Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dank je wel!

Mia succes vandaag!

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Merel GEFELICITEERD :) :) :) ook namens mijn man met zijn vooruitziende blik. Wat geweldig voor jullie 2.
    Ga er lekker samen van genieten

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, heel veel succes vandaag! Ik hoop op goed nieuws voor je :)

Net gebeld met de acupuncturist. A.s. donderdag om 09.00 uur mag ik komen voor een intakegesprek dus dat gaat lekker snel! Wel balen, zo vroeg op mn vrije dag maar ja, je moet er wat voor over hebben!

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Suus; wat goed, jullie gaan aan de acupunctuur! Ik heb wel wat losgemaakt met mijn vraag. Leuk zeg. En donderdag kun je er al heen. Ik ben benieuwd. Ik (we, want mijn man ook) moesten zó ontzettend lachen om jouw woorden 'daar ff korte metten mee gemaakt' :D :D :D Echt geweldig.
    TV op de badkamer :D Wat luxe (2bb> is een goed idee voor in jullie nieuwe huis......)
    Mijn mannetje mag 2 weken niet fietsen en niet sporten. Klussen; daar hebben ze niets van gezegd.............
    Inderdaad vreemd, je bijna zwarte bloedverlies. Grote schoonmaak van binnen geweest misschien?

Mia; 1e echo vandaag. We horen het aan het eind van de middag wel van je. Ik hoop dat het er van binnen zo uitziet, zoals de artsen het graag zien. Succes iig. Hoe is het met je moeheid? En inderdaad, je eigen prive huisarts is ideaal. Ben jij ook officieel zijn patient, of heb jij ook een eigen huisarts. En; zijn de lijnen voor jullie korter, als jullie in het ZK een afspraak willen maken (vrees van niet...). Dat artikel van jouw man heeft me wel aan het denken gezet, maar toch gaan we de sprong naar de acupunturist wagen. Ik hou jullie op de hoogte van de eventuele resultaten.
    Veel nieuwe items geshopt zaterdag?

Jewel; zink, daar heb ik inderdaad ook al meerdere goede verhalen over gelezen. Ook wat zink betreft; baat het niet, dan schaadt het vast ook niet. We horen het graag over een tijdje, of het bij hem resultaat opgeleverd heeft.

Mootje; ook ik denk dat er minimaal 1 nieuwe zaadtest in het ZK plaats zal moeten vinden.

Esser; ik hoorde van Suus dat jullie ook acupunctuur hebben gehad. Had jij er een goed gevoel bij? En had jij toevallig in de buurt van het ZK een goede gevonden? Zo ja, mag ik dan de naam?
    Hoe stel je het verder? Jullie zijn ook weer aan de medicatie toch, voor de volgende TP.
    Jij hebt paarden toch?

PCJ; acupunctuur; wat een goede resultaten al! Wat goed dat je er zo open over verteld! Zijn je nachtdiensten al voorbij?

Nikkie; begrijp ik nu goed dat jullie eerst 2 x IVF hebben gehad, en daarna pas IUI gekregen hebben? Wat is jullie volgende behandeling?

2bb; ik moet op zoek naar een Lampe Berger winkel in de buurt (werk jij ook voor dit merk? Zo ja, dan kun jij me vast vertellen waar ik moet zijn :) ).
    Wat geweldig klinkt jullie nieuwe huis, en groot! :) Zijn jullie al helemaal klaar met het uizoeken van de nieuwe badkamer, keuken, tegels, vloer, etc etc? Of ben je daar nog volop mee bezig. Wat leuk. Krijg zelf ook zin om weer te gaan verhuizen!
    Ik hoop dat het werken je vandaag goed afgaat, na zolang ziek thuis te hebben gezeten. Ga je meteen hele dagen werken?

Gaby; wat moet jij vaak bloedprikken in 1 week. Dat heb ik nooit gehad!

