Loesje, bij mij duurde de onderzoeken na de intake inderdaad twee cyclussen. Tijdens de eerste cyclus hebben ze een echo gemaakt en bloed getest en tijdens de tweede cyclus de HSG (die ik nu komende maand krijg).
Bedankt voor je antwoord, maar waarom een HSG? De bevruchting vindt er toch buiten plaats en wordt toch ingebracht? Vroeg laatst op een ander topic waarom het zou zijn dat ik dat nog niet gehad had en toen zeiden ze dus omdat het niks zou helpen voor ICSI... Succes meis!
Loesie, ik heb ook geen HSG gehad... Misschien worden er wel aanvullende bloedonderzoeken gedaan, chromosomenonderzoek, zaadtest, echo's etc. etc. Dit lijkt mij in ieder geval logisch!
NEEE MIA! Weet je het zeker? Kan het niet zijn dat nog 1tje zit? Gadverdamme! Jij bent mijn voorbeeld Heel veel sterkte meid en neem tijd voor jezelf, want dit is niet niks! Ik ben een paar dagen hier niet geweest en ik loop alweer een aantal pagina's achter! Dus ik ga zo eerst alles nalezen. Kloontje, ik heb het ook niet aan iedereen verteld, alleen ouders en 1 stel goeie vrienden. Heel veel mensen vragen het ook aan ons of we al met kinderen bezig zijn maar dan zeg ik altijd dat we nog even paar jaartjes willen wachten, lekker werken en sparen, reizen. dat geloven ze altijd wel! hehe...liefst praat ik er met iedereen over, maar ik heb zelf geen zin in altijd maar vragen: nou weet je al wat? is het al zover? Dus ik hou het nog ff voor me! Esser succes met wachten! en gatsie mia, kvoel me ecfht zwaar klote, laat staan hoe jij dan wel niet zou voelen! (K)
Hey meiden, Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Ik heb vanochtend het ZH gebeld en daar bevestigden ze mijn gevoelens al: ze zijn allebei weg Toch moet ik het bloedverlies even afwachten en als dat gestopt is voor de zekerheid nog een test doen (deze zal voor 99% zeker negatief zijn). Dan moet ik bellen en schrappen ze mijn echo afspraak. Ik mag na het stoppen van het bloed gelijk weer aan de pil. Als ik dan van die strip mijn laatste pil slik mag ik me weer aanmelden... Esser, het gaat gewoon lukken, ik voel het! Heel veel succes met testen morgen (of ga je stiekem vandaag al testen?). Ik duim voor je. Merel, weet je dat best veel vrouwen last hebben van bloedverlies in de eerste periode? En van al die vrouwen is er met 50% niks aan de hand. Dus jij hoort bij die helft! Zeker als je er geen erge buikkrampen bij krijgt gaat het gewoon goed, dus blijf positief, want jij bent nog steeds mijn voorbeeld Susan, morgen de tweede FM. Voel je je buik indertussen al meer? Ik zal voor je duimen dat je een mooie score hebt en snel door mag voorde punctie. Mootje, sorry, je voorbeeld heeft het niet vol gehouden... Wie weet ga jij mijn voorbeeld wel worden straks Lief dat je zo meeleeft. Loesie en Kloontje, welkom! Wij hebben het tegen heel weinig mensen verteld, alleen onze families en ik tegen een enkele vriendin en op mijn werk alleen de direct leidinggevenden. Mijn mannetje is erg gesloten en ik niet, dat is soms moeilijk, maar gelukkig kan ik hier mijn ei wel kwijt Maar ik merk nu wel dat ik na mijn positieve test a die mensen gebeld heb en ze nu alweer het slechte nieuws kan gaan vertellen. Het zijn niet veel mensen, maar het voelt wel al aan als te veel. Dus strooi het neit bij iedereen rond zou ik zeggen. En als mensen vragen waarom/ of we geen kinderen hebben zeg ik meestal: nee nog niet (en dan in de intonatie een vette punt erachter). Dan durven ze meestal niet verder te vragen. Anders kap ik het gesprek af of begin over een ander onderwerp (dan hebben ze ook wel door dat ze eigenlijk een onbeschofte vraag stellen). Maaik en Sinja, jullie ook bedankt voor het meeleven. Hoe gaat het et jullie? Zon, gaat alles nog goed? Jewel, veel van de medicijnen zijn hetzelfde alleen van een andere merk. Zo had ik decapeptyl en heb jij lucrin (maar die hoeft dus niet in de koeling? Dat scheelt weer ruimte!) Ieoor, hoe is het nu? Maandag 2e echo? Succes! 2bb, leuk dat je er weer bent! Fijn dat het allemaal gaat beginnen. Nou, ik ga maar eens lekker de deur uit vandaag. Tot later. Liefs Mia
