Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Nikkie, dat is wat mijn ivf-arts heef gezegd toen ik hem er specifiek naar vroeg. Er zijn vast andere mensen die daar anders over denken en die positieve verhalen hebben maar ja, wie weet waren dat toevalstreffers...?

Wat voor probleem heb je dan, als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Mia, ik hoop voor je dat het spuiten niet zo lang meer hoeft! Maandag weten we meer! Trouwens, lijkt me lastig voor je hubbie om zomaar even overal met je mee naartoe te gaan. Hij moet dan ook allerlei afspraken cancellen natuurlijk...
    Is het trouwens niet heel handig om een huisarts zo dichtbij je te hebben? Lijkt mij heerlijk iig!

Oh ja, ik heb natuurlijk weer zoiets raars... Gisteren de hele dag soort van bloedverlies gehad, zowat zwart was het! En dat terwijl ik heerlijk aan de pil ben nu... Mn lichaam blijft toch raar he............ Het is iig duidelijk dat als ik bloedverlies heb tijdens de ww dat dat dus nix zal zeggen!

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Susan, maandag weten we inderdaad meer gelukkig :D
    Mijn mannetje gaat trouwens niet overal mee naar toe hoor, want dat kan hij gewoon niet met zijn werk. Ik doe de echo's en FM's alleen (het is toch niet ver van mijn werk af dus ik ga dan even tussendoor), maar bij de punctie en terugplaatsing zal hij wel zijn hoor.
    Enneh: het is inderdaad heerlijk om een huisarts bij de hand te hebben :D Alleen neemt hij me niet altijd even serieus met mijn kwaaltjes, maar meestal is het ook niks, ha, ha.

Wat raar van dat bloedverlies! Maar, zoals je al zegt, als je straks een keer een bloeding krijgt hoef je niet meteen te stressen ;)

Ik begin mijn buik toch steeds meer te voelen nu. Was net aan het shoppen en bij iedere stap die ik zette dreunde het door. Dus maar lekker veel drinken en rustig aan doen nou...

Liefs Mia

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Wat rustig hier vanavond........... maar nog ff een kort berichtje voor het slapen gaan.
    Mia, doe idd maar rustig aan en luister goed naar je lichaam!
    Merel, het wordt nu toch wel heel spannend voor je! Mn duimen draaien overuren ;)

5. pcj

pcj Actief lid

Jan 22, 2009
    205
    0
    0
    ff snel;
    Ik las iets over acupunctuur?
    Mijn man en ik krijgen ook sinds kort behandelingen acupunctuur. Mijn man gisteren voor het eerst en ik ben 3 keer geweest. Wat ik merk is dat ik veel minder klachten heb als ik ongesteld moet worden. Veel minder krampen in buik en rug. Bloedingen zijn minder hevig, het duurt wat korter en minder stolsels.
    En sinds een paar dagen merk ik dat ik (sneller) vochtiger ben en ook wat aanhaliger :oops: .
    Nu moet ik wel zeggen dat ik een aantal klachten heb voorgelegd en daarbij heb vermeld dat mijn man en ik graag kinderen wil. Het richt zich niet specifiek op mijn kinderwens op dit moment, maar meer op mijn algemene welzijn en die specifieke klachten. In een later stadium evt. wel specifiek op die kinderwens.
    Ik heb ook nog wel aan andere dingen het een en ander gemerkt. Maar aangezien we het hier toch hebben over onze cyclus en alles om een kinderwens heen, meld ik toch maar wat ik hiervan gemerkt heb...
    Mijn acupuncturist vermeld wel op haar site dat ze bij vruchtbaarheidswensen/- klachten kan helpen.

Ik zit nu in de nachtdienst, vandaar dat ik nu even "kort" reageer.
    Voor nu wens ik iedereen heel veel sterkte en veel liefs.
    Tot van de week. Slaap lekker ;) .

PCJ

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen!

Nog steeds rustig hier, hi, hi.
    Pcj, wat fijn dat die acupunctuur goed helpt bij jullie!
    Sterkte nog met je nachtdienst (heb je er nog meer deze week?)

