Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    heej meiden!

Mia: Goed nieuws! Gelukkig maar, heb je je voor niks zorgen gemaakt. Snap wel dat je dan gaat twijfelen, maar gelukkig is het nu goed. Oe, en nog maar twee nachtjes slapen en dan al punctie. Spannend hoor!

Merel: Zitten jullie lekker op die roze wolk? Ben zo blij voor je! En zoals Mia zegt, de echo komt al gauw dichtbij, daar zou ik als ik jou was heel erg naar toe leven!

Moos: Balen van de uitslagen, ik snap dat je je zorgen maakt, is ook niet niks allemaal. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel..... Mijn uitslagen zijn gelukkig wel goed allemaal (FSH 5.0), Progesteron weet ik niet, maar was wel goed. Bij mijn man waren de uitslagen drie keer slecht. Een keer 1 miljoen, een keer 3 miljoen en een keer 4 miljoen. Alledrie de keren slechte beweeglijkheid en vorm. Dus was meteen duidelijk dat het ICSI zou worden.

Mootje: hè balen meid, wel goed dat je nu bent doorgestuurd, dan gebeurt er tenminste wat. Hoe voel je je vandaag?

Susan: Jaaaaaa, vanavond de eerste spuit! En wat goed dat je acupunctuur doet. Ben benieuwd wat je van de ondersteuning bij de behandeling vindt. Ik wil het ook gaan doen, maar misschien niet de eerste ICSI al.

Ieoor: Hoe istie? Gaat het al beter met de gezondheid? En met je mannetje?

Liefs Zon

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh ja, Suus: zet hem op vanavond he!
    Gewoon er in "jassen". Maar volgens mij heb je daar geen problemen mee :D
    Ik haalde ze trouwens meestal wat eerder uit de koelkast (tijdens het koken) en dan viel het heel erg mee met de pijn. Is nl niet erg om ze er eerder uit te halen want je mag ze zelfs de hele dag ongekoeld mee nemen.
    Go for it girl ;)

Liefs Mia

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mrs mia, goed nieuws! Hoe spannend zeg......!
    De pregnyl spuit vond ik ook erg meevallen hoor. Goed de voorbereiding en de tijd er voor nemen; en niks aan 't handje hoor ;) Komt helemaal goed, en kunnen we aftellen naar je punctie.....

Susan, zet 'm op! Zodra de eerste spuit er in zit....dan begint het klokje goed door te tikken! Je kunt 't!
    Ik was altijd loom/moe en relaxed als ik terug kwam van de acupunctuur. Hoofdpijn heb ik niet gehad.....
    Bij een eventuele 2e ICSI (hopelijk niet!) ga ik ook weer acupunctuur volgen. Heb het als prettig ervaren.

Ben d'r weer vandoor, dus is het een korte reactie van mij dit keer..... Wat hoofdpijn en moe..... Zo'n gevoel van of ik nu ziek wordt, of toch niet...?
    Volgens mij toch weer de progynova waar ik op reageer, echt kl*te dat had ik de vorige keer ook zo...
    Hou me maar koest vanavond ;)
    liefs

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia; succes met de laatste spuit vanavond. Hoe spannend. Het is al bijna zaterdag! :) :) :)

Suus; heel veel succes vanavond met jouw 1e spuit. Je kan het, daar twijfel ik niet aan :)

Ik houd het eventjes kort, want ben druk tv aan het kijken. Morgen reageer ik weer eventjes op iedereen.

Vanmorgen met manlief naar het ziekenhuis geweest, wond was gaan ontsteken. De uroloog vondt het nog wel meevallen, echter, de komende week moet hij nog rustig aan doen (lees, niet werken)......

Iedereen een fijne avond gewenst.

tot morgen

5. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi hoi

Zit volledig in 'Wie is de mol' en 'het mooiste meisje van de klas' dus hou het kort, maar ik wilde Suus en Mia even een hart onder de riem steken: Mia geef het estafette stokje maar snel door aan Suus!

