Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hey 2bb, wat ontzettend rot dat je maar zo weinig follikels hebt! Tja, je lichaam werkt niet altijd even fijn mee zullen we maar zeggen. Ik zal voor je duimen dat die andere nog mee gaan groeien.
    Enneh: je hebt maar 1 goede nodig he!

Geniet van het weer en veel succes! Liefs Mia

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    2bb; wat ontzettend balen dat er niet zoveel follikels zitten als waar je op gehoopt had. :( ...... ik begrijp het helemaal dat je verdrietig bent. Ik denk aan je en duim met je mee dat de kleintjes alsnog een groeispurt gaan maken :) :) En wat je zegt; je hebt er maar eentje nodig :)

Een escape IUI is niet waar je het allemaal voor gedaan hebt en waar je op gehoopt had, maar als dat de enige optie blijkt te zijn, zou ik hem toch nemen. Beter nu teleurgesteld, dan een IVF poging kwijt, toch!

Mootje; veel succes morgen op jullie 1e afspraak. Spannend hoor! Laat je ons snel weten hoe en wat? Je bent weer ongesteld geworden...hmmm :(
    Nee, ik vind IUI niet erg. Ik weet dat het slagingspercentage niet zo heel hoog is. Maar gevoelsmatig vinden wij het fijn dat we het op zo'n natuurlijk mogelijke manier nog van het ZK mogen proberen, dit omdat onze uitslagen dat ook toestaan. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan hebben we altijd nog de IVF pogingen 'achter de hand'. (ik hoop niet dat ik iemand kwets nu die enkel op IVF/ICSI aangewezen is, sorry, da's niet de bedoeling). Ik ben 32 jaar (dat mag je best vragen hoor).

Esser; was Indoor Brabant leuk?

Jewel; een zwanger schoonzusje.... tja, heel erg leuk voor hun, maar heel herkenbaar dat het eventjes voor jou wat minder is. We duimen maar hard dat jij ook snel aan de beurt bent om zwanger te worden.

Kloontje; bedankt voor je zonnestralen. Ik heb ervan genoten. Was erg lief van je.

Hypo; goed te lezen dat het weer wat beter met je gaat! Gelukkig maar. Ik vond je best een beetje zielig.
    Woensdag fijn weer zaadjes inleveren :D En jullie krijgen de uitslag al lekker snel. Als de uitslag bekend is, horen jullie dan het verdere beleid?
    Kiespijn helemaal weg nu?
    Tja; die uitgangsecho. Ik had er wel eens van gehoord, maar die bel en die klepel....... Ze wilde na onze 1e IUI kijken of er geen cystes zaten (mijn lijf had nogal overenthousiast gereageerd op de Clomid). Als er cystes hadden gezeten, dan hadden we een cyclus moeten wachten). Ze kunnen die cystes schijnbaar alleen de 1e 3 (of 5?) dagen van je cyclus zien. Vandaar dat het moet als je dus nog ongesteld bent. Na de inseminatie had ik het er al met de verpleegkundige over gehad. Ze vertelde dat het hun niet uitmaakt; ongesteld of niet. Ze zegt; wij zien dat niet eens. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar toch voelde het een beetje bloot/intiem/schaamte ofzo. Kan er niet helemaal het juiste woord voor vinden. Maar ja, het moest. Die CO assistent (jongen) was erg aardig en deed ontzettend zijn best. De arts had keurig toestemming gevraagd of hij de echo mocht doen. En als ze het zo netjes vragen, en de CO zo zijn best doet, dan heb ik daar geen moeite mee (nou ja, een beetje moeite dan). Die moet het ook leren tenslotte.

Mia; hoe gaat het meid? Ook jou vind ik een beetje zielig op het moment. Ik hoop dat de zonnestralen van Kloontje je wat opgevrolijkt hebben.

We hebben een heerlijk weekend gehad. Lekker veel in het zonnetje gezeten, en heel eventjes langs de zee gelopen, op een terasje gezeten... Ik kan er weer even tegen.
    Afgelopen nacht het 1e pilletje weer op (iets veel lichters dan de Clomid van de 1e IUI), en ik heb er vannacht helemaal geen last van gehad. Ik hoop dat dat zo blijft de komende nachten.

Fijne avond nog meiden

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    2bb: En? Ik heb vanmorgen al heel vaak aan jou gedacht, ik ben heel erg benieuwd hoe het ervoor staat met je eitjes. Nou ik zie je berichtje wel verschijnen. Succes.

4. 2bb

2bb Niet meer actief

Hey allemaal!

even vlug tussendoor, vanavond reageer ik uitgebreid, maar jullie zijn allemaal zo lief geweest. Het wordt escape iui en eigenlijk zijn we daar heel blij mee: geen mislukte poging, maar toch een extra klein kansje.

