Esser, wat ongeloofelijk balen zeg! Het is soms echt niet eerlijk! Sterkte voor jullie allebei! Mia, ik snap dat je snel weer wilt beginnen. Het gaat zeker lukken! En natuurlijk hebben jullie nog verdriet, is ook nodig om het een plekje te geven denk ik. Het leven gaat idd door, hoe moeilijk het soms ook is... Susan, bednakt voor de info, is nu gelukkig wat duidelijker! Fijn dat je de ideale stimulatie hebt! Is toch weer een beetje een geruststelling toch? Moest wel even lachen om dat 'zaadlozing schema' maar vind het goed van je bedacht! Heb je een voorbeeld voor mij? Hopenlijk heeft de gyn gelijk en gaat de punctie goed! Spannend....nu gaat het straks echt gebeuren! Kloontje, het kan best hoor dat bij de volgende test de uitslag veel beter is! Snap je wel dat je het gevoel hebt dat het nog onecht aanvoelt. Bij ons moest het eerst ook even doordringen, want ik dacht eerst dat het aan mij lag. Maar gek genoeg hebben we er allebei nog geen traan om gelaten, vanaf het begin hebben we er goed met z'n tweeen over gepraat en hebben we het allebei een plekje gegeven. Dagboekje ben ik ook van plan om mee te beginnen, kan je het idd van je afschrijven. Loesie, krijgen jullie 9 maart te horen wanneer jullie kunnen beginnen? Ieoor, niet te veel twijfelen hè ? Snap het wel, zo denk ik ook wel eens; stel dat het helemaal niet lukt? Maar daar maak ik mij zelf helemaal gek mee en zover wil ik niet denken. Idd kan niemand je garanderen dat het lukt en ze zijn niet altijd engeltjes nee, maar de gedachte dat wij -als het ooit lukt- een kind van ons samen mogen krijgen doen alle twijfels bij mij wegsmelten! Morgen iig de 2e FM, hopenlijk ziet het er allemaal goed uit! Hoe is het met je enkel? Maaik, succes met je HSG. Die heb ik nooit gehad, ik ben eigenlijks helemaal niet verder onderzocht. Ga er dan ook maar van uit dat het bij mij goed zit... Zon, hoe is het met ons wonder? Voel je je nog goed? Me13, gefeliciteerd met je zwangerschap! Is altijd fijn om succesverhalen te horen. Merel, is het bloeden nog steeds gestopt? Hoop het voor je en dat je nu dan echt er van genieten mag! Nog even over het vertellen aan de omgeving: Wij hebben toen we voor de eerste keer naar de gyn gingen het aan onze ouders en broers en zussen verteld. Voor de rest nog niemand toen, omdat we toen ook nog niet wisten wat het 'probleem' was. Nu weten eigenlijk alleen goede vrienden van ons die het zelf ook hebben meegemaakt en de wederzijdse ouders en broers en zussen hoe het zit. Meer mensen hoeven het ook niet te weten van ons, tenminste niet hoe het precies zit. Hier nog niet ongi, vind het wel vervelend dat ik niet weet wanneer ik het ongeveer kan verwachten, ik dnek zelf van halverwege de week ongeveer, maar kan ook best wel later worden...nog nooit zo graag ongesteld willen worden.... Fijne zondag nog allemaal! Liefs Jewel
speciaal voor Esser; meid het is oneerlijk. Ik vind het heel erg voor jullie. Ik wens jullie sterkte om dit weer een plekje te moeten geven.
Klote esser, ik zie nu pas dat je net en berichtje had geplaatst voordat ik mijn bericht plaatste. Sterkte meid!