Spreek jullie snel weer

groetjes

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee ladies,

Mia, jij hebt vanavond de Pregnyl gezet neem ik aan? Ging dat goed? Ziet er wel ingewikkeld uit als ik de inhoud van de verpakking zo bekijk maar ik neem het gewoon een keertje mee naar de VU en dan moeten ze het me maar uitleggen! Voor jou nu dus geen prikken meer! Heerlijk!

Esser, balen dat je je wat ziekig voelt. Laten we dan toch maar hopen dat het door de Progynova komt want ziek zijn, naast het feit dat je de progynova moet nemen, is ook geen pretje...

Hier heb ik om 22.00 uur de deca erin gezet, voor het eerst dus... Was nu wel meer een mietje dan in het ziekenhuis want kon natuurlijk lekker mezelf zijn :) Manlief was er wel bij maar moest een andere kant op kijken van mij; wilde nl niet dat hij mij zo zag zien twijfelen en ik moet in zijn ogen gewoon een stoer wijf blijven! Nu duurde het dus zo'n 15 sec voordat dat ding erin zit (itt de 3 sec in het zkh). Moet eerlijk zeggen...vond de prik nou niet echt geweldig. De proefprik in het zkh ging me veel beter af! Na afloop brandde het nog wel ff een paar minuten en mn huid is op die plek wat rood maar dat schijnt er allemaal bij te horen. Deed natuurlijk ff voor de show dat ik nu al emotioneel werd, hahahaha ;) Aangezien ik mezelf nu en zielig en stoer vind, heeft mannetje voor mij wat te drinken gepakt en mag ik een pita shoarma broodje met heel veel knoflook :)
    Zie best op tegen het feit dat ik dit nog 3 weken moet doen eigenlijk.......... Heb verder trouwens nergens last van hoor, alleen de 1e 5 min zijn ff minder. Oh enne Mia, ik had m 15 min ervoor al uit de koelkast laten halen door mn mannetje (toen reed ik nl terug van volleybaltraining).

Nou ik ga ff voor de buis hangen dus meiden, tot morgen maar weer!

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen!

Jaaaaah, de pregnyl zit er in en nu is het aftellen tot morgen. De spuit viel erg mee, maar ik heb hem dan ook door mijn mannetje laten mixen en zetten ;) Ik wilde graag dat hij het mixen deed (als arts ben je er ook wat meer bedreven in) en hij vond het leuk om ook eens een spuit te zetten, dus heeft hij hem ook gezet. Ik heb gelukkig geen geirriteerde plekken of zo gekregen, volgens mij is mijn huis gewoon lekker stug.
    Vanavond lekker een relax pilletje er in en dan morgen wat morfine erbij.... dit moet goed komen :D

Susan, wat goed dat je eerste spuit er in zit! Ik ken dat wel van dat aftellen, hi, hi. Ik tel in mezelf altijd af tot 3 en dan stop ik hem er in. Hij is inderdaad niet zo prettig die decapeptyl, maar geloof me, je went er aan. Doordat ik hem 2 tot 3 uur van te voren eruit haalde was hij op kamertemperatuur en dat scheelt enorm. Alleen dat prikgevoel blijft soms toch, de ene keer was het meer dan de andere keer... Succes vanavond met je tweede!

Ieoor, wat zielig voor je mannetje zeg :( Hij moet maar lekker rustig aan doen dan en jij mag hem fijn verzorgen. Wens hem maar veel beterschap.

Esser, ik ga het stokje inderdaad doorgeven, maar het is hopelijk wel het stokje van Merels laatste ICSI ;)
    Vervelend voor je dat die progynova weer zijn werk doet. Maar ja, het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Zijn dat trouwens spuiten of pilletjes?

2bb, wat lief dat je tijdens je programma's nog even aan ons denkt :D

Zon, weet je nou al meer over een nieuwe datum?

