Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Mia: WOW! Super gefeliciteerd! Natuurlijk is het altijd nog spannend, maar dit is gewoon supernieuws! Je bent zwanger! :D

Merel dat is minder. Weer even die onzekerheid natuurlijk! Het zal vast niets zijn, je hoort vaker dat mensen bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap... Sterkte ermee want leuk is het natuurlijk niet.. hopelijk is het inmiddels gestopt. Heb je het zkh nog gebeld?

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mrsmia, :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    Helemaal geweldig meid! Super gefeliciteerd! Enne, die kwaliteit zegt dus zeker niets! ;)

En dan in een bericht ook een ander bericht.......
    Merel, even een hart onder de riem hoor meid.......!
    Hopelijk heb je niet lang meer dat bloedverlies! Dat moet gewoon echt niet kunnen na zo'n mooie echo. Denk aan je en zorg je goed voor jezelf?

Susan, nog eventjes en dan donderdag je FM echo toch? Spannend!
    Hopelijk mooi groei nieuws ;)

Enne meiden.....niet allemaal ineens bij de 1e icsi zwanger raken hoor....dan blijf ik hier helemaal alleen achter :(
    (geintje....... ;) hopelijk volgen we elkaar snel op!)
    liefs

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    WHHOOO Mia Gefeliciteerd ! Super zeg! Zo zie je maar weer, de kwaliteit zegt niks! Ik ga ook voor 2 C-tjes ;)
    Genier er maar (voorzichtig) van!
    Wordt ik weer heel blij van dat er weer één zwanger is! Dit geeft weer hoop!

Merel, he jakkes, ik hoop dat het bloeden nu over is. Probeer idd positief te blijven, je hoort het wel meer en het kan natuurlijk van die inwendige echo komen, zoals je al zei. Iig sterkte!

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Esser, je blijft eerst nog niet alleen achter hoor! Ik ben er ook nog ;)

5. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Dames!
    Ieoor vrijdag al de 1e echo! Hoera! Hoe gaat het nou met de hoofdpijn? Super vervelend zeg!

Susan: voor jou ook al bijna de 1e FM, ben benieuwd wat de uitslag is. Ik schat 8 eitjes met een gem van 1,2 cm en 4 kleinere ;) Spannend!

Esser: je zegt het waarschijnlijk express niet, maar klopt het dat je ong 26 of 27 febr mag testen? En hoe voel je je?

Jewel: die 20 wkn echo wil ik ook! Lijkt me idd erg mooi!

Mia: heb je je 1e echo afspraak gemaakt voor de 7 weken? Hoop dat je je heerlijk zwanger voelt!

Sinja en Mootje: bedankt voor jullie lieve woorden.

Vanmorgen heb ik toch maar even de huisarts gebeld, ik mocht gelijk komen omdat ik daar toch onder controle ga. Het bloedverlies hoeft niks ernstigs te zijn, kan een adertje zijn dat knapt met het aanleggen van de vliezen, kan van de inwendige echo zijn etc. Nou ja, het advies was dus: maak je er niet te druk over! Dat ben ik nu aan het proberen te doen, maar is nog best moeilijk :)
    Ik voel me verder gewoon helemaal zwanger, dus tja.... De tijd zal het leren.

X

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Merel, wat fijn dat je huisarts je heeft laten komen. Kon hij ook een echo maken dan? Ga lekker genieten van het zwanger zijn...hopelijk gaan uiteindelijk je (voorzichtige en begrijpelijke) zorgen wel weg! :)

Mia, vandaag zkh al gebeld? Wat zeiden ze? 1e echo gepland op...?

Morgen 1e FM hier. Merel, jij denkt dus 12 in totaal, waarvan 8 grotere... Hmmm, we zouden er wel ns een poll op los kunnen laten, hahaha. Ik voel eigenlijk heel weinig daar beneden, dat ik me soms echt afvraag of er wel wat gebeurt! Aan de ene kant wel prettig natuurlijk want heb niet het idee of gevoel dat ik nu middenin een fertiliteitsbehandeling sta maar ja, groeien er wel voldoende follikels? Nou, het antwoord horen we morgen!
    Oh trouwens, sinds vanmiddag zijn manlief en ik in ondertrouw! :)

7. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Wauw Mia! Gefeliciteerd! Wat geweldig voor jullie!

