Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Merel, ik pak idd gewoon een huidplooi vast en zet dan nu die punt van de naald er tegenaan, duw m volledig in mn huid (tot ie niet meer verder kan) en spuit dat ding leeg. Laat m maar een paar sec zitten (dus niet 5 of 10)... Eerst propte ik m er vanaf een afstandje er in 1x snel in maar dat wil dus niet meer. Nu dus wat pijnlijker omdat ik m er langzamer in stop/duw (de naald, vloeistof doe ik sowieso heel traag).

Hypo, je bent er weer (voor eventjes miss dan)! 1e uitslag is idd niet zo best... De 2e nog even afwachten maar als die net zo is als deze, lijkt het me onnodig voor een 3e (opwerk?)test nog eens 3 mnd te wachten. Sowieso is m.i. ICSI bij jullie de enige mogelijkheid. Is het een idee om alvast te informeren naar chromosomenonderzoek? Dat doen veel zkh standaard voor ICSI (mijn zkh alleen niet maar radboud bijv weer wel) en die uitslag laat ook 8-12 wkn op zich wachten...
    Wat een verhaal van die paranormale begaafde! Tja, gaat ze gelijk krijgen ja of nee... Ik geloof er niet zo in eigenlijk maar je weet nooit! Kijk maar naar Zon; gewoon blijven klussen... ;)
    Oh van osteopathie weet ik ook echt helemaal nix!

2. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    hey meiden ik hou het even kort, ik lees dat wel alles mee maar als ik op alles wil antwoorden ben ik zo lang bezig ;) Jullie praatten ook veels te veel! Hihi
    Maar Susan, dat chromosomenonderzoek he, duurt dat zolang? En wat is dat voor onderzoek dan? Want dat ga ik dan ook even benoemen bij onze eerste afspraak.....
    Merel, heel veel succes/plezier morgen! Het zit vast wel goed!
    En Mia, als ik jou niet meer spreek voor woensdag, jij heel veel succes! Ben benieuwd....

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Mootje,

Dat chromosomenonderzoek duurt inderdaad zo lang. Als je mannetje erg slecht zaad heeft is het niet onverstandig om het te laten doen. Bij mijnZH (Radboud) doe ze het voor ICSI standaard. Als hij nl een chromosoomafwijking heeft en daardoor dus slecht zaad, dan geeft hij deze afwijking door aan een zoon (niet aan een meisje). Dus dat is toch wel fijn om van tevoren te weten. Bij ons waren de chromosomen en het DNA (werd tegelijkertijd onderzocht) gewoon goed. Wij weten eigenlijk nog steeds niet waardoor hij slecht zaad heeft.
    Het is in ieder geval verstandig om in je ZH over te beginnen.

Bedankt voor je succes wensen, ik zal het nodig hebben want ik denk nog steeds dat het niks wordt deze keer...

Liefs Mia

4. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Even een kort berichtje aan Mia:

Hou je haaks, meid!!!!

Ik weet hoe kl*te die laatste dagen zijn!

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Dank je Merel,

Het is inderdaad killing.....
    We hebben maar besloten dat we morgen lekker een hotelletje gaan pakken ergens, waarschijnlijk Haarlem of zo. Dan komen we dinsdagavond thuis en dan ben ik er bijna...

Kan ik ook niet zoveel hier kijken, ha, ha.
    Liefs Mia

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dat is een super idee! Zou standaard bij de behandeling opgenomen moeten worden ;) ! Geniet ervan! En kijk hier idd maar even niet teveel, krijg je miss wat meer rust!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, heel goed idee van jullie om er nog even lekker tussenuit te gaan! Misschien dat een beetje winkelen (in Haarlem) of uitwaaien op het strand (heel dichtbij) je goed doet... De laatste loodjes wegen het meest zeggen ze dus doe je best!
    Woensdag gewoon een thuistest trouwens?

Merel, voor jou morgen een spannende dag, de 1e echo! Heel veel succes en laat even weten hier hoe het ging en hoe alles eruit zag.

