Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee allemaal,

even snel want ben net thuis en moet morgen heel vroeg op:

Suus héél veel sterkte én succes morgen! zo spannend.

Hier alles perfect: die prikpen van mij is een wonder: ik voel en zie helemaal niks, echt easy go lucky. Ik moest gewoon controleren of het allemaal wel goed ging! ;) heel fijn.

groetjes

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen!

Susan, ik hoop datje dit nog op tijd leest: heeeeeeel veel succes vandaag! Hopelijk valt het mee en heb je ook niet zo veel last erna. Laat je maar lekker verwennen door je mannetje. Op naar een mooie oogst: succes!

Esser, wat fijn dat je je gedachten even op je paarden kunt richten, lijkt me heerlijk. Ik snap ook goed dat je weer de pil gaat slikken om te kunnen beginnen als julie er aan toe zijn. Sterkte nog met alles!

2bb, wat fijn dat het allemaal goed gaat!

Merel, zo te lezen gaat het ook helemaal goed met jou meid! Gewoon een beetje rustig aan doen en dan heb je dus ook minder bloedingen.

Jewel, raar he, de pil halen terwijl je zanger wilt worden. Ik heb toen ook maar voor een half jaar genomen...

Ieoor, wat leuk als je gelijk op loopt met Susan!

Hier gaat het wel. Ik had vorige week ook vrij en dat was zooooo fijn! Tijdens het testen vrij en toen het uiteindelijk toch misging. Nu weer aan het werk, maar dat is ook oke, want dan kan ik weer gewoon door met het leven. Op zich gaat het heel erg goed met ons. We zijn nu aan het kijken wanneer we de volgende poging willen starten, want ik moet in mei (6 tot 16 mei) naar het buitenland met mijn werk. Is altijd erg leuk, maar dat betekent dan wel dat we een maand later beginnen. Ik kan het ook afzeggen, dan kan ik gelijk door... Mara dan is er nog een probleem: mijn mannetje moet ook een keer 4,5 maand weg. Dat zou van juli tot en met november kunnen zijn of misschien van november tot en met februari, dat is nog niet duidelijk. Hopelijk het laatste, want dan zouden we nog twee volle pogingen kunnen doen voordat hij weg is. Lijkt me ook verstandig om daarna een rustperiode in te lassen als het dan nog niet gelukt is. Als het dan wel lukt deze eerste poging moet ik niet te vroeg starten omdat hij er anders niet is met de bevalling.
    Nou moeilijk verhaal dus, snappen jullie het nog :confused: We hopen deze week wat eer duidleijk te krijgen vanuit zijn werk en dan kan ik mijn werk er op aanpassen. Het is in ieder geval fijn om er mee bezig te zijn.

Nou, weer naar het werk toe! Toedels. Liefs Mia

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaal,

gister evaluatie gesprek gehad... viel een beetje tegen :(
    ik moet eerst 3 bmi punten afvallen.. en daar hebben ze me een half jaar voor gegeven... ik baalde echt super erg.. want ik had voor ogen dat ik te horen zou krijgen wanneer enzo.. maar niet dus..
    maar aan de andere kant een half jaar is zo voorbij... en ik ga nu weer fitnissen en onder body pump.. nu heb ik dan tenminste een goed doel voor ogen.. en dat zal zeker helpen..
    moet iets van 10 kilo afvallen en dan mag ik me opnieuw aanmelden.. ze bellen om de zoveel tijd op om te vragen hoe het gaat.. dus dat is ook wel fijn.. dit is het weer even voor nu.

tot gauw.

