Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Susan? De uitslag graag :D

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sabrien, wat fijn dat je ongi vandaag is doorgekomen en zeer verstandig dat je aan de pil bent gegaan! Nu kun je idd op elk moment starten met de behandeling. Voor jou wordt het nu ook weer spannend met al die in te leveren zaadpotjes...

Jewel, je weekendje weg klinkt heerlijk! En je hond, hahaha, echt grappig!
    En dat lijnen, tja, weet je, strax ben je toch zwanger en kom je aan ;)

Hier goed nieuws... Ik ben ECHT zwanger. Mn bloed bevestigde de urinetest. Mijn HCG-waarde was 85 (zegt dat iemand iets?) en helemaal prima. 1e echo staat nu gepland voor 15 april... Ik mocht eigenlijk al 9 april maar dan is mijn mannetje in engeland voor zn werk en het is wel zo leuk als hij erbij is ;)
    Nu ga ik thuis maar in mn eentje met de huisdieren een klein feestje bouwen (wrs half slapend op de bank voor de tv, hahaha). Morgen ga ik denk ik wat sokjes kopen om aan manlief te geven als hij terugkomt uit Duitsland!

Meiden, jullie moeten allemaal maar snel volgen!
    Ieoor, jij bent de volgende! :)

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Gefeliciteerd Susan! Toch wel fijn dat je de bevestiging hebt! Je mannetje zal nu vast wel enthousiaster reageren! ;)
    Geniet er lekker van meid!

Het is waar dat als ik zwanger ben dan ook groei, maar als ik die kilo's er eerst af krijg dan hoef ik dat later niet meer...snap je? :) ja, hier is over nagedacht...;)

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja zo denk ik ook wel hoor enigszins... Wil niet meer aankomen dan 15 kilo; dat vind ik wel zat! Maar ga nou niet heel streng lijnen, dat lijkt me ook niet zo goed (baseer ik alleen op helemaal nix! hahaha)

5. 2bb

2bb Niet meer actief

Suus wat een super super nieuws, ben héél blij voor je! Ga maar lekker een feestje bouwen met de jip en janneke champagne van de hema!

Liefs

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Yes Suzan! Nu echt definitief! Gefeliciteerd!

Sabrien; ook toevallig dat je net ongi bent geworden; nou fijn toch en slim dat je aan de pil bent gegaan!

Jewel: ben het eens met Suzan hoor; straks ben je misschien zwanger, dan kom je alles toch weer aan. Er wordt trouwens afgeraden om streng te lijnen als je zwanger wilt worden. Maar goed; beetje letten op wat je eet is natuurlijk nooit mis.

Dan wat betreft de haptotherapie:
    Haptotherapie is een therapie die vooral draait om het gevoelsleven en het verband tussen je gevoelens en je lichaam. Het leert je omgaan met gevoelens en het leert je luisteren naar signalen die je lijf je aangeeft. Het is een combinatie van gesprekken en soms wat oefeningen. D.m.v. aanraking probeert de haptotherapeut emotionele blokkades op te heffen of je bewust te maken van lichamelijke signalen. Klinkt misschien wat vaag, maar het is lastig uitleggen.
    Er bestaat ook haptonomische zwangerschapsbegeleiding (wat me erg leuk lijkt als ik ooit zwanger ben). Die is er op gericht om voor de geboorte te leren contact maken met je kind.

En dat huis van ons.....we leggen ons er maar even bij neer dat het zo gegaan is. Het huis wordt idd niet gebouwd vanwege te weinig verkoop (crisis). We zijn wel blij dat we nu daarover duidelijkheid hebben, want het duurde zo lang voordat we wisten of het wel of niet doorging. We hebben met elkaar afgesproken dat we voorlopig maar even hier blijven wonen (geeft ook wel rust dat we ons eigen huis niet hoeven te verkopen in deze tijden van economische crisis).

Nou dames; fijne avond allemaal!
    xxx Hypo

7. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja hoor! Lees ik een even niet mee, WAUW!

Susan: HELEMAAL SUPER! GEFELICITEERD en geniet van je (voorzichtige) roze wolk!

Moos: WAT EEN WONDERTJE! Voor jou natuurlijk hetzelfde, geniet er van!

Wat super speciaal dat we op dit forum opeens zoveel zwangeren hebben en dan nog 2 die zomaar spontaan zwanger zijn!

Lieve Ieoor, kan je het nog een beetje volhouden? Ik denk aan je, want ik weet hoe kl*te die laatste dagen zijn!

Alle andere dames, heb nog niet bij gelezen, dus sorry! Maar ik wens jullie zowieso succes met wat jullie aan 't doen zijn! :)

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nog een keer speciaal voor suus;
    Jippie! Helemaal geweldig meid!
    Nu hup op die wolk en beginnen met genieten ;)

Duik m'n bedje in, erg drukke dag gehad (alweer) en op de stallen lekker gereden. Nu dus helemaal op....
    liefs

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Goedemorgen

Even een ego berichtje...

