Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Gaby: dank je wel! Succes morgen met bloedprikken!

Susan: Vervelend dat je je zo moe voelt, maar het hoort er helaas allemaal bij, die evt bijwerkingen kunnen natuurlijk snel komen, je spuit toch iedere dag hormoon in. En daarbij, als je ook nog ongesteld moet worden.... Je bent ook bezig met een behandeling waar je erg naar toe hebt geleefd en nu je eindelijk bent begonnen valt er miss ook wel wat spanning van je af! Bereid jezelf maar vast voor dat dit het makkelijkste deel is van de behandeling. Zolang je aan het prikken bent, zo nu en dan een echo hebt ben je er bewust mee bezig. Mia heeft straks te maken met het moeilijkste deel: WACHTEN!
    De onzekerheid over wat je voelt, waar dat vandaan komt, de Utrogestan of miss zwanger etc... Maar dat wachten blijft. Wij willen heel erg graag op een roze wolk gaan zitten, maar voorlopig houden we even een slag om onze arm, pas na een goede echo gaan we er een beetje in geloven.

Jewel: idd nieuwe ronde, nieuwe kansen en de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zou toch zo mooi zijn!

2. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Zon: wat fijn dat je nu ECHT kan gaan beginnen deze cyclus!

Ieoor: hoe is het met jullie gezondheid?

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @ Merel, ah joh die moeheid is absoluut te overzien hoor! Bedoelde het ook niet als geklaag en zie enorm op tegen de wachtweken. Weet ook dat dat het allerzwaarst is waarin de tijd het langzaamst zal gaan. Ik vind die spuiten nu ook weinig bijzonders eigenlijk.........

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Susan, vervelend dat je zo moe bent, maar wat Merel ook zegt, je leeft naar een behandeling toe en als het zover is valt er toch veel spanning van je af. Het is toch ook niet niks, jezelf spuiten en alles wat daarbij komt! Dan mag je best wel moe zijn ;)
    Ik kijk nu wel wat anders naar acupunctuur, je hoort nu zoveel positieve verhalen. Maar ik begin er zelf niet aan, je weet het nooit maar, tja...blijf toch echt een nuchtere friesin... ;) Ik hoop iig dat je er baat bij hebt, dat je je er zelf maar goed bij voelt is het belangrijkst!

Merel, snap je wel hoor, dat je nog een slag om de arm houdt. Is toch nog steeds een beetje onwerkelijk of niet? Wanneer heb je de eerste echo nou ook maar weer?

Mia, al wat gehoord van het zkh over de tp?

En hoe is het met de rest?

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo allemaal!

Weer even ego beginnen hoor :oops: :
    Ze hebben gebeld en van de 8 eitjes bleven er 7 over die ze bevrucht hadden en daarvan hebben we nu 5 embryo's :D Ze zei dat meestal 80% van de bevruchte eicellen zich gingen delen dus dit is een mooi aantal!
    Morgen om 10.15 uur de terugplaatsing, dan oren we ook de kwaliteit. Helaas moet ik daarna weer gewoon terug naar mijn werk, maar een beetje afleiding is natuurlijk ook goed he. Daarna wordt het echt spannend...

Merel de 23e komt toch steeds dichterbij hoor. Ik snap dat je nog niet te vroeg wilt juichen, maar het gaat gewoon lukken hoor. Probeer positief te denken! Je hebt die twee wachtweken doorstaan, dus deze twee weekjes gaat je ook lukken. Zet hem op!

Susan, vervelend dat je moe bent. Het kan goed aan de deca liggen hoor. Een vriendin van mij was er ook erg moe van, terwijl ik het idee had dat ik juist meer energie kreeg :( Maar dat lag volgens mij meer aan mijn verstoorde hormoonhuishouding, ha, ha. Ik denk ook dat het meespeelt dat je nu eindelijk begonnen bent, het is nl niet niks en je hebt er al zo lang op gewacht. Gelukkig is het nog goed te doen voor je. Let je wel een beetje op dat je goed je rust neemt? Jij bent ook altijd zo druk met alles :D
    Oja, wat betreft die acupunctuur: dat verhaal van niet mer naar de wc gaan 's nachts is wel erg goed! (ik heb er ook altijd last van) Hoef je nog steeds niet 's nachts?

