Susan, wij hebben een golden retriever. Ik vind een lab ook heel erg mooi, maar is toch een golden geworden... Dat bedoelde ik idd! Hij moet daar de follikels inleveren en dan moet hij in zo'n mooi kamertje het potje vullen... Na zo'n reis zou er dan echt niets overblijven
Esser: ben het even kwijt, mag jij de 29e testen of al eerder? Hou je het nog een beetje vol? Dames, krijg zo visite, mooi even mn gedachten op wat anders, dus hou het even kort. Fijne dag nog trouwens!
Hoi meiden, Zo een broodje, goede douche en telefoontje met mijn moeder verder Even reageren; Mrsmia, wat een goed nieuws meid! Een goede echo en nu dus gaan met de stimulatie. Ben erg benieuwd en hoop dat het je ook goed zal gaan! Susan, helemaal gestart; goed zeg! En wat je schrijft over je verzekering is maar vaag hoor.... Balen dat dat zo moet lopen. Ik was ook heel erg benieuwd hoe het gesprek met je vader was gegaan maar alles wat ik zo lees klinkt erg goed! Kan me ook echt wel voorstellen dat je er een flinke traan voor hebt moeten laten. Is je relatie met je vader altijd al zo geweest? Klinkt mij namelijk wel erg zwaar en moeilijk... Gaby, hoe is het? Ieoor, hoe voel je je nu? Is het al wat gezakt? Hopelijk blijf je niet al te lang met die gevoelens zo lopen......das echt niet fijn..... Merel, spannend, spannend voor jou! Hoe gaat het met je? Voel je je goed? Duimen draaien hier! Maaik, helaas maar welkom hier......... Jewel en pcj, ook een welkom hier maar hadden zeker anders graag gezien Hier alles eigenlijk wel z'n gangetje. Voel me nu in ieder geval veel rustiger in de wachtweken als na onze eerste TP. Ik heb toen voor mijn gevoel meer 'rake' klappen gehad en heb daar nu wel van geleerd. Doen waar ik zin in heb, wat minder lezen hier op ZWP en echt voldoende plannen. Scheelt zeker! Gister met vriendinnen een hapje wezen eten en flink gekletst en gelachen. En natuurlijk druk met de paardjes in de weer, dat geeft ook fijne afleiding. Manlief komt vanmiddag terug uit Brugge, hij is daar een weekend met zijn vrienden heen gegaan. Dat zal wat geweest zijn met 5 volwassen kerels Morgen een half dagje werken en dan ben ik dinsdag vrij op onze testdag. Spannend...... liefs
hey weer ff een berichtje van mij.. we hebben nog steeds geen internet terwijl de storing van kpn voorbij is.,, beetje vaag... ben eindelijk niet meer ongesteld.. heeft 9 dagen geduurt...das wel echt lang maar ja.. dinsdag heb ik weer een echo.. ben benieuwd of er dan al wat verandert is... ik mis echt t kletsen hier joh.. dat stomme internet ook...
Hee ladies, Esser, nog eventjes en dan kan je al testen! Echt spannend joh en het lijkt me idd fijn dat je lekker wat afleiding hebt. Begrijp dat je nog geen klachten hebt als donker bloedverlies ofzo? Weet dat je dat bij je 1e 'echte' ICSI poging wel al had voor je testdag toch? Mia, hoop ook vor je dat de stimulatie zonder al teveel klachten verloopt. De deca ging iig goed dus hopelijk ook voor de puregon. Gaby, vervelend zo'n lange ongi... Ik weet er alles van! Heel irritant om bijna 1.5 tot 2 wkn te klooien met tampons of maandverband (wat je dan ook gebruikt)... maar ja, je hebt je lichaam niet in de hand wat dit soort dingen betreft....... Jewel, dacht idd al dat dat niet handig zou zijn als hij met zn zaadjes een eindje zou moeten rijden dus had al zo'n vermoeden dat ik het verkeerd begrepen had... Trouwens, tegen mijn mannetje is zelfs gezegd dat hij wellicht op de dag van de punctie 2x moet doneren om voldoende keuze te hebben uit goede spermacellen dus misschien moeten we ons daar allemaal maar op voorbereiden.......? Merel, hoe is het ermee? Gaat alles nog goed met je? Jij moet nog een weekje wachten dus dat schiet eigenlijk ook al op...of merk je dat zelf niet zo? Wij hebben hier vanavond heerlijk gegourmet, nog om de verjaardag van mn mannetje te vieren. Was erg lekker dus we gaan zo lekker voldaan op de bank hangen. Alle huishoudelijke taken hebben we vanmiddag al gedaan, na heerlijk ruim een uur in het bubbelbad gezeten te hebben. Nu dus lekker in de relax-stand op de bank... Wat betreft de relatie tav mn vader, mn vader is altijd, van kleins af aan, al een beetje een tiran geweest. Alles moest op zijn manier vroeger en als het niet goedschiks kon, dan maar kwaadschiks...