Esser meis, wat ontzettend rot voor jullie zeg! Ik begrijp heel goed dat jullie erg verdrietig zijn! Sterkte lieverd! Susan, wat fijn dat ze vond dat je een ideale stimulatie hebt! Dat geeft de burger moed! Spannend hoor, dus de punctie is in zicht! Als het goed is ben je al gebeld he?! Wat is eruit gekomen!? Was idd ook benieuwd met wat je bedoeld met een zaadlozingschema!?hihi! MrsMia, ik snap heel goed dat je weer ergens naartoe wilt leven! Ik had dat ook zo erg hoor, als je maar een datum hebt, dan gebeurt er tenminste weer iets! Fijn dat je je daar aan vast kunt houden! Hihi, Jewel wil graag ongi worden! Het is ook wat met ons he?! Ik hoop dat we 9 maart te horen krijgen hoe en wat. Iig gaan ze dan starten met bepaalde onderzoeken en ik ga in ieder geval wel vragen wanneer we ongeveer ingepland worden! Net zoals Mia wil ik graag weten waar ik naar toe kan leven! Kloontje, wat fijn dat je het nu zo goed geaccepteerd hebt en dat je je gevoel in een dagboek kwijt kan! Het moet eerst ook bezinken hoor! Ik snap je gevoel heel goed! Hier geen nieuws...ik wacht...iemand zei dat het bij ons vrij snel was gegaan...ja achteraf denk ik idd dat wij niet mogen klagen...ff alles op een rijtje: 07-10: eerste bezoek huisarts 29-10: 1e zaadonderzoek 18-12: 1e bezoek gyn 21-01: 2e zaadonderzoek 30-01: IUI indicatie 06-02: samenlevingstest (negatief) 16-02: 3e zaadonderzoek 18-02: ICSI indicatie 09-03: Intake ICSI... Eigenlijk mogen we ook niet klagen hoor, maar jullie weten het ook, als je eenmaal de stap hebt gemaakt dan duurt elke maand te lang. We zijn na 8 maand al naar de ha gestapt omdat ik heel sterk het gevoel had dat het niet ging lukken. Ik wilde gewoon de standaardonderzoeken doen en mocht daar niks uitkomen, dan zouden we ook vrolijk verder gaan. Maar nu ben ik blij, met deze uitslagen, dat we toch vrij snel gegaan zijn! Want het was ons, wondertjes niet inbegrepen, niet zelf gelukt! Fijne zondag dames! liefs Loesie
Hallo, Esse, wat ontzettend balen zeg! Strekte de komende tijd! Bij ons doen ze het zaadonderzoek van mijn man pas weer in april omdat het tweede onderzoek dramatisch slechter was dan het eerste. Ze wilden uitsluiten dat koorts een rol speelde en dus moesten we 12 weken wachten, waarvan we inmiddels op de helft zitten. Mia, bedankt voor tip! Ik vraag me alleen af of dat mogelijk is omdat we, als het inderdaad ISCI wordt, naar een ander ziekenhuis moeten. Ik zal van de week eens gaan informeren. Verder hier weinig nieus. Ik moet nu wachten op mijn ongesteldheid, ergens eind volgende week, en dan kan ik een afspraak maken voor de HSG. Daarna is het dus weer wachten tot eind april. Susan en de andere dames, succes de komende tijd!
Jewel, ik ken dat wel hoor... Ernaar uitkijken om ongi te worden! Op welke CD begin je dan aan de pil? Loesie, als je bekijkt dat je in december pas bij de gyn was, gaat het idd wel snel hoor! Natuurlijk kan het niet snel genoeg gaan dus dat begrijp ik ook heel goed... Gelukkig is het al snel 9 maart en dan weet je ook meer tav die vervolgonderzoeken waar ze het over hadden. Maaik, wat een ruime marge hebben ze genomen met die 12 weken zeg! Nog 6 wkn te gaan dus maar ja, ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel nog erg lang duurt. Doen ze in de tussentijd wel andere onderzoeken die nodig zijn? Nog even kort ego... Vanmiddag gebeld door de VU. Kennelijk zijn de bloedwaarden goed want ik moet vanavond om 21.00 uur de Pregnyl zetten (ik moet trouwens 10.000 IE zetten). Dinsdag moet manlief zich om 08.15 uur melden om zn zaad in een bakje te doneren en ik ben vervolgens om 08.30 uur aan de beurt... Nou spannend dus! Vanavond de laatste zeer belangrijke spuit erin en dan is het over met mn vertrouwde prikvriendjes. Ik ben erg benieuwd naar het aantal eitjes en natuurlijk ook de zaadjes!
Hoi allemaal, Esser en Mia, bah bah driewerf bah wat een akelig nieuws meiden. Heel veel sterkte ook aan jullie mannen, meer kan ik niet zeggen. @Kloontje: de uitslagen kunnen heel erg verschillend zijn: bij ons was het een keer 0, 17 milj. 56 milj. en ik geloof 67 milj, (met natuurlijk wel zeer slechte beweeglijkheid anders was het geen IVF indicatie geworden) maar de volgende keer kan het weer veel lager zijn. @Ieoor: ik hoop dat je je vandaag wat beter voelde, ik heb ook wel eens een dip en dat zal na vanavond ivm de hormomen denk ik nog wel toenemen, dus spui je gal maar lekker! @Maaik: hier ook géén HSG, bij IVF of ICSI indicatie maakt dat volgens mij ook niet uit. @ Susan: oei wat spannend! hopelijk valt de punctie mee, ik zal aan je denken! @Loesie: dat is idd heel snel gegaan: ondanks de medische indicatie van mijn vriend zijn wij al vanaf juni 08 in de MMM bezig zonder echte actie. @jewel: is jouw cyclus vaker onregelmatig? Of is dat toeval nu je het zo graag wil? @ Zon en Merel: hoe is het met de aanstaande moeders: voelen jullie al iets? Is het al een beetje leuk zwanger zijn? Of is het nog te spannend? Even heel kort EGO, maar over ong. 1,5 uur gaat mijn eerste spuit Lucrin erin! Ben benieuwd.... groetjes!