2bb; weer terug! gezellig. Duizelig, da's niet zo mooi. Ben je ziek? Of is het van een paar weken terug nog, toen was jij toch ook een tijdje ziek thuis? Zondag 1e spuit. Spannend. Die prikpen klinkt geweldig. Het wordt IVF bij jullie toch? Ik heb toevallig vanmorgen in het nieuwe Freya magazine een IVF dagboek zitten lezen. Poeh! Loesie; 9 maart intake ICSI. Is dit jullie 1e afspraak in het ZK? Sorry maar ik snap het niet helemaal (of heb niet goed genoeg gelezen). Hebben jullie van de huisarts de ICSI diagnose gekregen dan? Vreemd. Suus; Hoe was de surprise verjaardag van je 'IUI' nichtje? Inderdaad, als ze Pregnyl spuit gaan ze springen ja. In ons ZK streven ze naar 2 of 3 goede eitjes. Toevallig gisteren heb ik dat nog gevraagd. Meer kansen op bevruchting is de reden. Fijn op zondag de 2e echo, lekker op je vrije dag. Vervelend dat ze dachten dat je zwanger was. Niet zozeer voor je gezwollen buik, maar meer dat ze dat dachten, maar erger nog zeiden. Of heb jij daar geen moeite mee? Jij hebt staan 'we zijn begonnen met IVF/ICSI'. Gaan ze jullie eitjes straks op alle 2 de manieren proberen te bevruchten? Duim OK? Esser; nog 1 nachtje slapen. Heel veel succes, ik denk aan jullie. Kloontje; 1 zaadonderzoek gehad tot nu toe? Volgens mij kan het theoretisch gezien dan nog alle kanten op. Wie weet was het zaad nu slecht ivm koorts? Jewel; zou wat zijn als ik bij de fysio kom voor mijn hoofd, en met een zere enkel naar buiten zou gaan Nee, ik heb me gewoon verstapt/verstuikt, buiten toen ik het ZK uit liep. Het valt mee, ik kan gewoon lopen, doet alleen wat pijn. Merel; het gaat goed. Fijn! Maaik; is er al een datum voor de HSG gepland? Sinja; alles goed. Mia; Ik bewonder je, dat je direct weer aan de nieuwe poging kunt denken. Hoe gaat het met jullie 2? Ik sta wel achter jouw redenatie, om het (voortaan) niet meer (aan iedereen) te vertellen. Enerzijds kunnen ze je steunen. Anderzijds, maakt het het dan makkelijker of juist moeilijker? Wij zijn er nog steeds niet uit. Enkel onze ouders weten nu dat we in het ZK lopen. Zijn ouders reageerden hier nauwelijks op. En tonen ook geen interesse. Onze ouders weten niet dat we nu echt met de 1e IUI aan het beginnen zijn. Manlief wil het aan iedereen wel vertellen. Ik niet. Ook op mijn werk niet. Zolang ik met vrij nemen, het onderwerp op het werk geheim kan houden doe ik dat. Als dat niet meer gaat, ga ik naar de bedrijfsarts, en probeer ik het enkel aan hem te vertellen. Ik begin me een beetje sip te voelen. Geen idee of het door de Clomid komt, of enkel door de IUI die eraan zit te komen. Ga overal aan twijfelen. Vanmorgen in het Freya IVF verhaal schreef die man; '... omdat we zoveel moeite doen voor iets wat naast leuk ook wellicht ontzettend zwaar kan zijn; een kind'. Dit stukje heb ik even letterlijk over getypt. Hij omschrijft hoe zwaar het is. Dat ze getwijfeld hebben aan hun relatie, of een kinderwens dan wel eerlijk is. Maar ze dachten ook, komen deze twijfels niet juist voort uit al het MMM verdriet en de teleurstellingen. Dit stuk omschreef zo mooi hoe ik me voel. Ik weet dan wel niet hoe het IVF traject voelt, maar hun gevoelens herken ik helemaal. Er is niemand die garandeert dat het uberhaubt ooit gaat lukken, dat je een gezond kindje mag krijgen. En de garantie dat het altijd leuk zal zijn, als dat kindje er eenmaal is, krijg je ook niet. Natuurlijk is kinderen krijgen geweldig. Maar ik ben ook reeel genoeg om te weten dat ze niet altijd engeltjes zijn. Zo genoeg gemoppert voor nu. Sorry dames, maar moest even klagen. Fijne zaterdag nog.
