Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

Hallo allemaal

ik heb een vraagje, we moeten straks over uur sperma ingeleverd hebben! hoelang duurd het voor je uitslag heb? En zijn dat werkdagen of gewoon de dagen?
    Ben erg benieuwd, en vind het erg spannend

2. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi babs

Dat verschilt per ziekenhuis/laboratorium, maar meestal heb je de uitslag binnen een paar dagen tot een week.

Succes!

3. babs81

babs81 Niet meer actief

Heel erg bedankt, erg spannend!

wat kan ik verwachten? en door wie word je gebeld? of word je gebeld wanneer uitslag binnen is?

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Babs, ik zou dat even navragen als je het inleverd. Soms word je gebeld, maar het kan ook zijn dat ze zeggen dat je zelf even moet bellen.

Het inleveren stelt niet veel voor hoor, dat kan gewoon aan de balie!
    Succes!

Liefs Loesie

5. babs81

babs81 Niet meer actief

nou vind het een zooi in zwolle! ongelovelijk!
    sta je aaan de balie.. moet je in een andere ruimte ernaast zijn!
    Zit je te wachten met TIG man.. omstebeurten!
    En word er gezegt ja kom maar.. dus wou vragen hoelang
    Ze zegt 10 dagen VOLGENDE
    nou jahhh...

Nou spannend we wachten geduldig af

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zo, daar ben ik weer! Schoonmakers kwamen binnen toen ik net in mn berichtje zat dus dan wil ik eigenlijk altijd moven zodat zij erbij kunnen. Ben dus even boodschappen wezen halen.......

Mia, heerlijk schoolreisjes! Kan je dan wel een beetje tot rust komen of moet je heel erg op je leerlingen letten? (hoe oud zijn ze eigenlijk?)
    Wel vervelend dat je man zolang weg moet zeg! Dat wordt idd een heel geplan! Zonder hem kan je niet zwanger worden en je wil natuurlijk ook dat hij bij de bevalling is........ Lastig hoor.

2BB, gaat alles nog goed bij jou daar? Gaan de spuiten er lekker in? ;) Ik voelde eigenlijk van beiden niet zo heel veel... Wel wat hoofdpijn gehad en een opgezette buik maar geen buikpijn en echte stemmingswisselingen (die anders zijn dan die ik normaal had). Maar ja, iedereen reageert anders op de hormonen en hopelijk heb jij heel weinig last.
    11 maart moet je Gonal F erbij spuiten zie ik, weet je al wanneer je voor je 1e FM naar het zkh moet?

Jewel, hoe is het met de ongi-krampjes?

Het boodschappen halen ging trouwens prima hier. Kon gewoon mn spullen meesjouwen zonder dat ik ergens last van had. Ben nog wel moe dus ga zo maar eventjes slapen. Wel spannend trouwens dat ik morgen om deze tijd weet of er iig bevruchting heeft plaatsgevonden! Zijn we toch al dichterbij gekomen dan ooit tevoren :)

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    2bb; jij gaat goed zo te horen! :)

Bovervliegje; welkom hier! Ik vond de HSG juist enorm meevallen. Ik heb even auw gezegd toen het heel eventjes echt heel erg pijn deed, en dat was het. Zo zie je maar, het is bij iedereen anders!

Mia; lekker wezen spinnen! Dat je dat zo kan missen he, sporten!

Jewel; vrijdag gaan jullie dan echt beginnen met de 1e stap, yoehoe :)

Zon; morgen de echo; succes!

Babs; ook jij welkom hier.

Suus; goed te horen dat je je weer beter voelt. Doe nog maar lekker rustig aan. Nog 1 nachtje slapen en dan weet je meer over de bevruchtingen. Spannend. Succes met wachten.