Susan, gefeliciteerd met jullie ondertrouw! En succes morgen. Ben reuze benieuwd!

Merel, vervelend van je bloedverlies. Goed dat je de dokter hebt gebeld. Hij heeft je neem ik aan wel een beetje gerust gesteld?

Wij komen net terug van het ziekenhuis. Nou, weining opgeschoten. Volgende maand weer een samenlevingstest. De vorige kan toch te vroeg gedaan zijn. Wel irritant, want ik vroeg nog vorige week aan de vervangende arts of het niet verstandig zou zijn om 2 dagen later nog een test te doen, maar dat moest ik maar eerst met mijn eigen arts bespreken... Nu weer een maand wachten. Maand erna (als er plek is tenminste) HSG. Echo van mijn mannetje en zijn bloedonderzoek waren verder goed 'z'n lichaam probeert in ieder geval zaadjes aan te maken'. Ik vroeg of ze al wat meer kon zeggen over vervolgstappen. Als de volgende samenlevingstest en de HSG positief zijn zit er zelfs een kans in dat we nog voor een bepaalde tijd naar huis worden gestuurd... Ik zei dat ik daar wel verbaasd over ben omdat de uitslagen van mijn mannetjes zaadonderzoek toch wel erg beneden de maat zijn. Volgens haar zijn de kansen voor ons kleiner om spontaan zwanger te worden, maar zeker niet uitgesloten.... Nou ja, komende 2 maanden eerst dus weer onderzoeken :(

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Moos, wat waren jullie zaaduitslagen ook alweer? Snap niet dat julie, als jullie ondergemiddeld zitten qua kwaliteit, zouden worden weggestuurd... Zou daar echt niet mee akkoord gaan!

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo allemaal, bedankt voor jullie felicitaties!
    Wilde ik vanochtend lekker hier wat bijkletsen en zo, lag ht hele internet + de thuistelefoon er uit :confused: Foutje van UPC, maar gelukkig werkt alles weer!

Merel, wat vervelend van dat bloedverlies! Maar wel goed dat je je HA hebt gebeld. Heb je nu nog steeds verlies of is het gestopt? Ik moet zeggen dat er best veel mensen ergens een keer wat bloed verliezen, mijn zus had het ook. Zolang je er geen hevige buikkrampen bij krijgt zal het mee vallen. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan hoor ;)

Esser, hoe is het met jou? jij mag ook bijna testen.... Ben je nog niet ongesteld geworden? Dat is dan een goed teken. En jij wordt gewoon de eerste van ons die van een cryo zwanger wordt, let maar op! Veel succes nog met deze laatste paar dagen. Ik vond ze echt verschrikkelijk.

Susan, gefeliciteerd met je ondertrouw! Leuk hoor. Ik doe niet mee met gokken, maar ik denk wel dat je no even door moet prikken als je nu weinig merkt. Ik kreeg de laatste paar dagen bij hard lopen en zo wel last in mijn buik. Dus ik denk dat als ze groot genoeg zijn je ze moet kunnen voelen (is maar een theorie van mij hoor, dus kan ook nog heel anders, ha, ha). In ieder geval alvast heeeeeeeel veel succes met je echo! Enneh: als je die gehad hebt dan krijg je vanzelf het idee dat je midden in de behandeling zit ;)

Moos, ik weet ook eve niet meer wat jullie uitslagen waren, sorry. Maar het zou wel echt minder zijn als je weer gewoon terug gestuurd wordt. Ik zou gewoon wat meer klagen!

Jewel, bij jou gaat het ook lukken hoor! Dit is gewoon een erg vruchtbaar topic ;)

Zon, hoe voel je je ondertussen? Gaat alles nog goed? Al misselijk?

Mootje, wat lief dat je vriend ook mee leeft :D

Ieoor, bijna, bijna, succes alvast!

