Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel wat goed :D :D
    En die twee maanden zijn om voordat je het weet hoor.
    Fijn dat je nu een datum hebt om naartoe te leven

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Mijn vriend zei al; is een goed teken dat je op je verjaardag de eerste spuit mag zetten! En dat hopen we dan maar :)

Dan zal ik volgende week de medicijnen maar ophalen, moet eerst eigenlijks de verzekering op de hoogte stellen van dat wij ICSI gaan doen, moesten jullie dat ook?
    En ik zal alvast ruimte in de koelkast maken ;)

3. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Jewel, fijn dat je weet wat je te wachten staat! Kan niet wachten totdat wij weten waar we aan toe zijn.

Mia, geen zorgen maken hoor, je moet er een beetje van uit gaan dat het wel goed komt, anders maak je jezelf gek denk ik. Ik zeg ook tegen mezelf: we krijgen gewoon kinderen en ik word gewoon zwanger! Misschien wil het wel niet lukken maar dat zien we dan wel, en dan gaan wel wel huilen enzo :D

Susan, wat klote van je verzekering ja! Maar ik wou ook vragen hier of jullie wisten of je het moet doorgeven aan je verzekering....maar dat moet dus....kunnen ze het afwijzen dan ofzo? En ik vind het nog wel een heel groot bedrag! Dat is bij mij echt niet de helft van mijn maandsalaris hoor....hehe...

4. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Owja Gefeliciteerd Ieoorr! Met deze bijzondere overwinning;)
    Hoe kon ik het vergeten in mijn berichtje!

5. 2bb

2bb Niet meer actief

Jewel wat een goed nieuws, fijn hoor eindelijk duidelijkheid! En al bijna starten

Suus het is een k situatie met die verzekeraar, let wel op met overstappen, want als ze horen dat je in een icsi traject zit, mogen ze aanvullende verzekeringen weigeren! daar gaat je tandartsverzekering ;). Ik moest overigens ook mijn medicijnen ook zelf betalen, maar onze apotheek werkt met maandfacturen, dus ik hoefde niet te pinnen.

Mia alles ok? Zitten die 2 jongens lekker daar?

Hier vanmorgen echo gehad en een baarmoedermeting voor de terugplaatsing, ai dat was best een heel onprettig gevoel die meting en mijn ongi is er spontaan mee opgehouden door al dat gerommel in mijn buik. ik ben vanaf morgen een week in Duitsland voor mijn werk, dus jullie horen voorlopig even niks van me, dus allemaal: veel plezier, sterkte en succes de komende tijd!

groetjes

6. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @Mia, hoe is het met je? En met je 2 mooie emmy's?
    Pas goed op ze hoor ;)

@Susan, wat een verzekeraar zeg........nou moe!
    Ik zou me daar ook een partij pissig van worden! Goed van je dat je direct in actie bent over gegaan ;)
    (al neemt het niet natuurlijk al je frustratie weg...)
    Helemaal volleerd junk nu?

@2bb, balen dat die meting zo tegenviel...... Heb zelf nog nooit van zo'n meting gehoord? Kan dat? Andere meiden misschien wel? Hopelijk heb je er niet al te lang last van gehad... Werk ze en tot over een
    week! ;)

@Ieoor, hoe voel je je? Iedere dag een beetje beter?
    Of blijft het gaan met ups and downs?

@Jewel, wat een nieuws! Je 1e spuit op je verjaardag!
    Moet een goede kick off zijn toch?

Vandaag pas om 19.30u. thuis van het werk.....poeh....wat een dag zeg. Hapje gegeten bij min schoonouders en daarna thuis in mijn huiskloffie geschoten ;)
    Morgen nog werken en dan mijn 'lange' weekend weer voor de boeg..... En spannend ook want we worden vrijdag- of zaterdagochtend gebeld door het ZH over het ontdooien. Dus onze cryo's zullen vrijdag of zaterdag uit de vriezer gehaald worden....
    liefs

7. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hahahaha.....! Dan neem ik pagina 101 in beslag! ;)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Mootje, er zitten standaard 3 ivf-behandelingen in de normale basisverzekering dus het wordt gewoon vergoed. Alleen staat in de voorwaarden van mijn verzekering dat er eerst een machtiging afgegeven moet worden tav vergoeden medicijnen. Ze worden ook gewoon vergoed want het hoort bij de behandeling maar ze willen gewoon via je sofinummer checken of je binnen de 3 behandelingen bezig bent...
    Ik kwam er iig pas achter toen ik mn medicijnen ophaalde dus wellicht is het handig om dat alvast te checken. Dan sta je niet voor dit soort vervelende verrassingen...