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik vergeet helemaal over manlief te vertellen..... :oops:

Hij is de operatie goed doorgekomen, en het is hem meegevallen. Af en toe doet het natuurlijk zeer, en de wond (die is gehecht) die trekt af en toe. Verder is het behoorlijk blauw, en natuurlijk gevoelig.
    Maar met gewoon thuis, rustig aan doen, gaat het heel erg goed met hem. Gelukkig maar.
    Zodra we meer weten over de aantallen zaadjes, dan horen jullie het (maar dat duurt dus nog een maand of 3)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Merel; Jippiiiieeeee! :) :) :) :) :)
    Een hele dikke proficiat meid!
    liefs

Meiden, reageer straks ff uitgebreider, komt zo dadelijk visite over de vloer....

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Merel, GEFELICITEERD! Super zeg! Geniet er lekker van!

Mia, succes vandaag! Ik hoop op goed nieuws!

Susan, dus toch acupunctuur, ben heel benieuwd naar jouw ervaring...

Ieoor, hoe gaat het met je mannetje, heeft hij nog veel last van zijn operatie? En als ze niks over klussen gezegd hebben....

2bb, wat een lekker ruim huis! En idd genoeg ruimte voor de beebs :D Wij hebben ook 4 slaapkamers, dus kom maar op beebs... ;)

Gaby, gelukkig kun je nog ergens inloggen...
    Mooi dat de echo's er goed uitzagen en succes met het bloedprikken.

Mootje, ik vrees ook dat je in het zkh nog een test moet doen. Wij hebben geen test via de huisarts gedaan, we zijn meteen doorgesturud naar de gyn. Tussen de twee testen bij ons moesten we 4 weken wachten, maar is volgens mij in elk zkh weer anders. Succes i.i.g.

Ik ben ook benieuwd of de zinktabletten gaan helpen, hij zit overigens ook aan de foliumzuur pilletjes, slikken we gezellig samen.. ;) , je hoort soms wel dat het helpt...en idd, baat het niet, dan schaadt het niet! :D

8. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Tja, ik kan niks anders dan hem helemaal gelijk geven nu.... :D

All: heel erg bedankt voor jullie felicitaties, maar ik blijf wel een beetje op mijn hoede, de twaalf weken zijn nog niet voorbij.

9. 2bb

2bb Niet meer actief

Merel gefeliciteerd! ok een voorzichtige dan, maar wat een fantastisch nieuws!

Ieoor: ik werk niet voor lampe berger, maar wel met soortgelijke winkels, waar woon je of welke stad is in de buurt dan kan ik je vast wel vertellen wie het verkoopt!

groetjes

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    2bb; als je een winkel weet in Den Bosch of omgeving, dan zou dat mooi zijn!
    Dank je wel alvast

11. 2bb

2bb Niet meer actief

@Ieoor: Dan kun je het beste naar of Harperink op de Vughterstraat gaan of Van Rosmalen op de fonteinstraat, een van deze 2 heeft het zeker!

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Merel van harte gefeliciteerd meid!

En de rest: bedankt voor jullie (snelle) reacties!
    Ben idd ook bang dat jullie gelijk hebben....maargoed als het bij 1tje blijft ;) is het nog te overzien....
    Wachten...daar worden we allemaal wel erg goed in he!

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, waar blijf je nou? Ik ben zooooo benieuwd! Eerst al Merel met dr fantastische nieuws, en hopelijk nu jij! :)

Ieoor, klinkt niet fijn je mannetje met blauwe ballen :( Ik kan me enigszins indenken hoe hij zich voelt en wat voor pijn hij moet hebben. Ben zelf een paar jaar geleden geopereerd aan een cyste van bartholin (cyste tussen de binnenste en buitenste schaamlippen). Eigenlijk zelfs 4x daaraan geopereerd maar de 3e keer hebben ze m helemaal weggesneden inclusief de klier van bartholin. Toen alleen een bloedvat geraakt dus ik had naderhand een gigantische zwelling en was bont en blauw daar. Ik had dus ook (1) blauwe bal. Errug pijnlijk het herstel dus ik kan nix anders doen dan enorm veel medelijden met hem hebben... Lijkt me sowieso een verschrikkelijk idee voor een man om aan je zakie geopereerd te worden... :confused:
    (net even geinformeerd bij manlief...die staat niet zo te juichen om zich aan zijn ballen te laten opereren, hahahaha)

2BB, je huis klinkt echt heerlijk groot :) en dan ook nog aan het water! Zijn jullie ook watersportfanaten?

