Die inwendige echo stelt echt niets voor; heb er al zo veel gehad inmiddels! Ze ging bij mij dus wel echt voelen (met de vingers dacht ik) of de eileiders wel toegankelijk waren en dat waren ze. Dacht dat ik dat niet heel prettig vond maar ja aan de andere kant, ben het nu alweer vergeten! hahaha @Kanjer: geen idee of ik dan wellicht meer kans op zwangerschap heb, wil gewoon van die ellendige lange bloedingen af! Op zich ben ik al zwanger geweest (toen ik heel jong was en dus zeer ongewenst) dus ik weet ook gewoon dat het bij mij zou moeten lukken... @Laris: Fijn dat bij jou waarschijnlijk wel alles goed zit! Toch weer mooi meegenomen! Jurk of rok is inderdaad een handige tip. Had ik laatste keer ook aan en dat voelt een stuk prettiger..
ppffft.. toch lijkt het me niks maar goed.. we kunnen pasoordelen als het zover is/gedaan is zeg maar.. wel goeie tip idd om een lange trui/jurk aan te doen! thnx! zal k zkr doen! en susan wat naar dat je van die lange bloedingen hebt dan zeg! (en alsk nieuwsgierig mag zijn, hoelang is lang?) komt dat dan door dat je vroeger zwangr geweest bent? of heeft dat dr nks mee te maken? (vragen vuur geopend sorry ) laris wel fijn dat het dan bij jou wel goed zit, en we hopen natuurlijk dat jouw bloedwaardes enzo ook allemaal goed zijn! heerlijk id ook heh dat je zkr weten een eisprong gehad hebt? heb hem tot nu toe ook 2x gevoeld (beide keren rechterkant) merk dat mijn rechterkant gevoeliger is dan de linkerkant,.. herken je(/jullie) dat? nogmaals thnx voor de tips en zal proberen mezelf rustig te houden
Hallo! Kanjer, ik kreeg bij de eerste afspraak een vragenlijst, een inwendige echo en ze gingen bloedprikken. Als we de 17e teruggaan voor mijn bloeduitslagen en die van het zaad van mijn mannetje, wordt mijn mannetje als het goed is ook nog onderzocht. Maar ze zei al dat ze niet vaak een oorzaak kunnen vinden voor het slechte zaad (als hij geen operatie heeft gehad). Susan, wat vervelend dat je een dipje hebt en dat je die uitslagen niet gelijk te weten krijgt. Vanaf hier geef ik je een dikke knuffel! Nog even wachten en dan weet je meer. Ik snap dat het erg moeilijk is (dat weten we allemaal), maar de 22e gaat vanzef aanbreken. Enneh: misschien mar wat minder Bridget Ik wordt daar ook niet zo vrolijk van... Laris, wat fijn dat bij jou alles goed zit! Geniet er maar van. Liefs van Mia
Heej Susan, balen van je dip. Maar je moet jezelf ook een dip gunnen! Het is ook niet niks. Tis voor mij net als wat Pim zegt, ik sta soms echt versteld van mezelf hoe ik het kan relativeren. Heb heel snel geschakeld van 'ik wil graag jong moeder worden' naar 'als het ooit maar lukt.' En op andere momenten krijg ik er bijna een paniekaanval van en zie ik het somber in. Ik heb ook inwendige echo gehad en dat 'voelen', maar vond het niet zoveel voorstellen. Gelukkig lijkt het bij mij allemaal goed te zijn verder. Liefs
Meiden, wat worden het toch spannende tijden: ca 13 okt (Esser) 17 okt (Mia) 20 okt (CG) 22 okt (Suus) 23 okt (Zon1980) 28 okt (Kanjer) Natuurlijk is al onze hoop gevestigd op Merel overmorgen! @Kanjer: Die bloedingen (officieel spotting genoemd) heb ik vanaf mijn 19e ofzo (ben nu bijna 29) en ben ook zwanger geworden omdat de HA mij toen adviseerde te stoppen met de pil om zo te ontdekken of het daaraan zou liggen. Toen raakte ik dus ook ongewenst zwanger... Vervolgens nog 6 verschillende pillen geprobeerd, van lichte tot zware, 3 fase-pillen, Mirena ook, maar bij allen dezelfde klachten. Nu in februari gestopt ook vanwege die ellendige klachten en het ging goed (net als elk begin van de pil) tot half juni. Toen 1 week na de eisprong bloeding die 9 dagen aanhield, 1 dag dat het echt bijna weg was, en dag erna een echte menstruatie van wel 4/5 dgn. Dat was ook wel het toppunt hoor... Deze cyclus 4 dagen bloeding gehad en nu dus menstruatie, zal ook wel weer 