Voor de geinteresseerden...In de Telegraaf stond verhaal van Marlayne, die nu zwanger is. Was ook in MMM, onbegrepen onvruchtbaarheid, 6x IUI mislukt, nu 1e ICSI zwanger van een dochtertje... Het kan dus met 1x ICSI. Hier helaas nog niet gelukt maar hopelijk na woensdag wel! ;)

Mootje, zoals ik al zei, bij ons hebben ze het chromosomenonderzoek niet gedaan maar wellicht in andere zkh dus wel. Uitslag duurt lang dus geef het maar alvast aan of het nodig is voor aanvang van de behandeling...

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Susan, altijd fijn om goede verhalen te horen!

Merel, ik wil jou ook alvast heeeeeel veel succes wensen voor morgen! Ik kan pas dinsdagavond je uitslag lezen, maar ik zal wel aan je denken. Ik heb het gevoel dat het gewoon goed zit met dat (ene) knipperlichtje. Jij blijft mijn grote voorbeeld he, met twee C-tjes gewoon zwanger worden :D

Ik ga waarschijnlijk dinsdagavond thuis testen. Van het ZH moet het eigenlijk woensdagochtend op dag 15 na de TP. Ik lees bij veel mensen dat ze al op dag 12 na de TP mogen testen, dus dan kan ik ook wel op dag 14 in de avond testen als ik niet eerder ongesteld word. Mijn mannetje moet woensdag gewoon werken en ik wil dan wel graag bij hem uithuilen of uitjuichen ;)
    Maar, ik hou jullie op de hoogte hoor!

Liefs Mia

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even kort ;)

Merel, veel succes morgen! Kom je melden dat je dan een mooi knipperlichtje hebt gezien? ;)

Susan, hoe voel je je meid? Lukt het allemaal met het spuiten? Ik pakte idd ook een 'kwabje' in mijn buik, en dan 'hups' de spuit erin. Niet echt over nadenken hielp bij mij wel. Oh, en heb maar 1 keer een druppel bloed gehad toen ik de spuit eruit haalde. Verder niets.....

Mrsmia, spannend meid..............nog heel even en ben je uit die ellendige wachtweken...... En duimen voor een posi bericht uit die wachtweken! Denk aan je..... Veel plezier samen de komende dagen....

Hier erg druk......maar das helemaal niet erg ;)
    Voel (weer) niet echt veel.......soms een zeurend gevoel in mijn onderbuik, maar ja wil er maar niet teveel aandacht aan geven iedere keer....
    Komende week werk ik alleen op dinsdag en woensdag en de rest lekker vrij. Voor de week erop heb ik ook nog de maandag en de dinsdag vrij. Vind ik zelf wel fijn mochten we zondag nega testen.....
    Badkamer is trouwens zo goed als klaar! Deze week alleen nog wat shoppen voor kleine dingetjes e.d.

Meiden, schrijf nu in de wachtweken niet zoveel maar denk wel aan jullie hoor!
    liefs

10. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Goeieavond meiden!

Merel: Heel veel succes morgen meid en vooral veel plezier. Ik hoop dat jullie één of misschien wel 2 mooie knipperlichtjes gaan zien.

Mia: Het komt nu voor jou ook dichtbij. M'n duimen draaien volop voor je. Denk dat je wel kan testen op dag 14 hoor. Maar misschien kun je het beter met ochtendurine doen? Als je s avonds wil testen dan kun je ook je ochtenduine ff bewaren in de koelkast. Wel spannend hoor! Leuk dat jullie lekker weg gaan samen, even afleiding, heel veel plezier als je dit nog leest!

Esser: Goed dat je afleiding hebt in de wachtweken. Ook voor jou draaien de duimen volop. Fijn dat de badkamer bijna klaar is!

Hypo: Leuk van je te horen meid. Die eerste uitslag was bijna hetzelfde als die van mijn mannetje. Ik geloof zelfs nog iets slechter (1 miljoen met 1% goed beweeglijk). Balen dat jullie nog steeds in de wachtstand staan. Op een gegeven moment heb je daar echt genoeg van hè. En wat apart van dat medium. Ik weet nooit goed of ik in dat soort dingen moet geloven, maar het is toch fijn dat ze positieve dingen voor je ziet!