Nou meiden, iederen succes, ik moet naar mijn werk! Liefs Mia

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat ik ga wennen aan de deca; zie er nu al tegenop (die eerste paar minuten dan, daarna no problemo). Vannacht kon ik ook niet echt in slaap komen, zat maar te denken in mn hoofd hoe vervelend alles eigenlijk is. Wat er gaat gebeuren met je lichaam, pijntjes en klachten die je gaat krijgen...hmmm niet echt een prettig idee. Ik moet het einddoel (een mooie beeb) maar voor ogen houden dan kom ik er vast wel doorheen!
    Trouwens, die deca-spuitjes, moeten die in zn geheel in de gele naaldendoos? Ik heb geprobeerd die naald eraf te halen zodat ik die kan weggooien in de daarvoor bestemde naaldendoos en dan kan de carpule in de glasbak maar kreeg ze niet van elkaar...

Wat stoer dat je het je mannetje heb laten doen! Geweldig! Vanavond alleen dat kalmeringspilletje toch en verder geen spuitjes? Wat lijkt me dat heerlijk! Ben erg benieuwd naar hoe je de punctie ervaart en natuurlijk ook naar jullie beide scores!

Voor diegene die daar benieuwd naar zijn... Was natuurlijk gisteren bij die acupuncturist en die vroeg toen ook of ik 's nachts bijv wakker word omdat ik moet plassen. Nou en dat is dus zo, elke nacht standaard rondom 5uur ofzo. Heeft ze dus mn nieren aangeprikt met die acu-naaldjes en wat denk je, vannacht.......ik moest niet plassen! Nou, is dat toeval of komt het door haar? Ik merk het vanavond wel maar als het nou wegblijft, ga ik misschien toch geloven in acupunctuur!

Hoe is het verder met iedereen? Avondje tv-hangen overleefd? ;)

9. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben al helemaal in weekeinde stemming: lekker weer, geen klussen meer liggen en het huis opgeruimd! heerlijk.

@ Suus: goed bezig! Ben trots op je, jas die spuiten er maar in en denk maar aan jullie beebje! Die man van jou is trouwens zo stoer, hoef jij toch eigenlijk niet meer stoer te zijn? ;) nee hoor ik ken dat, maar thuis mag je kwestbaar zijn en af en toe janken, want dit is nou eenmaal een heel heftig proces.

@Mia, wat spannend allemaal zeg, ik ga hard voor je duimen dat alles lekker verloopt, zal vast niet fijn zijn, maar gelukkig is het lekker weekeinde: hopelijk heeft je man geen weekeind dienst en kan hij zich op zijn belangrijkste patient richten ;)

@Esser, nog eventjes en dan moet jij ook weer aanschuiven op de wachtbank, wat een stress pfff, nu nog maar even leuke dingen doen denk ik he? Even je gedachten verplaatsen.

@Ieoor: héél veel beterschap voor je an. is toch niet fijn zo'n snee daar acherm. Hoe is het met jouw gezondheid? Voel je je al iets beter of ben je nog zwak en snel moe? Je hebt echt een flinke klap gemaakt met je board he?

@Zon: hoe is je eerste werkweek bevallen? Is altijd even doorbijten he? Maar misschien viel het mee, en zo niet: het is bijna weekeinde. Hou je het wachten op jullie behandeling nog een beetje vol?

@Mootje, jewel, Sinja, Moos hoe is het met jullie?

Hier minder goed nieuws: mijn vriend heeft vorig weekeinde koorts gehad, as dinsdag krijgen wij de uitslag van het crhromosomen onderzoek en wil ik meteen even langs de fertipoli lopen om dat door te geven, maar ik vrees dat wij net als Zon een uitstel krijgen: hoe hoog moet de koorts zijn voor uitstel weet iemand dat?

groetjes!

10. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Oh 2BB wat zou dat een domper zijn!

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    O jee, 2bb, dat zou vervelend zijn.
    Ik weet eigenlijk niet hoe hoog de koorts moet zijn. Ze hebben ons gezegd dat je vanaf 38 moet bellen. Maar in Radboud kijken ze dan naar je dossier (hoe slecht is het zaad) en hoe hoog de koorts was en hoe lang je koorts hebt gehad volgens mij. En op basis daarvan kijken ze of ze het cancellen of eerst nog een test doen.

