen.

Ik laat het jullie zsm weten!

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Susan, heel veel succes vandaag! Ik hoop dat het gelukt is met jullie vragenlijstje.
    Als je pas op dag 17/18 begint met de deca kan dat korte protocol natuurlijk wel. Toch vraag ik me af waarom de meeste ziekenhuizen een voorkeur hebben vor het lange protocol (dat kost meer tijd en meer medicijnen toch?). Nog even en dan weten we ook wat het bij jullie gaat worden...
    Succes!

Liefs Mia

11. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Susan, succes vandaag!
    Hoor graag hoe het gegaan is.
    liefs

12. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Volgens mij is het verschil dat je bij het lange protocol minder kans heb OHSS. En werken ze allebei omgekeerd met stimuleren ofzo. Geen idee verder. Misschien kan Susan het even precies vragen... Haha

Dames van de intake: succes!

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja ik ga het vragen! Ga m strax op mn vragenlijst erbij zetten! (heb pas 20 vragen ofzo nl... hahaha)

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo meiden,

De uitslag is nu definitief... is er nog een plaatsje vrij in jullie topic ;)

Mijn vriend heeft véél te weinig zaadcellen, 0,2 M waarvan de helft dood en de andere helft weten we nog niet of ze uberhaupt de juiste vorm hebben etc... :( We hadden dus een vcm van 0,4

Nu hebben we een verwijzing naar het radboud ziekenhuis.. heel erg spannend allemaal.. nu gaat de mmm echt beginnen...

Ik lees dat jullie allemaal al stukken verder zijn in de onderzoeken en behandelingen! Merel en Susan heel veel succes!

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Sinja een hele slechte uitslag die jullie hebben gekregen...... :(
    Nu dus door naar het Radboud. Heb je ze al gebeld wanneer jullie er terecht kunnen?

Kom gezellig met ons mee babbelen.
    Ik klets ook nog niet zo heel lang mee hier hoor, maar ik vind het wel gezellig...

Veel succes, met name met al het wachten!

16. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaal

de intake is me reuze meegevallen..
    moesten een heleboel vragen beantwoorden.. en daarna kreeg ik een inwendig onderzoek bmm is goed.. bm zelf ook.. en de eierstokken ook..
    mijn vriend kreeg ook een klein onderzoekje.. om te kijken of zijn zaadleiders goed waren.. en dat was ook goed..
    verder moest ik bloedprikken..en ik leef nog.. dus pfffieuw.. haha.. vrijdag moeten we terug komen. en dan krijg ik nog een echo.. verder gaan ze deze maand mijn cyclus volgen..

mijn internet doet ut thuis niet meer. (zit nu bij een vriendin) dus ik weet niet of ik er verder nog ben vandaag..

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hey Gaby,

fijn dat de intake en zelfs het bloedprikken meeviel.... :)

De echo's vallen ook mee he, daar voel je nauwelijks iets van.
    Deze cyclus maar afwachten, terwijl het ziekenhuis het met echo's volgt. Gaan ze ook een samenlevingstest doen rondom je eisprong? Daarna moet je mannetje nog een potje inleveren denk ik he?

succes ermee!

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Ik heb mijn mannetje in het ZK achter gelaten.
    Toch wel zielig. Ik hoop dat ze snel bellen dat ik er weer heen mag!

19. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Sinja, tuurlijk is er hier een plekje vrij ;)
    Wel erg kl*te van de uitslag van je mannetje.....

Ieoor, hoe is het met je man gegaan?
    Heb je hem al mogen ophalen? hopelijk is alles goed verlopen!

Tjee Gaby, de start is nu dus echt gemaakt......spannend hoor! Hopelijk komen er verder geen al te gekke zaken uit de onderzoeken en het volgen van je cyclus.

Susan, hoe is het gegaan? Hopelijk goed!
    liefs

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Om 16.15 uur belde mijn hubbie. Klaar, dacht ik.

Maar helaas. Er was wat uitgelopen dus zijn operatie kon niet meer doorgaan :evil: :evil: :evil:

De uroloog wilde wel nog opereren. Maar de rest van het personeel wilden of moesten stoppen. Ik vind het echt zo zielig voor mijn lieffie. Toch wel stress, aanhikken tegen de datum en dag de hele dag wachten.... voor niets.

Dit is al de 2e keer dat de operatie niet doorgaat. De 1e keer belde ze weken van te voren al af.
    Maar nu is toch anders. Sinds gisterenavond 24.00 uur mocht hij niets meer eten of drinken. En als je dan pas om 16.15 uur hoort dat het niet doorgaat.....

Nu is de operatie verzet naar volgende week vrijdag! Laten we hopen 3 x is scheepsrecht!

Share This Page