2BB, over 15min ga je m zetten, succes! Ik net de laatste spuit erin gezet, tjonge, die Pregnyl 10.000 IE is toch wel heel wat vloeistof ineens! Maar goed, het zit er weer op en nu breken de onzekere tijden aan........... Ben natuurlijk vooral bang dat er misschien dinsdag te weinig zaadjes gevonden worden........ Gelukkig gaat de tijd lekker snel!
Esser, wat een ontzettend KL*TE nieuws! Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht want het ging zo goed. Ik hoop dat jullie en beetje steun aan elkaar kunnen hebben in deze moeilijke tijd. Het is eigenlijk ongelofelijk dat je met zoveel A-tjes geen positieve test hebt. Ik leef erg met jullie mee. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Liefs Mia
2bb, de eerste spuit erin: ging het goed? Op naar mooie eitjes straks! Susan, jij hebt je laatste spuit er ook al in! Dat gaat zo te lezen allemaal erg goed met jou. Maak je maar geen zorgen om dat zaad want ze hebben er maar een paar nodig en die vinden ze echt wel Ook niet druk maken om de punctie, want zo te horen krijg jij ook genoeg medicijnen dus dat overleef je wel! (ik vond een gaatje boren bij de tandarts zonder verdoving erger). Alle anderen, succes, ik moet nu weg dus later vandaag schrijf ik weer verder! Groetjes Mia
Merel, wat erg voor jullie! Heel veel sterkte en kracht! Mia, kan me ook wel voorstellen dat jullie al aan een nieuwe poging denken. Het is fijner om in aktie te zijn dan niks doen! Susan, wat fijn je een ideale stiumlatie hebt! Heel veel sterkte morgen! Ieoor, hoe is jouw 2e FM gegaan?
2bb, en hoe ging de eerste spuit? Mijn cuclus is niet echt onregelmatig, meestal 35-37 dagen. Maar deze ronde had ik mijn ei veel eerder dan normaal dus dan ben ik ook wat eerder ongi, maar ja, als je er op wacht duurt het toch altijd weer langer... Susan, de laatste spuit er ook al in! Gelukkig geen geprik meer En maak je geen zorgen over het zaad, wat Mia ook al zegt; ze hebben er maar een paar nodig! Ik moet beginnen met de pil op cyclusdag 3, was dat bij jou ook zo? Of zit daar óók weer verschil in Maaik, de helft van de 12 weken is alweer om Is altijd balen dat wachten, maar je went er wel aan. Nu maar hopen dat het zaad dan iig wel beter is. Loesie, is idd fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven, wordt het ook wat echter voor het gevoel, tenminste dat had ik wel. Ieoor, hoe was jou 2e FM? Ik ga nu eindelijk eens beginnen met het leren voor mijn examen...moest al veel eerder, maar steeds vooruitgeschoven... Fijne dag nog!
Jewel; raar dat jij geen verdere onderzoeken hebt gehad. Maar zoals je al zegt, dat zal dan wel goed zijn, anders hadden ze dat vast wel gedaan. Succes met leren! Suus; morgen wordt een spannende dag voor jou en je aanstaande. Heel veel succes alvast. Esser; ik heb op de site van Odile v Eck gekeken. Wel interessant. Ik zal eens in de bieb gaan kijken. Mia; ik snap je ook wel. Een nieuwe datum om naar toe te leven; dan heb je weer houvast. Hoop doet leven tenslotte. Loessie; bij jullie is inderdaad alles vrij rap gegaan. Fijn zeg. Vandaag voor de 2e FM naar het ZK geweest. Ze zag er 1 van 13 mm en 1 van 15 mm. Woensdag weer terug voor de 3e FM. Ze verwacht dat ik dan direct de Pregnyl spuit krijg, en dat vrijdag de inseminatie zal zijn. Nog een keer over de maatschappelijk werker gehad. Wie weet ga ik maar op het aanbod van het ZK in. Ik word er vast niet slechter van, als ik daar eens een afspraak mee maak. Wie weet lucht het wel op. Fijne middag nog.
