Ja hoor, Ieoor, Je meent het, wat een Sh*tzooi! Daar zou ik echt van balen als ik in je man zn schoenen stond. Vrije dag gevraagd, alles geregeld, hele dag daar gelegen, gaat het niet door.... TSS! Sinja, balen van de uitslag zeg! Gaby: gelukkig dat alles je mee viel, je leert er wel aan te wennen hoor. Esser: hoe gaat het met je? Susan: joehoe: we zijn benieuwd! Ik zelf ben een beetje gespannen voor morgenochtend, gelukkig heb ik het vandaag redelijk druk gehad, dus weinig aan kunnen denken! Ik denk toch dat we 2 emmy's terug laten plaatsen. Op de site van Mia las ik ook dat er bij een tp van 2 emmy's 25% is op een eenlingzw en 15% op een tweelingzw. Maar goed, morgen nog maar eens overleggen in het zh. Ik ga lekker nog een wijntje drinken bij het eten, want na morgen is dat over, hoop ik!
Hoi hoi @Ieoor wat balen! Zielig voor je hubbie ook, snijen aan zijn zaakje zal ie al een heel akelig idee vinden! @Merel, wat spannend zeg, drink maar lekker een wijntje als het helpt, en een moielijke beslissing hoor 1 of 2 embryo's. Wij hebben het er ook al uitgebreid over gehad en vinden de beslissing erg moeilijk. @Sinja: welkom! Helaas @Gaby gelukkig dat het meeviel en onthouden: het is allemaal voor een goed doel @ Esser voel je je nog ok? wat een spannende tijd zeg! Ben benieuwd hoe het met Gobje is, ik hoop ok. @Susan....ennnn...? Is je smeekbede gelukt? Meiden tot over een tijdje weer! groetjes
Thnx allemaal! Fijn dat ik hier kan meekletsen! Merel wat spannend zeg! Veel succes morgen! Ben benieuwd of het er 1 of 2 zijn geworden Ieoor wat sneu voor je mannetje! (en voor jouw natuurlijk ook!) Wel balen zeg! In welk ziekenhuis worden jullie behandelt? Ik heb gebeld naar het radboud maar ik moest een inschrijfformulier opsturen en dan zou ik binnen 6 weken een datum thuis krijgen.. ben benieuwd! Gaby wordt jij ook in het radboud behandelt? Zo ja, hoelang moest jij wachten voordat je terecht kon? Wel fijn te lezen wat er gaat gebeuren zo'n eerste gesprek! weet ik ook een beetje wat ons te wachten staat
Hee meiden, Nou, ik kan eindelijk achter de computer (moet zelfs nog avond eten, kun je nagaan...was nl weer teruggegaan naar werk waar ik tot 19.45uur heb gezeten!)... Ik val meteen met de deur in huis; alle onderzoeken zijn gedaan dus we mogen direct starten zodra CD 1 zich aanmeldt (ik verwacht morgen of overmorgen). Meestal kan/mag je meteen beginnen, vooral omdat ik toch het lange protocol moet doen. Korte protocol doen ze eigenlijk alleen als je erg weinig eicelreserve hebt en dat is bij mij dus niet het geval. Wat betreft overstimulatie, daar zijn ze ook erg alert op dus als ze zoiets zien aankomen, dan verminderen ze direct de dosis waardoor wellicht het aantal follikels tegen zal vallen, maar ja, alles beter dan een overstimulatie... (wel een prettig idee dat ze zo werken) Ik mag trouwens gewoon mn leventje doen zoals normaal, dus als ik veel kan sporten (oftewel als mijn lijf daarmee akkoord gaat) is dat geen probleem! Zoals ze letterlijk zei...vrouwen in Afrika lopen dagelijks te sjouwen met emmers water en doen heel veel overdag, ook als ze zwanger zijn... Ik was alleen wel wat teleurgesteld toen ze zei tegen mn mannetje dat zijn uitslagen toch wel erg slecht zijn dus dat het voor kan komen dat hij op de dag van de punctie 2x moet doneren. In het zkh zelf zeiden ze nl dat het op zich goed genoeg was voor ivf maar vanwege logistieke redenen het icsi zou worden (oftewel, als het mee zou vallen, ivf). Dit was dus wel even balen, inwendig dan he... Oh ja, de VU doet niet aan assisted hatching...dat schijnt geen meerwaarde te hebben. Oh en wat betreft het invriezen, de VU vriest alleen de hoogste kwaliteit in want de rest zal het ontdooiproces sowieso niet overleven. Zij scoren trouwens niet in A,B.C of D maar in 1,2,3. We horen trouwens 2 dgn na de punctie wanneer we de tp hebben. Is het diezelfde dag dan is er maar 1 eicel bevrucht, zijn het er meer dan is de tp de dag erna (dan wachten ze dus nog even af welke het mooist of beste deelt zeg