Oef ik geloof toch dat ik ruimschoots win van je want dit is wel vaker gebeurd in de afgelopen 5 jaar. En nee het is niet goed maar ook ik (en jij) heb ene grens en die kan aardig geirriteerd raken van een uk. Ik zou je slechter vinden als je er lol in had gehad. Het gebeurd en het is K maar je bent niet alleen zoals je hier al hoort! Geef ze straks nog een keer een knuffel en probeer het zo min mogelijk voor te laten komen. Knuff
tja... die dagen kennen we allemaal wel en ook dat we daadwerkelijk plfooen met een enorm schuldgevoel als gevolg.... Maar al te goed toch? We zijn mens, geen supermachine. En je weet zelf ook wel dat dat niet de manier was. Maar echt, die dagen hebben we allemaal wel eens. Dus k.u.t.reacties vind ik in dit geval niet cool. Komt wel weer goed.
Heel herkenbaar hoor, zowel het boos worden als het schuldig voelen daarna. Mede door een zware PND is het hier helaas wel veel vaker voorgekomen en daar voel ik me nog steeds erg rot over. Ik had achteraf echt meer hulp moeten hebben, maar ja ook vaak aan de bel getrokken en geen gehoor gekregen.. dan weet je het soms ook echt niet meer.. We zijn allemaal mens, geen robot. Probeer voor jezelf te ontdekken wanneer je tegen grenzen aanloopt en te bedenken hoe je daarmee om kunt gaan. Van tevoren dit bedenken kan erg helpen bij een volgende keer.
Ach meid Ik denk dat heel veel moeders dat herkennen hoor. Je bent echt geen slechte moeder daardoor. Gewoon aan je kindjes uitleggen dat jij het gewoon even niet leuk vond en daar verdrietig en boos van werd maar dat het nu weer oké is. Je bent ook maar een mens hè
Je bent moeder en je bent mens en mensen zijn kwetsbaar en hebben een grens. Niks slechts aan. Het overkomt mij ook weleens. Ik voel me dan ook slecht en vind het zielig voor mijn kind. Ik praat er daarna over met hem en we maken het weer goed. Niet in blijven hangen hoor! Maak het de rest van de dag gezellig en neem vanavond/morgen/t weekend even tijd voor jezelf
Och meid wat vervelend zeg..! Maar nee je bent geen slechte moeder, je bent een mens. Tijdens mijn burn out het afgelopen jaar heb ik dat ook echt wel eens gehad, met bijbehorend schuldgevoel... Dus maak het jezelf niet te moeilijk met schuldgevoel. Uitleggen en sorry zeggen en even zorgen da je goed tot rust komt.
Joh... geef jezelf wat ruimte. we zijn niet alleen moeders maar ook nog gewoon mensen. Met grenzen en vergissingen. En soms zitten mensen gewoon aan hun taks. Overkomt ons allemaal wel eens.