Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, ik heb hetzelfde gevoel als jij... Mensen in de MMM gun ik het ook meer; eigenlijk een verkeerd gevoel misschien maar ja, kan er ook nix aan doen! Meisje uit mn hockeyteam is al 6mnd zwanger en bij hun was het de 2e ronde al raak! Haar vriend rookt ook gewoon, en zelfs nu, nu zij zwanger is! Dan vind ik het zo oneerlijk! Waarom heeft hij nou niet gewoon slechte zaadjes! Hij leeft niet gezond... en onze gezonde mannetjes doen er alles aan maar het wil allemaal niet helpen. Het leven is gewoon niet altijd even eerlijk. Hopelijk worden de technieken vd vruchtbaarheidsbehandelingen steeds beter en worden de kansen op succes vele malen groter dan het nu eigenlijk al is; dan heeft de volgende generatie een probleem minder.............

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Susan, pas maar op dat je niet betrapt wordt op doping tijdens je wedstrijd :) :) :)
    Ik ken zo ook een paar gevallen: allebei roken en drinken en niet gezond leven. Zwanger worden door een "foutje" en ga zo maar door. Maar ja, des te meer zijn wij er bewust van dat het echt een wonder is en zullen wij niks als vanzelfsprekend nemen!

Over nieuwe methodes: mijn mannetje kwam met een medisch artikel aanzetten over IVM (in-vitromaturatie). Dit is een nieuwe techniek (iets nieuws in NL en wordt dus nog onderzocht, maar in andere landen bestaat het al langer). Ze halen dan, zonder hormoostimulatie, onrijpe eicellen weg. Deze worden 30 uur gerijpt en daarna geinsemineerd via IVF/ICSI. Er zijn wereldwijd al meer dan 1100 kids geboren via deze techniek.
    Het is vooral een goede techniek voor PCOS, omdat de hormoonstimulatie hierbij altijd geoelig ligt (grote kans op overstimulatie).
    Het heeft een slagingskans van ongeveer 15%, maar het is veel minder belastend, want je gebruikt geen hormonen. Ook is het daardoor veel goedkoper!

Dus wie weet over 2 jaar of zo....

Nou, ik ga zo werken en mijn emmy(s) ophalen!
    Tot later! Liefs Mia

3. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Succes vandaag Mia!

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia, ik denk aan je! Succes nu, want als het goed is ben je nu in het ZK.
    We horen het snel van je he, hoe het gegaan is?

Vanmiddag ga ik eindelijk op de rest reageren.....

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mia, succes vandaag! Over die nieuwe techniek had ik nog niets gehoord. Gelukkig blijven ze altijd zoeken naar meer oplossingen en zijn er in de toekomst meer behandelingen mogelijk. ICSI 'bestaat' ook nog niet zo hele lang.

Esser, snap wel dat je er even doorheen zit, therapie kan dan wel een uitkomst zijn, er gebeurt toch heel wat in een relatief korte tijd. We hopen nu gewoon dat deze cryo poging lukt!

Susan, junkie... :) Miss ga je er wel heel goed van volleyballen! hihihi.
    En dat gevoel is heel herkenbaar...iedereen hier is zwanger en ze zeggen het niet tegen je, maar je ziet ze denken; wanneer krijgen jullie nou es een kind! Aaargghhh! Dan heb ik zin om te zeggen; niet iedereen wordt zomaar zwanger! Sorry moest ik even kwijt... :oops:
    Mijn schoonzusje is ook zwanger, maar die gun ik het wel, die zijn ook vrij lang bezig geweest dus die begrijpt wel hoe ik mij voel.

Mootje, wij hadden het eerste gesprek in juni '08 en de eerste ICSI behandeling hebben wij in de laatste week van april. Bij ons duurt het wel lang, omdat er een wacht lijst van een half jaar is, maar bij de meeste zkh's gaat het veel sneller.

Merel, dus ook nog extra spannend die echo! Miss wel een tweeling... Ben nu toch ook wel heel erg nieuwsgierig... ;)

Sneeuwt het ook bij jullie? Hier ligt al een mooi pak sneeuw! Heb vanmorgen al even met de hond een hele grote sneeuwbal gemaakt! Voelde mij net weer een kind... :)
    Fijne dag iedereen!

Liefs Jewel

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jewel hier geen sneeuw! (utrecht/gelderland :p ) Heb ook echt nog geen vlokje gezien!