Hier verder alles goed. Vanochtend nog een test gedaan (sorry, maar ik was nog steeds wat onzeker), maar deze was goed. Daarna het ZH gebeld. Ze feliciteerde me eerst en daarna pakte ze de kaart erbij. Toen ze zag dat het twee C-tjes waren zei ze gelijk: "nou zie je maar weer dat C-jes het ook goed doen".
    Mijn eerste echo is 12 maart, maar ze wilde eigenlijk de week erna afspreken, omdat dan meer zekerheid is op hartactie. Maar vanaf de 15e zit mijn mannetje twee weken in het buitenland en in het weekend maakten ze geen echo's. We hebben nu dus toch maar de 12e afgesproken en er is dan een kans dat er dan nog geen hartactie is. In dat geval moet ik de week erna nog eens, maar dan neem ik mijn moeder wel mee of zo.
    Merel hoeveel dagen/ weken na je terugplaatsing had jij de eerste echo?

Liefs Mia

10. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Mia; hartstikke gefeliciteerd! Waanzinnig!

Moos; hebben jullie al meerdere spermaonderzoeken gehad? Zo ja, waren die waardes er verschillend. Ons eerste onderzoek was ook heel slecht, maar ze gaan niet van 1 onderzoek uit. Ook sloot ze bij ons niet uit dat het een derde keer wordt onderzocht....

Susan; gefeliciteerd met je ondertrouw. Wij zijn afgelopen maandag 4 jaar geleden in ondertrouw gegaan; kreeg een mooie bos rozen van mijn man!

Merel; wat een spannende tijd. Kan het bloedverlies niet komen van het tweede vruchtje dat afgestoten is?

Hier weer klustijd :D ! Toch maar weer goed gebruik van maken; Zon; je bent ons grote voorbeeld dat niets onmogelijk is!

Esser; we duimen ook voor jou hoor; na al die tijd verdien jij het ook dubbel en dwars.

Ieoor; een innestelingsbloeding heb je volgens mij al heel vroeg; aantal dagen na de bevruchting. Als je weet dat je zwanger bent, is de vrucht al ingenesteld. Maar helemaal zeker weet ik t niet; ik ga t maar s opzoeken.
    Alles goed met je man na de operatie?

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia; geloof meteen dat testen op een (romantische?) hotelkamer speciaal is. Een mooie herinnering om op terug te kijken. Weet je nog, toen in Haarlem........
    Nog een test gedaan vandaag, kon je het niet laten... Ik kan me er iets bij voorstellen. Zo lang op gehoopt, zo lang op moeten wachten, en nu is het er uiteindelijk, dat zal vast nog wel even onwerkerlijk voelen.
    Fijn dat je manlief toch mee kan naar de 1e echo. Zo spannend. Had ik trouwens al verteld dat ik denk dat jullie de eerste tweeling van dit topic gaan krijgen :)
    Is jouw man trouwens 'arts' tijdens jullie ZK bezoeken of is hij dan 'jouw man'. Lijkt me raar als je zelf ook arts bent namelijk :)

Esser; hoe is het met jou? Jouw testdag komt ook steeds dichterbij. Ik ga met mia mee, dat jij zwanger bent geworden van jullie cryo. Mijn duimen draaien nog volop hier voor jou en je mannetje. Zet m op!
    (Ik dacht hetzelfde :D straks zit ik hier in mijn eentje op het topic met slechte kwaliteit sperma, en is de rest straks zwanger :) :) )

Merel; goed van je dat je de huisarts even hebt gebeld. Fijn dat hij je op je gemak kon stellen door het een en ander uit te leggen. Ik begrijp dat je onzeker bent. Maar probeer er maar volop van te gaan genieten. Die beeb blijft lekker zitten waar die zit!

Suus; gefeliciteerd met jullie ondertrouw. Iets speciaals van gemaakt? Of enkel effe snel naar het gemeentehuis/stadhuis?
    Morgen 1e FM, spannend. Heel veel succes. Hoe laat moet je er zijn? Ik hou het topic in de gaten!

Moos; balen zeg. Van mij dezelfde vraag; wat waren jullie uitslagen ook alweer? Hoe lang zijn jullie nu bezig?
    Ik kan me wel jullie samenlevingstest herinneren. Daar heb ik toen nog op gereageerd. Hoe het zou kunnen komen dat ie niet positief was. Stom he, als je door een 'fout' van het ZK weer een cyclus moet wachten (ik ken het).
    De uitdrukking dat je man zijn lichaam in ieder geval zaadjes aan maakt heb ik in het ZK nooit gehoord. Wat bedoelde ze daar precies mee?