4/5 dgn duren. Vooralsnog kunnen ze er geen oorzaak voor vinden dus hoop stiekem op een poliep die alle ellende veroorzaakt dan kan het tenminste verholpen worden! Enne, het programma van Bridget vind ik echt leuk trouwens! Zij spoort nl echt niet (en ik ook niet ) en ik kan er gewoon ontzettend om lachen. Vond het alleen wel erg toevallig dat ik nou net vannacht die zwangerschapsdroom had! Ik ben trouwens wel benieuwd he... Bij de meeste meiden hier, op Mia na dan, komt het door de slechte/trage/misvormde (?) zwemmers maarre, stel dat we goed genoeg zijn voor IUI, zouden jullie dan met of zonder hormoonstimulatie willen? Weet trouwens niet eens of je daarin mag kiezen....... Ik zou zelf gaan voor hormoonstimulatie ipv in eigen cyclus. Heb ergens gelezen dat je dan meer kans maakt, maar ja ook weer ergens van niet... Enne, wellicht terugplaatsen van 2 eitjes en dus een tweeling! Dat zouden wij wel leuk vinden enne, nog een voordeel als je sowieso 2 kindjes zou willen, heb je maar 1x die hele rits van stress van de behandelingen en het wachten!
WOOOOW, ben er ff niet en een heleboel nieuwe dingen weer ! Ik zal mijn best doen ... @ Susan, kl*te he? die dipdagen, ik had er afgelopen vrijdag één, ik heb toen gewoon lekker ff zitten janken met een enorme emmer thee en een vriendin erbij, en dat luchtte alweer op. Dus gewoon lekker even er aan toe geven voor een dagje, dan kun je er de volgende dag weer een stuk beter tegen. En speciaal een virtuele knuffel van mij, zodat je je hopelijk snel weer wat beter voelt. @iedereen, want ik weet het nu al niet meer zo goed Ik heb een boekje van mijn ouders gekregen, het heet Open zenuw, hier staan ervaringen in van mensen die hetzelfde moeten doormaken, en vrienden en familie ervan geven ook door hoe ze er in staan. Ik heb het vandaag gekregen dus kan nog niet zeggen of ik er wat aan heb Wij hebben ook bij onze eerste intake (ICSI intake) allerlei onderzoeken gehad, onze gyn. zag dat we 1,5 uur in de auto moesten zitten om in Nijmegen te komen, dus hij werkte heel erg goed mee Hij heeft gelijk mijn man even van dichtbij gekeken, en zijn ehh "zaakje" zag er verder goed uit, dus hij kon daar geen oorzaak vinden voor het slechte zaad. En ik zat toen net op dag 1 van mijn cyclus en moest toen ook gelijk een echo, die vond ik wel wat minder prettig, maar dat was meer voor het bloed dan dat het pijnlijk was. En ook ik zorg ervoor dat ik een lang shirt, of een jurk aan heb als ik voor een echo moet, dan voel je je idd niet zo bloot. Hij heeft toen ook gelijk bloedgeprikt wat normaal op dag 3 moet, maar anders moest ik zover rijden voor een prik, dat hij dit gelijk heeft geregeld, ook mijn man hebben ze geprikt, en mocht weer eens een donatie doen in een potje met wat roze vloeistof. Oh en ik heb 1 iui gehad, omdat we 1x maar liefst 2,2 miljoen zaadcellen hadden wat net genoeg was voor iui. Dit hebben ze met mijn eigen cyclus gedaan waardoor ik alleen maar Pregnyl heb hoeven spuiten. Maar helaas was dit mislukt want op de dag van de iui, 0,04 zaadcellen met 0% beweegelijkheid . Ik was toen alleen want ik dacht ze spuiten het erin en ik sta zo weer buiten dat kan ik wel alleen, maar bovenstaande reslutaten had ik niet verwacht, dus 1 tip voor iedereen : ga NOOOIT alleen naar de gyn. maar neem iemand mee (man, moeder, vriendin zus etc) Oh ik kijk trouwens bewust niet naar Bridget, ik raak daar echt zo van in een dip, dat ik heb besloten dat ik er niet meer naar kijk, bovendien begon het me ook steeds meer te irriteren, want soms doet ze net of het heel vanzelfsprekend is om zwanger te raken (tenminste zo komt het dan op mij over), nou wij weten inmiddels wel beter helaas. PFF is al weer een heel verhaal, sorry ladies, maar tis ook zo gezellig hier met jullie Veel liefs C.G. ps ga nu mijn boekje Open zenuw lezen, en laat jullie weten wat ik er van vind....