Jewel, een nieuwe ronde voor jou. Hopelijk een met goed nieuws, maar probeer ook niet te veel te hopen he, anders wordt het weer zo'n teleurstelling.

Sinja, hoe gaat het met jou dan? Ik laat 1xA terugplaatsen of 2xB/C. Dit omdat ik nog onder de 35 ben en de kans op een tweeling bij A dan groot is. Ik heb gelezen dat 50% van de moeders langdurig in het ZH komen te liggen voor de bevalling van hun tweeling. Ook is het risico op vroeggeboorte erg groot. Ik moet wel zeggen dat we het deze keer zo doen, maar mocht het niet slagen ik de volgende keer misschien wel wat anders doe. Het blijft een moeilijke kwestie.

Gaby, nog steeds geen internet? Zielig hoor!

Mootje, hoe is het nu met jullie?

Nou, iedereen succes en tot snel!
    Liefs van Mia
    P.S. wat zij die utrogestanbolletjes toch ranzig :thumbdown:

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hele mooie score Mia! En ik kan je goed begrijpen wat betreft tp van 1 of 2 embryo's! Zo hebben wij de keuze ook gemaakt! En aan de hand van de door jouw gestuurde link natuurlijk ;)

Een beetje afleiding is zeker niet verkeerd, maar je moet ook lief voor jezelf zijn hoor! Laat je maar lekker verwennen!

En ja: die Utrogestanbolletjes zijn echt te RANZIG! Hoeveel dagen moet je ze blijven gebruiken?

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Super Mia! Mooie score hoor. En wat betreft het terugplaatsen: wij hebben het precies zo bedacht. Heel veel succes morgen!

Zon: jij gaat toch een dezer dagen starten, lekker hoor eindelijk schot in de zaak na zo lang wachten. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Merel die 2 weken ga jij gewoon glansrijk doorstaan en dan je eerste echo: wat ontzettend leuk! Jullie kleine beeb op 'camera' vastgelegd.

Suus dappere prikkert, je slaat je er goed doorheen, knap hoor en ja die hormonen hebben op de een dit effect en op de ander dat: je hebt ook een druk leven en een drukke praktijk dus soms is een mens gewoon moe ;)kan hubbie je lekker verwennen 9als hij niet dapper aan het wezen is)

Hoe is het met de anderen: Ieoor, Mootje, Esser, Jewel? Alles goed en druk?

Wij krijgen morgen te horen of we uitstel krijgen ivm de koorts van mijn vriend en ook meteen de uitslag van het chromosomenonderzoek. Ben beniuewd maar ik vrees het ergste wat betreft dat uitstel...

Even heel iets anders: afgelopen zaterdag heb ik alvast voor mijn verjaardag een cadeau uit mogen zoeken bij de juwelier: een ring! omdat ik 35 word, vond mijn lief het belangrijk om iets tastbaars en blijvends te geven. Zo mooi! Het is een gelgouden alliance met 5 briljantjes geworden...kan niet wachten tot ik jarig ben en hem om mag doen, maar dat duurt dus nog tot 5 maart!

groetjes!

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Merel, bij jou is het gelukt met 1xA toch? Een mooi voorbeeld dus :D
    Enneh: ik ga mezelf ook lekker laten verwennen (heb ik dit weekend ook al laten doen). Maar, dan moet jij ook beloven dat je dat laat doen ;)

2bb, wat spnnend morgen.... Ik zal voor je duimen dat jullie geen uitstel nodig hebben (maar ik ben er ook een beetje bang voor eerlijk gezegd). Ook duim ik voor een goede uitslag van het chromosomenonderzoek.
    Gelukkig krijg je wel een heeeeel mooi cadeau voor je verjaardag :D We verwachten natuurlijk wel dat je hem even fotografeerd en in je album zet (als je hem echt hebt gekregen) Nog even wachten dus.... (het sleutelwoord van dit forum).