De 2 follikels zijn mooi doorgeroeid, er is er een bij van 14 mm (die wordt misschien aangeprikt voor de zekerheid) en dan is woensdag D-day!

Liefs

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Goedemorgen meiden!

2bb, wat balen dat er niet zoveel eitjes waren! Hopenlijk is er vandaag te zien dat de kleintjes gegroeid zijn! Snap wel dat het een teleurstelling is. Je gaat er een toch vanuit dat alles bij jou goed werkt, om het zo maar te zeggen. En dan hoop je toch op een grote score. Maar één eitje kan al voldoende zijn hè :D

Hypo, fijn dat je je weer iets beter voelt! Op je kiespijn na dan, of is het al weer wat beter?
    Wat krijgen jullie die uitslag al snel zeg! Is wel fijn, hoef je ook niet zo lang te wachten. Hoe was de uitslag van het eerste onderzoek? Miss heb je het al eens verteld maar weet het even niet meer :oops:
    Hoop dat je baat hebt bij de haptotherapeut! Ben wel benieuwd...

Ieoor, ik hoop ook voor je dat je van deze pillen geen last hebt! Het is toch ook wat met die medicijnen... ;)
    Je kwetst mij niet hoor met je uitleg van jullie IUI pogingen. Je hebt wel gelijk. Zo dacht ik ook toen ik nog dacht dat we eerst nog IUI zouden doen. Je hebt dan toch meer kansen gehad, voordat je met IVF/ICSI begint.
    Dus even lekker genoten van het mooie weer het weekend! Het was ook heerlijk!

Mootje, vandaag het eerste gesprek! Is altijd spannend, al wordt je er idd niets wijzer van ;) Maar het is toch altijd weer een stapje verder in de mmm! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Esser, was het leuk bij Indoor Brabant? Vast wel :D Jullie kunnen ook bijna weer beginnen met de 2e poging toch? Spannend hoor!

Kloontje, bedankt voor de zonnestralen! ;) Het heeft wel geholpen, je ziet alles toch wel wat positiever in als het mooi weer is! :D

Hier is alles goed. Hou nog steeds wat vocht vast, vooral na het sporten en als ik de hele druk ben geweest.
    Vrijdag de prinkinstructie al! Vind het toch wel een beetje spannend nu het dichterbij komt, ben bang dat ik mijzelf niet durf te prikken, nou ja ik moet maar even doorzetten dan, het is voor een goed doel :D

Fijne dag nog iedereen!

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hey 2bb; fijn dat het ZK zo met jullie meedenkt, en dat het een IUI poging gaat worden.
    Ik begrijp natuurlijk dat je liever een hele berg eitjes had gehad, maar nu het eenmaal zo is, lijkt dit me de beste oplossing. Fijn.

Ik had ook 3 grote eitjes bij onze IUI. Bij ons in het ZK vonden ze dat geen probleem, en ook wij durfde het risico wel aan.
    Wellicht nog iets om in het ZK te bespreken? De kans dat ze alle 3 bevrucht worden is natuurlijk in theorie aanwezig, maar in de praktijk een kleine kans.
    Denk er maar eens over na.

Woensdag de IUI. Fijn, dan is manlief tenminste in het land :D

Heel veel succes meid. Ik denk aan je.

Liefs,
    Ieoor

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Wat fijn dat jullie toch nog een escape IUI kunnen doen 2bb! Ben je idd geen poging kwijt!
    Ik ga voor je duimen woensdag!

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel, doe je wel lekker rustig aan?
    Vrijdag de prikinstructie al. De tijd gaat toch best wel heel snel he. Zo lijkt het nog heel ver weg, en zo is het ineens zover. Spannend ja, dat geloof ik meteen. Ik denk dat je tussen je oren echt even een knopje om moet zetten om jezelf te prikken. Gaat manlief ook mee naar de uitleg? Zodat hij het kan doen, als jij echt niet meer durft :)

Mootje; hoe was het vandaag? Vertel, vertel, vertel.

2bb; hoe voel je je inmiddels? Vanavond de Pregnyl spuit zetten toch?
    Ik denk nog steeds aan je.

Fijne avond meiden.

9. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    2bb; he.....wat een opluchting.......! Toch een escape iui!
    Ben super blij voor jullie! Dit moet zoveel beter voelen nu zo na de even, onzekere dagen. Fijn!

Ieoor, het 1e tabletje zit er al weer in! Goed!
    Weet je nu al ongeveer wanneer de 2e iui (inseminatie) plaats zal gaan vinden?
    Enne die Co; was dat een 'buitenlandse' knaap?