Nou vanavond maar ns lekker bruidstaarten proeven! Ik kan me geen leukere avond voorstellen... (behalve dan de avond nadat we hebben gehoord dat ik zwanger ben natuurlijk :) )

Nou Mia, kom op!

Ieoor, hoop trouwens dat mijn pb ook is aangekomen. Stond nog de hele tijd in de wachtrij maar houd m in de gaten :)

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    JAAAAAAAAA Merel, gefeliciteerd! Wat goed! Ben heel blij voor je.

En Mia en en en?

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo allemaal!
    Sorry, beetje later dan gepland....

Merel: VAN HARTE GEFELICITEERD! Wat super dat je een positieve test hebt (wel 2). Helemaal top! En je had nog egdacht dat het niks zou zijn, zo zie je maar weer dat je lichaam je soms goed voor de gek kan houden.
    Geniet er van, ook van de misselijkheid, moeheid en zere (.)(.)

Dan even ego mijn verhaal van vanochtend: het ziet er allemaal goed uit! Aan de ene kant iets van 7 en aan de andere kant 10 follikels, meer dan genoeg dus :D Ze moeten alleen nog wel iets doorgroeien, maar ik liep helemaal op schema zei ze, want bijna niemand maakt na de 1e FM al een afspraak voor de punctie. Ook zei ze dat ze misschien niet alle follikels eruit zullen halen, want de ene is grote dan de andere.
    Maar in ieder geval was het allemaal in orde. Ik moet nu woensdag terugkomen voor de 2e FM. Ik heb nog gevraagd wanneer ze dacht dat de punctie zou zijn en ze gokte in het weekend, waarschijnlijk zondag. Nog even doorspuiten dus, maar dat had ik ook wel verwacht.
    Ik ben tevreden :D

Liefs Mia

16. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Mia, hartstikke mooi zeg! Zei toch al dat je waarschijnlijk woensdag weer terug zou moeten komen ;)
    Maarre... punctie in het weekend is niet zo heel verkeerd, lekker rustig op de weg en in het zhuis. En je score is echt super!

Ieoor: hoe is het nu met je mannetje? Ik hoop dat hij snel opknapt!

Suus: veel plezier met bruidstaarten proeven, voor mij graag een taart met lekker veel marsepijn en van die heerlijke suiker-roosjes ;) !

Wij hebben vandaag echt niet veel nuttigs gedaan! Liepen allebei rond in een roes. Het blijft natuurlijk allemaal nog zo pril! Dus probeer maar nuchter te blijven er ook een beetje van te genieten!

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Merel, ik kan me goed voorstellen dat het zo onwerkelijk is. Maar, probeer er toch maar van te genieten ;)

Punctie in het weekend lijkt mij ook wel wat. Dan hoeft mijn mannetje geen vrij te nemen en ik heb ook geen verlofdag nodig.

Ieoor, ik hoop dat je mannetje zich al wat beter voelt, is ook niet niks zo'n operatie. Gaat het met jou zelf ook al beter? Of zijn jullie nu met zijn tweetjes zielig thuis?

Susan, taarten proeven, hmmm, ik ben nu al jaloers ;)

Liefs Mia

18. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hartsikke mooie score Mia. En misschien zondag al punctie, dat schiet op hè! Echt super.

Susan: Hmmmmmm.....taarten proeven, lekker! Wij hebben onze bruidstaart zelf gemaakt, was ook erg leuk om te doen!

Merel: kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is en dat je echt een roesdag hebt. Maar geniet er maar lekker van met z'n tweetjes!

Ieoor: hoe is het nu met jou en je mannetje?

Esser: Hoe gaat het, heb je het al een beetje een plekje kunnen geven? Daar heb je eigenlijk ook niet veel tijd voor hè wat er staat al weer een nieuwe poging aan te komen. Ik hoop zó dat de volgende twee eskimootjes blijven zitten!