Hey meiden, Wat een pagina's zeg! dat houd ik nooit allemaal goed bij joh... Hoe is het met jullie meiden? En zoals Susan al schreef; er komen spannende tijden aan....! Hier nog een paar daagjes werken en dan een ruime week vakantie, jippie! A.s. vrijdag hebben we 's middags het intake gesprek met de fert.arts voor de icsi behandeling. Spannend vinden we allebei. Dan moet ik dit weekend ongi worden en kan ik dus starten met de pil! Die voor 3 weken slikken, en dan beginnen met spuiten..........poeh! Susan en Gobblingglow; die dipdagen herken ik maar al te goed............bleh. Ik voel me dan ook zo kl*te, en zo erg moe en een 'vol' hoofd. Ook een dagje in slobberbroek en trui met een goede pot thee helpen wel. Oh, en het boekje Open zenuw heb ik ook. Er staan zoveel herkenningspunten in! Een aantal vriendinnen hebben aangegeven het boekje ook te willen lezen. Van mij mogen ze Ik kijk trouwens weinig tot geen programma's over zwangerschappen en/of baby's. Ik blijf dat te moeilijk vinden....... Vaak heb ik dan ook een slechte nachtrust als gevolg, en met wakker worden een rot gevoel... Herkenbaar dus om te lezen dat meer meiden dat ook hebben. liefs
Oh Esser wat spannend zeg, bijna je eerste pillen voor je ICSI ! Ik ga de blaren op mijn duimen, voor je duimen Ik ben nu al op blz. 40 van het boekje , het is inderdaad een leuk boekje met herkenbare en ook verassende dingen erin. Ga lekker onder de douche en dan lekker slapen ! tot snel allemaal liefs C.G.
Hallo allemaal! Wat een fijn topic is dit toch! Zo herkenbaar, de gevoelens en ervaring(en) van iedereen. Het is fijn om hier je hart te luchten, we zitten tenslotte allemaal in bijna hetzelfde schuitje. Het is zeker fijn om te weten dat alles goed zit met m'n baarmoeder en eierstokken, daar ben ik ook superblij mee! Ik hoop natuurlijk dat hetzelfde geldt voor m'n bloedwaardes. Moet zeggen dat deze eisprong echt de eerste was die ik zo hevig voelde. Daarvoor dacht ik het weleens, maar het was nooit zoals m'n huidige ei Moet zeggen dat ik het niet aan één bepaalde kant voelde, maar de gyneacoloog zei dat m'n rechtereistok nu eitjes had, dat schijnt te wisselen. Daar vanuit gaande, kan het tuurlijk goed zijn dat je ene kant gevoeliger is dan de ander. Ik heb ook al een aantal keer die testen gedaan om je eisprong te bepalen maar om wat voor reden dan ook kwam daar bij mij nooit wat uit. Heb echt nog nooit een dubbele streep gehad, daar werd ik zó onzeker van. Omdat ik ook maar niet zwanger werd, begon ik gelijk te twijfelen.......heb ik wel een eisprong? Nu is dat gelukkig bevestigd, weer één onzekerheidje minder . Op 4 november hoop ik nog meer goed nieuws te horen en dan weer verder!