En Mootje, al nieuws?

Jewel, fijn dat het vocht wat minder is geworden!
    En vrijdag de prikinstructie > gaat helemaal goed komen hoor! Huppa erin en voor je het weet is het al gedaan en vind je het reuze mee vallen ;)

@andere meiden; met jullie alles okay?

Indoor brabant was erg gezellig. Lekker mensen blieken en een biertje drinken met manlief samen.
    Vandaag weer naar de acu geweest, kwam er helemaal relaxed vandaan, hahaha! En ik moest nog gaan werken ook nog. Maar goed, morgen een dagje vrij want dan ben ik namelijk jarig...... wordt 30.....schaam schaam; grapje! Morgen dagje weg met manlief om het goed en gezellig samen te vieren!
    liefs

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Esser; morgen jarig. Wat leuk. Maak er maar een mooie en gezellige dag van samen.
    Ennuh, 30 pas :D ..... (ik ben al 32, erg he....)

Het was een Nederlandse jongen, Steven ofzo heet hij geloof ik.
    De CO's blijven ook altijd maar 1 week geloof ik op de fertiliteitspoli. Ik had laatst gevraagd of het vrijwillig of verplicht was voor de CO assistenten. Maar het is een verplichte afdeling voor ze.

Ik denk dat volgende week vrijdag ongeveer de IUI zal zijn. Vrijdag is weer cyclusdag 16, dus daar ga ik even vanuit.

11. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey ladies!

Hier gaat t redelijk goed; de zenuwen beginnen een beetje te komen voor de afspraak aan het einde van de week. En manlief maakt zich toch wel een beetje druk voor het zaadonderzoek woensdag. Ik doe het deze week een beetje rustig aan; gelukkig werkt mijn werkgever daarbij goed mee.
    We krijgen de uitslag van het onderzoek inderdaad vrij snel, maar ja, de uitslag is dezelfde dag nog bekend he (ze laten dat potje niet eerst een paar dagen staan) en het wordt meteen in de computer ingevoerd waar de gyn vervolgens in kan kijken. Geen moeilijke communicatie tussen ziekenhuis en huisarts ofzo. Ik vond het zelf ook kort op elkaar, maar de mevrouw aan de telefoon had manlief verzekerd dat het geen probleem was, dus daar vertrouwen we dan maar op!
    Ik heb geen last meer van mijn kies (want die is weg haha!), alleen de plek van de wond is nog een beetje gevoelig, maar het valt me allemaal reuze mee!

@2bb: Wat goed dat ze er een escape IUI van maken. (weer een nieuwe term voor mij) Dan telt de poging iig niet als IVFpoging. En wie weet....misschien heb je superveel geluk en is het gewoon raak! We duimen voor je!

@Esser: wat klonk je heerlijk vrolijk en ontspannen! heerlijk he dat mooie weer! Alvast van harte gefeliciteerd en geniet van het gezellige dagje samen!

@Ieoor: goed dat je dat soort dingen als een uitgangsecho kan relativeren. Op zich kan ik dat ook wel, maar ja, van tevoren klinken die dingen wel erg vervelend. Je bent dus weer met de nieuwe ronde begonnen; spannend weer. Tis afwachten wat vrijdag die uitslag brengt...ik heb geen idee wat ze dan gaan doen, hangt helemaal af van de uitslag. Als het verbeterd is hebben we kans dat we weer 3 maanden naar huis worden gestuurd. Als het hetzelfde is verwacht ik dat ze toch verder zullen gaan kijken. Maar goed; is allemaal gissen; ik heb inmiddels wel ervaren dat bij iedereen het anders wordt aangepakt, dus je kunt eigenlijk nergens op af gaan.

@Jewel: uitslag eerste onderzoek; 2 miljoen met 5% beweeglijkheid (slecht op slecht dus eigenlijk) Het is afwachten wat de gyn zegt n.a.v. het volgende onderzoek.

@Mootje: Hoe is de afspraak gegaan?

Nou dames, ik ga maar eens koffie zetten en die man van mij achter zijn werkpc vandaan plukken!
    xxx hypo

12. 2bb

2bb Niet meer actief

Hey hey!

Esser bijna jarig! 30 is niks joh, ik ben al 35 en voel met 18, hahaha. jullie weekeinde klinkt gezellig en relaxed, en hopelijk heb je morgen een hele leuke en gezellige dag.

Ieoor volgende week alweer een iui, wat spannend, wat gaat dat snel zeg! Zitten we samen op het wachtbankje, gezellig hoor.

Mootje is er al nieuws?