Susan: Gaat het weer beter met het spuiten? En voel je al wat van het broeden?

Ieoor: Fijn meid dat jullie toch nu kunnen beginnen!

@iedereen: Fijne avond!

Liefs Zon

11. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ha meiden,

Even heel snel: Merel heel veel succes morgen!

En Mia ik ben heel hard voor je ah duimen! Sterkte met de laatste wachtdagen!

Susan jij ook veel succes met al dat spuiten!

En de rest natuurlijk ook!

hier geen nieuws, wachtenn op de eerste afspraak dus ben hier niet zoveel te vinden (nog)
    ;)

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sorry meiden, even heel kort.

Merel; heel veel succes morgen. Ik ben benieuwd. 1 of 2 beebs (ik denk een beetje dat het er 2 zijn....).

Mia; veel plezier met jullie dagje en nachtje weg. Ga ervan genieten. Des te sneller gaan de dagen voorbij.

Suus; zet m op met je spuiten! Je kan het.

Esser; ook jij succes met wachten. Fijn te horen dat de badkamer bijna klaar is.

Morgen reageer ik weer op iedereen.

Fijne avond nog, en alvast weltrusten

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dames, heel erg bedankt voor jullie succes wensen! Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten!

14. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    De echo was goed! Er was 1 heel mooi knipperlichtje te zien en te horen! Alles zag er prima uit! Ik ben precies 7 weken en 1 dag zwanger vandaag!

En we hoeven niet meer naar het Erasmus! YeS! Behalve voor evt prenatale onderzoeken dan....
    Maar de controles en alles kunnen gewoon bij de verloskundige!

15. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    wooww leuk merel! Gefeliciteerd :D
    Weten mensen in je omgeving het ook al? of wacht je daar nog mee?
    Fijn om te weten dat het goed gaat.
    Nou nu mia woensdag nog!

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Merel; gefelciteerd meid. 1 mooie beeb in je buik. Ga er nu maar echt heel erg van genieten! :D :D :D
    Al je zenuwen en al het wachten is beloond!
    Haha, de nesteldrang is al volop aanwezig als ik je over je opruimwoede hoor!
    Ga je verhuizen? Dat was mij even ontschoten denk ik. Wat leuk. Hebben jullie een nieuw huis gekocht? Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Wij wonen 30 minuten van het ZK, dus niet zo heel erg ver. Is wel fijn. Voor een echo ofzo, zijn we redelijk snel op en neer.
    Bedoel je dat het ZK ons lang heeft laten wachten voordat ze met behandelingen/IUI zijn begonnen? Ja dat vonden wij ook. In juni 2008 voor de 1e keer naar het ZK geweest, en nu pas een 'echte' behandeling. In sept heb ik de baarmoederfoto gehad, waarna we weer 6 maanden moesten wachten. Dat vonden we toen heel erg lang. Maar achteraf teruggekeken, zijn de maanden heel erg hard gegaan. Ik heb er nu vrede mee dat het zolang duurde.

Suus; Bizar dat je nichtje ook in de MMM zit. Maar wel 'leuk', om zo dichtbij iemand te hebben, die weet hoe het is in de MMM. Wie weet krijgen jullie nu een hele hechte vriendschap!
    Is het gelukt met jullie uitnodigingen?
    En hoe gaat het met het spuiten? Wanneer had je de 1e echo nu?

Jewel; ik moest om jou lachen (niet gemeen bedoeld) 'ik denk niet dat ik door de pil heen zwanger wordt' :)
    Dagboek; is een heel goed idee, en inderdaad leuk om later terug te lezen. En, is je hond weer schoon en wit geworden?