Wel "leuk" om te lezen hoe lang het ongeveer duurt allemaal. Vriend en ik zeiden tegen elkaar: hopelijk zijn we met kerst zwanger! Daar gaan we voor ;) We hebben 17 maart het eerste gesprek bij de gyn, dus ben heel benieuwd!

Maaaaar de reden waarom ik ff snel hier kijk (ben ah werk, durf normaal niet te kijken maar collega's zijn ff weg... ;) ) Mia: succes vandaag! Misschien heb je t inmiddels al wel helemaal achter de rug! Hopelijk ging het goed?

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, hopelijk ben je snel online want we willen natuurlijk wel weten hoe het is gegaan en ik hoop eigenlijk voor je dat je er maar 1 hebt laten terugplaatsen want dat betekent dat er 1 absolute topper bij zat! :)

Hier, Amsterdam, wel wat sneeuw gezien maar het blijft niet liggen... :( Heb er sowieso niets aan want ben alleen maar druk met patienten, bah! Vannacht als een blok geslapen en weer geen wc-bezoek! Zou het dan toch werken, die acupunctuur?

Moet weer ff verder hier!

8. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

weer even een berichtje van mij

donderdag weer bloedprikken.. ben helemaal lek nu haha.. arm is ook echt blauw nu.. maar ja...
    heb echt zin in 2 maart... ik hoop dat we dan te horen krijgen hoe wat en waar en wanneer..kan echt niet wachten..

eind februari ben ik er weer vaker.. dan hebben we weer internet.. duurt lang maar ja.. de afkickverschijnselen zijn al geweest haha..

nou tot gauw..

xx

9. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal!

Mia en en en? ben zo benieuwd! Koester je buikje maar goed.

Esser ik begrijp je goed, het is ook niet niks en het is logisch wat er allemaal door je heen gaat. Goed dat jullie nog voor die cryo gaan, maar hou jezelf in acht!

Mootje: bij ons was de eerste intake ergens in mei/juni 2008 en wij starten dus nu met de behandeling.

Jewel hier (Breda) ook geen sneeuw, alleen bakken met regen...

Lang niks van Ieoor gehoord: hoe is het met je?

Even EGO: DNA van mijn vriendje was super, koorts was geen enkel probleem (is alleen bij dagenlang boven de 39 graden zei de poli) en ik mag morgen starten met de pil en 28 februari mijn eerste spuit zetten! Volgende week prikinstructie, joehoe! Ben zo blij.

Zon lopen wij nu gelijk op of loop jij 2 dagen voor?

groetjes

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    FF kort, maar moest ff reageren: 2BB, wat geweldig! Ben helemaal blij voor je! Volgens mij loop je nu idd ongeveer gelijk op met Zon........
    Beter nieuws had je je vandaag niet kunnen wensen! :)

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia en en en?
    Ik vind ook dat we een leuk forum hebben :D
    Mensen hun zwangerschap niet zo gunnen, dat herken ik helaas ook. Het is misschien niet zo netjes van me, maar ik voel het wel zo. Dan ben ik toch jaloers, want wij proberen het ook al anderhalf jaar!
    En hoe langer het duurt voordat we zelf eventueel ooit zwanger mogen zijn, des te meer ik allemaal loop te malen over kunnen we het wel, ouder zijn, wat komt er allemaal bij kijken, en ook, kindjes zijn niet altijd lief. Ze zijn ook wel eens heel vervelend..... Ach ja, ik ben goed in beren op de weg zien.
    Zelfs Mia begint aan acupunctuur te denken :) wat leuk
    Die nieuwe techniek, IVM klinkt goed, en klinkt een stuk minder belastend. Bijna het IUI verhaal zonder hormonen, maar dan wel met punctie en TP.

Zon, jij mag je 1e cyclus beginnen yoehoe :D :D Wanneer is dat precies?

Suus, woensdag laatste pil. Het begint toch op te schieten! Goed te lezen dat je al een echte professionele spuiter bent :D
    Niet plassen snachts, dat kinkt goed. Hulde voor de accupunctuur :D

Jewel; een beetje gezonde hoop houden op een spontaan wonder kan geen kwaad. Het zou elke ronde raak kunnen zijn. Niet teveel hopen, om teleurstelling te voorkomen..... Maar het zou wel geweldig zijn!