Merel, nog 1 dagje..... veel succes met testen, we duimen allemaal voor je!

Susan, ik had nog een vraagje aan jou als tandarts: ik heb de laatste paar dagen last van mijn tanden/ tandvlees, het is allemaal wat gevoeliger. Kan dat door de hormonen komen? Ik heb nl wel gelezen dat als je zwanger bent je meer last van je tanden zou kunnen krijgen, dus ik dacht misschien is dat ook wel zo bij de puregon.
    Ik moet wel zeggen dat het wisselend is hoor, ik heb er niet continu last van. Vorige week hebben ze nog een klein gaatje gevuld, dus het kan natuurlijk ook daaraan liggen, maar ik had daar verder geen last van of zo.

Fijne zondag nog! Liefs Mia

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Susan,

Ik heb PCO; geen eitjes die doorgroeien en geen eisprong, vijandig slijm wat het zaad dood. Dus we zijn altijd gewezen op vruchtbaarheidsbehandeling icm hormonen (Gonal).

Liefs Nikkie

8. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Het is inderdaad erg rustig hier!

Bij ons is het minder rustig... ik vlieg om de haverklap naar het toilet, als ik vandaag niet ongesteld word heb ik nog een beetje hoop, maar ik denk dat ik morgen niet meer hoef te testen!
    Ik hou jullie op de hoogte!

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Mia, idd als je zwanger bent, kan je meer last hebben van vooral je tandvlees. Dat bloedt dan wat meer; dit staat ook wel bekend als zwangerschapsgingivitis. Hoe dit zit ten tijde van een ivf/icsi behandeling weet ik niet... Ook zouden je klachten kunnen komen van die pas gemaakte (wrs witte?) vulling. Deze kunnen in het begin ook wat klachen geven, zoals gevoeligheid bij temperatuur of dat je er niet mee kunt kauwen omdat dat pijnlijk is, vooral bij wat harder voedsel. Weet niet waar je exact last van hebt dus kan je niet echt helpen met advies... Hopelijk heb je wel iets aan het bovenstaande!

PCJ, bij welke acupuncturist loop je? Ik wil het misschien tot wel gaan doen, ook heb ik zo mn twijfels (ben altijd voorstander van de normale westerse geneeskunde) maar ja baat het niet, schaadt het ook niet. Vooral belangrijk, waar zit die acupuncturist? In A'dam en of omgeving?

Ik was gisteren bij volleybal (had een wedstrijd) en daar was een kerel en hij en zn vriendin staan ook voor hun 1e ivf. Die kerel deed alsof hij er van alles vanaf wist maar wat ie zei...dat klopte toch niet helemaal. Hij had al de datum opgekregen gegeven van het zkh wanneer hij zn zaad moest inleveren voor de ivf-bevruchting en volgens hem hadden ze op de dag van de punctie, ook meteen de tp. Ik heb m maar in die waan gelaten want had gewoon geen zin om hem te verbeteren........... Zo zie je maar hoe sommige mensen er ook weer niet mee bezig zijn.

Hier nog altijd geen veranderingen. Dat zwartige bloedverlies was ook alleen maar 1 dag dus misschien ben ik nu wel ff goed gereinigd van binnen en is al mn oude bloed weg :)

Merel, morgen gewoon testen dan heb je tenminste zekerheid! Zegt trouwens nix wat betreft je ongi... Esser had de 1e keer 3 dagen voor de testdag haar ongi terwijl het bij de cryo's 2 dagen erna kwam. We blijven hopen voor je en de duimen draaien ook nog volop!

Meiden, heerlijk zo'n zondag waarop je niets hoeft te doen! Ik ga zo maar ns uit bed en wat ontbijten; heb berehonger!

10. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal!

Oh wat spanennd merel, ik leef met je mee laat van jullie drietjes iig 30% en succes zijn! Ik vond het erg triest om te lezen dat Esser en CG vervelend nieuws te melden hadden. Heel verdrietig.

Ben blij te horen dat met mrs. mia alles goed gaat, logisch dat er vanalles gebeurt in je buik en gelukkig maar, let it grow let it grow!