Ben weer terug uit het ZK. De fertiliteitsarts wilde de IUI misschien af gaan zeggen omdat ik teveel eitjes heb. Er zitten 4 eitjes, 3 goede die groot genoeg zijn en dus meedoen. En 1 ei van 14 mm. Hierover heeft ze overleg gehad met de gyn, en die gaf toestemming dat de IUI door mag gaan. Ik moest wel direct de Pregnyl spuit krijgen, dus dat hebben ze direct in het ZK gedaan.
    De IUI is niet vrijdag, maar morgen al. We moeten ons wel heel goed realiseren dat we dus, in theorie dan, een 3 ling zouden kunnen krijgen.
    Ik heb al even telefonisch met manlief overleg gehad (we mogen ons nog bedenken om het niet door te laten gaan), maar we durven het risico wel aan. De IUI slagingskansen liggen rond de 15% geloof ik. En met onze kwaliteit zaadjes gaan we er niet vanuit dat het meteen 3 keer raak zal zijn. Ik vind het heel spannend......

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Ieoor! Sodeju zeg! Wat knap dat jullie dat risico aandurven! Maar dat zou toch echt wat zijn he?! Als het echt een drieling werd! Als ik het heb over een tweeling zeggen ze altijd, nou dan ben je in 1x klaar! (wil in principe 2 kids, maar ik heb niks te willen, haha!) Spannend hoor! Ik duim voor je morgen! Laat er iig eentje lekker warm blijven zitten!

Babs, wat vervelend zeg, dat ze zo doen! Gewoon blijven bellen hoor! Ik zit zelf in Deventer en dat is in combinatie met Zwolle. Op zich gebeurt alles in Deventer behalve de bevruchting en terugplaatsing, dat is in Zwolle. Maar ik heb wel geleerd dat je assertief moet zijn! De vorige keer hadden wij de uitslag na 4/5 dagen, dus dag gewoon een keer bellen en zeggen dat je niet precies weet wat er is afgesproken! En of ze al iets weten! Helpt bij mij altijd!

Zon, spannend hoor, de echo! laat je het snel weten?!

Mia, op schoolreisje! Jippie! Ik zelf werk in een groep 4 en die schoolreisjes vind ik altijd een uitputtingslag, hihi! Lekker dat je fijn gespint hebt! Vond ik ook altijd geweldig, maar ben verhuisd en hier in de buurt is hiet niet!

Suus, ik duim heel hard voor je hoor! Ik wil goed nieuws! (jullie natuurlijk ook!) spannend! Hoe laat krijg je het te horen?! Of staat dat wel ergens?! Ff zoeken!

Weet het zo even niet meer...

God, meiden, gister zat ik bij zwangertopic en dan echo's o.i.d en daar was een topic geopend zoiets van; bij 20 en 30 wk alles goed en dan ineens...
    Gaat over een kindje met een hartafwijking en die is na de geboorte erg ziek...later overlijdt het jochie! Ze heeft een filmpje op Youtube staan met een heel mooi lied eronder...jezus wat heb ik gehuild! Echt zo triest...Arc heet ze op dit forum!

Ik heb vandaag een contract binnen gesleept! Kwam erop neer dat ze wat aan mij verplicht waren, omdat ik al heel lang aan het invallen was, maar omdat ze op dit moment geen werk hadden (alleen inval, doe nu een zwangerschapsverlof!) wilden ze er niet aan! Maar ze waren het verplicht! Dus heb vanmiddag een gesprek gehad met de directeur en mijn poot stijf gehouden!
    En het is me geluk! Hoera!

Ga ff genieten van m'n vrije avondje!
    over 5 nachtjes de intake!

Liefs Loesie

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi dames,

@2bb; volgens mij gaat het wel goed met je en het stimuleren! Toch?
    Geen maffe lichamelijke ontwikkelingen tegen gekomen? ;)

@Bovervliegje; helaas......maar welkom hier. Een HSG heb ik nooit gehad dus kan je daar helaas niets over vertellen.

@Mia; goed om te lezen dat je weer lekker bent gaan sporten! Dat moet zeker fijn voelen.

@Jewel; vrijdag starten joh...helemaal goed!