Wij werder ook na de HSG naar huis gestuurd. Onder het mom van, alles in nu mooi doorgespoeld met een speciaal goedje. Hiervan raken veel stellen binnen 6 maanden zwanger. Ga het zelf maar weer 6 maanden proberen. Zo is het bij ons ook gegaan.

Toevallig was de HSG 1 jaar nadat we met de pil gestopt waren. De 6 maanden zelf proberen daarbij opgeteld is 1,5 jaar.
    Na 1,5 jaar gaan ze in ons ZK (met onze uitslagen) pas met IUI beginnen. Maar ook dit is in ieder ZK anders.
    Ik las laatst een topic van een meisje dat voor de 1e keer bij de fertarts kwam. Ze kreeg dr 1e echo, dr man moest zijn zaad inleveren. En toen had de arts gezegd; ''dan maken we daar meteen de 1e IUI poging van. Anders is het zonde van het zaad......''
    Maar 1 laatste tip; er zelf bovenop blijven zitten, blijven vragen.
    (Moos zet je jullie uitslagen, stappen en afspraken aub ook onderaan, das makkelijk :) voor ons!)

Hypo; gewoon stug doorklussen. Je weet het nooit tenslotte :D
    Zou goed kunnen trouwens dat een innestelingsbloeding enkel na de bevruchting kan :oops: Ik kon het zo snel niet vinden op google.

Het gaat steeds beter met mijn hoofdpijn. De 24 uur per dag hoofdpijn begint steeds minder te worden. Bij inspanning komt hij dan wel weer terug. Maar ook daar zit vooruitgang in.
    Alleen de afgelopen week had ik met name sochtends erge hoofdpijn, maar de bijsluiter van Clomid schrijft dat het ook daar van kan komen.

Vrijdag 1e echo. Ja is wel spannend. Toch een beetje anders als de keren hiervoor. Toen zat er geen behandeling aan vast. Ik ben erg benieuwd.

Met mijn mannetje gaat het erg goed. Hij heeft eigenlijk nergens last meer van. De wond is mooi genezen. Al met al is de operatie enorm meegevallen. Nu nog afwachten of het ook in de zaadkwaliteit terug is te zien. Over een maand of 2 zullen we daar dan wel de uitslag van krijgen.

Fijne avond allemaal

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sorry Moos, ik zie nu dat je al wat onder je naam hebt staan :oops:

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Moos; wat me nu trouwens nog te binnen schiet. Ik wilde ook niet afwachten, en wilde ook dat het ZK actie zou ondernemen.

Maar tegelijkertijd was ik bang, dat als ik té erg zou zeuren en op mijn strepen zou gaan staan, ze ons bij wijze van spreken direct ICSI zouden geven, en de IUI's over zouden slaan. Dit gevoel had ik met name toen we voor een second opinion gingen. Ik heb zowel daar, als in ons eigen ZK nog extra gevraagd 'is IUI nu de juiste stap op het juiste moment, of krijgen we nu IUI omdat we zo aandringen'.
    Want nu die 1,5 jaar wachten zonder resultaat voorbij zijn, denk ik nog steeds wel eens. Wie weet als we het nu nog een half jaar zelf proberen, lukt het dan wel. Dat is mijn onzekere ik, die het toch wel heel spannend vind om nu echt die MMM in te stappen.

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ieoor, wat fijn dat het beter gaat met je en dat het met je mannetje ook goed gaat! Van clomid kun je inderdaad hoofdpijn krijgen, dat heb ik vaker gehoord. Hopelijk ziet alles er mooi uit vrijdag!

Hi, hi, dus jij denkt dat het twee knipperlichtjes worden bij ons... Ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar moet ik zeggen. Het maakt mij niks uit, als er maar minimal eentje zit :D
    Mijn mannetje gaat gewoon mee als mijn mannetje hoor. Hij is nl geen gyn of ivf arts en heeft op dit gebied dus weinig verstand. Soms denk ik dat ik zelfs meer weet, ha, ha. Maar, hij vindt het wel allemaal erg interessant.