2bb; een mooie ring gehad. Wow, hij klinkt prachtig :D Wat een goed en mooi blijvend kado.
    Je mag morgen starten met de pil yoehoe :D :D :D Super fijn dat jullie niet hoeven te wachten ivm manlief zijn koort. En geweldig te horen dat zijn DNA super is (joepie). Allemaal goed nieuws zeg. Kan niet anders dan dat het helemaal goed gaat komen met jullie 2 (straks 3 of 4....) haha.

Esser; arme meid. Voel je je al wat beter/vrolijker? Heel verstandig om hulp in de vorm van een therapeut te gaan zoeken. Het ZK kan je ook om hulp vragen (maar dit weet je zeer waarschijnlijk al wel).
    Wellicht kun je daarnaast nog 'rust zoeken' in dingen als een osteopaat, accupunctuur of yoga.
    Ik begrijp het helemaal dat jullie, mocht deze poging onverhoopt niet goed eindigen, tijdelijk een pauze inlassen. Wij zijn zelf nog niet zover qua behandelingen, maar ik probeer me voor te stellen hoe het is. En ik geloof meteen dat het niet meevalt.
    Probeer deze poging zo positief mogelijk te blijven. Ik duim voor jullie dat het deze keer raak gaat zijn hoor :D

Mootje, hoe is het? Ik lees dat je bang bent dat het bij jullie niet gaat lukken :( Niet teveel doemdenken hoor! (doe ik zelf ook, maar da's niet goed). Jullie moeten nog aan alles beginnen, dus er komen nog kansen genoeg voor jullie!
    Nav jouw vraag; wij krijgen geen ICSI, maar IUI. Ons 1e gesprek was 23 juni. Begin maart krijgen wij pas onze 1e IUI (het ZK houdt 1,5 jaar zelf proberen als richtlijn aan).

Gaby; je zit in je 'bloedprikweek' gaat het nog goed? 3 maart evaluatiegesprek, het begint al op te schieten! En bijna weer internet, da's goed om te horen!

Sinja, 17 maart jullie 1e gesprek bij de gyn, ook dat begint op te schieten! Met kerst zwanger zijn; da's een mooi streven. En wat een mooi kadotje zou dat zijn, een positieve test onder de kerstboom :)

Merel, 23 feb jullie 1e echo. Hoe spannend! Heb je zelf stiekum voorkeur voor 1 of 2 beebs? (hier hoef je niet op te antwoorden hoor :) :) ).
    Ik ben nogal nieuwschierig, en ik ben zeer benieuwd hoeveel beebs jullie in jouw buik hebben zitten :D
    Je hebt nog geen vervelende klachten toch?

Syl; lopen jullie al (lang) in het ZK? Wordt het zeker ICSI bij jullie? Hoelang het duurt is ook erg ziekenhuis afhankelijk.

Wat lief dat jullie vragen hoe het met ons gaat. Manlief is weer aan het werk. Het gaat stukken beter met hem. Hij moet nog een beetje voorzichtig aan doen, wondje lekt af en toe nog een klein beetje, maar dat is eigenlijk alles.
    Ik ben weer bij de huisarts geweest. Rug en nekklachten zijn gehalveerd. Hoofdpijn is er nog steeds, zeker na een inspanning, of als er veel omgevingsgeluid is (andere mensen bijvoorbeeld). Ik ben net een oud wijf, ik kan niet meer tegen drukte! Ik heb een verwijzing voor de neuroloog gekregen van de huisarts. Wel ga ik vanaf volgende week 2 x 2 uur werken. Dan kan ik rustig aan weer een beetje in het werkproces komen. Ik ben al zolang thuis, dat het gewoon raar is om weer te gaan werken.
    Voor de rest maak ik echt niets spannends mee.

Tot snel weer meiden

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ieoor, wat een verhaal! Daar heb je hard je best op gedaan! hahahaha. Wat fijn te horen dat het manlief zo goed gaat. Wat wondvochtlekkage hoort er allemaal bij... ;) Mogen jullie trouwens al van bil of is jullie eigen idee daarbij niet al te prettig? ;) Ik merk trouwens sowieso dat wij nu 'verplicht' klussen omdat hij voor zaadverversing moet zorgen. Ben eigenlijk te moe maar dan denk ik weer: ah zielig, dan staat ie morgen onder de douche dat te doen terwijl daar natuurlijk geen bal aan is... Nou ja, gewoon dr op en dr over, des te eerder kan ik slapen! :) Herkent iemand dit? Voel me af en toe echt een nerd wat dit betreft.
    Ieoor, stoer dat je het volgende week gaat proberen op werk. Hoop voor je dat het meevalt maar daaar moeten we maar niet vanuit gaan, kan het alleen maar meevallen! Hopelijk heb je daar niet teveel last van herrie... Een verwijzing voor de neuroloog klinkt trouwens niet best :(
    Enne, mocht nog iemand zich dat afvragen; wij worden allemaal super goede ouders!