Ieoor, dat gaat ook goed bij jou zeg! Vrijdag wrs al de inseminatie! Wel leuk trouwens als ik vrijdag een tp heb...kunnen we op dezelfde dag testen (denk ik)! Spannend hoor Jewel, ik begon op dag 2 met de pil maar dat kwam gewoon zo uit. Standaard is dag 3 omdat je je vaak pas op dag 2 aanmeldt (dag 1 merk je vaak pas na het tijdstip van aanmelden). Ik was er gewoon vroeg bij omdat het 's nachts doorbrak. Moet jij ook aan de Microgynon 30 of een andere pil? Hier nog geen spanningen voor de punctie zelf. Ga het gewoon over me heen laten komen... Enige spannende vind ik eigenlijk: hoeveel eitjes en hoeveel zaadjes zijn er? En dan natuurlijk, gaan ze ivf doen of icsi? ICSI duurt natuurlijk langer in het lab (uitzoeken van de juiste zaadcel) dan ivf (gewoon zaad bij de eicel kwakken) dus dat houdt die logistieke reden in. Nou meiden, ik moet nog ff opruimen hier op werk en nog 1 patient afbellen voor morgen en dan kan ik met een gerust hart naar huis. Tot later en ik zal proberen morgen zsm iets van me te laten horen.
Susan: ik wens je heel veel succes morgen en ik hoop dat je punctie mee valt qua pijn en dat er maar heel veel goede zwemmers mogen zijn. Met die eitjes van jou zit het vast wel goed ! Ieoor, mooie score hoor! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen woensdag! Zou idd grappig zijn als jij en Susan gelijk de inseminatie en de tp hebben! 2BB: hoe gaat het met je? Valt het een beetje mee? Moos: hier gaat het goed hoor, ik denk dat je even wat door elkaar gegooid hebt Nog wel wat bloedverlies gehad, maar ik heb het alleen na inspanning, zwaar tillen etc. Verder ben ik eigenlijk de hele dag door misselijk, vooral als mn maag leeg begint te raken en heb ik last van hoofdpijn. Maar ik klaag niet, ieder symptoom is een goed teken! Nou meiden, ik ga koken!
Susan, ik moet ook aan de Microgynon 30. Ik had nog wel wat liggen maar heb toch maar nieuwe gehaald. Heel veel succes morgen met de punctie en ik hoop dat de pijn meevalt en dat alles goed gaat! Ieoor, mooie score idd! En miss tegelijk met Susan En praten met een maatschappelijk werker kan nooit kwaad, kan idd opluchten, ze zijn er ook niet voor niks hè! Merel, ik heb het wel vaker gehoord dat bij zware inspanning je kan bloeden, en je bent nog steeds misselijk, dus is een goed teken! Fijne avond nog!
Een reactie even snel tussendoor geven is natuurlijk helemaal niet handig.... Exuses! Esser, ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht toe!
Thanks meiden voor al jullie lieve berichtjes! Dat doet goed dat jullie allemaal zo meeleven! Hier gaat het best redelijk. Vandaag vrij en morgen ook nog en dat geeft veel rust moet ik zeggen. Morgen ook heel de dag met de paarden in de weer, dus is m'n koppie mooi leeg daarna...... Als mijn ongi deze week doorkomt, dan start ik weer met het slikken van de pil. Dat in ieder geval.... Met de pil, zijn we hierna toch weer 4 weken verder ongeveer eer dat ik weer met het stimuleren zou moeten beginnen, dus waarschijnlijk gaan we toch door....ssttt Manlief en ik bekijken het met de dagen hoe het gaat en willen vanzelf bekijken hoe het 'voelt'. Ik slik i.i.g. de pil en het ZH weet dat. Kwestie van een telefoontje plegen en we kunnen beginnen. Hoe is het met jullie meiden? Naast al mmm berichten ook nog andere 'leuke' dingen in jullie leven? Ieoor, nog 1 keer een FM. Spannend! Suus, ook toch hier nog een keer; zet 'm op voor morgen! Succes meid! Jewel, voor wat voor examen met je leren dan? Merel, pas je goed op jezelf? Mrsmia, hoe is ie meid? Rust samen met je mannetje? Meiden, ga zo m'n bedje eens opzoeken..... liefs