2BB, hoezo deed die baarmoedermeting pijn? Ze zitten toch gewoon met dat ding in je en bewegen wat heen en weer? Misschien hebben ze tegen je baarmoederwand aan lopen duwen? Is ook niet fijn zeg...dat belooft wat want je zal er wel meer krijgen! :(

Esser, ja spannende dagen voor jou zeg! Ik hoop dat je laatste emmy's goed ontdooien en dat jullie voorgenomen pauze een pauze van 9 mnd zal zijn! :) Niet opgeven hoor want je kan met eskimo's zwanger worden!

Vanavond spuit 7 gezet en dat was weer een vervelende. Bloedde ook niet deze keer en heb het idee dat het pijnlijker is als het niet bloedt! Hopelijk heb ik morgen weer een mooi bloedvat te pakken :)
    Trouwens, morgenochtend weer naar de acu. Ben benieuwd waar ik deze keer allemaal geprikt word en wat voor effecten ik ga merken. Misschien kan ze er ook voor zorgen dat ik vrijdag ongi word, hahaha. Dat zou toch wat zijn zeg!
    Nou zo mn hondje uitlaten en dan naar bed. Ben kapot!

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!

Mootje, ik heb niks aan mijn verzekering door hoeven geven hoor! Ik weet niet waar jij bij zit, maar ik zit bij VGZ.

Susan, heel veel succes met de acu, ben benieuwd of weer problemen gaat oplossen :D

2bb, ik heb dat ook allemaal niet gehad, vreemd... Maar het zal wel weer aan het ZH liggen. Was alles wel oke? Veel plezier n het buitenland en tot over een weekje dan he!

Esser, wat spannend dat het weer zo dichtbij komt. Als ze ze zaterdag ontdooien, worden ze dan wel gelijk teruggeplaatst? Of wordt het dan zondag? Wij hopen natuurlijk op een mooi Valentijnscadeau :D

Ieoor, was je al begonnen met werken? Of ga je volgende week aan de slag? Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dat je je wat beter voelt.

Hier alles goed hoor. Ik pas mooi op onze 2 kleintjes. Ik heb het al tegen mijn mannetje over "ons 3-en" (bv. Wij 3 zijn best moe en gaan slapen), ha, ha. Ik kan nu toch niks anders doen dan wachten...
    Vanavond lekker uit eten met zijn tweetjes en dan naar Lebbis in de schouwburg :)

Fijne dag allemaal! Liefs Mia

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Mia, heerlijk dat je vanavond leuke dingen gaat doen! En idd goed op je kleintjes passen hoor :)

Hoop dat de acu idd meer voor mij kan betekenen. Begin nu echt slecht te slapen... Word 's nachts meerdere keren wakker dat ik het heet heb en 's ochtends extreem misselijk... Het is echt niet leuk meer want je wordt er zo moe van! Ben er daarom ook maar om half 9 uitgegaan. Heeft toch geen zin nl om in bed te blijven. Hopelijk kan ik vannmiddag na de acu ff bijslapen want ik moet morgen natuurlijk wel weer gewoon werken :(

Ik ga maar ff douchen ofzo, je moet wat doen he :)

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Mootje, bij de voorwaarden van mijn verzekering stond, als je IVF/ICSI gaat doen dan moet je hun dat laten weten. Waarom dat moet weet ik ook niet. Ze kunnen je iig nooit weigeren, want het zit in het basispakket, net als de medicijnen. Ik hoop ook dat ik ze niet eerst hoef te betalen, maar ik ga er van uit van niet. Onze huisarts heeft ook een apotheek erbij en toen ik vroeger de pil haalde hoefde ik die ook niet te betalen.