Lefs Mia

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, wow 5 emmy's! Super joh! Toch spannend hoor morgen als je te horen krijgt over de kwaliteit. Hoop voor je op 5 toppers! Dan kunnen er nog 4 de vriezer in... :)

Merel, nog 2 weekjes en dan je echo! Lijkt me heerlijk om daarnaar uit te kijken! Ook snap ik je angst helemaal hoor maar probeer er ook van te genieten! Heb je trouwens al zwangerschapskwaaltjes? Hoest nu met die zere boobies?

2BB, hopelijk morgen goed nieuws maar vrees ook het ergste wat betreft die koorts. :( Ik duim voor je!
    En idd, die ring moet in je album hier! We willen allemaal meegenieten ;) En, 5 maart is al heeeeel snel!

10. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    owww wat spannend mrsmia!
    Kben zo benieuwd....en zei gisteravond tegen mijn mannetje: ooew ben zo benieuwd hoe het met mia gaat! Hij : wie? Hihi stom he! Maarja...alles wat jij nu meemaakt staat ons misschien ook te wachten duss op die manier vind ik het ook erg spannend! Maar ik gun het je vooral heel erg!
    Bij ons gaat het al wat beter, kzit er wel erg mee merk ik, want ik dacht dat ik ongesteld was geworden! Maar nu zet het toch weer niet door! Omdat ik er teveel aan denk dat ik ongesteld moet worden...maarja...ik probeer er niet aan te denken! En ik ben zelf heel erg bang dat het allemaal niet bij ons gaat lukken.....maargoed! we houden moed! En blijven hopen!
    Ben benieuwd morgen! We horen het wel!

Success!

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh ja Mia, ik word niet meer om 5uur 's nachts wakker om te plassen... Zaterdag was dat om half 7 (maar dan sta ik normaal gesproken om te werken) en zondag om half 8. Vannacht wel wakker geworden maar niet omdat ik moest plassen (had een nachtmerrie dat iemand mn hondje had vermoord, gelukkig voelde ik m toen lekker bij me liggen :)). Wie weet helpt het dus toch?

Begin wat lichte hoofdpijn te krijgen hier maar ben al op het werk van 07.45uur tot aan nu en alleen maar bezig geweest en ellende gehad, bah! Nu dus snel hondje uitlaten en naar huis. Zag trouwens een kleine bloeduitstorting op de plek waar ik gister geprikt heb. Gelukkig vanavond aan de andere kant weer een prikje! :)

Mia, succes morgen en ik duim voor een 5x A!

12. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, nee Mia: de kwaliteit van onze emmy's was heel erg matig, vandaar dat we er 2 hebben laten terugplaatsen!

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar onze echo!

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mia, super zeg, 5 emmy's! Hoop voor je dat het allemaal toppers zijn, kan de rest mooi in de vriezer! ;) Heel veel succes morgen!
    Oh ja, ik reken er echt niet op dat we spontaan zwanger worden hoor! hihi, maar als ik de eisprong dan weer gehad heb, denk je er toch wel eens aan... ;)

2bb, ik hoop toch op goed nieuws voor je morgen, is natuurlijk wel balen als het niet doorgaat, maar bedenk maar dat de kwaliteit dan slechter was en dat het dan miss ook niet door kon gaan.
    En wat lief van je vriend! Als het zover is moet je hem hier zeker even showen!

Mootje, vervelend dat je ongi niet doorzet, is toch heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Maar met de tijd gaat het steeds beter hoor!

Nou, ga weer ff tv kijken, private practice! :D

14. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    hey meiden, even heel kort een vraagje.
    Hoelang heeft het ongeveer geduurd vanaf de 1e kenninsmakingsgesprek en dat je echt een icsi behandeling krijgt? Ik weet dat dit bij iedereen verschillend is, maar kprobeer een beetje een beeld ervan te krijgen. Of internet lees ik verhalen van 1 tot 2.5 jaar....voor 1 behandeling.