Hypo, zeker doorgaan met klussen! Na Zon kan iedereen zo'n toevalstreffer hebben toch?! Veel Succes met klussen dus ;)

Liefs Mia

15. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Goedenavond allemaal,

De eerste zaaduitslag was: 5 miljoen/ml, A: 40%, B: 20%, C: 0% en D: 40%
    De tweede zaaduitslag: 4 miljoen/ml, A:0%, B: 50%, C: 25% en D: 25%

Wij zijn in december 2007 gestopt met de pil en in oktober 2008 naar de huisarts gestapt. Onze fertiliteitsarts kijkt ook erg naar wanneer wij begonnen zijn, Ieoor. Waarschijnlijk hanteren onze ziekenhuizen een beetje hetzelfde beleid. Waar ben jij ook alweer onder behandeling? Wij in het Bronovo in Den Haag.

Susan en Ieoor, heel veel succes met jullie eerste FM morgen c.q. overmorgen. Ben benieuwd hoe groot de eitjes zijn.

Esser, ben erg benieuwd hoe het met jou gaat.

Fijne avond!

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo Meiden!

Mia, is het al een beetje meer werkelijkheid geworden? Lijkt mij toch zó speciaal dat je na zo lange tijd wachten en hopen eindelijk een positieve test(en) :) in handen hebt! Hopenlijk is de 12e wel al hartactiviteit te zien is!

Merel, goed dat je toch de huisarts hebt gebeld! En gelukkig voel je je nog wel zwanger, is nl ook weer een bevestiging! Heb je nog bloedverlies gehad of niet?

Susan, gefeliciteerd met jullie ondertrouw!
    Ben je al wat zenuwachtig voor morgen? ik hoop ook voor je dat er heel veel follikels te zien zijn! Ik gok niet mee want ik zit er toch altijd naast ;) Succes morgen en hou ons op de hoogte?

Moos, wat vervelend dat jullie nou weer een samenlevingstest moeten doen. En nu moet je weer wachten... :( . Ben nu ook wel benieuwd wat de uitslag van het zaad was. Misschien zit het er tussenin, dat het niet zo slecht is dat ze meteen met een behandeling willen beginnen en dat ze dan eerst zeker willen weten of alles bij jou goed werkt? Ik hoop voor je dat jullie snel wat duidelijkheid krijgen!

Hypo, succes met klussen! :D En idd Zon is ons grote voorbeeld dat wondertjes bestaan!

Ieoor, ook al bijna een echo! Gaat het bij een IUI ong hetzelfde als bij IVF/ICSI? Eerst follikelmetingen en dan de inseminatie? Is miss een hele domme vraag :oops: maar heb mij niet zo heel goed verdiept in IUI...
    Wel vervelend dat je last van de bijwerkingen hebt. Heb je al hoofdpijn, komt er nog meer bij :rolleyes: Ik hoop voor je dat het wat minder wordt.
    Fijn dat het zo goed met je mannetje gaat! En nu hopen dat de kwaliteit idd er beter van is geworden!

Hier alles goed. Kan morgen mijn medicijnen ophalen, ben benieuwd wat het allemaal is ;) Dan zijn we weer een klein stapje verder :)

Fijne avond allemaal!
    xx Jewel

17. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    hee ik hou het weer even kort,

Fijn merel dat het goed zit.
    En jewel/ esser: ik ben dr ook nog hoor :D
    Volgens mij loop ik hier erg achter, met nog nieteens een 1e afspraak bij de fertiliteitskliniek..
    Maargoed over een tijdje is niemand van ons hier meer te vinden, maar dan bij het topic hoe we omgaan met onze zwangerschaps kwaaltjes....
    Esser succes met wachten. Wanneer weet je meer?
    Groetjess

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Moos, heb even je uitslagen bekeken; de beweeglijkheid is best oke, alleen het aantal niet. Denk dat in jullie geval de opwerktest van belang is. Wie weet kan IUI dan nog wel? Ik zou daarvoor gaan........