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    FF kort...

2BB wat ontzettend balen. Volgens mij moet de koorts minstens 2 dagen 39graden zijn geweest.

13. 2bb

2bb Niet meer actief

Ja echt balen...Omdat hij een auto immuunziekte heeft wordt zijn temp. tijdens koorts nooit hoger dan ong. 38,5 dan valt het misschien nog mee? Ach ik hou jullie op de hoogte!

groetjes

14. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Heee meiden

Ik schrik soms wel een beetje van jullie berichten hoor, met dat spuiten enzo! Knap hoor! Misschien moeten wij dat ook allemaal nog....

Kheb trouwens de aantallen van de zaadonderzoeken. Willen jullie even meekijken wat voor getallen jullie hadden?
    Mijn mannetje had:
    Volume: 2.0 ( >2 )
    Concent. 2.3 ( > 20)
    Mobiliteit. 18 ( > 50 )

Wat tussen de haakjes staat had ik opgezocht via internet dat die aantallen 'normaal'zijn. Dus van hem is niet zo heel goed. Hoe hadden jullie het ong.?

Groetjeess

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mootje, wij hadden volume 3ml, beweeglijkheid verschillend maar max 20%, aantal rond de 5milj. Ook niet best dus en indicatie ICSI...

Mia, heel veel succes morgen! Moest het nog ff kwijt! laat even weten hoe het was he.

2BB, ik baal met je mee en hoop dat jullie behandeling niet wordt uitgesteld. Wanneer hoor je meer?

16. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    @ 2bb

koorts mag niet meer dan 38 graden zijn, heb ik hier in een boekje gelezen.

Hopelijk gaat het wel goed!

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mrsmia; zet 'm op morgen meid!
    Toi toi toi! :) :) :) :)
    Laat je het weten hoe het is geweest?
    liefs

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    FF ego... Zag best op tegen de 2e spuit omdat die toch tegen viel maar viel reuze mee vandaag! Gisteren rechts geprikt, vandaag links en zo ga ik het maar lekker afwisselen :)

Mia, you go girl!

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia; heel veel succes morgen!
    Dat het maar een mooie oogst mag worden.

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo meiden, nog even snel een berichtje voordat ik ga slapen...
    Bedankt voor jullie lieve aanmoedigingen :D Tot nu toe kijk ik nog neit op tegen mrogen, maar ik ga voor de zekerheid wel een relaxpilletje nemen (ik heb ze immers toch gekregen).Ik laat jullie morgen snel weten hoe het is gegaan!

Susan, wat fijn dat het weer meeviel vandaag :D De ene dag is het gewoon pijnlijker dan de andere dag. Ik wisselde trouwens ook rechts en links af, best makkelijk hoor. Ik hield het bij met de dagen (oneven was links en een was rechts), want na een tijdje weet je niet meer aan welke kant je moet gaan beginnen.
    Die hele deca spuit mag trouwens in de bak hoor (ik heb een leuk kein emmertje vol nu :) ).

2bb, wat rot van die koorts van je man! Ik zou gewoon het ZH bellen en dan hopen dat het nog door kan gaan. Er zijn ook zoveel mensen ziek de laatste tijd :confused:

Zon, weten jullie al iets meer nu?

Mootje, die score lijkt me inderdaad niet echt best. Wij hadden een keer 4 miljoen en een keer 1,2. Eerste keer 8% goede en tweede keer 9% goede. Volume was beide kere 3,5 of zo. Dit was duidelijk ICSI, dus ik zou me daar maar op voorbereiden als ik jou was. Sterkte...

Esser, ik hou je op de hoogte. Jij mag gelukkig ook weer bijna de wachtweken in :D

Merel, nog steeds zweverig op die wolk? Kan niet anders he. Geniet er van!

Aan iedereen: succes!
    Tot morgen meiden. Liefs van Mia

Deel Deze Pagina