Ieoor, wat goed dat het allemaal gelukt is! En nu wachten op dat verschrikkelijke wachtbankje: heel veel succes meid! Susan, wat fijn dat er in ieder geval twee bevrucht zijn. Hopelijk hoor je morgen nog meer goed nieuws. Veel succes en laat ons maar gelijk weten hoe alles (ook de acu) gegaan is. En dan voor jou ook een mooi plekje op dat wachtbankje: ook succes alvast! Jewel, 23 is wel jong zeg! Ik hoop dat het een mooie begrafenis was. Veel sterkte ermee. Het is inderdaad raar om een positieve test te hebben terwijl je al weet dat het toch niks is geworden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het fijn is om weer te werken, maar dat ik af en toe nog wel een dipje heb, vooral omdat ik er nog mee bezig ben (volgende week weer een test). Ik had liever gehad dat het gelijk klaar was, maar nu sleept het nog twee weken voort, dat is minder.. Liefs Mia
Loessie: gefeliciteerd met je contract. You go girl! En al bijna de intake.... spannend. Zon; hoe was de echo vandaag? Esser; heb je mijn PB gehad? Je ongi is gekomen lees ik... en hoe! Fijn dat jullie weer aan de pil zijn. Is makkelijk voor jullie eventuele 'doorstart'. Nemen jullie een paar maandjes rust? Babs; wij hebben geen kinderen, zijn bezig sinds okt 2007. HSG gehad die was prima. Man heeft matige zwemmer. Nu de 1e IUI gehad vandaag. Wanneer is jullie 1e bezoek aan de fertiliteitsarts? Mia; klinkt goed naar Portugal. Is een mooi land. En héél fijn dat jullie apart slapen van de kinders. Balen dat jullie planning in de war komt omdat je nog niet met de pil mag beginnen. Ik duim voor jullie dat het toch nog goed gaat komen. Suus; nee, ik heb geen Utrogestan bolletjes gekregen. Spannende dag weer morgen; de TP. Ik ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn en wat de kwaliteit is geworden. Laten jullie er 1 terugzetten, ongeacht de kwaliteit? Heel goed, meteen door naar de accupunctuur. Heel veel succes morgen! Ik zal aan je denken. Jewel; tjee wat erg, 23 jaar.... Was ze ziek? Het zal wel een hele droevige dag geweest zijn voor je! Lena; hoe is het met jou? Merel; alvast een fijn weekend (misschien ben ik al te laat). Gaan jullie wat leuks doen? Hoe voel je je? Mootje; hoe stel jij het? Hier gaat alles goed. Ik heb alleen enorme last van mijn buik. Merel had jij dat ook bij jouw IUI? Het voelt hetzelfde als de buikpijn die ik na de HSG had. Dat kwam door de vloeistof waarmee ze 'me doorgespoeld' hadden vertelde de arts. Misschien komt het nu door het goedje waarmee ze het zaad bewerkt hebben. Ik weet het niet, maar is wel vervelend. Verder ben ik nog in dubio (is dat Nederlands...); of we het aan mijn ouders moeten vertellen. Ik wil niet liegen..... Ik weet het nog niet. Meiden fijne avond en tot morgen
Ieoor, jeej meid! Helemaal goed nieuws! En nu op naar de twee wachtweken....oh wat spannend toch weer.....! Zet 'm op! Suus, nog een aanmoediging.... Een hele fijne TP morgen! En hopelijk met nog meer goed nieuws over evt cryo's. Toi toi toi... Mrsmia, wel balen idd dat alles nu een nog wat langere nasleep kent....Nee, dat zou ik denk ik ook niet prettig vinden. Denk aan je..... Hou het verder even kort meiden...ben helemaal gaar. Heb de afgelopen dagen 'gehopt' van de ene afspraak naar de andere en ook zo in de avond. Poeh! Heb het nu even gehad...... Over de start van de 2e poging moeten we nog de 'knoop' doorhakken. Bekijken het per dag..... Komt goed... Meiden, een fijne avond! liefs
Ieoor, wat spannend! Klinkt goed zeg, die score van je man. Ik hoop dat je komende weken een beetje goed doorkomt! Susan, heel veel succes morgen bij de TP! MrsMia, wat naar dat je moet wachten. Voor de rest, een dikke knuffel
Heej meiden, Susan: morgen terugplaatsing, spannend hoor, ik ben benieuwd wat hoeveel embryootjes jullie hebben! Ieoor: Goeie score zeg, zowel wat betreft de eitjes als de zaadjes. Je zou toch zeggen dat dit heeeeele goeie kansen biedt! Ik duim voor je! Esser: Rustig aan doen hè, goed dat je aan de pil bent gegaan. Dan kunnen jullie je aanmelden als je er weer aan toe bent. Mia: Baaaaalen dat jullie nu toch langer moeten wachten. Wachten is niet leuk.............. Nou, en dan de echo. Alles zag er goed uit, hartje klopt en vruchtje is nu bijna 1 cm groot. Dus we mogen nu naar een verloskundige. Zijn echt zo'n lieve mensen daar in Radboud vind ik, onze gyn. was echt helemaal blij voor ons! Liefs Zon
Zon; wat goed te horen dat het zo goed met jullie beebje gaat. Lijkt me heel fijn om de bevestiging dmv een echo te krijgen dat het echt allemaal goed zit. Geniet er maar lekker van!