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden,

Mia, ik had je berichtje nog gelezen hoor, voor ik wegging... :)

Dan even ego...... Wat een ramp was die punctie zeg! Heb daar giga lopen janken van de pijn en wrs ook opgekropte gevoelens. Ik wil niemand bang maken maar ik vond het hel... Gyn merkte idd aan mij dat het heel pijnlijk was, ondanks dat ik goed draaierig en een beetje slaperig was. De uiteindelijke score is 8 eitjes dus dat is mooi. Verder was het opgewerkte zaad ook stukken beter: 3milj/ml (beweeglijkheid geen idee). Met dit zaad kan je dus ook IUI doen dus dat is een goed teken. Toch gaan ze gewoon icsi doen, geen idee waarom icsi en niet ivf, maar goed als er maar wat wordt bevrucht toch? Net al mn 1e 2 bolletjes erin gedaan dus nog 4 te gaan vandaag. Ga zo even liggen op de bank want ben misselijk, draaierig en ontzettend moe vooral.
    Donderdag moet ik bellen tussen 09.30 - 10.00 uur om te horen of er een tp is en zoja, wanneer en hoe laat. Bloedtest is 18 maart (hoor meteen 's middags de uitslag per telefoon).

Meiden tot later en bedankt voor alle lieve woordjes!

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Susan, wat erg dat die punctie zo pijn deed! Ben je op dat moment dan ook misselijk van het draaien of komt dat later? Gelukkig wel een goede score...en het zaad stukken beter! :D Misschien was de beweegelijkheid toch niet goed genoeg voor IVF of hebben ze ICSI gedaan omdat ze dan zeker zijn van een bevruchting? Iig als ze maar bevrucht worden en dat er ook wat ingevroren kunnen worden!
    Doe lekker rustig aan en laat je maar verwennen door je mannetje :) Heb je wel verdiend!

Mia, fijn dat het iets beter met jullie gaat. En idd werken is dan ook wel weer lekker. Het wordt nog een heel geplan met jullie volgende poging...Ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen :) Als het zou lukken is het toch wel fijn dat je mannetje bij de bevalling aanwezig is ;) Maar 4,5 maand is wel lang, waar moet hij dan heen?

Gaby, balen dat je nu weer zo lang moet wachten. Vindt het toch altijd raar dat je eerst moet afvallen....
    Ga je ook een dieet doen? Mijn vriend is 15 kilo afgevallen met SB in 10 weken tijd! En hij vond het heel goed te doen.
    Iig heel veel succes ermee! En het gaat je zeker lukken!

2bb, mooi dat het spuiten zo goed gaat! Volgens mij heb ik geen prikpen bij de Lucrin, moet het zelf doseren....

Fijne dag nog!

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hey Suus. Vervelend dat de punctie je zo'n pijn heeft gedaan. Maar wel goed te horen dat je 8 eitjes hebt. Én goed zaad. Geweldig zeg. Nu maar hopen op mooie bevruchtingen. Ik duim met je mee.
    Donderdag is dan weer spannend voor jullie. Zo leef je echt van datum naar datum he!

Inderdaad leuk dat Suus en ik, dan zeer waarschijnlijk, gelijk op gaan lopen.

Mia; voor het werk naar het buitenland. Jij bent juf toch? Of vergis ik me?
    En manlief naar het buitenland.. Werkt hij voor defensie?

Gaby; succes met afvallen.

Hier alles goed. Vandaag gewerkt, net koffie gedronken met een vriendinnetje. En nu ga ik snel wat te eten maken.
    Over een paar weken gaan we met ons gezin een weekendje weg. We weten nog niet waarheen, maar zal wel ergens aan zee worden. Da's altijd goed.

Fijne avond alvast

7. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Susan,
    goede score zeg! En tja, die puncties deden bij mij ook echt pijn. Heb de laatste keer in plaats van een halve dormicum gewoon een hele ingenomen en nog vond ik het k*t letterlijk en figuurlijk ;)
    Maar ik hoop gewoon dat dit de 1e en laatste keer voor je is! Daar gaan we gewoon van uit! Hou je rustig kalm en stil en vergeet vooral niet om heel veel water te drinken!

En succes met die leuke, sexy Utrogestan bolletjes!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mooi Suus, acht eitjes!
    Spannend dat je donderdag kunt bellen. En altijd fijn om te horen dat het aantal zaadcellen ook goed was! (In onze beleving iig wel!)
    Ik duim voor je!