(als jullie begrijpen wat ik bedoel) Dat is heel moeilijk geweest en dat is af en toe nog steeds. Gelukkig is hij heel wat verbeterd, alhoewel hij nog steeds vindt dat alles op zijn manier moet want dat is de beste, in zijn ogen dan... Hij kan gewoon nu nog enorm veel ruzie maken als hij het ergens niet mee eens is. Heeft nu zelfs ook enorme ruzie met zn moeder, die al 94 jr oud is en hem zelfs een brief heeft geschreven om vergiffenis te vragen...hij heeft die brief gelezen en weggegooid en niet gebeld ofzo. Tja, en aan zo'n man moest ik dus gisteren vertellen over onze behandeling. Ik zag daar dus enorm tegenop, vooral omdat hij vorig jr zei dat ik de komende 2 jr nog geen kinderen mocht hebben en toen mn mannetje me ten huwelijk had gevraagd, ook nog zei dat we met kinderen maar even moesten wachten! Maar goed, gelukkig ging het gisteren heel goed... Had nog wel mn moeder aan de tel en die zei wel dat ze eigenlijk vinden dat we het zelf nog moeten proberen maar zei al tegen mn moeder dat die kans minimaal is. Ze vinden allebei dat het nogal heftig is allemaal met die hormonen spuiten enzo, en dat is het natuurlijk ook maar ja, we hebben gewoon geen keuze. Hopelijk gaan ze het nu begrijpen........... Nou ja, iig weten ze het allebei, ook dat ik 5 feb begin met spuiten dus daar ben ik al heel blij mee. Nou ik ga even lekker bij manlief op de bank zitten. Tot later! Oh enne, ik heb nog geen klachten hoor (van de pil)... hahahahaha
Goede avond allen! Susan, wat fijn dat je het je vader hebt verteld en dat hij het goed heeft opgevat. Lijkt me niet niks om zo'n vader te hebben. Fijn dat je moeder ook een handje heeft geholpen met hem voor te bereiden. Dus het gaat goed met de pil? Mooi zo! Nog even en dan kan jij ook beginnen met spuiten... Ik heb trouwens ook die puregon pen en die is erg fijn! In ons ZH zeiden ze al dat men een 6- gaf voor de deca spuit en een 10+ voor de puregon, nou dat kan ik beamen. Vandaag deed de deca een klein beetje pijn (voor het eerst), maar van de puregon voelde ik helemaal niks. Esser en CG, hoe gaat het met jullie? Nog geen bloed gezien? Ik blijf voor jullie duimen hoor. Zo spannend.... Merel, hou jij het ook nog een beetje vol meid? Voor jou draaien mijn duimen ook overuren hoor! Gaby, zo'n lange ongi is niet leuk, gelukkig is het voorbij. Veel succes van de week. ik hoopd at je weer wat meer te weten komt. Jewel en PCJ, helaas welkom hier meiden. Jewel, wat vervelend dat jullie zo lang moeten wachten, amar gelukkig bij je er bijna, het is zo april! PCJ, ik kan me voorstellen dat je nog niet op die hele mmm zit te wachten, amar eigenlijk rol je er langzaam in. Je moet wel goed met je mannetje blijven praten over alle stappen die genomen moeten worden, dat is erg belangrijk. Ieoor, hoe is het met nu jou? Puregon is inderdaad ook een spuit. Ik ben begonnen met decapeptyl en nu doe ik de puregon erbij (de eerste zet je eigen cyclus stop en de laatste laat de follikels/ eitjes rijpen). Hopelijk heb ik iedereen gehad nu Met mij gaat het nog steeds prima. Heb nog geen echte bijwerkingen gevonden. Ja, een paar tranen bij een aflevering van Grey's (op DVD), maar dat had ik voor de behandeling ook wel eens, dus is niet benoemenswaardig, ha, ha. Ik moet wel genoeg drinken (2/ 3 liter per dag), dat is nu erg belangrijk, dus ook flink plassen Fijne avond en tot morgen! Liefs Mia