Wij mogen morgen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis! Wij staan dus nog helemaal aan het begin van dit traject..en lees hier natuurlijk al jullie verhalen. Toch probeer ik er zo open mogelijk in te gaan en laat het maar een beetje op me af komen. Alleen nou wilde ik eigenlijk weten hoe jullie verzkerd zijn ivm de vergoedingen van deze behandelingen! Ik zit zelf bij CZ en heb het nog niet nagevraagd hoor, maar volgens mij krijg je daar 3 keer een IVF behandeling vergoed...andere verzekeringsmaatschappijen meer of? Jullie hebben hier al enige ervaring mee (jammer genoeg wel) dus als jullie mij nog goede tips kunnen geven dan graag! Liefs en succes allemaal meiden! Kloontje
Kloontje; veel succes morgen, de 1e stap op weg naar de fertiliteitsarts. Ik vond het best een spannende stap. CZ vergoed inderdaad maar 3 pogingen. Er zijn een paar verzekeringsmaatschappijen die meer pogingen vergoeden. ONVZ bijvoorbeeld en Unive. Hiervoor betaal je dan uiteraard wel meer premie. Je kunt nu toch niet meer overstappen, maar tegen het einde van het jaar zou ik me er maar eens goed in verdiepen. Op de site van Freya kun je veel informatie vinden over verzekeringen. Als je lid wordt van Freya kun je ze zelfs bellen voor meer info. Laat je morgen even horen hoe en wat?
Hoi Ieoor, Bedankt voor je tips. Ja klopt...dan heb ik nog tijd genoeg om eens rond te neuzen voor een goede verzekeraar! Hopelijk dan al niet meer nodig, maar ja he...we zullen zien waar allemaal heen gaat! Ja lijkt me ook best spannend hoor..ook zo definitief en zoń bewustwording dat het echt zo is ofzo. Ik houd je zeker op de hoogte morgen. Wat lief dat jullie allemaal zo attent reageren en elkaar er zo doorheen helpen.. Liefs Kloontje
Even heel kort dus kan niet op alles en iedereen uitgebreid reageren... Zon, wat fantastisch een kloppend hartje! Oh dat zal jullie zo goed hebben gedaan! Echt fantastisch, ben helemaal blij voor jullie... Mia, wat irritant van al die testen ja, zo blijf je er maar mee bezig... Laten we hopen dat de volgende negatief is en dat de ongi toch wat sneller komt dan normaal. Lijkt me trouwens een hele opgave hoor met pubers naar Portugal! Pffffff.... Merel, dit lees je niet meer maar een heel fijn weekend toegewenst! Esser, zoals er zo vaak tegen mij is gezegd... doe je het wel rustig aan? je moet ook echt aan jezelf denken hoor! Ieoor, vervelend dat je zo'n last hebt van je buik! Misschien kan je je vraag eens stellen bij al die IUI meiden? Zij kunnen er vast meer over vertellen. Kloontje, ik zit bij Avero Achmea en krijg er ook maar 3 vergoed... Babs, wij zijn nog niet zo lang bezig. Ik ging al na 4 of 5 mnd naar het zkh omdat ik dacht dat er bij mij iets niet klopte... Wat bleek, ik ben in orde maar de zwemmers bij manlief zijn niet goed. Dat dus verder onderzocht en nu dus midden in ICSI 1. Meiden, wij gaan richting bed. Morgen eerst werken in 1 ruk van 08.00 uur tot 13.20 uur (zonder pauzes) en dan opruimen en richting zkh om mn emmy op te halen. De VU wil er sowieso maar 1 terugplaatsen, onafhankelijk van de kwaliteit. Ga het er morgen gewoon maar even over hebben als de kwaliteit echt slecht is... Het is dus nog even afwachten!