maar). Prikinstructie heb ik nog niet gehad, die krijg ik op de dag dat ik met de deca moet beginnen, dus over een week of 2. Nou meiden, ik ben helemaal blij joh! Dan hebben we natuurlijk nog Ieoor. Wat verschrikkelijk zeg van je hubbie! Idd zoals 2bb al zei, wordt ie al aan zn zakie geopereerd wat je al verschrikkelijk vindt, dan gaat het voor de 2e eker niet door! Oh wat erg zeg, en idd dan ook nog vanaf 12uur 's nachts nuchter zijn en blijven, voor jan-lul! Wel fijn dat jullie dan nog volgende wk vrijdag dan terecht kunnen maar ik zou echt balen als een gigantische stekker! Gaby, fijn dat de intake meeviel. Wen maar vast aan het bloed prikken, zal wel vaker gebeuren helaas.......... Merel, snap dat je gespannen bent voor morgen, logisch toch! Jullie gaan er nu toch 2 doen dus? Bij de VU zeggen ze wel dat 7% van de tweelingenzwangerschap in een miskraam eindigt....... Aardig wat lijkt me trouwens, naast alle andere complicaties die zich voor kunnen doen. Meiden, sorry voor mn korte antwoord op de rest maar ik ga ff eten. Heb honger en wil Desperate Housewives kijken, tot later! Liefs Suus
Hallo meiden! Susan, wat ontzettend fijn dat je gewoon kunt beginnen deze maand Het lange protocol is prima hoor en goed te doen. Wel jammer dat de zaaduitslag wat tegenviel, maar dat gaat vast wel goed komen tzt. Gaby, ik ben blij dat de intake goed gegaan is. De echo valt ook wel mee hoor (en inderdaad: die zal je nog wel vaker krijgen, net als dat bloed prikken). Ik hoop voor je dat alle onderzoeken snel gedaan worden. Hoeft je mannetje geen chromosomenonderzoek? Dat zou weer wat tijd schelen... Ieoor, wat een verhaal zeg Lijkt me echt verschrikkelijk als je helemaal voorbereid bent en dan gaat het niet door. Ik zou zeggen: verwen je mannetje maar goed de komende dagen Merel, het blijft een moeilijke beslissing he. Ik heb toevallig vandaag gehoord van vrienden van mij, die net CSI gedaan hebben dat ze er eentje verwachten (ze hadden vandaag de eerste echo). Ze hadden twee B-tjes terug laten plaatsen, dus het was nog even erg spannend. Maar zij gingen ook voor eentje indien A kwaliteit en anders twee. Wat je ook doet maakt niet uit als je er maar achter staat (met zijn tweeen). Heel veel succes morgen! Esser, hoe gaat het met je? Hou je het nog vol? De duimen draaien nog steeds door hier hoor. Voor jou en voor CG (en voor alle anderen natuurlijk). Sinja, wat ontzettend rot voor jullie deze uitslag. Ik hoop dat jullie een beetje over de ergste schok heen zijn gekomen. Kom gezellig hier mee kletsen, we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje. Ik zit trouwens ook bij de Radboud, net als CG en Zon. Is wel fijn daar hoor, alleen duurt het even voordat je daadwerkelijk je eerste afspraak hebt. 2bb, leuk om je af en toe te zien hier! Succes met alles. Met mij gaat alles verder wel goed. Nog steeds geen echte hormosters gezien gelukkig. Moest vandaag wel een keer extra slikken toen een collegaatje vertelde bijna 10 weken zwanger te zijn van de 2e. En de 1e moet in februari nog 1 worden (dat zie ik trouwens steeds vaker dat mensen zo snel zijn met de 2e). Ik dacht eigenlijk: wanneer zijn WIJ (jullie dus ook) nou eens aan de beurt! Ok, ik moet niet zeuren, want ik ben al begonnen met spuiten, maar ja, dan moet het ook allemaal nog lukken he. Maar goed, we gaan vrolijk verder. Succes iedereen! Liefs Mia
Oh trouwens meiden, ter info, voor diegene die zich er misschien zorgen over maken... Volgens de gyn van de VU telt een ivf of icsi poging pas vanaf het moment van de punctie. De verzekering kan nl niet hard maken als er geen punctie is verricht dat het om een ivf of icsi behandeling gaat. Het zkh heeft dan nl alleen een ovulatie-inductie veroorzaakt door de medicijnen, weliswaar een redelijk omslachtige manier, maar het is dus geen ivf of icsi poging. Dus mochten er bijvoorbeeld maar 2 follikels zijn, dan doen ze niet eens een punctie maar laten ze die follikels gewoon zelf springen en dan hopen op een wonder der natuur en dan telt het dus niet mee als poging.