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mootje, wij hadden ons 1e gesprek op 12 augustus 2008 en we hadden de intake voor ICSI-behandeling op 20 januari 2009. Dag erna werd ik ongi en mocht meteen beginnen... In ons geval vrij snel dus :)

16. syl1980

syl1980 Lid

27 dec 2008
    5
    0
    0
    juf
    zijn die wachttijden zo lang? Jeetje! Zijn er ook andere ervaringen?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nee wij zaten pas in de MMM vanaf 12 augustus hoor. Zijn op 3 december op de ICSI wachtlijst gezet en intake 20 januari. Dat is ECHT snel hoor!

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi meiden,

@Mrsmia, wauw! Goed nieuws joh! En dan morgen zo'n mooie dag voor de TP! :thumup: Geniet er van samen.....
    Laat je het weten wanneer je nieuws hebt over mogelijk invriezen van de emmy's? Duim voor jullie! (hoe vindt je trouwens de ICSI tot nu toe?)

@Susan, hee......al een volleerde junkie aan het worden jij.....
    Idd slim van je dat je iedere dag wisselt van plek op je buik. Deed ik ook en dat is toch veel prettiger... Hopelijk krijg je straks geen andere, vervelende klachten! Hoe bevalt de acu tot nu toe?

@Mootje, wij hadden onze intake eind juni '08. Hierna begon de zomerstop van ons ziekenhuis. (wij gingen ook trouwen begin juli, dus dat kwam goed uit) Hierna hebben we in augustus en september de benodigde onderzoeken gehad. Vervolgens in Oktober alle uitslagen gekregen middels het evaluatiegesprek, en kon ik ook direct beginnen met het slikken van de pil. Wij kregen nl het lange ICSI behandelschema. Onze 2e poging begon dus in Oktober. Al met al super snel gegaan dus....

@2bb, ook een spannende dag voor jullie morgen! Hoop zo voor jullie dat het morgen meevalt...... [-o<
    En wauw! Wat een mooi kado voor je 35e verjaardag....! En nu moet je nog wachten zeg tot 5 maart.......oeh...... Ik zou heb dan ook direct wel willen dragen......mooie bling bling.....

@Merel, voor jou gaat het aftellen tot de echo ook door!
    Super spannend meid......... Ben benieuwd of er 1 o 2 hartjes kloppen!

Hier gaat het weer een beetje beter......Afgelopen weekend voelde ik me;
    :( :( :evil: :cry: :x :thumbdown: :( :( :evil: :cry:
    Wist gewoon even niet meer waar ik het zoeken moest.... Weet niet waar het vandaan kwam, maar het overviel me en heeft me niet losgelaten heel het weekend lang....
    Ga toch maar eens wat ondersteuning zoeken bij een therapeut o.i.d.
    Om te kijken hoe ik deal met alles rondom de ICSI en wat er evt. aangereikt kan worden..... Zucht, het was me het weekend wel.....

Manlief en ik hebben ook besloten dat we onze geplande cryo poging nu door laten gaan. Daar willen we voor gaan en voelt helemaal niet goed om dat nu te stoppen. Mocht ook deze cryo tp niet lukken (wat we niet hopen!) dan lassen we een rustperiode in..... Voelt beter voor ons, en we hebben de tijd.......
    Nou meiden, dat was het voor mij wel even..... ;)
    liefs

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede avond!
    Wat leeft iedereen toch fijn mee: heerlijk :D

Esser, ik kan me goed voorstellen dat jullie deze cryo door laten gaan en mocht het nodig zijn een pauze inlassen. Hoe goed het ook gaat, stiekem hakt het er wel in. Ik heb tot nu toe alles erg goed ervaren: weinig last van bijwerkingen, spuiten ging prima, punctie viel mee, uitslagen tot nu toe oke, maar ik heb er niet veel zin in om het allemaal weer over te doen. hoewel ik dat natuurlijk wel doe als het nodig is, maar het is toch best "heavy" allemaal.
    Jullie hebben nu ook al een cryo TP achter de rug en zijn op weg naar de volgende cryo TP, dat is ook niet niks hoor! We gaan gewoon heeeeeel hard duimen dat het bij jullie deze keer gaat lukken. Zet hem op meid, het is bijna valentijnsdag...