@Zon; nog heel even en dan is daar de 1e echo......meid wat ontzettend spannend moet dan zijn...! Op voor een goede echo hoor! ;)

@Babs; welkom hier.....!

@Suus; had je mijn mail nog gehad? Goed om te lezen dat het nu 1 dag later al weer veel beter met je gaat! Hou jezelf nog maar even koest hoor! Hoe beter je op jezelf let, des te sneller gaat het met het herstel van je buikkie. Let wel; de TP kan nog wel wat vervelend zijn. Ik merkte bij de TP, toen de arts de eendebek plaatste, dat het echt nog wel gevoelig was daar.... Had ik zelf eigenlijk niet zo bij stilgestaan, dus toen het gebeurde, had ik toch even echt wel wat pijn....

@Ieoor, Wow! Wat spannend meid! Morgen gewoon al......joehoe! :)
    Ik zou er denk ik ook niet vanuit gaan dat het 'ineens' een drieling zou worden......Theoretisch kan het waarschijnlijk wel maar gekeken naar de praktijk....das dan toch een ander verhaal.....
    Morgen dus mooi op het wachtbankje voor je.

Hier is mijn ongi gister doorgekomen......en hoe! Poeh!
    Nee, echt niet fijn...............veel klachten en heel veel verlies.....bah!
    Wel gister begonnen met het slikken van de pil.... Voelde goed.
    ZH weet hiervan, en we bellen hen weer op als we het groene licht willen doorgeven ;)
    liefs

10. babs81

babs81 Niet meer actief

wat een warm welkom!
    ja ik ga volgende week even bellen!

NU BEN IK HIER NIEUW.... na vorig jaar mijn koperspiraal (dus ZONDER hormonen)verwijderd te hebben.. nog steeds niet zwanger!
    heb 2 zonen , allebij in de eerste ronde zwanger
    mijn vriend heeft 2dochters, bij hem hetzelfde
    Wij willen nu wel eens weten hoe en of wat, vandaar onderzoeken! Ondertussen is het mij teveel... en willen we even *rust*
    Maar wel alles weten (ja lekker dubbel)

Kunnen jullie ook wat vertellen? Over jullie geschiedenis
    *al kinderen?
    * hoelang bezig
    *blablabla

Hoop dat jullie me wat willen vertellen!

Tot snel!

11. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Heel erg bedankt, dames voor het antwoord op mijn punctievraag. Ben toch wat gerustgesteld. Hopelijk hoeft het er niet van te komen.

Veel succes iedereen! En nu snel zwanger worden :p

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Jewel, wat lekker, je bent begonnen! Ik ga naar Portugal met de 3e klas (dus 14/15 jaar), is altijd erg leuk!

Babs, is het allemaal gelukt met het inleveren? Ik hoop dat de score meevalt. Ik heb nog geen kinderen en we zijn vanaf januari 2008 bezig (valt dus nog mee, maar voelt nu al erg lang). Mijn mannetje wilde eerst niet en dus voor mijn gevoel ben ik al 3 jaar aan het wachten :rolleyes:

Susan, fijn dat het goed gaat met je. Dan vil de punctie mischien wel tegen, maar het herstel gaat prima (dat is ook belangrijk). vandaag het telefoontje.... spannend! Ik duim voro je dat er mooie delingen zijn en dat je morgen gewoon een A-tje terug krijgt. Succes meid.

Ieoor, wat een verhaal zeg! Ik begrijp dat julle het wel door willen laten gaan, had ik ook gewild hoor, want je bent u al zo ver. Heel veel succes vandaag en laat je ons weten hoe het gegaan is?

Loesie, groep 4 is inderdaad wel wat anders dan klas 3, hi, hi. Ik heb echte pubers, is soms ook zwaar, maar ook erg leuk! En ze slapen allemaal bij een portugeesje in huis, dus we hoeven niet met ze te overnachten, dat scheelt.
    Gefeliciteerd met je contract! Ze kunnen je soms zo lang aan het lijntje houden, dus het is goed dat je je poot stijf hebt gehouden. Mooi zo!