Gaby, vervelend dat je al blauw bent van dat prikken. 1 voordeel: nu kan je alvast wennen aan het veelvuldige prikken wat je misschien moet doen om kindjes te kunnen krijgen. Hoop het niet voor je natuurlijk maar ja, de kans zit er natuurlijk wel in.

Sinja, 5 dagen overtijd?

Mia, waar ben je nou? (je bent natuurlijk gewoon op je werk...hahaha) Wij zitten allemaal in spanning hier!

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Goed he Suus, zo'n lang verhaal. Maar ik had wat goed te maken. Ik had té lang niets van me laten horen :oops:
    Ik lees in meer topics over verplicht klussen, en wat een 'opgave' dat soms kan zijn. Heel herkenbaar. Het mag wel weer bij ons hoor :)
    'Moeten' jullie echt altijd om de dag, om voor zaadverversing te zorgen nu?

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Inderdaad Ieoor: daar heb je je best op gedaan inderdaad :D Goed te horen dat het wat beter met je mannetje gaat en met jou. Wel naar dat je van die vreemde klachten blijft houden. Hopelijk kan de neuroloog je verder helpen.

Mia: en en?

2bb: Fijn dat je bijna mag beginnen! Nee, we lopen niet gelijk op, was het maar zo! Ik hoop dat ik eind deze week ongi wordt en me dan kan aanmelden. Maar dan moet ik beginnen met spuiten op dag 21, dus dat duurt nog even.

Esser: Ah meid, wat een naar weekend. Heel begrijpelijk hoor. Als je vindt dat je hulp nodig hebt, moet je het gewoon zoeken! Ik hoop zó voor jullie dat de volgende cryo poging wel een succes wordt!

Mootje: wij zijn in juni voor het eerst naar het ziekenhuis geweest. Eerste onderzoeken gehad, in augustus doorverwezen naar Radboud. Daar eerste afspraak 23 oktober. Toen nog bloedonderzoeken gehad (waaronder chromosomen) en vanaf vorige cyclus kon ik me aanmelden voor de behandeling. Is nu wegens koorts een maand uitgesteld.

Liefs Zon

15. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mijn zusje komt zo op de thee ;) dus even zo;

2bb, wat een goed nieuws! Joehoe!
    Zo, die steken jullie in je 'zak' en neemt niemand meer van jullie af!

Mrsmia, hallooooooo meid! Waar ben je? ;)
    Kom je fijn nieuws brengen?
    liefs

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ps; nog even meiden en we zitten op de 100 pagina's! ;)

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja idd bijna 100 pagina's! Ongelooflijk........

Zon laten we hopen dat je ongi eerder komt dan verwacht, des te sneller kan je beginnen! Die paar dagen schelen echt hoor, voor je gevoel!

Enne Ieoor, we klussen zeker niet om de dag nu hoor maar 2x pw. Dat is voldoende voor zaadverversing. Waar je allemaal niet aan moet denken... Denk dat ik m de komende tijd lekker onder de douche laat verversen , hahahaha. ;)

MIA! Vertel!

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    hahaha :D :D Arme stakker die vriend van jouw, alleen onder de douche

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    ik hou het ook even kort, bedankt dat jullie allemaal reageren op mn berichtje! Ik vind het ook een heel leuk forum hier!
    Maar...hopelijk worden we allemaal snel zwanger en spreken we elkaar op DIT forum nooit meer;)

Ik ben ook benieuwd naar je Mia, maar snap wel dat je vandaag misschien geen zin hebt om op de computer te gaan. Doe eerst maar eens rustig aan!
    En Esser: knap dat je hulp zoekt! Tis ook allemaal niet niks....

De rest, sorry dat ik niet op alle berichtjes reageer, moet het ff kort houden! Succes allemaal!

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Mia, ik ben zo benieuwd :oops:

Deel Deze Pagina