Ik moet zeggen dat als wij de kans krijgen, dat we ook 2 eitjes laten terug plaatsen, dus met een beetje geluk en medische hulp, zijn we straks allemaal zwanger van een tweeling Moeten we dan wel een tweeling topic gaan openen hihi, sorry dat ik een beetje fantaseer, maar dat geeft me altijd weer hoop ! Ik ben ook weer bij de psycholoog geweest, die kwam weer met zoveel goede tips, en die zei dat het af juist goed was om af en toe lekker even te dromen hierover... Heb even in twijfel gezeten of ik wel professionele hulp wilde\nodig had, maar ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan. Heb vandaag een goed gevoel die dip is gelukkig even helemaal niet aanwezig, ik heb het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan dus: kom maar op wereld.... Oh meiden, ik vind het zo fijn dat we ons eigen topic hebben @ Laris, ik ga ook hard voor jullie duimen dat je 4 november goed nieuws te horen krijgt.
Even een update : want het aftellen kan nu echt beginnen.... Morgen Merel tp ? [-o< + duim duim duim duim duim we (als ik zo vrij mag zijn ) hopen het allemaal zo voor je Merel ! 17 okt (Mia) 20 okt (CG) 22 okt (Suus) 23 okt (Zon1980) 28 okt (Kanjer) 04 nov (Laris) @ Merel, hou je het nog eeen beetje vol ? veel liefs C.G
Wow, jullie gaan echt snel, hou het bijna niet meer bij. Kanjer: Ik voel mijn eisprong aan de ene kant ook altijd beter dan aan de andere kant. Gobblingglow: Ik vind het programma van Bridget ook niet leuk, ze doet net of zwanger worden zo makkelijk is inderdaad. en ben benieuwd naar het boekje, ga m misschien ook wel bestellen. Susan: Wij gaan na de kijkoperatie ook voor IUI. Wij gaan het doen im clomid. Maar mogen hier niet zelf voor kiezen dit bepaald onze fertiliteitsarts. merel: Ik duim mee succes morgen. @ all: ik duim natuurlijk voor jullie allemaal. Zit op mijn werk dus lees altijd even vluchtig mee. liefs Zora
Ik heb vanochtend even wat heen en weer gebeld. In het CWZ konden ze me niet zeggen wanneer ik een afspraak kon hebben : . Ik heb toen de ha gebeld en het nummer van de afdeling Verloskunde van het Radboud gevraagd. Daar kunnen we waarschijnlijk al eind oktober terecht. Ik haal vanmiddag dus een nieuwe verwijzing op bij de ha en dan krijg ik morgen de formulieren voor het Radboud. Kan ik het mooi voor het einde van de week allemaal invullen en gaan wij dus (ook) naar het Radboud. Vind ik wel fijner, want zoals ik de uitslag heb begrepen kan het best wel eens zijn dat we voor IVF/ICSI moeten. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Ik voel me op het moment eigenlijk prima. Ik heb me echt voorgenomen om van het nu te genieten: van mijn man en dochter. Het zou toch te erg zijn als ik niet van/met hen kan genieten om de droom die we najagen? Die gedachte houdt me heel erg op de been. Scheelt denk ik wel dat ik al een dochter heb. Dat maakt het misschien wel wat draaglijker, maar aan de andere kant ook volstrekt onbegrijpelijk dat het nu niet lukt. CG goed dat je psychologische hulp hebt gezocht hoor. Mag ik vragen wat voor een tips je zoals krijgt? Merel weet je al of er bevruchting is opgetreden? En 1 of 2 eitjes dat weet ik echt nog niet. Dan zouden we "zo maar" drie kids hebben. Ik ga daar pas over denken als ik weet welke behandeling we in moeten gaan. Ik ben ook enorm blij met dit topic! Pim