Thankx meiden dat jullie allemaal met mijn mannetje meeleven... Erg lief. De ergste domper is nu wel weer voorbij. Op naar volgende week vrijdag. Merel; heel veel succes vandaag, maar ik denk niet dat je dit nog ziet voor de TP. Ik ben heel benieuwd hoeveel bevruchtingen jullie uiteindelijk hadden, van welke kwaliteit, en natuurlijk hoeveel julle er terug hebben laten plaatsen. We horen het straks he! Suus; wat fijn dat je meteen kan beginnen...... Wij hadden inderdaad hetzelfde van ons ZK begrepen. Ze declareren bij ons pas ná de punctie de IVF/ICSI behandeling. Scheelt toch weer he. Wel balen van jullie zaaduitslag; maar goed; alles voor het goede doel. Sinja wij zitten in Den Bosch in het JBZ tot snel weer meiden
Hoi allemaal! Merel, hoe is het gegaan? Vertel vertel! Ik wacht in spanning af.......... Ieoor, wordt je mannetje volgende week vrijdag dan echt eens geopereerd? Ik vind wel dat hij voorrang moet krijgen nl aangezien hij al 2x is gecanceld waarvan 1x dus zo op het laatste moment. Heb ik nou goed onthouden dat jullie in maart beginnen met IUI? Sinja, welkom en natuurlijk mag je gezellig meekletsen. Persoonlijk bevalt het mij erg goed om met 'lotgenoten' te praten want die snappen de situatie toch beter dan anderen. Wat betreft Radboud, daar lopen heel veel meiden hoor hier dus als je iets wil weten, zij kunnen je alles vertellen! In radboud gaan ze iig wel zeker een chromosomenonderzoek doen en aangezien die uitslag 8-12 wkn duurt, kan je misschien al vragen of ze deze direct willen doen tijdens alle andere onderzoeken. Verder weet ik dat als ze eenmaal weten of het ivf of icsi wordt, dat je dan op de wachtlijst wordt gezet en dan gaat het vrij snel. Hier goed nieuws: ben ongi geworden! Nooit zo blij geweest met een ongi.......hahaha. Uiteraard meteen de ivf-kliniek gebeld om me aan te melden. Ik word vanmiddag teruggebeld tussen 15.00 en 16.30 uur. Neem aan dat ik dan te horen krijg of ik idd mag beginnen en wanneer ik mn uitgangsecho krijg (morgen of overmorgen) tussen 08.00 uur en 10.00 uur. Dan start ik vrijdag met de pil en vrijdag 6 of zaterdag 7 februari met de 1e deca spuit. Spuitinstructie ga ik dan aanvragen voor donderdag de 5e feb want dan ben ik vrij dus dat is wel handig voor mij dan. Daarna wachten op de onttrekkingsbloeding die volgt (na de pil), dan weer een echo en op dag 2 starten met de gonal f en puregon. Nou meiden, ben helemaal blij want het gaat wrs dan toch eindelijk beginnen! Zaterdag gaan we naar mn ouders toe in Friesland en hun vertellen dat we gaan starten. Mn vader weet nog van bijna niets nl en dat is echt een beetje een tiran (en ik overdrijf niet) dus ik zie er als een berg tegenop. Weet nu al dat ie gaat lopen zeuren en wat bepaalde dingen betreft heeft ie ook gelijk (het app van mn vriend is nog niet verkocht dus hij heeft nu een dubbele hypotheek) maar wij willen dit graag en het is al moeilijk natuurlijk en het wordt nog moeilijker naarmate ik ouder word. Wat dat betreft heb ik mn leeftijd nog echt mee. Heb dus gisteren al preventief gehuild