Onze zoon heeft ontzettend veel last van krampjes. Hij is dan onrustig, slaat met zijn armpjes in de rondte, trekt zijn beentjes op, laat super veel scheetjes en gaat heel hard huilen. Na een voeding boert hij nooit, we gebruiken een S fles van difrax. Zijn ontlasting is normaal.Wij gebruiken nutrilon 1 standaard als voeding en hij krijgt 6 flessen van 100ml. (is dit niet teveel, hij weegt ongeveer 3000gram) Nu weet ik wel dat baby's tot 12 weken veel kramp kunnen hebben, maar ons zoontje heeft er flink last van en dat vindt ik echt sneu. Ik wil er graag iets aan doen bv overstappen op andere voeding, iets halen voor krampjes zoals cinababy of infacol. Wat adviseren jullie? Morgenmiddag wil ik ook even langs het consultatiebureau gaan om hem te wegen en advies vragen.
Ow, wat zielig is dat toch he? Je wilt ze wel helpen maar weet niet hoe... Jesse heeft er ook een paar weken flink last van gehad. Druppeltjes geprobeerd van de drogist, hielpen niet. Pepermuntwater hielp ook niet. Toen zijn wij overgestapt naar dikkere voeding. Van Friso, zulke witte pakken met groen. Comfort 1, bij spugen, verstopping en krampjes. Binnen twee dagen was het al veel beter en na een week was het zo goed als over. Veel succes ermee hoor! groetjes, Janet
Ik zou het sowieso even bij je CB aankaarten, want het is vaak heel vervelend en je kunt er wel een aantal dingen aan doen. Waarom boert hij niet na het drinken? Het kan helpen om hem op z'n buik over je knieën te leggen, dan boeren ze soms juist wel, of misschien iets langer te wachten met je ventje tegen je schouder. Dat zou wel schelen denk ik! Je hebt speciale flessen voor kindjes met veel krampjes, bijvoorbeeld Dr. Brown. Daar heb ik verder geen ervaring mee. Wij deden Julia 's avonds vaak op haar buik op je arm dragen, en dat vond ze echt heerlijk! Dat hielp echt! Ook een kruik, rechtsom rondjes masseren over de buik, beentjes fietsen, schijnt allemaal te helpen. Over Cinababy en Infacol heb ik wel veel goede verhalen gehoord, maar nooit gebruikt.
Zielig he als ze zo´n pijn hebben en je ze bijna niet kan helpen. Van kruidvat eigen merk heb je hele fijne voeding tegen krampjes. Is de enige die ik heb gevonden die niet automatisch ook tegen spugen is. Het enige wat hier een beetje hielp was infacol en de maanden dat ze ouder werd. Cinababy had ik eerst maar omdat daar alcohol in zit heb ik dit weer weggegooit. Als het niet hoeft dan geef ik het liever niet snap je. Het gaat echt over maar hier heeft dat 3 maanden geduurd en dan gaf ik bv. Ik heb op den duur voor de nacht eerst 30cc fles gegeven die van kruitvat en daarna aangelegt omdat ze de hele nacht aan het spoken was van de pijn in haar buik. Verder liepen we veel met haar liggend op je onderarm.