Even heel snel: Zon, GEFELICITEERD! Wat fijn dat alles goed gaat. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, geniet er van. Susan, heel veel succes vandaag, ik duim voor je mee dat het een mooie kwaliteit is. Wel raar dat ze bij C er ook maar 1 terug plaatsen, ik zou het er ook nog eens over hebben hoor. Maar, je krijgt gewoon een A of een B. Succes! Merel, waarschijnljk te laat, maar een heel fijn weekend! Ieoor, ik oop dat het nu al wat beter gaat met je buik, succes met wachten. Voor de rest heb ik nu even geen tijd, sorry, succes allemaal. Tot later! Liefs Mia
Even snel: Suus héél veel succes vandaag; zet 'm op en geniet van het feit dat jullie cellen in jou samenkomen! Ieoor: super hoor! wat wordt het nu spannend zeg, hopelijk zakt die buikpijn wat want dat klinkt niet fijn. Zon: nu een dikke proficiat! een kloppend hartje wat gaaf, kan ik alleen maar van dromen Hier alles ok, voel nog helemaal niks van de lucrin (lichamelijk of geestelijk) en zit te wachten op mijn ontrekkingsbloeding dus duim maar dat ie snel komt! groetjes en tot snel
Hallo Meiden! Zo wat een geklets hier weer zeg! Begrafenis was echt indrukwekkend en zeer emotioneel, was gister de rest van de dag er gewoon even helemaal af. Zo triest, ze was niet ziek, maar heeft begin januari een hartstilstand gehad en heeft 2 maand in coma gelegen en 27 feb is ze overleden. Ik kan er nog niet bij.... Maar er is gelukkig ook nog goed nieuws! Ieoor, super dat de inseminiatie goed ging en de kwaliteit van het zaad ook nog goed! Susan, vanmiddag de tp! Ben benieuwd wat de kwaliteit is, ik zou ook twee willen terugplaatsen als de kwaliteit wat minder is. Succes vanmiddag! Zon, super dat de echo goed was! Geniet er lekker van! Esser, dikke knuffel voor jullie! Vind het knap van dat jullie toch vooruit blijven kijken! Kloontje, is je afspraak al geweest? In het begin is alles nog vreemd en spannend. Idd laat het maar op je afkomen, je er echt op voorbereiden kan niet en je kunt hier altijd met je vragen terecht! Je krijgt altijd 3 pogingen vergoed, bij Unive kan je de 4e ook vergoed krijgen, maar dan betaal je wel een dikke premie. Op de site Freya staat idd heel veel informatie. Babs, helaas welkom hier. Wij hebben ook nog geen kinderen, zijn dec 06 gestopt met de pil en eind april hebben we de eerste ICSI behandeling. Dus voor ons gaat er eindelijk wat gebeuren Heb je al een afspraak met een fertiliteitsarts gehad? Hier vandaag de eerste pil ingenomen! joehoe Was het gister al helemaal vergeten dat ik die vandaag in moest nemen. Mijn moeder belde gister en die vroeg of ik al ongesteld was geworden, toen dacht ik er ineens weer aan dat ik vandaag moest beginnen. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en anders; sorry! Fijn weekend allemaal! Liefs Jewel
haha jewel: don't worry. Fijn dat je met de pil bent begonnen: nu gaat het dus écht beginnen! Heel spannend ook voor jullie hoor. en voor Babs: wij zijn sept. 07 begonnen met proberen, in apr. 08 eerste zaadonderzoek bij de huisarts en in juni bij de gyn. Nu mrt 09 zijn we gestart met de eerste behandeling. Het heeft dus al met al een hele tijd geduurd (1,5 jaar).
We zijn vandaag bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar de fertiliteitspoli....wilde een afspraak maken, maar ze zijn alleen sochtends te bereiken. Morgen dus maar weer bellen. Verder nog niet veel wijzer geworden. Liefs
oww haha dat berichtje leek een beetje op die van esser hehe... Maar goed we zijn gewoon allebei benieuwd
Susan... waar ben je? Ik wacht ook in spanning af... We aan zo bij vrienden eten dus ik kan vanavond of morgen pas weer kijken. Ik heb voor je geduimd vanmiddag, ik hoop dat je wat moois teruggekregen hebt. Liefs Mia