Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Zon, wat een geweldig nieuws!
    Van harte gefeliciteerd! Wauw! Kan me voorstellen dat jullie helemaal overdonderd zijn door dit waanzinnige nieuws! Super! De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit!

Merel, wat vervelend. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar ook ik heb dit eerder gehoord. Een vriendin van mij heeft in de eerste maanden van haar zwangerschap ook vaak (kleine beetjes) bloed verloren. Zij is inmiddels bevallen van een mooie gezonde zoon! Probeer je niet te druk te maken en eerst de echo af te wachten...

Esser, heel veel succes met de terugplaatsing. Staat het nog steeds gepland voor morgen?

Aan alle anderen: heel veel plezier en liefde morgen op valentijnsdag!

Moos

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    WAUW Zon GEFELICITEERD!
    Super zeg! Heerlijk gevoel of niet?
    Hmmm, denk dat wij deze keer rond mijn ei maar extra ons best moeten doen, jij bent het voorbeeld dat het wel kan!
    Geniet er maar van!

Merel, volgens mij moet je helderrood bloedverlies hebben en erge krampen. Maar zeker weten doe ik het niet. Heb je al met het zkh gebeld, miss doen ze nu wel eerder een echo?
    Iig veel sterkte en doe maar lekker rustig aan!

Esser, al wat van je eskimootjes gehoord?

Mia, is wel fijn dat je toch wat leuke dingen in het verschiet hebt, gaat de tijd iig wel wat sneller. Mooi dat het gister gezellig was! Acupunctuur blijft toch altijd iets waar iedereen een mening over heeft. ;) Als het maar leuke grappen waren :)

Susan, ik duim voor je dat je morgen je ongi krijgt. Was zeker wel weer apart dat je voor een tijdje aan de pil moest of niet? Lijkt mij iig wel. Ik zei toen ik hoorde dat vriendje slechte kwaliteit sperma had; nu hoef ik nooit weer aan de pil, gelukkig.....en straks moet ik weer beginnen.... :)

Wij hebben gister even een weekendje weg geboekt, in maart, even lekker eruit voor de behandeling. Heb er nu al zin in!
    Ik zal de verzekering even bellen en op de hoogte stellen en dan kan ik volgende week mijn medicijnen ophalen!

Fijn weekend iedereen!
    Liefs Jewel

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Zon Geweldig, gefeliciteerd, geweldig, wow! :D :D :D :D

Ik heb echt even zitten lezen van duuhhh, die optie kan natuurlijk ook nog, dat het gewoon vanzelf lukt (yoehoe).
    We typen er wel geregeld over, maar het overkomt nooit iemand. Tot nu dus. Het is echt helemaal geweldig.

Gefeliciteerd meid, het is jullie van harte gegund.

Ik had helemaal niet in de gaten dat je overtijd was, maar had je zelf al wel vermoedens?
    vertel vertel vertel.

Ga er samen maar geweldig van genieten.
    Morgen, op valentijntjes dag; er samen een geweldige romantische dag / avond van maken (als dat qua werk enzo kan dan he).

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Als eerste; jezus Zon........... :confused: Hoe bizar!
    Wat een wonder zeg! Een hele dikke proficiat voor jullie samen!

Susan, hoe voel je je? Ongi al doorgekomen?
    Je gaat dadelijk als een speer joh ;)

Merel, he bah.....wat een vervelende berichten.....
    Blijf je rustig aan doen?
    Op naar de echo, en hopelijk geeft deze jullie een gerust gevoel!

Jewel, lekker een weekend weg! Heerlijk......!

Mrsmia, hoe is ie? Voel je je nog steeds lekker?
    Lebis; leuk dat jullie avond zo goed was! Zijn wij samen nog nooit naar geweest. Wel een aanrader dus?

Hier vandaag geen telefoontje gehad van het ZH....
    Geen nieuws, goed nieuws?!
    Nu dus op naar het telefoontje voor morgen ochtend. Hopelijk komen daar goede berichten uit en krijgen we een tijd voor de TP morgen!
    Nog even spannend dus........
    liefs

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, spannend zeg morgen! Laat je het ons weten?