Esser, vervelend dat je zo'n zware ongi hebt. Maar wel weer goed dat je weer aande pil bent. Dus heel even rust en als jullie er klaar voor zijn bel je? Lijkt me een goede beslissing. Gaat het verder allemaal weer een beetje?

Nou, hier gister weer het ZH gebeld, want ik moestvoor de zekerheid nog een test doen van ze. De test was nog licht positief, maar dat kan na een miskraam nog even zo blijven. Ze wilde eigenlijk dat ik pas vrijdag of zo zou testen, maar ik wil graag aan de pil omdat ik mijn cyclus anders niet kan reguleren en ik dus 70 dagen op mijn ongi moet wachten. Maar, nu mag ik nog niet beginnen :( Ik moet volgende week maandag nog een test doen (die dan waarschijnlijk echt negatief is) en bij een - moet ik wachten op mijn ongi (totdat ik een ons weeg dus :confused: ) en bij + moet ik ze bellen, want dan krijg ik alsnog een echo. Nou weet ik dat het wel - gaat worden, want ik voel ook niks meer, maar ik mag daarna niet halverwege de cyclus met de pil beginnen. Ik baal hier een beetje van want we hadden net uitgerekend dat we nog twee keer ICSI konden doen voordat mannetje misschien weg moet. Nou ja, eerst maar even volgende week afwachten dus...

Liefs Mia

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mia, wat balen zeg dat je nog niet aan de pil mag. Met je PCO kan je dan idd wel erg lang wachten! (kan je mannetje niet een middeltje voorschrijven waardoor je ongi wordt opgewekt? ;))

Esser, ik had je mailtje wel gehad hoor maar nog niet beantwoord, haha. Wel heel lief van je, thanx! :) Wat goed dat je gewoon al aan de pil gaat en dan zelf kan bepalen wanneer jullie starten met de volgende behandeling.

Ieoor, vandaag is de dag! Spannend! Ik had het ook door laten gaan hoor... Moet jij nu ook Utrogestan bolletjes gebruiken of helemaal niets? Testdag donderdag over 2 wkn?

Ik heb net gebeld met de VU en we hebben morgen een terugplaatsing dus er zijn er iig 2 bevrucht van de 8. Als het er maar eentje was, was de tp nl vandaag. Verder weet ik eigenlijk nix maar dat hoor ik morgen dus allemaal. Ik moet 's middags om 14.20 uur en daarna moet ik meteen doorracen naar de acupuncturist. Die wil me eigenlijk binnen het uur na de tp zien om een en ander te stimuleren in die baarmoeder, heb nu ook een soort punaises in mn oor die de doorbloeding bevorderen in mn baarmoeder......... Ik kan het jullie pas eind van de dag laten weten dus.

Ik ga nu ff snel wat telefoontjes plegen en doen om te regelen dat er patienten worden afgebeld voor morgen. Tot later!

14. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ieoor, en heb je de inseminatie al gehad? Ik had het ook door laten gaan, je bent al zover! En de kans op een drieling is wel klein (maar is er natuurlijk wel) Ik hoop dat alles goed gegaan is!

Susan, morgen tp; spannend! Mooi dat er iig 2 bevrucht zijn! Ik hoop dat er natuurlijk veel meer zijn en dat ze ingevroren kunnen worden.
    Punaises in je oor...hihihi. Je hebt het morgenmiddag er maar druk mee, en niet te veel haasten hè, stress is niet goed voor de emmy's ;)
    Ben heel benieuwd!

Mia, vervelend dat je nog niet mag beginnen met de pil. Hadden jullie alles net mooi uitgedacht...
    Is toch ook wel weer moeilijk om dan toch een posi test te zien of niet? En dan straks nog een keer testen...wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt.
    Portugal is idd mooi! Gelukkig hoef je niet bij ze te overnachten... :) Lijkt mij wel pittig hoor, pubers. Als ik denk aan hoe ik toen was.....