Susan, wel opvallend van dat plassen, misschien moet ik dan ook maar eens naar de acupunctuur :) Wat betreft de bloeduitstortingen: ik heb er een paar gehad, maar niet veel. ik voelde dan helemaal niks, maar ik zag de volgende dag dat er een blauwe plek zat :( Meestal bloedde het dan ook iets meer na het spuiten. Gelukkig ben jij ook niet van suiker, dus dat gaat goed komen!
    Oja, lekker droom had je dus over je hondje. Ik ging ook erg vreemd dromen van de deca!

Merel, oeps sorry, ik was helemaal vergeten dat jullie kwaliteit matig was :oops: Maar goed, wat maakt het uit: jullie uitslag is positief! Je ziet soms dat iemand met een A-tje geen goede uitslag heeft en iemand met 2xC een tweeling krijgt. Nu wil ik jou niet bang maken voor een tweeling hoor, het zal er vast wel een zijn. Maar... nog even wachten dus voordat we het zeker weten. Wel heeeeel spannend!

Mootje, wat lief dat je aan mij denkt! Mijn mannetje zegt altijd: "moet je weer iets tegen je vriendinnetjes vertellen" als ik achter de laptop kruip, ha, ha. Lief ook dat je het me gunt. Ik merk dat ik het iedereen in de medische molen heel erg gun en al die mensen die in 1x raak schieten gun ik het een stuk minder.
    Het is inderdaad fijn om wat voorbeelden te hebben van meiden die ook de hele behandeling doorlopen. Ook vind ik het heerlijk om hier alles te kunnen delen met jullie :D
    Wat betreft de periode tussen intake gesprek en behandeling: wij hadden ons eerste gesprek eind augustus. In oktober moesten we terugkomen voor wat uitslagen en toen werd ook het bloed voor het chromosomenonderzoek afgenomen (de uitkomst hiervan duurt vrij lang). Eind november hadden we de prikinstructie en 11 januari ben ik begonnen met de eerst spuit. Eind februari weet ik of deze poging is gelukt. Aan de ene kant duurt het vrij lang, maar aan de andere kant is het ook wel weer snel gegaan. Succes in ieder geval!

Jewel, Private Practice is ook wel leuk ja! Ik heb het alleen gemist vandaag helaas...

Nou, ik ga zo maar eens mijn bedje op zoeken. Morgen een belangrijke dag...
    Veel liefs Mia

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, jeetje meid, wat ontzettend sneu dat je zo k** hebt gevoeld dit weekend. Het is ook allemaal niet nix en je hebt natuurlijk al 2 wachtweken meegemaakt en de 3e komt eraan. Jullie zijn ook doorgegaan de hele tijd dus ik begrijp heel goed dat jullie even een rustperiode inlassen. Wellicht is een therapeut idd een goed idee; gaan jullie er dan ook samen naartoe? Een therapeut stelt ook gewoon de juiste vragen dus je/jullie zullen er vast baat bij hebben denk ik! En uiteindelijk moet je wel aan jezelf blijven denken want jij moet het doen...en is het allemaal heel zwaar.
    We moeten gewoon hopen dat de laatste cryo gaat lukken, dan zijn er geen therapieen nodig, behalve zwangerschapsgym of -yoga ofzo ;)

Acupunctuur, nog maar 1 behandeling gehad he dus kan er weinig over zggen. 't Is wel opvallend dat ik sindsdien niet meer om 5uur 's nachts hoef te plassen. Verder merk ik er weinig van hoor... Ben benieuwd naar as donderdag want dan moet ik weer.
    Vrijdag a.s. ga ik me trouwens pas echt een junk voelen. Heb om 21.00 uur een volleybalwedstrijd en ik spuit altijd om 22.00 uur, hahaha. Moet dan dus ff tijdens de time-out of rust snel mn spuit erin stoppen en weer doorgaan met de wedstrijd! :) Hoezo junk? :confused:

Deel Deze Pagina