Moos, ik zie dat jij binnenkort echo en samenlevingstest krijgt? Ben benieuwd... Volgens mij hebben wij allen nog nooit zo'n test ondergaan. Vonden ze wrs niet interessant aangezien de kwaliteit van die zwemmers toch niet zo goed was dus dan zal de samenlevingstest ook niet veel goeds opleveren (dat was iig de mening van onze gyn). Ben toch wel benieuwd waarom ze dat bij jullie wel doen...

Zon, ik vind het nog steeds ongelooflijk zeg... Had je zelf het idee zwanger te kunnen zijn, qua klachten enzo? Ik zou er zelf nl niet eens meer aan denken om een test te doen omdat die toch wel weer negatief zou zijn... Echt te bizar voor woorden dat het gelukt is! Echt ontzettend fijn hoor, zo bedoel ik het niet, maar als je erover nadenkt... De laatste natuurlijke cyclus voor de start van ICSI (oftewel, laatste poging tot beebje van jullie 2 want hierna is er nix meer, tenzij adoptie of KID) en dan, jawel hoor, het grootste wonder: ZWANGER! Nou echt ongelooflijk... En dan zou vrijdag de 13e een ongeluksdag zijn......... ;)

Hier nog steeds niet ongi. Kijk elk uur in mn inlegkruisje wat ik er speciaal voor gekocht heb zodat ik snel en makkelijk mn antwoord heb :)
    Verder wel weer goed nieuws: vandaag eindelijk bericht gekregen dat mn 3e icsi-pogingen incl medicijnen vergoed worden. Jullie begrijpen; het declaratieformulier lag niet veel later in de brievenbus. Kom maar op met mn geld! :)

6. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ja het blijf bizar hè, we weten ook gewoon echt niet wat we ermee moeten. Zeggen al de hele dag: HUH? tegen elkaar. Ik had op een of andere manier wel in mijn hoofd dat er dan maar een goede reden moest zijn dat mannetje koorts had en de ICSI niet doorging. Ik zei vorige week tegen mannetje dat die goede reden gewoon is dat ik nu zwanger ben! Natuurlijk beetje om gelachen. Maar goed, ik had misschien toch een 'onbewust' voorgevoel. Ik gooide er paar dagen geleden een ovutest tegenaan en die was 'redelijk' positief. En toen de volgende dag nog één en die was dik positief en 's avonds weer. Woensdagochtend toch maar es een zwangerschapstest gedaan en ik meende voor het eerst heeeeeeeel vaag een streepje te zien. En m'n temperatuur was vrij hoog. Hmmmm.... Gisterochtend nog een test gedaan en toen zag ik toch echt een streepje. en gisteravond (dus niet met ochtendurine) een digitale CB test gedaan en die zei ook zwanger. Dus hoezeer ik het niet geloofde, het zal toch echt waar zijn! Tis gewoon te bizar voor woorden, een echt wondertje.

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Wauw Zon, wat een WONDER! Van Harte Gefeliciteerd voor jou en je mannetje natuurlijk! Wat geweldig zeg. En het is ook wel grappig: word je ICSI uitgesteld vanwege koorts, want dat geeft nog slechter zaad, ben je ineens zwanger :confused: :confused: :confused:
    Ik kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal kan bevatten. Maar, had je afgelopen week nog zwangerschapsklachten? Of heb je helemal niks gemerkt?
    Enneh: je mannetje gebruikte toch geen proxeed he of wel?

Merel, oh, wat een onzekerhed. Ik snap zo goed dat je er even niet meer zo in durft te geloven. Maar, zoals de rest al zegt: geen helderrood bloedverlies is goed! Mijn zus had ook een beetje bleodverlies in het begin en mijn nichtje wordt volgende week 1.
    Daarnaast kan het ook zo zijn dat er eentje misschien niet doorzet en de andere gewoon wel, want je had er toch ook 2 terug geplaatst?
    Probeer positief te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Ik denk aan je en duim voor je.

Esser, wat spannend... ik hoop heel erg dat ht allemaal goed gaat morgen. Ook voor jou duim ik!
    Lebbis was erg leuk ja, wij hebben hem al vaker gezien, het is echt een aanrader! Ook heerlijk om even met zijn tweetjes weg te zijn trouwens ;)
    Succes morgen!