Mia, ik vond het ook bewonderenswaardig dat je meteen al weer verder denkt aan de nieuwe poging. Ik kan het me wel heel goed voorstellen dat je dat zo wil hoor maar het lijkt mij toch best moeilijk.......... Ieoor, maandag je 2e fm. Ben benieuwd of ze dan al meer weten over een evt inseminatiedag! Het is echt wat bij jou he... IUI, enkel, hoofd...waar houdt het op. Ik kan me ook voorstellen dat je het liever niet aan mensen vertelt; krijg je idd al die vragen. Daarom weten bij ons relatief weinig mensen dat wij dit nu doen omdat ik echt niet sta te wachten op allerlei vragen. Morgen idd 2e FM. Erg spannend! Ga er vanuit dat ik dan te horen krijg wanneer ik de Pregnyl moet zetten en dus de punctie is. Kijk daar eigenlijk al naar uit want heb sinds gisteren dus een wat dikkere buik en vanmorgen ook een beetje misselijk. Daarnaast slaap ik ook best slecht (word vrij vroeg wakker terwijl ik doodmoe ben) dus dat is wel irritant. Verder weinig buikpijn nog dus dat is wel fijn. Wel gewoon een vol gevoel. Ik vond het niet erg dat die mensen dat zeiden hoor, over dat ik zwanger ben... Ik sta geregeld met mn buik naar voren, die is al wat dikker en nu al helemaal! Het zkh zei dat manlief in principe voldoende zaad heeft voor ivf maar we zijn ingepland voor icsi (vanwege logistieke redenen). Het is dus afwachten wat de kwaliteit van het zaad die dag is, wat het gaat worden. Met mn duim gaat het wonderbaarlijk goed! Doet geen pijn meer, is niet stijf maar knakt nog wel en drukpijn is er ook nog. Morgen kan ik dus gewoon hockeyen We gaan hier even de hond uitlaten dus tot later!
Hey meiden, Mrsmia, wat een verdriet toch..........echt zo kl*te...! En dan vond jij het knap van mij dat wij doorgingen met onze pogingen! Nou, precies wat Ieoor en Susan schrijven; hoe bewonderenswaardig zijn jullie met z'n twee zeg! Dikke (((knuffel))) voor jullie........! Denk aan je.... Susan, het feestje van gister was dus geslaagd? En opmerkingen over je buikkie Hoe grappig....! En dan morgen je 2e FM, spannend! Jij komt gewoon met goed nieuws en een mooie datum voor de punctie terug. Afgesproken? Maarre......wat zijn die logistieke redenen dan? Ben even nieuwsgierig..... Ieoor, snap je goed wat betreft die somberheid en twijfels..... Daar hebben wij beiden al regelmatig last van gehad en twee weken geleden was ik even helemaal in een diep gat gevallen..... Het is soms zo zwaar en dan kun je alles in twijfel gaan trekken en ziet de wereld er o zo somber uit..... Na een gesprek bij het FIOM j.l. is wel het een en ander duidelijk geworden bij ons. En nee, je bent niet abnormaal als je je soms zo voelt. En ja, geef jezelf ook die ruimte om je zo te voelen....Het hoort er allemaal bij. En ja, gedurende het hele traject zul je van dit soort momenten tegenkomen. De ene keer zwaarder als de andere keer.... Confronterend om te horen en ook dat er geen hapklare richtlijnen voor zijn. Heb wel hierna ook boek besteld dat werd geadviseerd; Een onvervulde kinderwens, omgaan met vruchtbaarheidsproblemen. Schrijfster is Odile van Eck. Heeft ook een site; www.odilevaneck.nl Merel, hou hoop meid.............het komt goed! Hier begint de spanning weer toe te nemen.....Wat is dit toch zwaar zeg..... Doe dan maar een aantal puncties i.p.v. dit wachten...zucht..... Nog 1 nachtje.... We hebben vanavond een italiaanse kookworkshop, en moeten daar om 17.00u. al zijn dus voor de avond zijn we onder de pannen. Fijn, dan gaat de tijd tenminste snel en met de nodige afleiding... liefs
Mia, wat ontzettend erg voor jullie! Ik vind het erg knap van jullie dat jullie al over de 2e poging nadenken. Neem wel de tijd samen om erover te praten en voor verdriet! Dikke knuffel! Esser, de laatste 'wacht-loodjes'. Ik duim heel erg hard voor jullie! Ieoor, vervelend voor je dat je een dipje hebt. Ik vind het ook heel moeilijk dat je geen garanties krijgt dat het ooit lukt. Daar kan ik ook heel verdrietig van worden. Susan, ben benieuwd hoe jouw eitjes zijn gegroeid morgen. Fijn weekend allemaal!
