Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Ahhhh.... toch jammer Susan!

Wij fantaseren de afgelopen tijd ook over een tweeling, lijkt me fantastisch en inderdaad.......dan hoeven we die heisa niet nog een keer. Wel heel fijn dat we zoveel overeenkomsten hebben allemaal! Laat dat tweelingtopic maar komen :D

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hey meiden!

Jeeeeetje, wat gaat dat hard hier zeg! Maar, het is wel leuk om allemaal te lezen :D Tijdens mijn werk kan ik niet stiekem even meelezen, dus kan ik meestal pas 's avonds kijken wat jullie allemaal geschreven hebben. Gelukkig heb ik volgende week ook vakantie, dus dan zal ik er overdag ook wat meer zijn!

Merel, heeeeeeeeeeel veel succes!

Pim, goed van je dat je naar het Radboud hebt gebeld, ik hoop dat je snel een afspraak hebt. Het wordt wel gezellig daar :)

CG, een goede tips hoor. Sommige passen wij ook al toe en het werkt echt. Mijn mannetje is erg nuchter dus dat scheelt een hoop emotie. Gelukkig weet hij mij wel goed op te vangen als ik dat nodig heb.

Susan, jammer van dat ene streepje, maar gelukkig had je niet anders verwacht. Op naar die afspraak binnekort.

Laris, onze kinderkamer heb ik ook al helemaal ingericht in mijn hoofd. Helaas is het daar tot nu toe bij gebleven. Hopleijk mogen we em allemaal snel echt inrichten.

Dan nog even over dat terugplaatsen: mocht het bij ons aan de orde komen (we weten immers nog niet wat voor een behandeling het gaat worden), dan willen we er ook wel twee, indien mogelijk. Dus: laat maar komen dat nieuwe topic ;)
    Ik heb inderdaad weinig keuze over die hormonen denk ik. Zelfs al is het zaad bij de vlgende controle helemaal goed (waar ik niet vanuit ga) dan zal ik toch aan de hormonen moeten ben ik bang. Ik vind het niet erg, als het maar ergens goed voor is!

Nou, genoeg geschreven...
    Liefs Mia

3. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    als wij de keuze krijgen om te kiezen voor 1 of 2 eitjes.. 2 natuurlijk< meer kans :) en mayb wel tweeling ook jah :D niks mis mee hoor! ;)
    en of we hormoonkuur zouden doen..mochten we die keus ook hebben.. denk het wel mits dit de meeste kans geeft op een zwangerschap :)

alles vooor het goede doel ! :D

las overigens ook dat 1 van de dames hier dus tijdens n consult dus ongie was en dat ze wel alles gingen doen wat ze normaal ook doen.
    nu kwam ik (ja heel helder moment ineens..:)) er vanmorgen achter dat ik dus (mits 28dgen cyclus) de 27e ongie wordt ... en de 28e dan daarheen.. was al bang dat het dan al nie door zou kunnen gaan.

Susan wat balen zeg, had toch fijn geweest als het er 2 waren :(
    Ik hoop voor je dat er iig iets gevonden wordt waardoor je dus die bloedingen krijgt.. (heb je duidelijkheid) en lijkt me onwijs naar om dat vaak te hebben. (maar waarom onderzoeken ze dat nu pas dan?)

Merel spannende dag morgen!
    weetje al iets meer? of vertellen ze dat morgen pas? hoeveel eitjes worden er teruggeplaatst?
    we zullen aan je denken en heel hard duimen voor jullie!

C.G thnx voor de tips, altijd handig :) ookal zijn deze op jou gericht :)

en dames wat duurd wachten lang zo heh? pff.. maar gelukkig hebben we het forum nog om elkaar flink op te peppen :D

liefssss kanjer/renata

4. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Kanjer,

Wij krijgen morgen pas tussen half negen en tien uur te horen of er een tp kan plaats vinden. Het is hier in huis nu echt een stresstoestand! Ik laat het jullie weten!

Aan allemaal: Succes en ik lees en leef met jullie mee!

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik duim voor je hoor Merel!

Wat was bij jullie eigenlijk precies de uitslag van het zaad?
    Bij ons 2,8 ml, concentratie 5.000.000/ml, 62% levend, maar 90% misvormd. Niet al te best volgens mij.........

