Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Susan....Ben ook erg nieuwsgierig....

De eerste stap gezet Kloontje! Balen dat ze alleen 's ochtends bereikbaar zijn hè? Wil je zo graag een afspraak maken... :D Zijn ze zaterdags wel bereikbaar dan?

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Susan nog steeds niet? Ben zo benieuwd.......

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Suus; EN?

4. Ja er stond dat ze elke dag bereikbaar zijn...dus ik verwacht dan ook op zaterdag. Hopelijk wel..want ik kan niet wachten hihi!
    ZIjn jullie al lang bezig meiden?
    Is het emotioneel wel vol te houden?

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    he kloontje, fijn dat je doorgestuurd bent. Is fijn om te weten dat je iig in die mm komt. Dan word je tenminste geholpen.
    Dat je zelf een afspraak mag maken....bij ons stuurt de HA de verwijzing naar de kliniek en dan krijg je een brief thuis met de afspraak. Dan durf je het niet te verzetten want het duurt al zolang voordat je eindelijk terecht kan.....
    Nou veel succes iig!

EN WAAR BLIJFT SUUSS? :)

6. ja klopt hoor...wij krijgen dan een formulier thuis gestuurd en als we die ingevuld terugsturen dan krijgen we daarna een datum en tijd door wanneer we voor de intake mogen komen!

Ik ben benieuwd...op hun site staat dat ze een wachtlijst hebben van 4 weken...dat valt dan nog mee!

Liefs

7. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Dames, wat lief dat jullie allemaal zo aan me hebben gedacht vandaag! Normaal ben ik veel sneller op internet maar het was zo'n hectische dag... Eerst aan 1 ruk doorgewerkt van 8 tot 1, snel opgeruimd, lunch naar binnen gepropt... Toen was er een pijnklacht voor mn vader (is ook tandarts) maar die kon het laatste stukje niet zonder assistentie. Uiteindelijk geholpen tot 14.10 uur en moest in zkh zijn om 14.20 uur! Ik racen op die snelweg, wat een ramp! Was paar min te laat (heerlijk dat we zo dicht bij het zkh zitten) maar gelukkig waren ze ook 10 min achter op schema dus dat kwam goed. Moest onwijs plassen (laatste keer was om 09.00 uur vanmorgen en inmiddels was het al 14.30 uur......) maar ja, moest volle blaas hebben; ja die had ik dus!
    Nou dan waar het omging he......... Van de 8 eicellen zijn er 4 bevrucht. Ik vond dat zelf erg weinig maar de gyn zei dat het normaal is dat maar 50% bevrucht raakt (wie weet een volg keer meer eitjes oogsten dus). Van die 4 zit er eentje bij die niet zo'n beste kwaliteit heeft; die laten we dus gaan (niet terugplaatsen en dus ook ongeschikt voor cryo). Van die anderen hebben we er eentje teruggeplaatst gekregen. De VU geeft kwaliteitsscores aan de hand van 1,2,3 of 4. Dit was een 2 maar zat echt tegen kwaliteit 1 aan. Ik zei dus dat we een subtopper gekregen maar deze emmy is beter dan subtop. Het is trouwens 8-cellige embryo! Ik vond dat erg goed klinken! Die andere 2 zijn ook erg goed...die bekijken ze morgen nog een keer en als ze nog steeds goed ontwikkelen worden die ingevroren in 1 rietje. Dat houdt dus in dat als deze verse poging mislukt dat we dan maar 1 cryo-poging hebben want na het ontdooien wordt er nix meer ingevroren. Mochten beide cryo's goed uit de ontdooifase komen dan wordt er maar 1 teruggeplaatst (misschien dat ik daar nog even over ga bakkeleien want vind het wel erg zonde als een goede zo de 'prullenbak' in verdwijnt). We hebben een uitdraai van de echo gevraagd dus we hebben er ook een mooie foto van (van de luchtbel waar de emmy in zit).
    Daarna moest ik doorracen naar de acupuncturist want die wilde me eigenlijk binnen een uur na de tp zien (en daarvoor moest ik sowieso ruim 30min voor rijden). Was daar mooi op tijd, geen files, dus huppakee, weer wat naaldjes, 2 nieuwe 'punaises' in mn oor (die mn baarmoeder stimuleren en er nog steeds in zitten nu) en wat wierook ofzo bij mn tenen. Kennelijk doet die lucht wat met je. Acu was ook zeer tevreden met 8-cellige emmy. :)
    Vervolgens doorgesjeest naar mn werk, mn ouders opgehaald, meegenomen naar mn ouders en met mn moeder naar de bloemist om mn bruidsboeket uit te zoeken. Vanaf daar direct door naar het restaurant waar ik met mn ouders heb gegeten. Ben net terug........................
    Mochten jullie het je afvragen, manlief heeft weer eens dienst, was wel bij de tp maar moest daarna weer naar het werk :( Slaap dus helemaal alleen vannacht, of nou ja alleen.......... ;)
    Ik moet zeggen dat ik me er heel goed bij voel en ook best positief sta tegenover de behandeling en het resultaat. Gyn zei dat het nog steeds kans is van 25-30%, ook met deze topper, maar goed, wie weet als ik tegen mn emmy ga praten, dat ie me wel gezellig vindt en wil blijven plakken! :)
    Heb nu trouwens wel af en toe een wat zeurderig gevoel in mn onderbuik. Begreep van CG dat dat normaal is?