Hoi, Ik ben na 3 jaar proberen (2 jaar medische molen) eindelijk zwanger (van een 2ling, 1eiig) zwanger door ICSI (2e poging)...Mijn man had ook (slecht) traag zaad, IUI had geen zin en zelfs IVF was voor ons niet weggelegd...Hoe moeilijk het ook is probeer positief te zijn en houd er rekening mee dat het allemaal wat langer duurt, maar probeer er samen goed mee om te gaan en je niet gek te laten maken...Ik ben elke keer positief gebleven, we zeiden tegen elkaar "het komt wel goed, t duurt alleen even"...En nu is het zover...Heel veel succes en geluk! Gr Me13
He Loesje, Ik zat vanmorgen op de fiets en toen dacht ik, volgens mij heb ik het verkeerd begrepen en bedoelde je na de ISCI-intake. Daar kan ik niet over mee praten (op dit moment). Wij moeten wachten tot april voodat het zaad van mijn man voor de derde keer getest wordt. In de tussentijd doen ze alle onderzoeken bij mij. Eigenlijk moest ik afgelopen maand de HSG, maar de dag waarop het moest kon ik niet. Nu moet ik 17 of 20 maart, afhankelijk van wanneer ik deze keer ongesteld word. Esser, spannend! Ieoor, kan me goed voorstellen dat je er af en toe even helemaal door heen zit. Ik heb dat zelf ook af en toe, maar dan probeer ik maar te denken aan alle andere mooie dingen in het leven (helpt niet altijd helaas..) Mia, knap van je dat je nu al weer hier te vinden bent!
He dames, Ik breek even snel in om te reageren op het wel/niet vertellen over de behandeling: De 1e keer had ik wel tegen familie en enkele close vrienden gezegd dat we bezig waren, maar toen het mislukte was het zo'n domper om het tegen iedereen te moeten vertellen, dat ik de tweede keer had besloten om het tegen niemand te zeggen en na de positieve test heb ik het alleen tegen mn moeder en broer en zussen verteld totdat we de 1e echo gehad hadden en er een hartje klopte. Nu heb ik het vandaag tegen een vriendin verteld die erg met me mee leefde, alleen mn vriend vindt dat ik nog een maand mn mond moet houden Me13: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had dezelfde gedachte als jij: het komt wel als het tijd is! Bij ons ook de 2e ICSI raak! Heerlijk dat je de 1e 12 weken al voorbij bent! Wat ontzettend bijzonder dat je zwanger bent van een 1 eiige tweeling! Jullie hebben dus 1 embro terug laten plaatsen die zich 2 x gedeeld heeft?