Hier weer m'n eerste werkdag na de vakantie. Vandaag zou ik eigenlijk ook beginnen met de deca. Ik baal er toch echt zó van dat het is uitgesteld. Ik ben het wachten echt zó superzat. Is nu al twee jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil en 10 maanden geleden dat ik voor t eerst naar de huisarts ging. En nog steeds geen 'actie'.....
    *einde egobericht*

Liefs Zon

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi meiden,

Zon, weer terug van je vakantie.....helaas voor jou.....
    Zou er ook helemaal geen zin in hebben om weer te gaan werken!
    Kan me goed voorstellen dat je zo ontzettend baalt! Zo nu en dan je baalmodus gewoon even laten lopen hoor.....

Mia, wat een nette score, super! En dan zondag waarschijnlijk de punctie, hoe spannend! Op naar nog even mooi door groeien... ;)

Merel, heerlijk genieten hoor meid! Heb je jullie ouders en/of familie al ingelicht of houden jullie het nog even fijn voor jezelf?

Susan, hopelijk smaken de taarten goed en kun je een keuze maken!

Ieoor en 2bb; heb even via google geneust....... Ik kende dat lampe berger helemaal niet! Woon zelf in DenBosch, dus zal ook eens een kijkje gaan nemen bij de genoemde winkels. Hoezo nieuwsgierig..... ;)

Ieoor, fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan. Zorg je goed voor 'm? Ben erg benieuwd over de uitslagen later na het zaadonderzoek. Hopelijk met wat betere uitslagen.
    Heb idd bij de 1e ICSI acupunctuur gebruikt ter ondersteuning. Ik werd er wel wat rustiger van en had uiteindelijk 20 eiblaasjes met daarvan 15 eitjes die bruikbaar waren. Weet alleen niet of dit ook door de acupunctuur komt of dat mijn eigen lichaam goed z'n best doet....
    Hier het adres;
    Van Roessel. Praktijk voor Acupunctuur en Chinese Kruidentherapie. s`Hertogenbosch Tel. 073-6135318

Slik inderdaad ook weer de progynova sinds afgelopen donderdag.
    En de datum voor de TP weten we ook al; zaterdag 14-02, valentijnsdag.
    Vinden we allebei grappig.....
    Heb geen eigen paard maar een 'lease' paard ;) Meer de lusten als alle lasten. Dit is zo nu en dan wel moeilijk te combineren hoor.....
    Het is een jonge merrie van 3,5 jaar dus ook met m'n koppie moet ik er bij zijn, want het is soms een pittige dame ;)
    Heb jij zelf paarden dan?

2bb, wat anderen al schreven; fijn zo'n groot huis! En in breda schreef je toch? Vinden manlief en ik ook een erg leuke stad. Manlief heeft daar MER gestudeerd en gewoond.

Hoe gaat 't verder z'n gangetje. Morgen weer werken en dan maar hopen dat de dagen snel gaan tot de 14e. Manlief en ik vinden het dan weer erg spannend worden. Dit is ons laatste rietje..... En anders weer 'opnieuw' beginnen..... Daar gaan we dan ook voor maar voelt wel weer wat zwaarder merken we nu na deze cryo's.
    Ga weer verder met bankhangen ;) Tot snel meiden.
    liefs

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo, hallo!

Merel, nog steeds op die roze wolk? Daar kom je voorlopig nog niet van af hoor ;)

Zon, ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt, dat zou ik ook gedaan hebben. Er is helaas niks aan te doen en je moet gewoon verder wachten :( Weet je al wanneer jullie wel kunnen beginnen? Mag dat de volgende ronde of moet je echt 3 maanden wachten? Ik hoop dat het het eerste is. Veel sterkte meid.

Esser, op naar de tweede cryo poging! Je klinkt weer positief (zoals eigenlijk altijd). 14 februari is gewoon de datum dat het gaat lukken, dat kan niet anders. Ik zou ook eerst maar vol gaan voor deze poging, mocht dat ook niet lukken dan pas zorgen maken over een volgende, hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je er tegenop ziet. Aan de ene kant gaat het allemaal erg snel, maar aan de andere kant duurt het ook weer erg lang :(
    Heb je weer last van hoodpijn van de progynova of valt het mee?
    Lijkt me trouwens leuk zo'n "lease paard", ik heb vroeger ook 10 jaar gereden.

Nou, ik ga gezellig weer naar het werk. Fijne dag nog iedereen!
    Liefs Mia

Deel Deze Pagina