Jewel, hoe kan je nou bijna je pil vergeten?! hahaha Kan het me zo goed voorstellen hoor! Al een tijd niet aan de pil en ineens, ook niet op CD1, moet je weer gaan slikken. Begrijp dat jij 's ochtends slikt?

Kloontje, ben benieuwd of ze idd morgen ook echt open zijn. Je kan het iig proberen en anders hang je maandag direct aan de tel! 4 wkn wachttijd valt reuze mee! Welk zkh zit je?

2BB, gaat alles nog goed met spuiten? Al tekenen van ongi?

Mia, jij lekker een avondje weg? Heerlijk joh, geniet ervan!

Ieoor, hoe gaat het nu met je? Je had toch zoveel last gisteren na de inseminatie? Hoop dat het vandaag stukken beter gaat met je.

Meiden, ik weet niet of ik de meesten nu wel gehad heb maar ik ben echt doodop (niet echt verbazingwekkend gezien mijn bovenstaande schema). MOrgen weer op tijd op want dan kunnen we de huwelijksuitnodigingen ophalen bij de drukkerij en daarna door naar volleybal. Jaja, heb een wedstrijd maar ga proberen zo min mogelijk te spelen en al zeker niet te duiken naar de grond. Gyn vond ook dat ik dat duiken maar beter niet kon doen...
    Heb trouwens meteen gevraagd of bij een volg punctie een rouche mogelijk is maar helaas, dat doen ze niet. Ik kom wel in aanmerking voor meer pijnstilling! Yeah, ben dan helemaal zo stoned als een garnaal :)

Meiden, tot morgen en jullie zijn allemaal, stuk voor stuk, enorme lieverds!

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Even heel kort voor het slapen gaan:

Suus; gefeliciteerd met je emmy. Ik hoop dat ie je gezellig vindt, en lekker blijft zitten. Wees maar lief voor m (met genoeg rust enzo.... :) ).

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Susan, dat ziet er goed uit :D Zou ook nog mooi zijn als ze die andere twee kunnen invriezen, maar we gaan er gewoon vanuit dat je die cryo's niet nodig hebt! Ik ben echt blij voor je dat de kwaliteit goed is, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.
    Maar, ik raad je wel aan om het een beetje rustig aan te doen de komende twee weken. Moct het nou niet goed uitpakken straks dan ga je je misschien wel schuldig voelen omdat je zo druk bent geweest (ik zou dat in ieder geval wel hebben). En een keertje minder sporten maakt ook niet uit toch? Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten.

Heel veel succes met je emmy en ik duim voor dat hij lekker blijft zitten!
    Liefs mia

10. Sjips,

Vanmorgen om 8 uur gelijk naar de poli gebeld...zijn ze toch alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar terwijl op de site anders stond vermeld...dus ja..voor niks zo vroeg mn bed uit in het weekend! Toen maar lekker met de hond een flinke boswandeling gemaakt...brr het was nog erg mistig! Dan maandagmorgen maar gelijk bellen..ff tijd vinden op mijn werk, maar dat moet gewoon lukken! Bij mijn man bleek maar 3,6 procent levensvatbaar te zijn en 20 procent traag....pfff dat is niet veel! We dachten 5 procent, maar ja dit was nog maar het eerste onderzoek...misschien is het bij het volgend onderzoek wel anders. Hopelijk meer natuurlijk, maar we moeten het maar even afwachten.

En Suus..hoe voel je je?
    Merk je er al iets van of voel je niks?
    Het lijkt mij een heel raar idee...hihi!