Esser, goed dat je weer met de pil begonnen bent. Kan je starten wanneer jullie je er goed bij voelen! Blijft altijd vervelend die ongi. Wanneer mogen wij nu eens negen maand niet ongesteld worden! ;)

Sorry meiden, ik reageer vanmiddag even op de rest. Heb straks een begrafenis van een oud team genootje. Ze was nog maar 23 jaar....Diep triest...

Groetjes

15. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    @susan79; spannende dag morgen meis. mooie score van bevruchte Emmy's, vandaag nog even lekker relaxen en morgen fijn je hele lijf op 'ontvangen' zetten. :p

@ieoor; spannend hoor de IUI. Hoe laat heb je de afspraak? veel plezier :p

@loesie; gefeliciteerd meis met de overwinning. zo zie je maar, als je even je pootje stijf houdt krijg je heul veul dingen voor elkaar. complimentje voor je doorzettingsvermogen1!

@esser; gewoon even een dikke knuffel voor jou. x

@mia; balen dat je nog niet mag beginnen meis. Nu maar hopen dat je ongi de volgende keer een beetje vlot wil komen

@jewel; heel veel sterkte meis vanmiddag bij de begravenis. getverdemme, wat een naar nieuws.

dikke knuffel voor allemaal

liefs Lena

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Even ego; we zijn weer terug uit het ZK. De inseminatie op zich stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Was zo gepiept. Alleen de eendebek deed een beetje zeer. Ik moest nog 10 minuutjes blijven liggen, en toen mochten we naar huis.

De verpleegkundige was erg aardig, en heeft het heel goed uitgelegd. Inderdaad, over 2 weken mogen we testen. We wachten af....

Ik heb het receptje voor de volgende keer alvast mee naar huis gekregen.

Ohja, en de zaadjes waren echt enorm goed; na opwerken> 9 miljoen waarvan 48% goed bewegelijk ! We hebben er maar eentje nodig, dus wie weet.

Maar... zei de verpleegkundige. Deze test kun je niet vergelijken met de normale zaadkwaliteit testen. Pas na de volgende semen analyse (eind maart) weten we zeker ofdat de operatie gelukt is....

Dus nu maar wachten.....

Ik reageer straks even op de rest

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Even kort alleen voor Ieoor, wat fantastisch! En een zeer goede score van je mannetje! Nou het klinkt allemaal heel positief, nu maar hopen dat je do 19 maart 2 mooie streepjes ziet op je testje. :)

18. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ieoor, succes met je wachtweken, het klinkt allemaal erg positief!

Susan: succes morgen met de tp en het wachten erna.

Ik ben voor een paar dagen uit de lucht.

Ga volgende week weer uitgebreid reageren!

Alvast een fijn weekend allemaal!

19. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Mia, hè wat vervelend dat je nu moet gaan wachten op je menstruatie en dat je niet eerder aan de pil mag.

Susan, goed nieuws! I.i.g. 2 bevruchte eitjes. Hopelijk zijn er meerdere bevrucht en goed genoeg voor invriezing. Heel veel succes morgen!

Zon, heb je echo al gehad?

Ieoor, wat goed! 3 grote eitjes en ook nog eens veel goed bewegende zaadjes! Ik ga duimen dat er 1 -of misschien wel 2- eitjes bevrucht gaan worden! Succes met de wachtweken!

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    goed man ieoor! Ben benieuwd...afwachten maar weer.

En susan ook spannend zeg! Heel veel succes meid!

Mia wat klote dat je nou weer moet wachten!
    Leuk trouwens die reis met je werk, wel balen als dat je zo rekening moet houden met de behandelingen he.....jammer dat het waarschijnlijk net niet gaat lukken! En je vent naar afganistan.....knap hoor!

Voor de rest, sorry dat ik niet op iedereen reageer maar ben eruug druk! Tot snel!
    ( jullie moeten niet zoveel kletsen anders loop ik steeds achter hihihi) ;)

Deel Deze Pagina