toen ik mn moeder aan de tel had (die gaat m alvast 'voorbereiden'). Wrs denken jullie dat zij als ouders er buiten staan maar ik heb ook een zakelijke relatie met mn vader vooral dus het is echt belangrijk dat hij het weet voor ik begin aangezien hij er last van gaat krijgen als ik eenmaal vlak voor een bevalling, wanneer dat ook moge zijn. Ik zie nog meer op tegen het gesprek van zaterdag dan tegen de gehele behandeling (incl punctie!). Nou meiden, ik houd jullie uiteraard op de hoogte vandaag, wij gaan nu even wat boodschappen doen enzo en dan om 14.30 uur naar de notaris. Zul je zien dat ik daar gebeld word......... Liefs Suus
Daar ben ik weer, ff kort... We zijn gebeld door de VU en morgen hebben we uitgangsecho. Als alles akkoord is, dan vrijdag dus aan de pil en dan zijn we begonnen! Joehoe! Zon, ik denk dat we dan ongeveer gelijk gaan lopen... We hebben trouwens besloten om het alleen aan onze directe familie te vertellen (ouders en zussen) en onze 2 beste vrienden. Anders gaat strax iedereen vragen hoe het gaat etc. etc. Heb het al wel aan mn volleybalteam verteld maar ja, die zullen het wrs echt aan me gaan merken omdat ik misschien op een gegeven moment niet duiken bijv in het veld vanwege een beurse buik van het prikken of de punctie... Merel, en en en?
Hey Susan, wat fijn dat je ongi bent geworden en dat je nu echt duidelijkheid hebt gekregen over wanneer je kan beginnen! Lijkt en een erg moeilijke situatie met je vader, ik zal voor je duimen dat het goed gaat zaterdag. Maar, hij vindt het toch vast leuk om opa te worden! Merel... hoe is het afgelopen? Liefs Mia
Hoi hoi allemaal, Ja vrijdag de 30ste moet hij om 07.15 uur in het ziekenhuis zijn. Hij krijgt voorrang. Ze gaan denk ik of iemand anders schrappen, of ze gaan eerder beginnen. Is wel fijn. De operatie zal dan rond 08.00/08.30 uur ofzo al wel zijn. Dan hoeft hij ook niet zo lang nuchter te blijven. Ja, als er geen spontane wonderen gaan gebeuren deze maand (ik moet zondag ongesteld worden) en de maand erop. Dan gaan we eind feb/begin maart aan de 1e IUI beginnen. Leuk dat je deze keer zo blij bent Suus met je ongi....l. Spannende dag voor jullie dan dus zaterdag. Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen. Ik weet nog heel goed hoe ik me afgelopen zaterdag voelde. Intens verdrietig en ontroostbaar was ik. Gewoon omdat we het gingen vertellen/verteld hadden..... Maar goed, ik hoop dat de reactie van je vader mee gaat vallen. Ik zal zaterdag aan jullie denken. Balen dat jullie nog een appartement te koop hebben staan. Is niet de beste tijd nu helaas. Is het app verhuren geen optie? Hebben jullie samen wat nieuws gekocht? Of is hij bij jou ingetrokken? Oh ik wilde je trouwens niet onthouden; mijn tandarts heeft ook een tweeling gekregen. En best een hele tijd gewerkt. Dus dat lukte redelijk met dr dikke buik. Merel; vertel! Mia hoe is het met jou? Al bijna voor de 1e echo naar het ZK. Morgen toch? En die zwangere op je werk. TJa alweer zwanger als de 1e nog geen jaar oud is..... Wat is het toch oneerlijk soms he.