Mia, je moet maar goed op ze passen ;) en een avondje Lebbes vinden ze vast wel leuk :) Verders nog leuke dingen gepland in de wachtweken?

Esser, iid spannende dagen, ik hoop dat ze goed ontdooien en dat de eskimo's maar mooi blij je blijven zitten! :)

2bb, ik heb nog nooit een baarmoedermeting gehad dus ik kan er niet over meepraten, wel raar dat het zo'n pijn deed. Een voordeel wel dat je ongi opgehouden is ;) Werkze in Duitsland en tot over een week!

Susan, ik hoop dat de acupunturiste je kan helpen met je slaapprobleem. En zou idd heel mooi zijn dat ze er voor kan zorgen dat je vrijdag ongi wordt. :) Bij iemand anders was de ongi toch korter na een behandeling? Dan moet dit ook moeten lukken ;) En al helemaal een volleerd junkie dus :) en dan die naalden bij de acu....is maar goed dat je geen naalden fobie hebt... :)

Met de rest ook alles goed?
    Liefs Jewel

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Jewel, de pil is een heel ander medicijn natuurlijk en niet te vergelijken met deze behandeling. De pil krijg je non-stop vergoed en ivf/icsi maar 3 pogingen. Ze moeten dus checken hoeveel pogingen je al hebt gedaan... Daarom zal je het door moeten geven aan je verzekering. Belangrijk om al te doen dus!

Net bij de acu geweest die enorm om mij moest lachen. er heeft nog nooit iemand aan haar gevraagd of zij ervoor kon zorgen dat iemand eerder ongi werd...alleen of ze eerder kunnen bevallen of dat de ongi uitblijft. hahaha. Vertelde over het plasverhaal en dat ik tot en met zondag heel moe was. Haar conclusie was dat ik erg op de behandeling reageer dus ging ze me nu ook maar niet kalmeren maar wat meer energie geven. ze concentreert zich vnl op mijn yang want die schijnt niet helemaal in balans te zijn ofzo. Geen idee wat ze bedoelt; ik voel me prima! ;) :)
    Iig heb ik weer wat naaldjes in me gehad; 1 tussen mn ogen, 1 bovenop mn hoofd, 2 in mn buik, 1 bij mn linker duim, 1 bij mn rechter pols en nog een zootje bij mn voeten, stuk of 4 of 6?. Ik zag er vast en zeker heel charmant uit... :)
    Nu nog geen nieuwe afspraak gemaakt. Moet haar bellen/mailen als ik de echo heb gehad in het zkh, dan afwachten wat de VU zegt over de echo en dan plant ze me in op een bepaalde dag...

Mia, hoe voel je je? Gaat het goed met de kids? ;)
    Nog lekker ranzig bezig he met de utrogestan, heerlijk! hahaha. Ik heb zojuist al inlegkruisjes gekocht voor als ik aan de utrogestan zit.

ladies, ik ga weer ff verder. Tot later!

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Susan, ik snap dat dat heel wat anders is ;) maar mijn redenatie was dat als ik de pil eerst niet hoefde voor te schieten, dan dat nu ook niet hoeft. Vriendin van mij hoefde eerst ook niet te betalen en die zit bij dezelfde huisarts en verzekering. Ik denk dat dat per verzekeringmaatschappij verschilt.
    Jammer dat de acupuncturiste je niet kon helpen met je ongi.. :) Ik ben wel benieuwd wat ze de volgende keer bij je gaat doen...hou ons op de hoogte! :D

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Jewel, als je bij dezelfde maatschappij zit als je vriendin, zal het wel goedkomen. Het verschil is gewoon dat beide medijnen (pil en ivf-med) in de basis zitten, alleen bij ivf zit er een restrictie van max 3 behandelingen aan en bij de pil natuurlijk niet. Dat zou toch wat zijn trouwens, hahaha.

Net spuit 8 gezet, was een vervelende, maar heb het weer overleefd :) Geen pil meer voor mij dus nu wachten op ongi........ Hoop dat ie snel komt! Morgen zou perfect zijn! :)

ladies, tot later!