Nou, ben vanmorgen even naar de huisarts geweest. Niks ernstig hoor. Ik had al eerder geschreven dat ik zoveel aangekomen was in een korte tijd; heb het even nagekeken, maar ben in de anderhalve week tijd dat ik de pil slik ong 5 kilo! aangekomen! En ik hou momenteel heel veel vocht vast, gisteravond was het heel erg; kon mijn knieen niet eens meer zien zo opgezet waren mijn bovenbenen en enkels had ik niet meer....Voelde mij echt niet prettig. Gelukkig viel het vanmorgen wel mee, maar ik merk dat het na inspanning erger wordt. Vanmorgen even met de hond uit wandelen geweest en dan merk ik het meteen.

De dokter vond het ook maar wat vreemd, vocht vasthouden was wel een bijwerking van de pil, maar hij vond die 5 kilo toch wel erg veel. Ook omdat ik toen ik voor het eerst met de pil begon helemaal nergens last van had. Hij kon er eigenlijk niet zo veel aan doen omdat de pil een onderdeel van de behandeling is, en hij moeilijk kan zeggen dat ik ermee moet stoppen. Nu bel ik vanmiddag even naar het zkh en zien wat zij er van zeggen. Ik voel me nu net zo'n michelin mannetej :sick:

Oh ja, ik ben niet streng aan het lijnen hoor! ;) En ik heb ook niet overgewicht, maar ik wou door minder snoepen en wat meer bewegen eindelijk de laatste kilo's/zwembandje eraf krijgen die eraan gekomen waren doordat ik gestopt was met roken....Ik denk nog wel om mezelf hoor :D

Ik laat nog wel even weten wat het zkh zegt!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ego; ik ben niet zwanger meiden.

Gisteren was manlief onverwacht toch thuisgekomen en konden we het testen niet laten, maar de test was negatief. Nu wachten tot ik ongesteld ga worden :( :(

Ondanks dat we er heel open in stonden, en er niet teveel van verwachtte, balen we toch enorm.

Tot 'overmaat van ramp', gisteren het goede nieuws dat 1 van mijn beste vriendinnetjes zwanger is van de 2e..... Ik gun het haar van harte zoals jullie wel zullen begrijpen, maar ben toch een beetje jaloers.....

Jullie waren wel allemaal heel lief voor me door me steeds succes te wensen, dank daarvoor, da's toch wel fijn, mensen die met je meeleven op dit topic.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh Ieoor, wat ontzettend balen meid! Sterkte voor zowel jou als je mannetje...

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Suus; nu is het zeker dat je zwanger bent. Fijn die bevestiging van het ZK. Ga er maar lekker samen met aanstaande manlief van genieten.
    Ik had je al gewaarschuwd toen je je jurk ging kopen; pas je er straks met je eventuele zwangere buikje nog in? :D :D :D

Zon en Merel en Moos; hoe is het met de andere zwangeren?
    Leuk Moos dat je man al wat gekocht had. Zo lief.

Hypo; balen dat je je zo voelt. En ook heel vervelend van jullie huis, maar wel goed dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt. Dat het niet doorgaat is natuurlijk heel erg, maar nu weten jullie waar je aan toe bent. En zoals je al zegt; momenteel je huis verkopen... het valt niet mee denk ik.
    Die haptotherapie vind ik goed klinken. Ik geloof wel in dat soort dingen.

Mia; hoe is het met jou? Zijn de buitenlandse gasten nog in het land, of zijn ze weer terug naar huis?

Sabrien; 'fijn' dat je ongesteld bent geworden. Heel slim nu direct met de pil begonnen. Het 1e potje is gevuld, op naar de volgende 2, en natuurlijk belangrijker nog, 16 april een goede uitslag.

2bb; hoe was je 1e FM?

Jewel; klinkt goed jullie weekendje weg. Zalig. Energie opgedaan voor de komende tijd. Het begint voor jullie nu ook heel erg dichtbij te komen he.
    Ik ben benieuwd wat het ZK gaat zeggen over je vocht. Misschien een andere pil? Je let wel goed op jezelf he? :)

Esser; hoe gaat het ermee?

13. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Ieoor, wat ontzettend vervelend! Uiteraard had ik het je zo gegund. Hopelijk de volgende ronde meer geluk. Gaan jullie wel door met IUI? Of wordt er eerst nog gekeken naar het zaadkwaliteit van je man? Want als het echt zo verbeterd is, hebben jullie ook meer kansen om 'spontaan' zwanger te worden, toch? Ik wil jou en je man veel serkte wensen!

14. Moos76

Moos76 Lid

11 dec 2008
    28
    0
    0
    Susan, wauw! Gefeliciteerd! Fijn deze bevestiging van het ziekenhuis! Wat betreft de hoogtje van je hcg: geen idee wat dat betekent...

Hoe reageerde je 'aanstaande'?