Hey Ieoor, Wat fijn dat hij de volgende keer al zo snel onder mes kan Hier alles goed hoor. Ik ga vrijdag naar het ZH voor de eerste echo. Hopelijk kan ik dan zaterdag met de puregon beginnen. En wat berteft al die zwangeren... tja, ik hoop dat 2009 ons jaar gaat worden! Merel, hoe staat het ermee? Liefs Mia
Ik ben ook benieuwd hoe het met Merel is gegaan vandaag! Susan veel succes dit weekend! Lijkt me allemaal heel moeilijk en ik hoop dat je vader "goed" reageert... Mrs Mia, fijn te lezen dat er meerdere hier in het radboud bekend zijn. Wij wonen er wel iets verder vanaf (zijn pas verhuisd en wonen nu 3 kwartier rijden van t radboud) maar ik werk in een ziekenhuis hier dichtbij en wil niet dat mijn collega's er nu al achter komen, dus hebben we ervoor gekozen om naar een ander (dus wat verder weg helaas) ziekenhuis te gaan. Kun je in het kort vertellen hoe t precies gaat in het radboud? Krijg je bij t eerste gesprek direct weer een zaadtest? En gaan ze direct al dingen bij mij onderzoeken? Of verschilt dat per persoon?
Avond meiden, Merel, hoe is het nou gegaan vandaag? Zijn benieuwd! Susan, mega goed nieuws! \/ Helemaal geweldig, jullie kunnen gewoon gaan beginnen! Tjee, wat gaat het hier toch snel allemaal..... Wat betreft je vader; ik hoop echt dat het zaterdag mee valt..... Zal aan je denken.... Mrsmia, vrijdag je 1e echo. Ben benieuwd! Hopelijk kom je gewoon met goed bericht terug! En 2009 MOET gewoon ons jaar worden! Ieoor, mooi dat je man nu een nieuwe datum heeft en ook nog eens dat het lekker vroeg in de ochtend. Hupsakee, direct aan de slag Hier verder even ego; voel helemaal niets...... Ben d'r een beetje down van.... Merk echt totaal niets aan mijn lijf en ben van nature overtuigd, dat een vrouw vanuit haar gevoel 'weet' dat ze zwanger is... Snappen jullie een beetje wat ik er mee bedoel? Ik voel me leeg, dus ben me al wat aan het voorbereiden op het ergste. liefs
He Dames, Sorry, maar we zijn net thuis. Hadden vanmiddag de terugplaatsing van 2 emmy's. Ze waren allemaal 3tjes. Het EMC heeft 1-4, waarvan 1 de beste en 4 de slechste. Dus ja... was wel even een domper. Omdat er toch niks is om in te vriezen, hebben we toen besloten 2 emmy's terug te plaatsen. En daarna zijn we even lekker gaan winkelen en uit eten gegaan. Een soort relatie-reperatie zeg maar En nu wachten, maar heb deze keer geen hoop! Miss ook wel beter. Ga morgen weer even op jullie reageren. X
Jee Merel, dat is wel moeilijk en rot nieuws wat dan rauw op je dak valt....... Snap jullie beslissing helemaal dat jullie zijn gegaan voor een tp van 2 emmy's. Enne, kwaliteit hoeft echt helemaal niets (!) te zeggen hoor! Heb hiervoor al voldoende verschillende verhalen gelezen op ZWP. Ga super voor je duimen! liefs
Merel, ik snap zo goed dat het wel even rauw op je dak kwam vandaag. Prima keuze om er 2 te laten terug plaatsen ja...en zoals Esser idd ook al zei, kwaliteit zegt niets hoewel het natuurlijk nooit kwaad kan dat je je voorbereid op het ergste... Esser, tja, ik weet niet of je het altijd moet voelen hoor als je zwanger bent dus nog 1 wk wachten en dan horen we het verlossende woord van je! Ik duim iig voor je! Sinja, CG woont nog verder bij het Radboud vandaan dan jij (op 1.5 uur rijden) dus je hebt nog niet het record! Nou, hier hebben we vanavond wat huwelijksvoorbereidingen besproken met (1 van) de ceremoniemeester(s). Morgen maar trouwringen uitzoeken en artis bellen want daar nog nix van gehoord. Vanmiddag bij de notaris geweest voor de huwelijkse voorwaarden maar ik denk dat de notaris nu iets in elkaar gaat flansen wat we eigenlijk niet willen. Het is ook zulke ingewikkelde taal en dan gaat het daar allemaal vrij snel.........we wachten nu het concept af en dan dat even goed doorlezen en doorsturen naar mijn