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!
    Heel even kort, want ik ga zo lekker pitten...
    Lebbis was weer erg goed, dus we hebben flink gelachen :) Ook eerst uit gegeten wat zeer gezellig was. Alles prima hier dus!
    Wij (mijn mannetje, en onze 2 C-tjes) vermaken ons goed.
    Verder heb ik nog niet veel gepland tijdens de wachtweken: ik moet zaterdag werken (open dag), maar maandag lekker vrij. Zondag een verjaardag en volgende week ook wat afspraken, dus de tijd komen we wel door!

Susan, ik ben benieuwd of je nu weer energie krijgt van al die naaldjes... Lebbis, kraakte acu net gigantisch af, ik moest wel een beetje aan jou denken, hi, hi. Maar als het werkt geloof ik er wel in hoor ;)

Slaap lekker allen! Liefs Mia

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Ehhh......meiden. Check mijn banner...!?!

Wondertjes bestaan blijkbaar echt! Ik kan het nog niet geloven en het dringt nog helemaal niet tot me door. Mannetje en ik zijn er beduusd van. Maar de testen zeggen toch echt dat ik zwanger ben. Toen we wisten op vakantie dat de ICSI uitgesteld zou worden vanwege de koorts hebben we toch maar (je weet het nooit hè) geklust rond m'n eisprong. En het is gewoon raak! De kans was echt ieniemienie klein. Wie had dat nu kunnen denken?
    * sorry voor het ego-bericht*, ik lees straks even bij.

Liefs Zon

17. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Wauw ZON!

Wat een nieuws, die banner staat je super! Waar uitstel al niet goed voor is...
    Helemaal super zo vlak voor je behandeling! Het komt helemaal goed!
    Gefeliciteerd! :D

18. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hier even een ego berichtje van mij:
    Had woensdagochtend wat bruinverlies en af en toe een druppeltje roze bloed. Dat is nu nog steeds zo. Daarbij kreeg ik een mega migraine-aanval en kon ik de laatste 2 dagen niets anders dan liggen en overgeven. Het gaat nu wel weer iets beter, lig alweer met mn laptop op bed ;)
    Maar we zijn wel heel erg geschrokken en niet meer zo verzekerd van een doorgaande zwangerschap!
    Dat was het eventjes.

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zon, wat fantastisch! Jeetje meid, ik ben er een beetje beduusd van... Ongelooflijk! Jij bent het grote voorbeeld dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en dat je er maar eentje nodig hebt :) Werkelijk waar fantastisch! Beiden, zowel jij als je mannetje, gefeliciteerd! :)

Merel, helaas dan weer wat minder nieuws. Meid, ik hoop dat je emmy goed is blijven zitten en dat het alleen de migraine was. Hopelijk ter geruststelling, toen ik 9 jr terug zwanger was, had ik ook rond 6 wkn wat bloedverlies... Probeer je nog geen zorgen te maken; hopelijk laat de echo een mooie hartactiviteit zien :)

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Dankjewel meiden, het is idd. heel erg bizar :confused: , maar echt geweldig! we beseffen het nog helemaal niet. Je bent zó bezig met het hele ICSI traject en dan deze verrassing. Ongelofelijk.

Merel: Even een paar mindere dagen gehad. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik heb gelezen dat je je pas zorgen hoeft te maken als het bloedverlies helderrood is toch? Maar prettig is het niet. Ik duim heel hard voor jullie dat jullie emmy (of emmy's) lekker blijven zitten.

Mia: Hoe is het met jullie viertjes? :)

Esser: spannend, morgen worden jullie eskimootjes ontdooit. Ik hoop zó op een geweldig valentijnscadeau voor jullie!

Susan: Hopelijk word je snel ongi en dan kun je beginnen met eitjes broeden ;)

Nou, ik ga zo denk ik een dutje doen. Heb maar heel wenig geslapen vannacht. Heb gewacht op mannetje die in de horeca werkt om het goede nieuws te kunnen vertellen. En we waren natuurlijk helemaal hyper daarna.

Liefs en iedereen alvast een heel fijn weekend gewenst!

Zon

PS: Doen jullie eigenlijk iets voor Valentijn?

Share This Page