Goedemorgen! Susan, wat fijn dat het met je vader goed gegaan is. Lijkt mij wel moeilijk om zoiets dan te vertellen. Wat je moeder betreft, dat heeft mijn moeder ook wel een beetje. Ze heeft toch het liefst dat het op de 'normale' manier gaat, zonder die hormonen e.d. maar ja dat is nou eenmaal niet zo. En dat begrijpt ze ook wel, maar is voor haar denk ik ook wel moeilijk, dat haar dochter dit allemaal door moet gaan. Ik denk dat alle moeders dat wel hebben. En over dat 2x doneren heb ik nog niks over gehoord, maar misschien te zijner tijd wel. Zal het nu dan nog maar niet tegen m'n vriend zeggen, die vindt het al niet zo leuk... Mia, dus ook al aan het spuiten? Wanneer heb je de punctie? Gelukkig heb je niet zo veel last van bijwerkingen, daar zie ik soms wel een beetje tegenop. Bij Greys heb ik ook wel eens een paar tranen gelaten, ha ha! Is ook zo'n geweldige serie! Gaby, 9 dagen is idd heel lang. Waar kijken ze dan naar op die echo bij jou dan? Misschien heb je het al eens verteld maar kon het niet terugvinden Succes morgen. En hopen dat je internet het snel weer doet, wat ben je er dan soms afhankelijk van he.. Esser en CG, spannend zeg! Ik duim voor jullie! Merel, voor jou ook spannend natuurlijk! Kun je het wachten nog een beetje volhouden? Groetjes Jewel
wellicht niet het juiste forum maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn mannetje heeft komende woensdag het eerste zaadonderzoek. Hij heeft zelf de afspraak gemaakt (vorige week donderdag) zodat hij dan nog een paar dagen goed kon slapen, eten, etc. Door mijn ongi hebben we vanaf vorige week zondag geen sex meer gehad en heeft hij ook geen zaadlozing meer gehad. Nu lees ik overal eigenlijk minimaal 3 dagen geen zaadlozing meer voor de test, maar ook een maximum van 6-7 dagan. Zijn de resultaten wel betrouwbaar na 1 1/2 week geen zaadlozing ?
Djaar, het is beter als ie anders even masturbeert ofzo, een dag of 2-3 voor het zaadonderzoek. Hierdoor 'verschoont' het zaad zich als het ware. Ook bij een te lange onthouding daalt de zaadkwaliteit nl. Beste is om met een regelmaat van 3-5 dgn een zaadlozing te hebben. Succes!
bedankt, ik heb het even met hem besproken vanmorgen maar we kwamen tot de conclusie dat dat nu ook te laat is als het onderzoek woensdagochtend is. Hij gaat gewoon melden dat de laatste keer was vorige week zondag. Heel erg bedankt voor je antwoord !
Hoi Dames, Even een heel kort en ego berichtje van mij : Op zich gaat alles goed, behalve dat ik het helemaal heb gehad met het wachten... En van de hormonen en spanning behoorlijk emo ben. Zelf heb ik het gevoel dat ik niet zwanger ben, we mogen woensdag testen. Maar ik heb echt van die ongi krampen dus ben me al aan het voorbereiden op de 2e ICSI. Alle nieuwe dames welkom, en voor de "oude garde" zet em op ! Ik denk regelmatig aan jullie, en kon het niet laten om toch even een berichtje te doen. Hopelijk ben ik snel weer volledig aanwezig ! Liefs voor allen C.G.
Hoi meiden, Hier even een dik ego bericht; manlief en ik waren helemaal tureluurs van de spanning. Dus, toch vandaag getest.....en helaas.... negatief..... Even rust voor ons..... CG, spreek met je af: jij bent gewoon zwanger hoor meid! liefs
NEE Esser wat erg Ik had zo gedacht dat het raak zou zijn voor jullie deze keer..... Ik hoop dat jullie de rest van de dag samen vrij zijn om dit nieuws te verwerken. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven om jullie op te beuren. Ik denk aan jullie.
dank voor het warme welkom! tjee, wat geweldig dat er op iedereen zo gereageerd wordt. ben bang dat ik soms mensen door elkaar ga halen...ik zal mijn best doen om op iedereen te reageren, maar niet boos worden als het eens mis gaat . Esser, wat balen dat de test negatief is. sterkte! CG, hopelijk is de test positief. Ik zal voor je duimen. Voor de andere meiden; sterkte in jullie proces. ik heb trouwens aan mijn fam. gelijk verteld waar we mee bezig zijn. En ook op mijn werk weten ze het al. Sommige mensen reageren echt; "oh nou, als het niet vanzelf gaat doe je toch gewoon even ivf of zo. Zoveel mensen die het doen, dus het lukt vast wel." Tja, ach, daar reageer ik maar niet echt op. Weet je gelijk dat je daar niet moet zijn als je ff je hart wil luchten... Ik weet dat ik bij mijn zus terecht kan (heeft pco, ging dus ook niet vanzelf). En hubbie en ik kunnen goed met elkaar praten. Ook al gaan we dan verschillend met onze emoties om. Liefs aan jullie allen. Echt bijzonder dat jullie proberen om aan allemaal wat te zeggen!