Jewel nog een paar dagen en dan instructie en dan nog maar heel even voordat je gaat beginnen, oef wat spannend he? Maak je maar niet te druk, het is echt heel goed te doen hoor.

Hypo gaat het al wat beter? Ook bij jullie schiet het al aardig op. Ben benieuwd wanneer je nou echt mag starten, maar volgens mij is de tijd toch wel snel gegaan he?

Sabrien met jou alles ok?

Hoe is het met alle anderen en natuurlijk onze zwangeren?

Wij zijn idd opgelucht dat er toch actie gaat komen en niet alles voor niks is. En Ieoor je hebt gelijk, waarom niet met 3 folly's, die kleine zal waarschijnlijk toch niks doen! vanavond gaat de pregnyl erin en as woensdag om 11.45 uur gaat het gebeuren (als het zaad wel enigszins ok is natuurlijk...)

Meiden fijne avond!
    liefs

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden,

2BB, wat fijn dat je nu toch nog een IUI kan gaan doen en je geen ivf-poging kwijt bent! Je hebt woensdag om 11.45uur je inseminatie...moet je dan vanavond om 23.45uur je Pregnyl zetten? Ook laat zeg als dat zo is, moet je tot zolang op blijven......pffff

Esser, morgen jarig! Alvast gefeliciteerd! Enne, 30 is een mooie leeftijd hoor :)

Ieoor, bij jou gaat het idd alweer rap zeg. Dat is wel het handige van die IUI's zeg...

Sabrien, morgen de 2e keer zaad wegbrengen. Nou dat gaat al opschieten dus!

Hypo, kan me goed voorstellen dat je al wat zenuwachtiger begint te worden voor as vrijdag... Ik vond het toen ook heel erg spannend! Laat je het ons zsm weten wat er is besproken?!

Jewel, die prikinstructie komt idd wel snel ineens he! Krijg je ook meteen je Puregonpen :) Ziet er leuk uit hoor, dat ding, en werkt heel praktisch! Ook wel fijn dat je al wat minder vocht vasthoudt trouwens... :)

Hier gaat alles nog steeds prima. Wil jullie niet lastigvallen met mijn kwaaltjes en probeer niet zo vaak meer te reageren want dan komt mn banner ook weer telkens voorbij en dat lijkt me niet zo leuk (weet nog precies hoe dat voelt nl ;))... Moet wel elke dag een middagdutje doen, hahaha, best lekker hoor moet ik zeggen! Net ook weer bijna 2 uur geslapen op de bank!

Meiden, ik blijf jullie elke dag volgen hoor en duim heel hard dat iedereen strax een hele mooie zwangerschapsbanner heeft :) Liever vandaag dan morgen! ;)

14. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Hoi meiden: even wat vragen, mag dat?

_ moet je als je clomid gebruikt altijd pregnyl spuiten voor eisprong, ook als er nog geen IUI wordt gedaan?

_ krijg je dan altijd en uitgangsecho?

_ gaan de IUI pogingen steeds maand na maand, of zit er ook wel eens een stop in? (dan bedoel ik niet omdat zaad niet goed is of omdat er teveel/ geen eitjes rijpen)

_ mijn gyn had het over een echo op dag 12 en dag 14, maar stel nou dat de eitjes dan nog onvoldoende gerijpt zijn, kan het dan zijn dat je bijv op dag 16 weer moet komen?

Het zijn misschien wat simpele vragen voor jullie, en natuurlijk kan ik ze ook allemaal aan de gyn stellen, maar die is er nu even niet en ik zit mezelf een beetje dol te denken.... ;)

Bij mij is de spotting nu begonnen, ik moet bellen zodra ongi doorbreekt voor afspreken HSG en op dag 3 starten met clomid. Maar eerlijk gezegd was ik zo overdonderd door alles, dat ik wat info kwijt ben. De gyn heeft het bijv over IUI gehad, maar weet eigenlijk niet of dat deze ronde ook al geldt... erg he!
    Omdat ik de vorige keer meteen de eerste ronde zwanger werd, had ik dit allemaal niet zo verwacht.

Bedankt vast voor jullie antwoorden!

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Elke, ik weet niet zo heel veel af van IUI's (denk dat Ieoor je beter antwoord kan geven) maar volgens mij zit er altijd een Pregnyl-injectie vast aan de IUI. Dan kunnen ze de inseminatie beter timen nl en dat is vaak de moeilijkheid van IUI's...
    Of je wel of egen pregnyl moet spuiten als je alleen aan Clomid zit en geen IUI behandeling, weet ik niet. Volgens mij niet maar ik kan me daar in vergissen.
    Er kunnen meerdere echo's nodig zijn als de follikels niet voldoende gerijpt zijn.
    Mocht je echt meer willen weten hierover, kun je miss beter te vraag stellen bij de Clomid-topics/IUI-topics. Denk dat die meiden er echt veel verstand van hebben!