Liefs

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    heej Suus, gefeliciteerd met je emmy! En een goede kwaliteit, super! Nu beginnen de spannende wachtweken......Gelukkig heb je zo te horen afleiding genoeg!

Liefs Zon

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Kloontje; maandag pas bellen... Ik ben benieuwd wanneer jullie terecht kunnen. Naar welk ZK gaan jullie? Maar je ochtend nuttig gebruikt; lekker gewandeld met de hond. Wonen jullie vlakbij het bos?
    Wij zijn okt 2007 gestopt met de pil, juni 2008 1e bezoek fert arts, en nu dus onze 1e echte behandeling. Ik vind het met name heel erg spannend allemaal. Je wacht op iets, waarvan je van te voren niet weet of het uberhaubt gaat lukken, maar je weet ook niet hoe het zal zijn (je leventje), als datgene waar je naar verlangt er dan ook daadwerkelijk straks is.... (snap je me nog?).

Suus; hoe is het afgelopen met je andere 2 emmy's? Mogen ze de vriezer in? Ik zou inderdaad nog eens ter discussie stellen, hoe ze ze in gaan vriezen. 1 per rietje of 2 per rietje? En als het er 2 per rietje zijn, eens goed bespreken of je ze, indien nodig en goed ontdooid, niet alle 2 terug mag hebben?

2bb: hoe gaat het met je spuitjes?

En hoe is het met de rest?

Wat lief dat iedereen zo meeleeft. Hier gaat alles OK. Mijn buik is nog steeds gevoelig en doet nog een klein beetje pijn. Ik vind het raar dat de behandeling nu achter de rug is, maar weet niet zo goed of ik me nu anders voel dan andere maanden (wazig weer he... :) ). Schiet me ineens te binnen, dat ik gisteren tegen manlief vertelde, dat het een beetje voelt als de 1e maand zonder pil.
    Stoppen met de pil vond ik persoonlijk namelijk ook echt een hele grote stap. En heel spannend. Zo van; nu kan ik dus zomaar ineens zwanger worden (wist ik toen veel.... :oops: ).
    Ik ben een beetje thuis aan het rommelen, kan me niet echt tot iets zetten. Zucht. Vanavond maar lekker met een DVDtje op de bank ploffen.

Fijn weekend allemaal.

13. Ieoor:
    Wij gaan naar ziekenhuis Langendijk....en we wonen 10 minuutjes rijden van het bos...2 keer per dag de hond daar laten rennen en zelf je gedachten op een rijtje kunnen zetten..heerlijk!Zeker in de komende tijd..
    Jullie In juni naar arts geweest,...maar dan beginnen jullie toch best laat met de behandeling...was er een lange wachtlijst of moet je altijd zolang wachten? Ik snap je zeker!
    Ik kan niet wachten tot wij ook mogen beginnen...niet dat ik die spuiten en onderzoeken leuk vind, maar afgelopen periode ben ik voor mijn gevoel al 10 keer zwanger geweest haha...toen wisten we nog van niks! Het is moeilijk om geduld te hebben en te weten dat het nog eens best lang kan gaan duren voordat we onze spruit kunnen vasthouden: we moeten positief blijven he!

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Kloontje; zalig zo vlak bij het bos wonen....

Toen wij in juni in het ZK kwamen, waren wij nog geen jaar bezig. Mijn huisarts wilde ons nog niet doorsturen. 'gewoon raak mikken' zei hij toen ik en mijn mannetje daar een keer waren voor het feit dat ik over tijd was, maar niet zwanger. De assistente had die dag al gezegd toen ik een afspraak wilde maken hiervoor'; 'ja, als je regelmatig ongesteld wilt zijn moet je maar aan de pil gaan'... :) Haar was de reden van mijn telefoontje niet helemaal duidelijk denk ik.

Uiteindelijk heeft de HA van mijn man een doorverwijzing geregeld. Het ZK is toen direct met de nodige onderzoekjes gestart. 1e semen analyse, cyclus volgen dmv echo's en een samenlevingstest. Deze samenlevingstest moest opnieuw. In de tussentijd hadden ze al zomerstop gehad. De 2e cyclus hebben ze mn ei gemist, dus samenlevingstest was weer negatief. Toen de 3e cyclus wederom samenlevingstest. Toen was het inmiddels al september.