We gaan bijna gelijk op (weekje verschil)! Kunnen we elkaar op de hoogte houden van onze zwangerschapsverschijnselen (ik heb er nog weinig).

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ieoor; enorm balen zeg! Zag wel dat je een dag eerder hebt getest dan eigenlijk moest? Maakt dat geen verschil?
    Kansen met IUI zijn wel vrij klein he, dat lijkt me wel het moeilijke van die behandeling. Hopelijk kom je de teleurstelling goed te boven en lukt het weer om naar de toekomst te kijken. Sterkte!

16. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee allemaal,

Heb het nog steeds erg druk, dus moet het kort houden:

Ieoor wat is dat balen! Ik had zo voor je gehoopt. Wel fijn dat jullie samen waren dan, als pleister op de wonde.

Hypo wat vervelend van jullie huis! Die crisis werkt echt in alles door, heel irritant.

Mia hoe is het met jou? lekker aan de pil en wachten tot de dagen voorbij gaan?

sabrien ook voor jou gaat het weer starten, spannend hoor, nog een paar potjes en dan de 16e de uitslag, pfff

Alle zwangeren gaat alles goed?
    Iedereen die ik vergeten ben: sorry! ;)

Ego: vandaag 1e follikelmeting gehad: rechts 5 follikels van gemiddeld 11 a 12 mm, links 6 follikels van dezelfde grootte, bmslijm was 6,5 cm. Geen idee of dat ok is en op schema loopt: kan iemand mij dat vertellen?

Zaterdag krijg ik mijn tweede FM. Hoop dat ze nog een beetje groeien. Zeker omdat ik nu met mijn planning in de knoei kom. Mijn vriend zit dinsdag in het buitenland, dus ik hoop maar dat we dan géén punctie hebben! Geen idee hoe snel het allemaal op elkaar volgt, kun je een punctie ook een dag uitstellen?

liefs

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    2BB, wat een mooie score! Wat betreft die follikels, als ik het met mezelf vergelijk, bij mijn 1e FM was de grootste ca 14 mm, 3 dgn later de 2e FM en toen 's avonds de Pregnyl. Ik verwacht jouw punctie op di of wo... Kan je mannetje zijn buitenland-reisje niet cancellen? Ik weet nl niet of je het echt kan uitstellen... ook al is het 1 dag. Lastig hoor! Kon je dat niet vragen aan het zkh en kwam je pas op die vraag toen je al thuis was?

18. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee Suus,

Och ja ik herinner me dat jij ook zo'n aantal had!Nee heel suf kwam pas op die vraag in de auto, dus zal het zaterdag aan ze voorleggen. Ik hoop maar dat die follikels of een groeipsurt doormaken en ik maandag aan de beurt ben, of dat het wat langzamer gaat (ze zijn geloof ik nog best klein) en dat het woensdag wordt. Hij kan die reis echt niet afzeggen, dat zou heel problematisch worden.

Nou we wachten maar af.

groetjes en fijne avond!

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    neee ieoor! wat vreselijk!

Snap dat je beetje jaloers bent......dat ben ik nu al als mensen om me heen zwanger raken....terwijl ik nog maar aan het begin sta. Laat staan als je al met behandelingen bezig bent en het niet lukt.... steeds een teleurstelling....echt sterkte meid!

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Oh Ieoor wat verschrikkelijk balen zeg! Sterkte meid! Is toch altijd moeilijk om je op zoiets voor te bereiden, hoe nuchter je er ook voor staat. Ik hoop dat je nu snel ongesteld wordt zodat je weer vooruit kunt kijken!

2bb, wat een lastige situatie zeg. Ik hoop dat het allemaal goed uitkomt voor jullie. Kun je niet bellen en het voorleggen? Misschien kun je dan wat minder eenheden spuiten of zoiets? Weet uberhaupt niet of dat kan, maar ik zeg maar wat...

Hypo, ga je nu ook naar die hapthotherapeut? Klinkt goed, kan nooit kwaad toch?
    Wel balen van jullie huis...maar idd dan hoef je je eigen eerst ook niet te verkopen; dat is tegenwoordig erg lastig.

Susan, reageerde je mannetje wat enthousiaster ;) Kan je jurk nu wel aangepast worden, of had je daar al rekening mee gehouden toen je hem uitkoos? :D

Hoe is het met de rest?
    Vanmiddag zkh gebeld. En die vonden het ook maar raar dat ik zoveel aangekomen was en zoveel vocht vasthou. Het is wrs een heftige reactie op de pil....als ik ermee stop dan moet alles weer normaal worden. Ik hoop het wel, want ik voel mij niet echt fijn. Ben benieuwd hoe ik dan reageer op het spuiten... ;) Nou ja, er zijn ergere dingen, maar ik hoop iig niet dat er nog eens 5 kilo bij komt! ;)

Fijne avond nog allemaal!
    Liefs Jewel

Deel Deze Pagina