Nou Suus voor jou komt het ook steeds dichterbij, gelukkig ben je een ervaren spuiter ;). Wat gek van die tussentijdse bloeding?!

Ieoor:die lampe berger is een fantastisch ding, mijn lievelingsgeuren zijn de Neutraal en Cotton dreams (zijn heel fris en licht en luchtig en niet zo overheersend): hoe is het met je koppetje?

Pcj goed dat jullie je goed voelen bij de acupunctuur, alle kleine beetje helpen. Als klein meisje heb ik dat ooit gehad voor mijn astma, maar daar deed het weinig voor helaas.

Iedereen die ik niet heb genoemd: hoe is het met jullie?

Hier weer een "eenzaam" weekeinde, want hubbie is weer skiën. Ja ik noem mezelf in de winter vaak voor de grap skiweduwe, vanwege zijn vele tripjes. Hij plant ze natuurlijk keurig om onze behandelingen heen, alleen maak ik me wel altijd druk om het alcoholgebruik en de invloed op zijn zaad. Hij beloofd altijd rustig aan te doen, maar in de praktijk heeft hij niet echt een remmetje als hij met vrienden is...Wij hebben afgelpen week eindelijk ons nieuw ehuis van binnen kunnen bekijken (is nieuwbouw) en nu kan ik alleen nog maar daaraan denken! Nog 4 maanden en dan wordt het opgeleverd, ik heb er zo'n zin in! morgen ga ik proberen sinds een maand weer te werken, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Fijn weekiende allemaal nog en tot de volgende keer!

groetjes

11. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey,

k ben even bij een vriendin op de pc..

hier alles goed.. k hoef geen echo's meer zag er allemaal goed uit.. moet wel veel bloedprikken achter elkaar volgende week...
    en 3 maart hebben een evaluatie gesprek in het ziekenhuis..ik ben echt super benieuwd hoe of wat!

verder zijn we erachter gekomen via de moeder van mijn vriend dat die helemaal niet is geopereert aan 2 niet ingedaalde balletjes.. hij had 1 niet ingedaalt balletje.. en kreeg op zijn 10de een liesbreuk.. toen hebben ze meteen dat balletje terug geduwd..dus ja.. we hadden de verkeerde informatie..maar ja.. t zaad word er niet beter door..

hier verder nog iets nieuws..

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Meiden!

Susan, lig jij nog op bed!? ;) Je hebt groot gelijk hoor! Het is ongeloofelijk koud, tenminste hier, gevoelstemperatuur is hier -9! En er ligt hier een beetje sneeuw, vond de hond heel erg leuk! :)
    Ik heb je dan helemaal verkeerd begrepen wat betreft dat prikken :oops: tja...blondt.... :p
    Die vent heeft dus niet goed opgelet bij de uitleg....ach ja, niet iedereen zijn zulke 'experts' als ons ;)
    Ik denk ook dat het oud bloed was. Moet je maar denken dat je lichaam er nu helemaal klaar voor is! :)

Merel, ik blijf hier ook voor je duimen hoor! Spannend...!

Pcj, fijn dat de acupunctuur helpt! En dat je ongi nu ook korter is daardoor, dacht toch echt dat door je 'lichaam' bepaalt wordt hoe lang je ongi is... weer wat geleerd ;)

Mia, wel vervelend dat je er nu meer last van gaat krijgen. Had je niet te veel geshopt? (te zware tassen ;) ) Morgen de FM, spannend! Ik hoop dat er mooie follikels te zien zijn!

2bb, leuk zeg een nieuw huis! Is idd iets om naar uit te kijken! En ik begrijp ook wel dat je een beetje in zit over je mannetje, mijn vriend die voetbalt en in de derde helft gaan er ook genoeg biertjes in. En het is ook moeilijk om dan er echt om te denken. Met dit weer komt er van voetballen toch niks, dus dat scheelt weer ;)

Hier is alles goed, denk dat ongi er aan komt...toch heb ik elke keer zoiets van, zou het toch? Maar ja, ik weet wel beter... ;)
    Ik heb gister zink tabletten voor mannetje gehaald, weet dat het waarschijnlijk niet helpt voor het verbeteren van het zaad, maar dan heb je toch het idee dat je er iets aan doet. En het is ook goed voor je weerstand, komt in deze tijd ook wel weer goed uit!