Ga even lekker in bad meiden, kom misschien vanavond wel ff terug!

Liefs Loesie

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Goeieavond meiden!

Susan: Mooie score hoor! Ben benieuwd naar hoe ze zich gaan delen. Wat vervelend dat de punctie zo'n pijn deed...... :( Is de misselijkheid al een beetje gezakt? Lekker rustig aan doen hè!

Mia: Wat een geplan straks met jullie volgende poging! Knap dat je al zo vooruit aan het denken bent zeg...Maar zoals je zelf zegt het helpt ook goed om je ergens op te focussen.

Gaby: hmmmm...dat schiet dan ook niet echt op. Wel goed dat je de spirit te pakken hebt met sporten. Succes met afvallen!

Ieoor: Bijna inseminatie en een uitje naar zee voor de boeg, fijn!
    2bb: fijn dat het zo goed gaat met de prikpen!

Hier alles goed, sommige dagen echt lekker misselijk en weinig energie. Ben benieuwd naar de echo donderdag!

Liefs Zon

10. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Gaby, stom zeg dat je moet afvallen. Ik snap dat nooit zo geod....maarja....succes iig

Mia knap van je hoor, dat jullie het zo goed oppakken! Volgende poging gaat vast goed komen!

Susan: balen dat je punctie pijn deed, maar tis voor een goed doel! Beter ook 8 eitjes :D Ben benieuwd! Hoop dat jij dan toch echt de 1e wordt hier die met de 1e poging gelijk zwanger is.
    En wat bedoel je met bolletjes innemen?

Kan iemand me ttrouwens een beetje vertellen wat je nou gebruikt? Khoor steeds namen van spuiten enzo...
    Als je poging echt begint, dan ga je spuiten? en dan...?

Sorry hoor Moet nog veel leren! hihi
    Nou ik ga douche en vroeg naar bed!

11. 2bb

2bb Niet meer actief

O Suus wat erg dat het zo'n pijn deed: de een heeft die pech en de ander niet maar het is heel rot voor je dat je bij die eerste groep hoort! Doe maar lekker rustig aan! Ik duim voor 8 emmy's.

Mootje: zodra je in de laatste dagen van je pilstrip zit ga je hormomen spuiten om de IVF/ICSI procedure te starten. Dat zijn verschillende medicijnen en verschillende spuiten/prikpennen gedurende ong. 3 weken. Vlak voor de punctie spuit je voor de laatste keer en na de TP gebruik je vaginale pillen voor een paar weken. Dat leggen ze je allemaal in detail uit tijdens je spuitinstructie.

Ieoor hoe is het met jou? Zo spannend ook, hopelijk groeien die twee eieren lekker door; op naar een succesvolle IUI!

Hier alles rustig, het prikken gaat lekker, voel en merk niks, maar ik denk dat ik hormonaal wel wat ga merken als ik de gonalF ga spuiten.

groetjes!
    groetjes

12. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He 2BB, ik denk dat het van de gonal F ook wel mee gaat vallen dan. Behalve dat je miss je buik wat gaat voelen. Fijn hoor, dat het zo goed gaat. Houden zo! Succes!

13. 2bb

2bb Niet meer actief

hi hi Merel dat denk ik ook, volgens de assistente was ik erg nuchter en koelbloedig in alles, dus hopelijk ga ik het mijn vriendje niet heel moeilijk maken ;)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    2bb, ik heb ook weinig last gehad hoor van de deca en puregon. Denk dat, toen ik zoveel pijn had tijdens de punctie, alle ellende er vandaag uit is gekomen. Ik was eigenlijk ontroostbaar... Hoop dat jouw punctie stukken pijnlozer zal gaan maar gelukkig duurt dat nog wel even!

Merel, was eigenlijk wel 'blij' te lezen dat jij de punctie ook zo vond tegenvallen. Ik vond mezelf gewoon een mietje op die tafel maar ja, het deed gewoon echt pijn en niemand kon me meer kalmeren :( Hopelijk idd mn eerste en laatste punctie ook!