Toen volgde er in sept een HSG die helemaal goed was. En toen pas is mijn man naar de uroloog doorverwezen. Daar moesten we diverse malen heen, diverse echo's heeft hij gehad en diverse onderzoeken. Steeds weer wachten op een nieuwe afspraak en vervolgafspraken.
    Wij hebben het ZK aangegeven dat wij het vervelend vonden dat ze eerst mij onderzocht hebben, en daarna pas mijn man. Deze werkwijze is hun protocol. Maar wij hadden het liever tegelijkertijd gehad. Maar ja, het was niet anders.
    Mijn man moest geopereerd, hij bleek een spatader in zijn bal te hebben. Deze operatie was eerst in december maar dat kon niet doorgaan ivm cursusdag oid van de arts. Toen moest hij in januari. Na de hele dag nuchter in het ZK te hebben gelegen ging alsnog de operatie niet door omdat er iets in de O.K. uitgelopen was. Uiteindelijk is hij eind jan dan toch geopereerd.
    Ons ZK heeft als norm dat ze pas na 1,5 jaar (met onze uitslagen en leeftijden, dus in ons geval) actie gaan ondernemen. Na de HSG is het ook protocol om 6 maanden zelf te proberen. Nu in maart zijn zowel de 6 mnd zelf proberen na HSG om, én zijn we in totaal 1,5 jaar bezig. Dus groen licht voor de 1e IUI.
    In het begin ben ik daar boos om geweest, wilde dat ze direct actie zouden ondernemen.
    Nu ben ik blij dat ze ons nog wat hebben laten wachten. Heb ik voor mijn gevoel het lang genoeg zelf geprobeerd. Het wachten is nu nog wel op de uitslag van de volgende sementest. Heel misschien is de zaadkwaliteit een stuk beter geworden. Als dat zo is, ga ik er zelfs misschien nog over nadenken om het weer een paar maandjes zelf te gaan proberen.
    Een heel verhaal is het geworden. Sorry... :)

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ieoor, snap dat je het, als de zaadkwaliteit verbeterd is, dan nog een paar maandjes zelf wil proberen. Al die behandelingen zijn toch een aanslag op je (vrouwelijke) lijf....... Hopelijk lukt het nu gewoon met deze 1e IUI :) daar duimen we natuurlijk vol voor!

Kloontje, irritant dat je voor janlul zo vroeg bent opgestaan. Nu maandag maar weer proberen.

Hier gaat alles goed. Heb wel gevolleybald maar wel erg rustig aan gedaan (zeker voor mijn doen), dus no worries Mia! :) Manlief was ook heel trots op me en vond ook dat ik het kalm aan heb gedaan. Heb maar 2 sets gespeeld van de 5 en heb op eigen iniatief gewisseld want anders werd het te druk voor me. Lig nu weer lekker op de bank en daar kom ik voorlopig ook niet af! Ga ook echt even een tukje doen...
    Het voelt allemaal wel heel speciaal hoor moet ik zeggen. Ik heb eigenlijk non-stop krampjes sinds de tp wat ik zie als een zeer goed teken. Mocht het nou af en toe zijn, en al voor de tp, dan had ik dat niet zo gezien denk ik... Mia en Merel, hoe was dat bij jullie?

16. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Suus, wat een goed nieuws meid! Weet je al wanneer je meer te horen krijgt over de cryo's?
    Dat zeurderig gevoel en die krampjes kun je wel even blijven voelen hoor. Helemaal zo na de punctie.....alles heeft zo'n optater gekregen. Duim voor je ;)

Ieoor, hoe voel je je verder meid? Goed in je vel?

Mrsmia, hoe is het met je? Hebben jullie al evt meer zich op wanneer je weer gaat starten?

2bb, hoe gaat het met 't spuiten?

Hier ook weer lekker weekend. Heerlijk.....
    Gisteravond een beetje een latertje gehad met vrienden over de vloer. Vanochtend menles gehad op stal en goed kunnen uitwaaien....Nu vanavond samen lekker bankhangen met een filmpje.
    Maandag bellen we naar het ZH....;) Het voelt te goed wanneer we het over de 2e poging hebben. TE veel relativeren helpt dus ook niet helemaal hebben we gemerkt. Meiden, een fijn weekend!
    liefs

17. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Esser, goed nieuws dus; jullie gaan toch lekker door! En zo'n relaxavondje vanavond, helemaal top! Geniet er maar lekker van!

Had jij ook echt non-stop die krapmjes toen? Ik had voor de tp echt helemaal nergens last van nl, ook die ochtend niet dus, tot na de tp... terwijl er eigenlijk 'weinig' is gebeurd. Die bolletjes gebruik ik ook al sinds dinsdag al dus...en van di tot aan de tp dus nergens last van.

18. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Susan: spannend meid! Hoop het zo voor je!
    Doe idd maar lekker rustig aan! en laat je lekker verwennen door je mannetje hihi.

Ieoor: voor jou ook spannende tijden....wanneer weet jij of het gelukt is? Wat een verhaal trouwens zeg. Steeds wel gedeeltes mee gekregen maar als je het dan zo in 1 verhaal zet is het wel heftig he.

Esser: knap dat je gelijk doorgaat met de volgende behandeling! Hoelang moet er tussen 2 behandelingen zitten?

Kloontje: Balen dat je dan pas kan bellen! Tis maar een paar dagen later maar voel je gevoel wil je zoon afspraak gelijk geregeld hebben he?

Hier weinig nieuws...gebruik ovu testen en laatste dagen leken er 2 streepjes te staan maar heel onduidelijk. En op de verpakking staat dat het echt duidelijk moet zijn als het positief is. Maar nu heb ik vanochtend ineens mn temperatuur omhoog, en net een duidelijke positieve ovu test. Maar zal ik nu mijn ei al gehad hebben? Snappen jullie het nog? hahah klinkt vast een beetje vaag. Maar we gaan gewoon weer goed klussen! haha you never know....

19. 2bb

2bb Niet meer actief

Suus wat een goed nieuws! Een emmy en 2 over: mogen ze worden ingevroren? Nu gaan de spannende weken komen, pfff.

Ieoor is het met je buikje? al minder pijnlijk? lekker he dat er nu eindelijk iets concreets gebeurd! Allemaal heel spannend voor jullie tweetjes.

Esser volle kracht vooruit, goed hoor. Lekker om je aandacht weer op een andere poging te richten en samen vooruit te denken.

Ach Kloontje wat is dat balen zeg, morgen als eerste dan he? Kan me voorstellen dat je er ongeduldig van wordt. Ziekenhuis langendijk in Breda? of een heel ander ziekenhuis? En idd geduld en héél véél wachten is wat er in de mmm vooral van je verwacht wordt. Vooral doorgaan met leven en dan zul je zien dat de tijd tóch snel gaat.

Mrsmia hebben jullie lekker gecocooned en een dvd gekenen met z'n tweetjes? Wanneer mag je nu weer beginnen? ik heb er misschien wel overheen gelezen hoor...

Hoe is het met merel en zon? Onze hoop in bange dagen? Voelen jullie je lekker zwanger?

Jewel hoe is het met jou? Fijn weekeinde gehad? En lekker begonnen met de microgynon? gek idee he? Zwanger willen worden en aan de pil gaan!

En met alle andere meiden? Alles OK?

Hier is de ongi doorgekomen, dus dat is mooi op tijd. Morgen gaat de GonalF bij de Lucrin in de prikpen en ga ik de "echte" hormonen gebruiken. Althans dan begint het stimuleren. Hopelijk gaat dat net zo relaxed als de afgelopen week. Woensdag de 18e waarschijnlijk 1e echo. Maar dat hoor ik morgenochtend.

groetjes en nog een staartje fijn weekeinde!

20. 2bb: Ja Langendijk te Breda, maar die werkt dan weer samen met Tilburg en Rotterdam.De punctie zal in ieder geval in Breda plaatsvinden en dan moet mijn man mijn eitjes wegbrengen naar Tilburg of ROtterdam. Ja ik ga morgen gelijk bellen...
    Wij zijn nu 14 maanden bezig om zwanger te worden...zouden ze wachten totdat we echt 1,5 jaar zelf geprobeerd hebben?
    Ik hoop het niet namelijk. Kijken ze dan naar je leeftijd?
    Ik ben nu bijna 31 en mijn moeder was al snel in de overgang dus ik hoop dat ze gelijk actie gaan ondernemen hoor! Eer al die eerste onderzoeken geweest zijn zijn we al weer een paar maanden verder volgens mij.
    Ik zal deze week ook even mijn verzekeringsmaatschappij bellen, want daar moet je dan weer schriftelijke toestemming aan vragen heb ik begrepen op de site van Freya!Was dat bij jou ook?
    Vanmiddag een verjaardag van mijn schoonzus en dan zit het weekend er al weer op..balen! Morgen op het werk weer andermans babies verzorgen boehoe....echt een dubbel gevoel!

Geniet nog van jullie zondag meiden!

Share This Page