Succes iig en miss kan je morgen anders even bellen met het zkh zodat het voor jou wat duidelijker wordt?

16. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Dank je Susan!

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hoi Elke, welkom hier.

Er zijn voor zover ik weet ook meiden die Clomid in hun eigen cyclus gebruiken, dus zonder IUI. Voor zover ik weet krijgen die geen pregnyl.
    Als je Clomid voor een IUI moet slikken dan krijg je wel altijd een Pregnyl spuit.

Zodra je 1e IUI achter de rug is, en mislukt is, dan krijg je op dag 1 tm 3 (of 5?) een uitgangsecho. In mijn ZK is dat standaard. Ze kijken dan of er geen cystes zitten.
    Als deze cystes er wel zitten, dan moet je een maand overslaan. Zitten er geen cystes, dan ga je door met je volgende IUI poging.

Voor zover ik weet, kun je direct na het mislukken van een IUI poging, door met de volgende poging. Mits er geen cystes zitten dan.

Het kan inderdaad zijn dat je meerdere keren terug moet naar het ZK voor de follikel meting. Zodra de eitjes groot genoeg zijn, dan moet je de pregnyl spuit (laten) zetten, en maak je een afspraak voor de IUI, vaak 1,5 dag later dan de pregnyl spuit.

Je 1e cyclusdag, is de dag dat er echt rood bloed komt.
    Ik denk dat als je deze cyclus, op dag 3 met Clomid moet beginnen, dit ook jullie 1e IUI ronde gaat worden.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel. Je mag me ook eventueel wel een PB sturen hoor.

Succes ermee, en laat even weten hoe het met je gaat.

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Lang zal Esser leven, lang zal Esser leven, lang zal Esser leven in de gloria, in de glooriiiaa, in de gloorriiiaaaa. Hiep hiep hoera.

Esser gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele fijne dag gewenst. En ik hoop dat je volgend jaar je verjaardag mag vieren met een beebje in je armen.

Liefs,
    Ieoor

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hypo; ik moest gisterenavond in bed nog aan jou denken. Jouw geduld wordt toch ook echt behoorlijk op de proef gesteld he. Petje af.
    Morgen de dag voor jullie, en dan vrijdag de uitslag. Ik ben heel benieuwd. Ik duim voor jullie dat het een goede uitslag gaat worden en dat het ZK nu verder kan, zonder nog een zaadonderzoek oid af te wachten.
    Vwb jouw werkgever; heb jij hem verteld hoe het zit met de MMM? En houden ze daar nu rekening mee?

Mootje; hoe was de afspraak?

2bb; ook aan jou heb ik nog gedacht.... Vergeet morgen niet te vragen hoeveel zaadjes ze inbrengen, en hoe de kwaliteits is. Is leuk om te weten, toch?
    Ja, IUI's gaan een stuk sneller dan IVF/ICSI pogingen :) . Gezellig inderdaad, samen een paar dagen op het wachtbankje. Maar ik sluit pas over een dikke anderhalve week aan, en dan mag jij al bijna testen :) :)

Suus; hoe gaat ie? Ik heb geen last van jouw banner hoor Suus. Kom maar gerust kletsen.

Elke; wanneer is de HSG?

Sabrien: vandaag weer zaad ingeleverd toch?

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Lang zal ze leven, lang zal leven.....in de gloria in de gloooriiiiiaaaa!
    Gefeliciteerd Esser! Een hele fijne dag toegewenst!

Susan, vind het ook helemaal niet erg hoor die banner, geeft mij weer moed :D
    hahaha, ja eindelijk krijg ik dan mijn pen.... :D

2bb, pregnyl spuit er in en morgen de IUI! :D Ik zal aan je denken!

Hypo, fijn dat je werkgever niet dwars ligt, dat hoor je ook nog wel eens. Snap wel dat jullie wat zenuwachtig zijn, is natuurlijk ook niet niks. Laat je ons even weten wat de uitslag is? hoezo nieuwsgierig ;)

Mootje, hoe was de afspraak, al ietsje wijzer geworden?

Sabrien, hoe gaat het bij jullie?

En de rest, ook alles goed?

Gister op kraamvisite geweest, was heel gezellig en vond het helemaal niet erg. Ik heb meer moeite met zwangere vrouwen, vooral als ze zo'n mooie dikke buik hebben...

Fijne dag nog allemaal!

Share This Page