accountant of een en ander wel slim geregeld is. Ook hadden we het over het testament en aangezien we nu nog geen kinderen moeten we dat dus echt regelen maar ja, we gaan trouwen in mei en starten nu met de behandeling. Vooralsnog laten we onze huidige testamenten dus nog even voor wat het is en veranderen dan het testament vlak voor het huwelijk. Als je kinderen hebt of krijgt, erven die nl alles en moet je dingen regelen zoals wettelijke voogd e.d. bij vroegtijdig overlijden. Bij geen kinderen moet je er zelf iets over in zetten.......... Gedoe allemaal... Als je dat zo hoort, wil je helemaal niet trouwen, pffffff. Maar ja, alles voor de goede zaak! Nou wij gaan strax maar bed, morgen om 08.40 uur naar de VU voor de uitgangsecho en dan krijg ik ook wel mn receptenlijstje mee verwacht ik. Ik zal morgen wel vertellen hoe het is gegaan en of echt alles akkoord is. Liefs Suus
Goede morgen! Merel, ik kan me voorstellen dat je een beetje baalt van die 3-eitjes. Maar, je hebt er lekker twee en dat vergroot de kans toch maar weer dat het wel lukt. We gaan gewoon heeeeel hard voor je duimen meid. Esser, het lijkt me zo'n onzekere periode die wachtweken en jij bent gelukkig al halverwege! Het kan dat je nog niks voelt, want je hoeft niet per se iets te voelen hoor. Er is ook ergens een topic over vrouwen die geen zwangerschapssymptomen hadden en toch zwanger bleken te zijn. Misschien moet je daar maar even gaan rondneuzen en dan krijg je wat meer hoop. Misschien stijgt jouw HCG wel erg langzaam... We blijven ook nog gewoon voor jou duimen, want 2009 IS ons jaar Susan, wel leuk hoor al die voorbereidingen voor het huwelijk. Ik zou ook gewoon nog even wachten met de notaris tot net voor het huwelijk (dan is je eerste behandeling toch achter de rug en weet je al iets meer). Als het goed is zit jij nu bij de gyn in de wachtkaer. Ik hoop voor je dat je echo goed is en dat je lekker kan starten. Sinja, toen we naar de gyn gingen hadden we een uitslag van het zaad via de HA gemaakt. Daarnaast had ik temperatuurlijsten (ook ovutesten gedaan en zo), maar dat kwam ook omdat mijn cyclus te lang is. Er werden ons allerlei vragen gesteld (ook over familiegeschiedenis etc) en ik kreeg een inwendige echo. Mijn mannetje moest die week een keer opnieuw zaad inleveren (er zat wel 3 maanden tussen de vorige meting en de nieuwe, ook had hij al op de alcohol en zo gelet). Ook werd er bij mij bloed geprikt. Toen later bleek dat zijn zaad weer slecht was werd er bij hem ook bloed geprikt en kreeg hij een klein onderzoekje. Als je nog meer vragen hebt dan laat maar weten! Groetjes Mia
Hee dames, FF ego...... Uitgangsecho was goed. Baarmoeder zag er goed uit en er waren links en rechts 10 en 6 follikels te zien. Dat zou een mooie score zijn tijdens de behandeling (wellicht iets teveel en dan duikt nu toch lichtelijk de angst op voor een overstimulatie maar goed dat zien we dan wel)... Heb ook mn receptenlijstje meegekregen en de prikinstructie gekregen. Was wel grappig met de verpleegkundige...moest dus die spuit erin jassen nadat ze had gezegd hoe het moest dus ik knalde dat ding er natuurlijk meteen in zonder moeite...was ze erg blij dat het zo snel ging want er zijn ook vrouwen die wel 15min wachten omdat ze het niet durven! Dit was dus wel even anders voor dr kennelijk! hahaha. Ik vroeg meteen over het mengen van de Pregnyl maar ze zei dat ik dat gewoon een keer mee moest nemen dan tijdens 1 van die echo's en dan zou het zkh het voor me mengen. Helemaal handig toch? Nou, ik mag vanavond al aan de pil dus het feest start vandaag! Ben vandaag dus enorm goed gemutst en ik hoop dat dat zo blijft....... Nu, op naar de apotheek! (ga zo ff kijken wanneer Zon precies met de deca moest beginnen, denk dat we zo goed als gelijk oplopen nu)