@ Zora, ik heb het boekje in één keer uitgelezen, ik vind het heerlijk om te lezen dat er zoveel herkenbaar is. Ook de reactie van familie en vrienden vond ik bijzonder om te lezen, want je weet eigenlijk helemaal niet goed wat het allemaal met hun doet. (tenminste ik stond er nooit zo bij stil ...) @Pim, goed van je dat je nu ook naar het Radboud gaat ! Wie weet kunnen ze ons wel een keertje tegelijk inplannen, met alle meiden van het tpoic die ook bij het Radboud zijn hihihi. De tips die ik krijg, zijn een beetje op mij afgesteld, ik geef aan waar ik mee zit of tegen aan loop, ik zal er even een paar geven: * ik heb een tijdje in een dip gezeten, kwam er niet meer uit : Tip: Probeer overdag gewoon door te gaan en je mag 1x p.d. een tob uurtje hebben op een zelf gekozen moment. In het tob uurtje mag ik dan huilen, lekker hier schrijven nou ja net wat je emoties willen. Maar na een uurtje moet ik er dan mee stoppen omdat ik er anders teveel mee bezig blijf, waardoor ik dus een dip krijg. Tip: spreek 1 x p.w. met je vriend\man af dat je even in gesprek gaat met elkaar, hier kun je aangeven hoe je je voelt en waar je tegen aanloopt. Je man\vriend mag dan alleen luisteren en geen commentaar geven, wel mag hij vragen stellen. Hetzelfde doe je ook weer andersom. Op deze manier blijf je goe met elkaar communiceren en weet je wat er in elkaar omgaat Tip: maak af en toe tijd voor elkaar, zet de telefoon uit en geniet van dat moment. Organiseer om de maand\2 maanden een dagje uit, dit houd in : Je zoekt uit wat jezelf erg leuk vind, en nodig je man\vriend daarvoor uit. Eeen maand\ 2 maanden later mag hij je voor iets uitnodigen wat hij leuk vind. Op deze manier blijf je jezelf, waardoor je meer uit je relatie kan halen.(klinkt wel een beetje zwaar zo) * als ik er op verjaardagen niet meer tegen kan (wegens al die zwangeren) Tip: ga af en toe naar de wc of wat te drinken halen, zodat je even wat tijd hebt voor jezelf, en als je er echt niet meer tegen kan, spreek met de door jouw uitgekozen personen (bijv. partner, vriendin) af dat als je een bepaald teken geeft, dat ze even naar je toekomen om je even ee hart onder de riem te steken. Nou moet ik zeggen, dat als ik een goede dag heb ,wel naar verjaardagen\feestjes ga, maar als ik niet goed in mijn vel zit ga ik ook echt niet, omdat ik dan al weet dat ik er de rest van het weekend last van heb. Tip: wees duidelijk naar anderen, over hoe jij je voelt, als ze het niet weten dan kunnen ze er ook geen rekening mee houden. Geef aan hoe jij je voelt, dat je bijv. vandaag wel wilt praten, maar een andere dag juist weer niet. En respecteer elkaars gevoelens, andere mensen weten niet wat je doormaakt, en niet iedereen wil en kan zich in ons verplaatsen. Ik hoop dat je\ jullie er wat aan hebben, maar zoals ik al zei dit is echt op mij afgestemd... Maar aangezien we allemaal helaas hetzelfde meemaken, hebben jullie er ook wat aan. Liefs C.G.