Pim

6. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    ooow kvoel met je mee.. iig denk aan je! jullie! :)

pfft wat n spanning.. maarrruh.. je had er 4 dus moet goed komen denk ik hoor!
    iig een dikke knuf voor jouw! hoop dat jullie n bietje kunnen slapen vanavond !

heeel erg veel succes alvast (ga gewoon van het positieve uit !)
    en laat je niet gek maken! [-o<

liefsss kanjer/renata

7. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    ik snap nie heel veel van de uitslagen diek mee heb gekregen van de HA.
    watk wel weet is dat bij ons dus 3,0 ml was.
    wat ik (alsk het goed aflees) wel zie is dat beweeglijkheid : langzaam/traag progressief 60% is.
    Morfologie. norm. sperm. 6% <niet veel goeds volgens mij :S

wat hij toen zei is iig dat er van die 3ml dus weinig beweeglijk en veel afwijkende vorm waren. :S pff.. :(
    erg kleine kans spontaan zwanger te worden zei die Letterlijk! :cry:

8. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Bij ons eerste keer weet ik niet hoeveel ml, maar 1 miljoen per ml, waarvan 1% goed bewegend. Da's heel slecht. Tweede keer 3 ml, per ml 3 miljoen, daarvan 25% goed bewegend. Beide keren veel niet goed van vorm. Dus wij rekenen op ICSI.

@ Merel, wat ontzettend spannend. Hopelijk kunnen jullie nog een beetje slapen vannacht en ik zal voor jullie duimen!

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Wij hadden bij het 1e zaadonderzoek:
    3ml
    4.5 milj/ml
    beweeglijkheid 13%
    Nix gezegd over vormen en of die 13% trage of goede zwemmers zijn...

Die bloedingen heb ik dus al vanaf mn 19e ong. Heb eerst altijd geswitched van de pil (toen ik nog niet bezig was met zwangerschap enzo) want daar zou het wrs aan liggen... Nu dus ook zonder pil en daarom ben ik naar de gyn gegaan, niet omdat het nog niet lukte (we waren pas 5 mnd bezig nl). Toen pas kwamen we erachter dat de zwemmers niet zo best zijn van manlief en tot nu toe bij mij nix gevonden. Hopelijk strax wel een poliep want dan kan mijn probleem tenminste verholpen worden. Anders heb ik dit nog 20 jr :(

Ben benieuwd wie de 1e tweeling zal krijgen! Hopelijk Merel met 2 teruggeplaatste embryo's (als het is gelukt). Ben heeeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd! Duim voor je!

10. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Meiden,

Hier is het wachten begonnen.
    Ik zat even na te denken over onze 'zaaduitslagen' , maar ik weet wel dat we de 1e keer ong. 100.000 goede zwemmers hadden, dus dat was al veel te weinig en daarna is het alleen maar slechter geworden, 1 x nog 1,8 en met deze ICSI hadden we maar 10.000 geschikte zaadjes.

ik laat jullie zo snel mogelijk wat weten!

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen!

Nu wordt het echt spanend voor Merel.... we duimen met je mee!

Bj ons was het 3,5 ml, 4 miljoen, waarvan 2% goed en 13% matig. Volgens mij ook niet zo best. De volgende meting krijgen we dus de 17e. Ik had wel het idee dat het deze keer minder was (in ml), maar dat kan ook komen omdat dit potje een grotere diameter had. We zulle zien...

Merel, nog even en dan weet je meer..... [-o<

Liefs Mia

12. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    JOEHOE! Terugplaatsing gaat door! We gaan nu rennen! Kwaliteit horen jullie nog!

13. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Super, veel succes vandaag en de komende weken!

Pim

14. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Merel, wat fantastisch! :thumup: Ik duim voor je, laat je ons weten hoe het was?

Liefs!

15. 2bb

2bb Niet meer actief

Jeetje, ik ben een klein weekje in het buitenland voor mijn werk en ik moet 5 bladzijden lezen! Goed om te horen dat iedereen nog zo positief en hoopvol is. Morgen krijgen wij te horen hoe de derde uitslag is van mijn vriend. Spannend hoor, ik wil zo graag weten wat er nou gaat gebeuren en wat ze voor ons gaan doen, het is nu al 4 maanden geleden dat we de MMM ingingen....pffff

@ Merel: wat een goed nieuws, ik ga voor je duimen!

Groetjes

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Jeetje Merel, wat een super goed nieuws! Laat even weten hoe het is gegaan daar! Hopelijk over ca drie weken een positieve test... :)

17. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Geweldig Merel..! Duim voor je!

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Super Merel ik duim ook!

19. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He meiden! Dank jullie wel!

Het ging prima vanmorgen! Van de vier embro;s zijn er 3 goed bevrucht. Er is er 1 terug geplaatst, zo wil het zhuis dat, 2 vinden ze een risico. En de vraag is nog of de andere 2 geschikt zijn om in te vriezen!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Oh goed joh! En de 21e testen zie ik! Nou rustig aan doen en dan hopen op een 2 mooie streepjes de 21e...

Share This Page