Moos, ik heb inderdaad ook geen samenlevingstest gehad omdat hetzaad al te slecht was. Wij waren eigenlijk gelijk bij ICSI aanbeland. Succes in ieder geval!

Susan, die ongi komt vanzelf wel hoor Ik heb af en toe gelezen dat je ongi een of twee dagenlater dan normaal kan komen als je deca gebruikt. Dus hou daar maar rekening mee en dan kan het alleen maar meevallen!
    Wat goed dat de verzekering eindelijk zijn best heeft gedaan :D

Ieoor, gaat het weer wat beter allemaal?

Jewel, een weekendje weg, wat heerlijk! Heel verstandig om voor de behandelijk nog even wat "quality time" te hebben met zijn tweetjes. En ook goe dom de medicijnen voor die tijd al in huis te hebben.
    Geniet er van!

Wij gaan niet zo veel doen met Valentijsdag. Ik moet morgen werken (open dag) en daarna zal ik wel moe zijn. Maar, we hebben gister onze Valentijnsdag al een beetje gevierd ;)
    Verder gaat alles goed, alleen merk ik helemaal NIKS. Ik weet dat het ook nog wat vroeg is, maar ik merk liever iets dan niets toch? Wat is het toch een onzekere tijd die wachtweken... Maar gelukkig heb ik het druk.

Fijne avond nog! Liefs Mia

8. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Jeeeetje! Wat een nieuws he! Zon van harte gefeliciteerd meid! Tis je echt gegund! Deze berichtjes doen mij echt goed! Er is dus hoop :D

Esser succes morgen! En we horen wel hoe het goed!

De rest allemaal een fijn weekend, en een fijne valentijnsdagg......Mia vooral rustig aan doen he!

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Nogmaals dank voor de felicitaties meiden, echt heel lief. Ik gun het jullie allemaal ook zó erg.

Mia: Nee, had eigenlijk niks gemerkt, alles was precies zoals altijd. Krijg altijd last van mijn borsten paar dagen voor ik ongesteld moest worden en verder waren er geen rare dingen. Pas sinds 2/3 dagen nu opgeblazen gevoel en niet veel honger. En borsten blijven pijn doen. Dus....als je geen klachten hebt in de wachtweken, hoeft dit niet te betekenen dat je niet zwanger bent! Enne...nee mannetje gebruikte geen Proxeed ;) . Hij is alleen minder gaan drinken en vitaminepillen gaan slikken.

Liefs

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Happy Valentinesday!

Zon, wat fijn om te horen dat je weinig last had, dat geeft me weer hoop :D

Merel, hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het nog steeds goed gaat. Je bent mijn voorbeeld he!

Susan, nog last gehad van je prikken? Ik hop het niet. Begin je er al aan te wennen dat je lichaam net een dartbord is?

Nou, iedereen veel plezier vandaag, ik ga werken.... maar morgen en maandag ben ik lekker wel vrij :D

Liefs Mia

11. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Zon,

Wat geweldig nieuws! Gefeliciteerd.

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Happy Valentine!

Zon, wordt het al een beetje werkelijkheid? :D Dit nieuws geeft mij ook weer nieuwe moed, is miss raar maar nu is er toch 'bewijs' dat het spontaan ook nog gewoon kan :) Mijn mannetje zit ook aan de vitamines en zink, maar hij vergeet ze nog wel eens, maar vanaf nu zal ik het goed in de gaten houden! ;)

Merel, hoe is het met jouw? Heb je nog steeds bruinverlies of is het helemaal over? En wat Mia ook al zegt, kan best zijn dat eentje niet doorgezet is, mijn moeder had dat ook, die dacht dat het een miskraam was, maar bleef toch zwanger. Bleek achteraf dat het eerst een tweeling was maar dat één vruchtje het niet heeft gehaald. De andere is nu 22 jaar. ;)

Mia, ik snap wel dat je van alles voelen wilt :) Maar de medicijnen kunnen toch ook van alles laten 'voelen'?

Susan, en....al ongesteld? Ik hoop het wel voor je! Mooi dat het nu klaar is met de verzekering! Is ook weer een zorg minder.