Jewel, vandaag je medicijnen ophalen! Leuk! Is toch ook spannend, gek he.......

Ieoor, hoe gaat het bij jou? Nog heel veel hoofdpijn?

Esser, wanneer mag jij nou testen? A.s. zaterdag?

Hier net terug van het zkh. Ik moet nog even doorspuiten en dan zondag terug voor de 2e FM. Ik had rechts 6 follikels, waarvan 4 grote en 2 kleinere. Grotere zijn ca 14mm. Links heb ik er 5; die zijn allemaal wat kleiner. Baarmoederslijmvlies was 8.4mm dik dus dat is mooi! :) Mn aantal is wel mooi, 11 stuks (dus ik ga absoluut niet richting overstimulatie), maar omdat er nog zoveel kleintjes zijn, ben ik bang dat er weinig eitjes uit zullen worden gehaald... :( Weet iemand dat hier?

Ik ga ff ontbijten; strax weer naar de acupuncturist!

19. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Susan,

Ik vind het een mooie score! Je moet jezelf nl niet vergelijken met vrouwen die pco hebben of zoiets.
    En het gaat niet om de hoeveelheid maar om de kwaliteit van de eitjes off course!
    Volgens mij groeien ze ong 1-2mm per dag en kunnen ze vanaf 18mm meedoen. Dus dan heb je nog kans zat.
    Ikzelf bijvoorbeeld had de 1e ICSI met het lange spuitschema maar 6 eitjes, waarvan 4 bevrucht. De 2e ICSI met het korte schema had ik 15 eitjes, waarvan 7 bevrucht. Het zegt dus niet zo veel.

Ik vind dat ik het nog niet zo slecht ingeschat had ;)

Hier gaat het wel weer een beetje, ik verlies nog steeds iedere keer wat bloed. Krijg er echt de zenuwen van. Maar ja... de tijd zal het wel leren!

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen!

Susan, ik vind het wel netjes hoor! Ik kreeg minder puregon maar deed het volgens mij ongeveer hetzelfde. Je zult zien dat dez laatste paar dagen de eitjes in een keer hard gaan groeien. Als je zondag terug moet ben je echt al een heel stuk verder. En het is belangrijker dat je goede eitjes hebt dan matige eitjes. Bij mij werd er veel vocht weggehaald dus wij, ivf arts en wij, dachten dat het er wel een stuk of 14 zouden zijn (ik had ook best veel follikels). Maar daar bleken maar 8 eitjes in te zitten waar er 7 van geinsemineerd werden. Daarvan zijn er 5 gaan delen. Dus je kunt er eigenlijk weinig van zeggen want na de punctie weten ze precies hoeveel eitjes het waren en wat de kwaliteit ervan is.
    Met andere woorden: je moet je er niet druk om maken, lekker positief blijven en gewoon afwachten tot zondag. Sterkte!

Merel, nog steeds een beetje bloedverlies.... ik snap dat je je er druk om maakt maar probeer ook maar positief te blijven! Zoals wij nu denken: zo ver zijn we nog nooit gekomen en mocht het misgaan dan is hebben we voor de volgende keer toch betere kansen omdat we wel zwanger kunnen worden. Dus: positief denken meid, wij met die C-tjes gaan het gewoon fixen :D

Esser.... hoe gaat het met je? Ik duim nog steeds hoor.

Mootje, ik snap dat je voelt dat je wat achter loopt, maar het kan ineens heel snel gaan hoor. En ook met jou komt het goed! Eind 2009 zitten we inderdaad allemaal op dat andere topic ;)

Jewel, het wordt inderdaad al steeds meer werkelijkheid hier. Ik ben al iets minder zenuwachtig als ik naar de wc moet (ik was steeds bang dat ik toch ongesteld zou worden). Dus ik krijg er steeds meer vertrouwen in.
    Bij jou gata het nu ook wel snel he. Succes met die medicijnen: maak maar een schapje vrij in de koelkast ;)

Moos, wat betreft jouw waardes ga ik helemaal met Susan mee. Doordat de kwaliteit nog niet zo slecht is valt het mee.

Ieoor, alvast succes!

Liefs Mia

Deel Deze Pagina