Hey lieve meiden, vanmiddag een heel verhaal getypt, wilde ik hem plaatsen, was internet eraf, dus alles weg!GRRR! Ieoor, Ik ken het ook hoor, dat dipgevoel, maar ik moet mezelf er snel weer overheen zetten! Maar je mag hier altijd mopperen hoor! Wij zijn in december voor het eerst naar de gyn geweest en toen bij de 1e en 2e zaadtest zaten we boven de miljoen. Maar bij de laatste hebben ze proefopwerking in medium gedaan (i.v.m de antistoffen) en toen bleek dat er maar 0.2 miljoen overbleven...Ik zag dus de bui al hangen! IVF was niet verstandig, omdat door die antistoffen de zaadcellen weinig beweging hebben, dus wordt het meteen ICSI! Ik heb verder alle onderzoek al gehad ja, inwendige echo's enz, bloed prikken voor progesteronwaarde, dus snap het soms niet goed! Merel, kan me voorstellen dat je het graag aan iedereen wil vertellen! helemaal nu je een kloppend hartje hebt gezien! Moeilijk dan he?! Om je stil te houden! Ik ga ook niet aan iedereen vertellen wanneer echt de terugplaatsing is hoor! Want dan krijg je constant van die nieuwsgierige vragen...maar ze mogen wel weten wat er aan de hand is... Maaik, waarom wachten ze tot april op de zaadtest dan?! Vind dat altijd een beetje vreemd, want als je normaal voor een kindje gaat dan wacht je ook geen 4 weken voordat je weer gemeenschap hebt om het maar even netjes te zeggen... MrsMia, ik vind je ontzettend sterk hoor! Dat je over een nieuwe poging nadenkt! Heel knap! Denk aan jezelf he?! Me13, wat geweldig zeg! Een tweeling! laatst vroeg iemand nog, of ik dat ook leuk zou vinden! Lijkt me enig! En dan ook nog 1-eiïg! Superleuk! Geniet ervan! Esser, hoe is het meis?! Hopelijk kom je de avond een beetje door! Gelukkig heb je afleiding, dat scheelt he! Susan, ik duim voor je meis voor morgen! laat de eitjes maar lekker groeien! Meiden, ik ga lekker bankhangen! Fijne avond! Liefs Loesie
Goede morgen! Esser, vandaag is de dag, wat spanend! Ik wens jullie heel veel succes en ik hoop hier snel goed nieuws te lezen Was jullie avond gister nog leuk? Heb je een beetje afleiding kunnen vinden? Succes vandaag meid. Susan, jouw tweede FM is vandaag. Dat is ook spannend hoor. Ik hoop dat je snel de pregnyl mag zetten. Vind je niet dat het stiekem best snel gaat zo? Ik had ook erg veel last van slecht slapen. Vooral voeg wakker worden en raar dromen. Kun je alvast wennen voor als je straks zwanger bent Zet hem op vandaag. Me13, wat fijn voor jullie dat jullie eindelijk zwanger zijn! En nog wel van een een-eiige tweeling. Succes met de zwangerschap, want dat zal wel iets zwaarder worden dan van een eenling, maar straks heb je dubbel zoveel plezier Loesie, hadden jullie in december jullie eerste testen? Dan gaat het allemaal best snel toch? Merel, ik kan me zo goed voorstellen dat je het wel van de daken af kan schreeuwen! Maar goed, je bent er bijna! Doen jullie trouwens nog meerdere onderzoeken? Maaik, als het zaad van je man erg slecht zal ik gelijk vragen of ze ook een chomosomenonderzoek doen, want de uitslag hiervan duurt ook 8-12 weken. En bij sommige ziekenhuizen willen ze die uitslag hebben voordat ze aan ICSI beginnen. Of hebben ze hiervoor al bloed geprikt bij je man? Succes ermee in ieder geval. Ieoor, ik kan me best voorstellen dat je je af en toe wat sip voelt. Het is ook niet niks allemaal! En je lichaam reageert op al die hormonen. Ik dnek dat veel erover lezen en met goede vrienden erover praten wel helpt. Maar hier mg je altijd klagen he. Ik hoop dat het vandaag alweer wat beter met je gaat. Sterkte! Ik snap dat jullie het knap vinden van mij dat ik alweer aan een volgende poging denk. Ik moet eerlijk zeggen dat dit mij juist overeind houdt. Het moet gewoon een keer gaan lukken (hopelijk de volgende keer ) en daarom wil ik graag snel weer beginnen. Ik word alleen maar depressiever als iedereen om me heen zwanger wordt en ik niet. Als ik een datum heb waar ik weer naar toe kan leven, dan voel ik me een stuk beter. Het is natuurlijk wel goed dat er een cyclus tussen moet zitten, anders is het voor je lichaam te zwaar. Maar dat ik vooruit wil kijken naar een nieuwe poging zegt niks over mijn vedriet van deze poging hoor. Wij zijn wel degelijk verdrietig en teleurgesteld, maar uiteindelijk moet je toch weer gewoon door met het leven. Ik ga er van uit dat het ons gaat lukken, want verder wil ik nog niet denken. Fijne zondag allemaal! Liefs Mia
hey mia, je zei : sorry je voorbeeld heeft het niet volgehouden. Maar ook al is deze poging mislukt ben je nog steeds mij voorbeeld hoor, want je gaat er goed mee om! En kop op, de volgende keer lukt het jou ook! Esser; Ik ben zo benieuwd......hoop het echt voor je!