Iedereen nog een fijne zondag en als je eruit gaat kleed je goed aan! (het is echt koud!)

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden,

2BB, balen dat je hubbie weer weg is (voor hem wel leuk natuurlijk, al dat skien)... Ken dat gevoel van eenzaamheid, vandaag ook weer want manlief heeft WEER dienst. Heel vervelend maar het is niet anders. Gelukkig plant hij dit soort tripjes om de belangrijke ziekenhuisafspraken heen :)
    Wat leuk dat jullie een huis hebben gekocht! Waar precies en hoe groot is het? Genoeg kamers om te vullen met beebs? ;)
    Lijkt me trouwens ook wel fijne afleiding voor je tijdens de behandeling en dan hopelijk een zwangere buik als jullie de sleutels krijgen :)
    Succes morgen op het werk, zal vast wel even wennen zijn maar hopelijk sla je je er goed doorheen!

Jewel, heb je alleen zinktabletten gehaald of ook in combi met foliumzuur? Daarvan zeggen ze ook wel ns dat het helpt nl...........of het echt waar is, is een tweede maar proberen kan geen kwaad! Bij ons heeft dat geen zin meer aangezien de punctie en dus de donatie toch al binnen een mnd is.
    Net buiten geweest om hondje uit te laten en het is idd wel wat koud, vooral die harde wind is niet bepaald lekker. Gewoon goed aankleden en lekker in beweging blijven en dan is het goed te doen!
    Toch zo maar ns lekker in het bubbelbad liggen denk ik met het tvtje erbij aan :)

Ik ga trouwens toch acupunctuur doen. Heb nu ook een goede praktijk gevonden bij mij in de buurt en heb ze vandaag gemaild. Gevraagd voor een afspraak op korte termijn want denk dat je meestal wel wat eerder moet beginnen met zo'n behandeling dan ik nu doe. Maar ja, ik begin eigenlijk pas echt vanaf donderdag natuurlijk. Meteen ook gevraagd of manlief ook moet komen voor een behandeling. Manlief daarna gesproken, die klonk allesbehalve positief, daar ff korte metten meegemaakt en gezegd dat ik er ook niet zo heel erg in geloof maar dat ik wel wil dat we alles geprobeerd hebben. Hopelijk krijgen we snel antwoord en kan ik deze week misschien al langskomen.........

14. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Jeetje wat een verhalen hier allemaal! Ik ben alweer een tijdje niet op dit forum geweest....

Ik sprak laatst iemand van wie haar man onvruchtbaar is, maar ze vertelde dat als je doorgestuurd wordt door de huisarts dat je dan in het ziekenhuis ook weer 3 zaadtesten moet doen.We hebben nu namelijk 3 keer zo'n test gedaan,via de huisarts en er moet 3 maanden tussen zitten. Dus als we dit dan weer moeten doen.....?!?!?! Lijkt me toch niet nodig? Maar zij vertelde dat het bij hun moest want hun deden net weer een iets andere test dan de huisarts. Hebben jullie dit ook zo gehad? Of is dit een beetje raar? Hopelijk gaat het niet zo....anders kunnen we weer zo lang wachten...

Mrs Mia heel veel succes morgen he!

15. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Sorry Mootje, maar ik vrees bijna van wel. In het zhuis is de test veel uitgebreider en werken ze het zaad evt ook op. Wij hadden tussentijds een test bij de huisarts laten doen en dat vonden ze in het ziekenhuis geen goede graadmeter. Die moest toen nog een keer in het zhuis over gedaan worden.
    Succes!