Mia; mensendieck is inderdaad wat wazig van de neuroloog. Ik heb ook nog niet gebeld om een afspraak te maken. Ik laat het nog een paar dagen bezinken, wat ik ervan vind.
    Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben vandaag, en morgen natuurlijk (inderdaad Merel, dit zou standaard inclusief moeten zijn bij een ICSI). En dan is het morgenavond eindelijk zover! Succes deze laatste dagen/uren! Ik duim voor jullie.

Esser; hoe is het met het zeurende gevoel in je buik? Zou het heel voorzichtig positief zijn? Ik duim voor jullie. Succes met wachten.

Hypo; leuk dat je weer terug bent! Wat duurt wachten toch lang he! Eind maart het volgende onderzoek. Nog 5 weken wachten!
    Wat leuk die paranormale avond. Klinkt wel heel bizar ja, wat die mevrouw over je wist te vertellen. Ze had gezegd dat het niet zo heel erg lang meer zou duren. Had je open verteld over jullie kinderwens? Of had ze dat ook geraden?

Osteopaat; doen!
    Ik kom er zelf al jaren, en heb er laatst ook hier op het forum over geschreven. Ik heb het even opgezocht, pagina 84 van ons topic!

Een osteopaat zorgt ervoor dat alle organen goed en op de juiste plaats zitten. En ook voldoende 'los' zitten zodat ze goed kunnen functioneren.
    Ik vind het heel lastig om uit te leggen wat en hoe ze het doen. Maar osteopaten zijn zeker geen kwakzalvers. Het zijn artsen of fysiotherapeuten, die vervolgens nog 6 jaar doorgestudeerd hebben.
    Mijn osteopaat is zelf nu zo'n 30 weken zwanger van haar 1e kindje. Ze heeft zelf ook osteopatie behandelingen gehad om haar IVF te ondersteunen (ook accupunctuur trouwens heeft ze gehad ter ondersteuning). Mijn osteopaat behandeld regelmatig mensen met vruchtbaarheidsproblemen, en ter ondersteuning van de MMM. Zelfs mijn man is bij haar in behandeling. Wie weet wordt de zaadkwaliteit wel een beetje beter!
    Ik ga er dus ook geregeld heen, en momenteel richt ze de behandeling eigenlijk alleen maar op mijn baarmoeder en heiligbeen (geloof ik).
    Laat je maar eens informeren, of kijk eens op de freya site, zoeken op osteopaat, dan vind je zeker positieve verhalen.

Moos; hoe stel jij het?

Met mij gaat het elke dag een stukje beter. Ik slik inderdaad, van cyclusdag 3 tot en met 7, 50 mg Clomid. Komende vrijdag de 1e echo. Ik ben benieuwd.
    Ik heb wel ergere hoofdpijn sinds ik mijn 1e pilletje op heb. Kan toeval zijn. Weer wezen werken vandaag. Weer een half uurtje langer gebleven. Langzaam aan komt het helemaal goed (hoop ik).

Meiden fijne avond alvast en tot later

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Even kort: JAAAAA Merel gefeliciteerd met jullie mooie knipperlichtje! En nu genieten hè!
    Liefs

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Merel, super goed nieuws! Nu is het toch een heel stuk echter he, nou je de echo gezien hebt... Lijkt me toch best emotioneel trouwens als het eindelijk is gelukt en je ziet zo'n mooi knipperlichtje!
    Wanneer is nou de volgende echo (bij de verloskundige)?

Ieoor, wat goed dat je weer wat langer op werk bent gebleven en ik kan me goed voorstellen dat je je twijfels hebt over mensendieck........
    Hoe staat het er trouwens voor met de ballen van je mannetje? Weer helemaal genezen en functioneel? ;)

Ik houd het even kort. Ben hartstikke moe en moet nog eten. Ieoor, mn 1e fm heb ik donderdagochtend dus ben benieuwd!

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Merel van harte gefeliciteeerd!

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Even kort:

Merel, geweldig nieuws zeg! Nu eindelijk de bevestiging! Geniet er van, hopenlijk is de wolk nu wat meer rose ;)

Morgen reageer ik op de rest hoor! :oops:

Deel Deze Pagina