Hallo meiden, Ik ben nieuw en zal even voor verduidelijking ons verhaal vertellen. Ik en mijn vriend hebben elkaar leren kennen na een rot periode voor ons beide, allebei een lange moeizame relatie achter de rug. Beide een kinderwens die niet vervult is in onze vorige relatie. Na een aantal weken vertelde mijn vriend dat wij nooit geen biologisch kind van hem zouden kunnen krijgen omdat bij hem in 2005 het sertoli cell only syndroom vastgesteld is. Hij stelde mij de keus om serieus door te gaan met onze relatie of om te stoppen. Ik zei meteen dat is voor mij geen keuze, gezien onze achtergrond ben ik liever dolgelukkig met mijn partner zonder biologisch echt kindje dan ongelukkig met een wel biologisch echt kindje. Mijn vriend zei dat hij het voor zichzelf al verwerkt had en was erg blij met mijn "keuze" om verder te gaan met hem. We zijn nu alweer een tijd verder en het gaat super tussen ons, wonen samen, zijn aan het kijken om samen een huisje te kopen, trouwplannen enz enz. Omdat het zo goed gaat tussen ons komt mijn partner er steeds meer achter dat hij de diagnose heeft weggestopt ipv verwerkt. Binnenkort gaan we een afspraak maken voor een second opinon. Vreemd misschien maar lijkt ons een goede keuze Onze enige optie voorals nog is nu dus KID, voor mij helemaal nieuw voor hem niet. De behandeling zelf heb ik informatie over, maar vragen zoals lijkt het kindje op je parter, of gaan we voor een bekende of onbekende donor houden mij erg bezig. Wie kan mij hier meer over vertellen, jullie ervaring over KID, of het sertoli cell only syndroom, heeft TESE misschien nut voor ons?? Sorry voor het lange verhaal Liefs Bailey
hi beiley! ik heb geen ervaring op dit gebied maar wil jullie gewoon even succes wensen. het is mooi dat jullie samen zo gelukkig zijn en dat jullie aan het onderzoeken zijn of jullie kinderwens kan uitkomen! het enige wat ik je kan meegeven is: vergaar veel informatie! dat kan zeker hier op het forum waar veel lieve meisjes rondlopen die (helaas) veel ervaring hebben op het gebied van vruchtbaarheidsproblemen - en behandelingen. maar ook bij ziekenhuizen en priveklinieken een second, third, opinion vragen zou ik zeker doen. ik weet niet waar je woont, maar wellicht kan je ook eens over de grens kijken. zelf ben ik erg blij met deze kliniek: IVF Düsseldorf | Woordenlijst S - Z ik heb even gegoogled op het syndroom van je man. het is een zeldzame aandoening lijkt het, en in combinatie met TESE of ICSI of PICSI kan ik er amper iets over vinden hopelijk kunnen artsen je meer info geven. ook veel succes, indien nodig, met de dilemma's rond KID. er zijn hier meer KID-chicks. ik denk bijvoorbeeld oa. aan dreamer, die kan je vast veel info geven. veel succes nogmaals, het is een zwaar proces bij tijd en wijlen en ik hoop dat jullie beloond zullen worden met een zwangerschap! liefs klingel.
Als ik het goed heb is TESE wel mogelijk bij scos! Er is sinds 2005 een hele hoop veranderd, dus informatie aanvragen bij het AMC of Radboud is zeker aan te raden. Wat Elif al schreef, kom meelezen/schrijven in het topic geen enkele zaadcel gevonden. Hier schrijven meerdere dames waarvan de man onvruchtbaar is. Voor KID kan je kijken in het KID/ECD topic, daar schrijven de dames die hiermee bezig zijn. Elif en ik zijn beide KID-chicks zoals Klingel het zo mooi noemt Elif in België met een anonieme donor en ik in NL met een geregistreerde donor, dus alle mogelijkheden zijn aanwezig. Maar voordat je je op KID gaat richten zou ik eerst de TESE mogelijkheid gaan bekijken als jullie dat zouden willen doen. Sterkte meis! Liefs Dreamer
Bedankt meiden voor jullie reactie we hebben vorige week contact opgenomen met het AMC, daar loopt nu een onderzoek om zaadcellen te winnen uit stamcellen. Dit onderzoek had voor ons vrijwel geen nut maar een second opinion wilde ze graag voor ons doen. Het is idd een vrij zeldzaam sydroom en daarom is er helaas weinig info over te vinden. Ze hebben destijds ook een biopt genomen bij mijn vriend, TESE werd toen nog niet uitgevoerd. Ik ben erg benieuwd of het voor onze situatie iets kan betekenen, dit gaan we zeker vragen. We willen idd eerst alle mogelijkheden bekijken voordat we beginnen aan KID. Ik ga eens een kijkje nemen in de door jullie genoemde topics bedankt hiervoor! Liefs
Hier nog een KID-chick haha wel grappig eigenlijk Ook nieuw op het forum.. Veel succes, ik hoop dat TESE nog een optie is voor jullie Groetjes,
Ohhh zijn ze bij het AMC al bezig met de stamcellen? Dat wist ik nog niet! Kende het wel uit Engeland, maar dat ze het zo snel in NL zouden gaan proberen had ik niet verwacht. Ik zal even het andere topic omhoog halen, dan weet je welke we bedoelen.