Ja mijn man heeft nog maar 1 zaadonderzoek gehad...maar had toen geen koorts ofzo. Bij een volgend zaadonderzoek zal hij toch niet in een keer 50 procent scoren ipv 5 procent? Het voelt ook allemaal nog zo onecht...volgens mij beseffen we het pas echt zodra de eerste behandeling gaat beginnen. Nu, 5 dagen geleden te horen gekregen dat zijn zaad niet goed is heb ik het eindelijk kunnen accepteren dat het zo is en ben ik ook niet meer echt verdrietig ofzo...eerst was ik alleen maar aan het huilen/teleurgesteld...nu kijk ik er anders tegenaan. Heb het ook met veel mensen al gedeeld die dichtbij mij staan zoals mijn ouders en vriendinnen. Dat doet me goed. Ook houd ik vanaf nu een dagboekje bij zodat ik het van me af kan schrijven...ik denk dat dat me goed doet! Eigelijk kan ik haast niet wachten dat die behandeling gaat beginnen....hoe eerder (hopelijk..) we ons kindje kunnen vasthouden! Liefs... ps Ik vind jullie trouwens wel allemaal sterke meiden hoor! Echt knap....en fijn dat je elkaar hier zoveel support kan geven. WE zijn niet alleen en dat is prettig om te weten!
Oh Esser meid wat naar voor jullie. Zo veel teleurstelling.. Ik weet niet wat ik moet zeggen....... Heel veel sterkte voor jullie allebei...
Even kort... Esser: wat ontzettend balen zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie onwijs verdrietig zijn, zeker omdat er nu een nieuwe verse poging nodig is. Denken jullie daar al over na of wil jullie even rust? Mia, ik snap eigenlijk best dat je meteen een nieuwe datum wil om naartoe te leven... Gezien je PCO duurt het dan nu weer zolang voordat je aan de pil mag of kan dat gewoon ergens halverwege je lange cyclus? Hier net terug van hockey en daarvoor het zkh. De gyn was zeer tevreden; ze zei zelfs dat ik de ideale stimulatie heb Heb rechts 7 follikels zitten, waarvan 4 grote van 18mm, en links zitten er 8 waarvan 3 grote van 18mm. De rest is nog wat kleiner (ca 12mm). Ik heb dus zeker 7 rijpe eitjes na de punctie (zoals zij dat zei) en nog een paar misschiennetjes (leuk nieuw woord bedacht...). Na de echo moest ik bloed laten afnemen en aan de hand daarvan wordt er bepaald wanneer ik de punctie heb. Vandaag na 14.00 uur word ik gebeld wanneer de punctie is en wanneer en hoeveel Pregnyl ik moet spuiten (5.000 of 10.000 IE). De verpleegkundige heeft m al helemaal klaargemaakt dus ik hoef niet te klooien maar meteen spuiten! Het wordt iig dinsdag of woensdag. Manlief heb ik op een zaadlozing-schema gezet de afgelopen 1.5 mnd waarvan gisteravond de laatste keer was. Ook dat vond de gyn prima dus de eerstvolgende zaadlozing zal bij de punctie zijn. Qua pijnstilling krijg ik een half slaaptabletje (Dormicum) en een injectie met Betadine en Atropine. Van die combi zal ik suffig zijn en de gyn verwacht dat het voorbij is als ik er iets van in de gaten krijg (mn eierstokken schijnen ook gunstig te liggen). Nou, ik ben dr klaar voor! Hopelijk een mooie score deze week........... (Ga nu snel douchen want wil bij hockey van mn mannetje kijken. Tot later!)
hey allemaal zie een aantal x slecht nieuws voorbij komen hier nog steeds geen internet.. we hebben kpn maar opgegeven en ons aangemeld bij telfort... dus hopelijk tot snel.