He Dames, Hier neemt de spanning ook aardig toe, ik probeer er niet mee bezig te zijn. Maar ik voel niks en ik had gisteren echt last van mn buik, aan de rechterkant ( miss een opstandige eierstok ofzo?) ik begon natuurlijk gelijk te rekenen, zou ook innesteling kunnen zijn, maar meestal vind ik dat gekwebbel over een innesteling voelen grote flauwekul, dus ik probeer maar nuchter te blijven. Heb het alleen helemaal gehad nu! Susan: mijn moeder is ook echt verschrikkelijk tegen die hormoon-toestand. Ik heb ze deze keer dan ook niks vertelt. Wel tegen een broer en zus van mij en die hebben het WEL tegen haar vertelt ( shitz**i) Maar goed, ze begint er nu in ieder geval niet over te zeuren. ( Maar bracht wel heel lief een bloemetje) En mn man is nu de enige die ieder uur vraagt of ik 'wat voel' ( NEE IK VOEL NIKS, HEB ALLEEN ZERE TI*TEN VAN DE UTROGESTAN) en dat is ook even genoeg! Alle andere: ik kom later even op jullie terug!
Goede middag! Esser, oh nee meid..... wat ontzettend rot voor jullie! Mocht je vandaag ook al testen of moest je eigenlijk nog een dag wachten? Anders kan het natuurlijk zo zijn dat je HCG level nog niet hoog genoeg is. Maar, ik ben bang dat je er toch aan moet geloven dat het niet gelukt is. Je zei al dat je ook nergens last van had. Ik hoop dat jullie wat tijd nemen met zijn tweetjes om dit te verwerken. Vanaf hier in ieder geval heeeeeeeeel veel sterkte! CG, leuk om te lezen dat je er nog bent! Nog heel even wachten en dan weet jij ook meer. Heb je al ergens last van? Ik wens jullie nog veel succes voor deze laatste twee dagen en hopelijk horen we snel een positief bericht van je. Zet hem op meid! Merel, voor jou nog een weekje ongeveer.... jij natuurlijk ook heel veel succes met wachten. Mijn duimen draaien nog steeds he Pcj, ja, leuk dat iedereen een reactie geeft he. Dat vind ik ook zo fijn, want dan kun je niet alleen je verhaal kwijt, maar mensen leven ook echt met je mee. Fijn dat je bij je zus terecht kan, het is echt goed om iemand te hebben waarbij je je hart kunt luchten tijdens dit hele proces. Djaar77, ik sluit me aan bij Susans advies. Ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is! Succes ermee. Gaby, alweer internet? Succes morgen! Jewel, ik ben inderdaad aan het spuiten. Ik ben zaterdag begonnen met de Puregon en deze moet ik nog, samen met de decapeptyl, spuiten tot zondag. Dan op maandag een echo en dan weet ik meer. Waarschijnlijk nog enkele dagen door spuiten, een nieuwe echo en dan een afspraak voor de punctie (ik denk dat deze rond 6 februari zal zijn). Die bijwekingen zijn voor iedereen anders, zelf iedere poging. Gelukkig gaat het hier allemaal goed. Ik heb verder weinig nieuws te melden. Iedereen succes en tot snel! Liefs Mia
Algemene vraag: Sinds de punctie slaap ik eigenlijk bijna ieder nacht met een warme kruik: nu lees ik op een ander forum dat dat slecht is: TADAA: zou ik het dan 'verpest' hebben? Ik wist dat een warm bad niet goed was, ivm evt infectie's na de punctie. Maar dit... Ik dacht juist, lekker warm voor de emmy's. Wat vinden jullie?
Merel, ik heb nooit gehoord dat het wel- niet mag eigenlijk. Kun je het niet navragen bij je ZH? Ik denk echter niet dat je het verpest hebt hoor, daar moet je je geen zorgen om maken. Succes meid! Liefs Mia