Esser, al wat gehoord?

Verzekering gister gebeld en dat is nu ook geregeld. Heb meteen ook even gevraagd wat hun als een poging beschouwen. Omdat hier toch veel onduidelijkheid over is. Hij zei eerst pas vanaf de punctie, maar heeft het even nagevraagd en het wordt al als een poging geteld als ik met de hormonen begin. Hij zei wel dat er wel een voorstel gelegen heeft om toch vanaf de punctie dan pas een poging te tellen, maar dat is niet doorgegaan. Hij zei ook dat hij het wel heel jammer vond en ook wel wat oneerlijk. Vond ik toch wel aardig van hem.

Ik zal ff douche, vanmiddag kantine dienst bij de voetbalverening. Het voetbal gaat helaas door...
    Fijn valentijns weekend allemaal!
    Liefs Jewel

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zon, die banner staat je heel mooi! :)

Mia, succes met werken (zie je pas na je werk) maar daarna lekker genieten van je weekend! Beetje rust voor je beebs lijkt me ook niet verkeerd.

Jewel, fijn dat alles met jouw verzekering geregeld is; is toch weer een zorg minder. Balen dat ze de poging tellen vanaf de medicijnen maar ja, het is niet anders...

Hier nog steeds niet ongi :( Vrees dat ik nu patienten zal moeten afbellen voor dinsdag maar met een beetje mazzel hoef ik er pas woensdag naartoe (ben dan vrij). Wel irritant dat ik dan pas met de Puregon begin. Zit dan al bijna 2 weken de deca te spuiten. :( Ook al ben ik toch echt begonnen met de behandeling, ik wiil aan die Puregon zodat er eindelijk follikels worden gekweekt! :)
    Begin trouwens steeds minder last van de bijwerkingen van de deca te krijgen. Heb het idee dat die misselijkheid echt op de achtergrond raakt en verder is mn humeur ook nog niet echt typisch. Vannacht eindelijk wat meer doorgeslapen enne, trouwens weer niet om 5uur moeten plassen. Het is toch wat...

Esser, hoe is het bij jou? Al nieuws van het zkh over de ontdooiing? Hoop zo dat je vandaag je tp hebt van 2 mooie eskimo's :)

Meiden, tot later, ik ben ff douchen en eten. Strax naar een fotograaf ivm offerte voor de bruiloft. manlief is nu kostumen passen bij ROKA. Ben benieuwd of ie wat moois kan vinden daar. Lijkt me wel nl.

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Als eerste; fijne valentijnsdag ;)

Ook even ego:
    Hier al weer terug van het ziekenhuis!
    Om 09.15u. werden we gebeld door het lab, met het bericht dat beide emmy's uit de vriezer waren gehaald, en dat 1 emmy het helaas niet gered had.... Daarnaast was onze andere emmy wel goed!
    We moesten om 11.00u. in het ziekenhuis zijn voor de TP. Alles snel en goed gegaan daar.

Dus mooi 1 emmy in m'n buik en hij/zij staat weer op de (echo) foto ;)
    Weer wachten nu en mag testen op zo. 1 maart.
    liefs

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, wat fijn dat iig 1 emmy het heeft gered! Nu weer die ellendige wachtweken. Hoop dat je ze glansrijk doorkomt met een mooie posi-test als resultaat :)

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Goeiemiddag meiden,

Allereerst: Happy Valentine's day voor iedereen!

Esser: gefeliciteerd met je emmy! Erg jammer dat eentje het niet heeft gered, maar deze gaat zich gewoon lekker nestelen, ik gun het jullie zó erg. Heb je voor afleiding gezorgd tijdens de wachtweken?

Susan: enne..is mannetje geslaagd? Balen dat de ongi op zich laat wachten. Hopelijk komt ie toch gauw. Ik zag het trouwens helemaal voor me jij op het volleybalveld ff tussendoor gauw een spuit erin en weer meteen doorgaan. Bikkel!

Ieoor: Zijn jullie al aan het aftellen voor de IUI? En hoe voel je je nu? Nog steeds last of gaat het beter?

Merel: hoe gaat het meid? Is het bruinverlies gestopt? Ik hoop het wel voor je. Wat vervelend die onzekerheid!