Verder gaat alles wel oke. Wel een wat beurs gevoel maar ik vind de napijn reuze meevallen. Die bolletjes vind ik ook nog wel meevallen maar ja, ik heb gewoon een inlegkruisje in mn boxer gedaan dus ik merk/zie er eigenlijk niet zo veel van.

Ben nog wel heel moe dus strax maar lekker naar bed, eerst nog met het hondje lopen buiten. Denk dat ik misselijk was van die pijnstiller trouwens want het is nu eigenlijk wel weg. Grappige was nog dat we eind van de ochtend nog naar de drukkerij gingen voor de huwelijksuitnodigingen maar dat was ik 's avonds alweer vergeten! hahaha Was dus nog een beetje van de leg... ;)

15. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Hallo dames, Sorry dat ik op jullie forum kom inbreken... Ik zit nu nog midden in de IUI's, maar aangezien we al best lang bezig zijn en de eerste IUI's niet zijn gelukt houd ik er rekening mee dat ik op een gegeven moment op IVF aangewezen zal zijn.
    Ik heb een HSG gehad en die deed helse pijn. Ik heb echt nog nooit zoveel pijn gehad en raakte soort van buiten mijzelf. Ik wist op een gegeven moment niet eens meer waar ik was en wat de mensen om me heen kwamen doen. Gelukkig duurde het niet al te lang. Ik zou echt een week niet slapen als ik weer zoiets zou moeten ondergaan. Sorry als ik als een verwend kreng klink, hoor! Ik wil me ook echt niet aanstellen. Maar nu vroeg ik me af of een punctie ook onder narcose kan? Of is punctie meestal beter te verdragen dan een HSG?
    Heel veel succes met zwanger worden en sorry voor mijn ego-vraag!

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Botervliegje, geen idee of een HSG erger is dan een punctie. Punctie-ervaringen zijn bij iedereen anders nl... Ik vond het een ware hel maar er zijn er ook een aantal die het dus reuze mee vinden vallen. Heb zelf een waterecho gehad, dat was ook heel pijnlijk, maar dat duurde korter... Volgens mij worden puncties trouwens niet onder narcose gedaan, heb het iig nergens gehoord. Met medicatie probeert het zkh natuurlijk wel om het zo pijnloos mogelijk te maken... Hopelijk kan je hier iets mee?
    Moet er nog wel bij zeggen, ook al deed het vanmorgen echt heel veel pijn, ik ben dat nu eigenlijk wel 'vergeten'. Weet nog wel hoe het voelt maar ja, je hebt het er gewoon voor over en het moet! Als ze klaar zijn met de punctie, is de pijn ook gewoon weg.

17. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Botervliegje,

Het ligt aan het ziekenhuis wat er wel of niet kan. Je kan ook andere medicatie vragen, dat verschilt ook heel erg per zhuis. In sommige zhuizen krijg je een morfine infuus of prik en in het Erasmus bijv krijg je een paracetamol en diclofenac z-pil + een half slaaptabletje. Als je echt heel erg graag onder narcose wil, dan kan dat, mits je punctie niet in het weekend valt, want ze gaan er geen mensen voor oproepen. Maar de punctie is van zo'n korte duur , dat je je rotter voelt van de narcose dan van de punctie zelf.
    HSG is ook heel wat anders, je moet het niet met elkaar vergelijken. Succes!

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!

Susan, wat vervelend voor je dat de punctie zo tegenviel. Maar, gelukkig hebben jullie beide een mooie score en ben je het nu alweer bijna vergeten! Ik denk dat ze gewoon ICSI doen omdat ze dat toch al ingepland hadden en de kans op bevruchting dan gewoon groter is. Het lijkt mij ook fijner om te weten dat het zeker bevrucht gaat worden, anders moet je daar ook weer om stressen. Dus nu op naar mooie delingen! Ik duim voor je.
    Oh, wat betreft die vieze bolletjes: na 2 weken komen ze jeecht de keel uit :)

Gaby, wat jammer dat jullie nog niet gelijk kunnen beginnen. Maar je moet maar zo denken: dat afvallen is voor een goed doel, dus dan gaat het vast wel lukken. Ik snap dat je he misschien onzin vindt maar blijkbaar wijzen de cijfers uit dat je dan meer kans maakt en w doen alles om de kansen te vergroten toch? Succes ermee!