Een deel van de tips pas ik idd zelf ook toe (uurtje per dag tobben, je relatie onderhouden). Wat betreft dat praatmoment met je man is wel een goeie! Pim
Nou, na 1 nachtje slapen is er al weer zoveel gezegd hier! Inderdaad moeilijk bij te houden als je niet elke dag kijkt hier (wat ik wel doe )... Het klinkt alsof vandaag niemand last heeft van dipjes; heel mooi! Die goeie dagen moeten er natuurlijk ook tussen zitten, anders houden we het niet vol! @Pim: Het is inderdaad typisch dat het eerst wel lukte en nu niet. Gelukkig heb je al een dochter en kan me voorstellen dat dat voor voldoende afleiding zorgt Ik heb zelf 2 katten en 1 hond dus mn vriend en ik noemen dat nu onze kinderen en we noemen elkaar papa en mama (zo heeft de hond dat ook aangeleerd, hahaha). Ik zit zelfs al te kijken voor een 2e hond erbij maar ja, stel dat we nou wel ineens zwanger raken...dan is het wel heel druk in huis ineens! @CG: Goed dat je naar een psycholoog gaat en die tips over dat praten met elkaar. Wij doen dat iig (bijna) nooit dus het komt wel ns voor dat we dan enorme ruzie krijgen, zoals afgelopen weekend. Komt gewoon omdat mn vriend en ik heel anders daarin zijn. Hij is heel nuchter en wil nog geen conclusies trekken aan de hand van 1 slechte zaaduitslag, bovendien is er dan nog echt wel hoop voor ons. Ik daarentegen wil er zoveel mogelijk informatie over vinden, wat ons te wachten staat en vooral wat mij te wachten staat want bij de vrouw gebeurt natuurlijk het meest bij die behandelingen! Dus tja, als hij dan ergens tegenin gaat met zijn boerenverstand terwijl ik alle info erover heb opgezocht op internet, tja, dan botst dat wel ns........ Zo'n wekelijks moment om met elkaar te praten zou dan inderdaad een goeie oplossing zijn, thanx voor de tip CG! Nog even iets anders... Moeten jullie ook nog steeds temperaturen van de gyn? Ik wel iig en ik ben natuurlijk zondag ongi geworden en normaal gesproken (ik doe dit al vanaf half juni, wilde voorbereid naar de gyn gaan) daalt mijn temperatuur van 37.1gr naar 36.7/38.8gr op dag 1 of 2 van de nieuwe cyclus. Deze keer blijft ie echter steken op 37.0gr....... Ik snap er echt helemaal nix van! Begin bijna te denken dat ondanks de ongi misschien toch................. vooral omdat de temp alle vorige keren zo duidelijk naar beneden ging en ik nu blijf hangen. Wellicht komt het wel door het koudere weer ofzo, dat je lichaam meer warmte vasthoudt? Weer iets om op te zoeken op internet. Heb nog wel wat zw.testjes thuis liggen dus misschien doe ik er toch nog wel eentje ergens vandaag... Nou, ik ga ff genieten van mn vrije dagje. Lekker douhen, huisje opruimen, hondje uitlaten, boodschappen doen en wachten tot manlief thuis komt van werk. Ben trouwens wel erg benieuwd.......hij heeft gezegd dat hij me dit jaar nog ten huwelijk gaat vragen maar wanneer............ Weer iets om op te wachten!
@ Susan, in principe als je temp hoogt blijft zou je zwanger zijn !? Dus ik zou er een testje tegenaan gooien, dan weet je het zeker. Ik hoef inmiddels geen curve meer bij te houden, ze kijken er 2 sec. naar en zeggen dan oke dat is voldoende hoor, het ziet er goed uit... hihihi ben zelf in 2007 getrouwd, was echt de mooiste dag die ik ooit heb meegemaakt. Dus ik hoop voor je dat je dit jaar idd nog word gevraagd. Ik maak zelf bruidssieraden (met bijv, swarovsi kristallen, net wat de bruid wil), dus ehh mocht ie je vragen dan weet je me te vinden Ik ga zo naar m'n werk, dus ehh zal de volgende keer weer flink moeten bijlezen, als het zo doorgaat haha. Liefs C.G.
Nou als je zwanger bent, behoud je je hogere temp... Maar ja, ben echt goed ongi geworden (vooral maandag echt zo duidelijk) dus de kans zou wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg klein zijn, zeker gezien de zaaduitslag Als ik naar de wc moet, neem ik wel een testje mee maar ga gewoon uit van een neg. test. Kan het alleen maar meevallen! Ik laat het je weten als ik idd gevraagd ben... Zei al wel tegen hem dat ik niet per se een peperdure verlovingsring wil (maakt de drempel wellicht wat lager, hahaha), desnoods een simpele ring van Ti Sento ofzo, zien er leuk uit en zijn niet te duur. Trouwring met die Swarovski-stenen is wel errug mooi! Houd je zeker in gedachte Eerst die vent van me maar ns kietelen, hahaha! (heb al net een hint achtergelaten op zn werkemail)
Nee hoor, 1 streepje, zoals verwacht... Maakt niet uit; kans is toch heeeeeeeeeeeel klein en heb me toch al ingesteld op allerlei behandelingen