Welke kledingmaat zal ik nemen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door QMerelQ, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Heb een dilemma....
    Heb op internet een leuke zomerjas gezien, maar is een beetje lastig om in 2 maten te laten komen, en weer retour te sturen zag ik.
    Zoontje is nu 15 maanden en 78 cm lang.
    Welke maat zou jij nemen voor een zomerjas?
    Twijfel enorm hoe lang een kindje van deze leeftijd in dezelfde maat zal rondlopen. En als ik iets lelijk vind is kinderen die in een veel te grote jas rondlopen omdat mama graag wil dat deze jas 2 seizoenen mee kan....
    Iemand advies?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb een 92 genomen.. Djayson is denk ik 76 cm nu..
    Ik heb een soort spijkerjasje, dus mouwen kan je omslaan, staat nog leuk ook :D
    Qua lengte maakte het met 86 niet veel uit, en breedte ook niet.. Alleen de mouwen waren langer..
    Maar nu kan hij hem in september eventueel ook nog aan met een bodywarmer ;)

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tja dat blijft altijd moeilijk vind ik. Het ligt er ook heel erg aan hoe het merk valt. Ik heb van de week een heel stoer gaaf spijker jasje gekocht en dat was gewoon maat 92 wat echt niet kan kloppen aangezien hij nu net in maat 80 zit. Maat 86 zat voor nu goed maar het is voor het voorjaar/zomer en heb dus toch 92 gekocht en sla dan mouw om.

Ik bedoel dus ook te zeggen dat maten niet altijd alles zeggen. Als ik jou was zou ik toch voor maat 86 gaan.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het hangt er ook een beetje vanaf in welke maat (en hoe ruim) je kindje nu zit. Ik zou neigen naar mt 80 . Maat 86 lijkt me gewoon écht nog te groot. Maar ik weet natuurlijk niet zijn bouw is. Ze groeien op zich niet zo hard meer nu en doen best een tijdje met een maat.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi, onze dochter had op die leeftijd maat 86. Op haar 1ste verjaardag droeg ze maat 80 en met 1 jr 4 mnd maat 86. Rond 1 jr en 8 mnd ging ze naar maat 92. En nu met 2 jr gaat ze langzaam over naar 98, al ligt het wel aan het merk hoor!

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb trouwens een name it jasje

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter is ook 15 maanden en 77 cm.
    Ik heb voor haar 2 zomerjasje in maat 86 gekocht.
    Zit nog iets ruim, dus denk dat het van de zomer prima zit.
    Vind zelf maat 92 wel een heel stuk groter, deze maat hebben kinderen gemiddeld als ze 2 jaar zijn.

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb ze expres tegen elkaar gehouden, qua lengte scheelde het echt bijna niks..
    Alleen de mouwen, en ja die kan je omslaan met een spijkerjasje...
    Anders had ik ook 86 genomen..

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Moeilijk, mijn dochter is iets jonger maar zit nog altijd in 74 met truitjes en 62, soms 68 met rokjes en broekjes. Dus het is echt per kind verschillend. Ik heb de zomerjassen in 74 gekocht omdat ze ruim vallen en ik vind het ook echt geen gezicht, een te grote jas.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Name-it valt redelijk klein toch?

In principe zou hij over een maand of 2 die jas al eens aan kunnen hebben. Dus dan neig is naar 80, maar omdat (dacht ik) name-it redelijk klein valt, is misschien een 86 beter..
    Evt nog ergens (2e hands) een goedkope 80 regelen voor de eerste lentezon..

Qua jas-maten is het trouwens een rommeltje.. Voor winterjassen bij de C&A en H&M gekeken, maar zelf de jassen van dezelfde winkel, in dezelfde maat, verschilden qua grote ontzettend. We hadden ergens een 104 op een 92 liggen, die evengroot waren. Passen is misschien ook wel handig, of een shirtje mee, dat goed zit..

11. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Badankt allemaal voor de tips!
    Heb nog eens goed nagedacht, en toch besloten om nog even niks te bestellen. Morgen toch naar een winkel in een dorp hier dichtbij, en kijken wat ze daar hebben.
    Wil de jas toch wel erg graag eerst even passen.
    Heb van de winter ook gepast en toen heeft hij een 74 gekregen. Toen ik die kocht dacht ik ook: daar zwemt hij wel nog in.
    Maar hij heeft heel de winter eigenlijk perfect gezeten.
    Die 74 was van Babyface, en daarvan heb ik op internet ook een leuke zomerjas gezien.
    Hopelijk vind ik morgen wat, anders volgend weekend naar de stad, en anders toch gokken op het internet.....

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik koop echt geen kleding voor Jesse via de pc.
    Zo bijzonder: vandaag had hij een spijkerbroekje maat 86 met een truitje maat 104.
    En hij heeft een normaal postuur, hoor.
    Het is gewoon dat het broekje heel groot uitvalt en het truitje juist heel klein.
    Meestal draagt hij nu trouwens 92 en hij is net twee.

Deel Deze Pagina