Ieoor, wat lekker dat jullie een paar dagen weg gaan!
    Ik ben juf op een middelbare school en we gaan ieder jaar op schoolreis in het voorjaar. Ja, het onderwijs heft wel hele leuke kanten ;)
    Mijn mannentje zit inderdaad bji defensie.

Jewel, hij moet naar Afghanistan dus...

Merel, helemaal geen bloedingen meer? Het gaat gewoon prima met jou dus!

Zon, jij gaat ook gewoon door. Spannend dat die echo dichterbij komt. Maar zo te horen gaat alles prima dus zal die echo er ook goed uitzien.

Mootje, gewoon vragen stellen hoor, et is juist zo fijn dat er hier mensen zijn die ze kunnen beantwoorden toch!

2bb, wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat. Ik merkte ook erg weinig van alle hormonen. Alleen bij de stimulatie ga je je buik wel meer voelen hoor, maar dan weet je tenminste dat er iets aan het gebeuren is.

Botervliegje, helaas welkom hier. Ik vond de punctie echt 100% mee vallen dus het is bij iedereen verschillend. Ik kreeg een soort mofine, dus dat was goed te doen, werd alleen erg dizzy erna, maar ook dat trekte langzaam weg. Het is ook echt een korte ingreep zoals Merel al zegt.

Nou, ik heb gister sinds een week of 5 weer heerlijk op de spinningbike gezeten :D ik heb dat sporten wel gemist maar wilde mijn lichaam even rust geven. Nu kan ik er gelukkig weer tegenaan!
    Liefs Mia

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Dames!

Even ego: Ben vandaag ongi geworden! Dus ik mag vrijdag met de pil beginnen! De eerste stap is gezet...

Susan, fijn dat je nu iig een stuk beter voelt. Is dan toch wel sterk spul als je de uitnodigingen alweer vergeten was! Staat bij ons ook in het boekje; voor de punctie moet je eerst even naar de wc gaan, maar dan wel begeleiding meenemen want je kunt wat dizzy zijn van de medicijnen...Ben benieuwd hoe het straks allemaal bij mij gaat...
    Heb je al wat gehoord wanneer de tp is?

Zon, donderdag de echo! Spannend zeg! Laat je ons even weten hoe het gegaan is? :)

Mootje, 2bb heeft het goed uitgelegd. Iedereen heeft weer andere medicijnen, maar komt op hetzelfde neer. En alles wordt straks heel goed uitgelegd hoor! Snap wel dat je het alvast wilt weten, wil ik ook altijd, dan heb je ongeveer een idee hoe het in zijn werk gaat.

2bb, super dat het bij jou zo goed gaat. Jij bent mijn goede voorbeeld! ;)

Mia, waar gaat jullie schoolreisje heen? ;) Dat zijn idd wel leuke kanten van het onderwijs...
    Lijkt mij wel moeilijk als je man naar Afghanistan moet, is hij al eens eerder geweest?
    Lekker om weer te sporten! Kun je daar je energie ook weer in kwijt.

Ieoor, hoe is het met jou? Vrijdag komt al steeds dichterbij.... :D

Zal nog even een asprientje nemen. Toch wel vervelend die ongi krampen...

Fijne dag nog!
    Liefs Jewel

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Jewel, wat 'fijn' dat je ongi bent geworden! Vrijdag lekker aan de pil en officieel begin je dan met je eerste ICSI :) (en eindigt de fase van een natuurlijke zwangerschap :()

(ik reageer later vanmiddag wel op de rest. De schoonmakers zijn er nu.......)
    Napijn valt trouwens reuze mee; kan alles gewoon doen!

Share This Page