Jewel: fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt wat betreft de verzekering. Volgens mij is het nu bij de meeste zo dat ze een poging al tellen vanaf de hormonen. Bij mijn verzekering is dat ook.
    Enne...lekker dat weekendje. Waar ga je heen?

Tja, of het meer werkelijkheid wordt.... t blijft zo gek. En sinds vanmorgen zit er ook wat angst in. Had ineens helemaal geen last meer van borsten en geen opgeblazen gevoel meer. Dus angst sloeg gelijk toe. Paniek is nu weer gezakt gelukkig. Maar daar wil ik jullie eigenlijk helemaal niet mee lastig vallen... :oops:

Liefs Zon

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh Zon, ik snap dat je je zorgen maakt maar het hoeft niets te betekenen he! Weet je al wanneer je mag komen voor een eerste echo?

Merel, hoe gaat het bij jou? Hopelijk in jouw geval ook geen nieuws, goed nieuws... maar ik ben wel benieuwd of je geen klachten meer hebt.

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo allemaal!

Merel, hoe gaat het nu met je? Ik ben wel nieuwsgierig geworden ondertussen... Ik duim voor je dat het nog steeds goed gaat, je bent tenslotte mijn grote voorbeeld :D

Zon, ik snap dat het allemaal nog onwerkelijk is en ook dat je af en toe bang bent dat het niet goed gaat. Maar, heb vertrouwen: het is een wonder dat je nu zwanger bent en dit wonder duurt gewoon nog 8 maanden!

Esser, hoe voelt het, die emmy in je buik? Goed broeden he, want deze keer gaat het geoon lukken ;) En als het dan een jongetje wordt moet je hem maar Valentijn noemen :)
    Heel veel succes met wachten!

Susan, fijn dat die deca begint te wennen. Ben je al ongesteld? Ik snap dat je aan de Puregon wil beginnen, maar dat gaat zeker lukken deze week!

Jewel, hoe was de kantine dienst? Toch nog een beetje plezier gehad? Ik hoop het. Fijn dat je alles geregeld hebt met de verzekering.

Hier alles goed! Gister gewerkt en daarna bij de nieuwe baby van de buren op bezoek, was best leuk moet ik zeggen. Nu ik midden in de behandeling zit valt het mee om op kraamvisite te gaan.
    Verder ben ik erg blij, want vanochtend vroeg tot aan nu heb ik ik last van krampjes in mijn buik. Precies zo rond de innestelingspeiode, dus dat is een goed teken en ik ben daarom ook weer erg positief! Natuurlijk moeten we nog even doorzetten in de wachtweken, maar eerst voelde ik helemaal niks en daar werd ik onzeker van.

Fijne zondag allen! Liefs van Mia

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, wat fijn dat je steekjes hebt! Ik kan het me zo goed voorstellen dat je IETS wil voelen dus laten we hopen dat het tekenen zijn van een mooie innesteling :)

Hier alles wel oke. Nog steeds niet echt ongi. Had vanmorgen wel wat helderrood bloedverlies maar nog niet veel. Zkh gebeld maar ik moet echt wachten totdat het volledig is doorgezet. Ga er toch wel vanuit dat ik morgen kan bellen en dat het vandaag doorzet. Had gisteravond al gigantische hoofdpijn en nu komt het ook weer op. Neem aan dat het een combi is van de deca en de naderende ongi. Heb er normaal geen last van maar zal wel versterkt worden door de deca...? Geen idee maar kan het me wel voorstellen iig.

Hoe is het met iedereen? Het is wel wat stiller geworden hier.......

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Zon : geniet er maar goed van! heb je het al aan familie/vrienden verteld?

Esser: Spannend voor jullie zeg! Wanneer weet je meer?
    Susan: Hopelijk zet je ongi snel door!

Mia: Hoe is het met jullie 3tjes? En met je vriend ook natuurlijk ;)
    Hier weinig nieuws....wachten tot het eind maart is dat we onze 1e afspraak hebben. Ondertussen ga ik gewoon door met de ovu testen en veel klussen! Hehe...je weet maar nooit....
    Succes meiden!

Deel Deze Pagina