16. 2bb

2bb Niet meer actief

@Jewel: dat heb ik ook elke maand stiekem een beetje: zeker omdat onze gyn aangaf dat er altijd een kans is. Eigenlijk moet je daar helemaal niet aan denken, maar ja. En voetballen doet hij ook, dus die derde helft ken ik! hahaha

@Suus Wij hebben een huis gekocht in Breda, 600 m3, met 4 slaapkamers aan het water, heerlijk voor mijn Friese hubbie, en dus meer dan genoeg kamers voor beebs ;). Dat zou wat zijn zeg: zwanger en de sleutels krijgen ik denk dat ik dan ontplof van geluk! Hopelijk krijg je snel iets te horen van de acupuncturist, zou fijn zijn.

@Gaby duidelijkheid lost helaas niet altijd de problemen op, maar je weet iig meer. Spannend hoor 3 maart, ik ga voor jullie duimen.

nu echt tot de volgende keer :)

Liefs

17. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee mootje, ben ook bang dat je inimaal 1 x moet testen in het ziekenhuis. Die tests zijn accurater en er wordt ook op meer factoren gelet. Dan kan het ook weer meevallen, want dat was bij ons zo.

succes!

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen allen!

Merel, vandaag is de dag! Ik ga heel erg hard voor je duimen dat je straks een positieve test in je handen hebt. Heel veel succes meid [-o<

Susan, bedankt voor de info! Ik heb inderdaad een witte vulling gekregen en ik moet zeggen dat het nu alweer een stuk minder gevoelig is, dus het zal de uitwerking van die witte wel zijn geweest. Tja, eenmaal aan de hormonen ga je overal aan twijfelen ;)
    En toch naar de acupuncturist? Ben erg benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Ik denk dat het wel goed is om tot rust te komen en zo. Maar ja, zoals ik al zei, mijn mannetje gelooft er absoluut niet in en ik wel een beetje. Als deze poging niet lukt ga ik misschien ook wel... Hou ons maar op de hoogte van hoe het afloopt!
    Oh en wat een kerel bij het volleyballen :confused: Die snapt er ook echt niks van, ha, ha.

Nikkie, jij ook PCO helaas, ik ook. Maar toen ik dat nieuws kreeg wist ik al van het slechte zaad van mijn mannetje, dus maakte het voor mij niet veel meer uit eigenlijk, want ik moets toch de mmm in.

2bb, wat zielig dat je man weer weg is... dat is dan wel een nadeel van zo'n leuk beroep. Maar goed, je kan je vast prima vermaken met een nieuw huis dat eraan zit te komen, lekker inrichten en zo. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis (zitten er nu 3 jaar in) en het was meer werk dan ik dacht om alles in orde te maken, dus succes! Het klinkt in ieder geval erg mooi en groot en het is een goede afleiding van alles.

Gaby, wat goed dat je toch nog ergens weet in te loggen :D Fijn dat de echo goed was en nu op naar 3 maart. Vervelend dat jullie informatie over je vriend niet helemaal goed was, maar helaas is het resultaat wel hetzelfde. Succes met prikken!

Jewel, zink tabletten hebben wij niet geprobeerd, maar als het werkt dan hoor ik het graag!

Mootje, je mot inderdaad nog een test doen in het ZH, maar ik denk niet dat er weer 3 maanden ussen hoeven te zitten (moet hij nu wel niet te veel roken en drinken of ziek zijn geweest). Wij hoefden maar 1 test in het ZH, dus mischien valt het bij jullie ook wel mee!

Nou meiden, straks naar de gyn. Ik ben bang dat het allemaal wat langzaam gaat hier en dat ik nog ff door moet spuiten. Maar goed, we horen het later wel. Ik zal jullie aan het einde van de middag op de hoogte houden.

Liefs Mia

19. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen Dames!

Er liggen twee positieve testen voor mn neus. Het is nauwelijks te bevatten, ik zou er het liefste nog 10 doen, maar er staan echt 2 streepjes op!
    Pf, wat spannend!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Merel, wat fantastisch! Ik ben zoooo blij voor je! Gefeliciteerd meid, geniet maar lekker van je zere borsten, misselijkheid en alle andere klachten die evt nog komen gaan!

(Mia, ik lees zo je berichtje, moet nu ff aan het werk)

Share This Page