slechte moeder voelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me zo een slechte moeder.
    Ben aldoor aan het huilen en heb totaal geen energie meer.
    Dinsdag en woensdag heb ik nog gewerkt, ik was toen al niet echt fit.
    Woensdag avond begon onze kleine man last te krijgen van zijn verkoudheid.
    Hij heeft die nacht nog wel lekker doorgeslapen, vanaf donderdag is het eigenlijk mis.
    Verkouden, huilen, hoesten etc
    Ik kom niet aan mijn slaap toe, omdat ik continu wakker word en dan niet in slaap kan vallen.
    Nu wil ik er het liefst gewoon zijn voor mijn kleine man, maar het lukt me niet meer.
    Ik heb een goede nachtrust nodig, daarom ga ik vanavond ergens anders slapen en blijft mijn man thuis.
    Maar ik voel me nu al een slechte moeder en heb het gevoel dat ik mijn zoon in de steek laat.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Volgens mij bewijst het feit dat je je zo schuldig voelt datje helemaal geen slechte moeder bent.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach gos meis, je bent echt geen slechte moeder hoor. Alle jonge (net nieuwe) mama's hebben dit gevoel wel minimaal één keer gehad (en meestal veeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaker). Het feit dat je er wat aan doet maakt je vooral een heel slimme mama! En je hebt het beste over voor je kindje.. een fitte mama! Goed hoor en fijn dat jullie het samen even kunnen oplossen!

4. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent echt geen slechte moeder! Juist omdat je nu een nachtje ergens anders gaat slapen, kun je er de dag daarna weer voor hem zijn, wat anders veel lastiger werd

5. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk weet ik dat ook wel.
    Maar ik ben een ontzettende piekeraar en kan het maar niet van me afzetten.
    Ben continu bang voor van alles ...................... krijgt hij wel genoeg voeding, geef ik hem genoeg aandacht, had ik hem niet moeten laten liggen, allemaal van dat soort domme gedachten.
    Ik kan ze gewoon niet stoppen.
    Nu ik dan zelf ook nog eens niet fit ben, geeft me een extra onzeker gevoel.
    Maar ik weet dat het voor nu even beter is om lekker bij mijn vriendin te slapen en daar een goede nacht te maken.
    Mijn man red er hier wel mee, die troost de kleine man wel en dan ben ik morgen weer een fitte moeder!!!!!!
    Dus ik ga het ook zo doen :)

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Een slechte moeder omdat je energie op is? Lijkt me niet! Juist goed van je dat je naar een oplossing zoekt. Je kunt wel door blijven gaan en nog vermoeider worden, maar daarmee maak je het alleen maar erger. Door ervoor te kiezen om even ergens anders te gaan slapen, maak je het voor iedereen toch juist fijner? Ik denk dat je zoontje liever een energieke moeder heeft dan een moeder die moe en verdrietig, maar daar niet aan toe wil geven. Dus volgens mij ben je goed bezig!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je je niet beter gaat voelen zou ik wel even naar de huisarts gaan voor jezelf... Misschien heb je toch een vorm van hulp nodig om je er beter bij te voelen. Die constante zorgen zijn niet goed voor jou en ook niet voor je kleintje.. Sterkte hoop dat je in ieder geval een goede nacht zult hebben!

8. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    We hadden tegelijk gepost. Maar naast vermoeid, ben je ook nog eens erg onzeker, begrijp ik? Probeer zoveel mogelijk op je gevoel te vertrouwen en wees niet te streng voor jezelf, je kunt niet alles goed doen en juist van de fouten die je maakt, leer je. Het moederschap is één grote leerschool.

9. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook erg onzeker ja.................
    Ik ben erg bang om de kleine jongen kwijt te raken of dat er wat gebeurt met hem door een fout van mij.
    Ik ben altijd al een piekeraar geweest en hiervoor ook wel eens naar een psycholoog geweest.
    Het stomme is alleen dat ik meestal wel weet dat het allemaal heel erg goed gaat en dat kindjes soms ziek zijn en dan wat slechter drinken.
    Ik weet als ik dit zo type ook dat hij heus niet zomaar uitdroogt maar juist omdat ik nu ook zo moe ben voel ik me extra onzeker.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Die gedachtes heb ik ook gehad hoor, en nu soms nog! Volgens mij is dat heel normaal :) tank maar lekker even bij, ben je morgen weer een frisse, vrolijke mama!

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Je bent juist een hele goede moeder! Je doet wat voor jou en je kindje het beste is, je neemt rust voor jezelf! Daardoor kun je er straks weer beter tegen. En misschien moet je dat vaker doen om zo genoeg energie te hebben om voor de kleine te zorgen!!!

En die onzekerheid, dat hoort helaas bij het moederschap, krijg je er gratis bij helaas. Ik weet er (helaas) alles van, en een slechte nachtrust breekt je echt op!

Ik hoop dat de kleine snel beter is, en dat ook jij je snel beter voelt, en anders idd maar eens een bezoekje aan de HA.

12. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu ik hier toch bezig ben...........
    heeft een van jullie enig idee hoeveel vocht een kleintje van 4 maanden binnen moet krijgen
    Normaal drinkt hij ongeveer 4 keer 200 a 230
    Nu krijgt hij wel 5 a 6 keer een flesje en drinkt dan zeer wisselend, de ene keer 150 dan 100 en zonet maar 70
    Ik heb even gerekend gister heeft hij in totaal 790 gedronken.
    Volgens mij is dat wel genoeg........... je hoort wel eens van dat rekensommetje maar dat gaat hier volgens mij niet op
    150 ml x het aantal kilo,s lichaamsgewicht toch?
    Nou onze man is bijna 8 kilo dus zeg maar 7 150 x 7 = 1050 en ze mogen niet meer dan een liter per dag hebben.
    Dus dat klopt dan alweer niet
    Oja en er is ook een max aan het aantal schepjes, maar is dat voor wat je in de flessen doet of wat hij opdrinkt.
    210/ 7 schepjes (80 laten staan) dus 150 opgedronken reken je dan ook maar 5 schepjes?????

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kijk gewoon naar zijn luiers, zit daar plas in dan zit het goed!

en ik vind het juist heel goed van je dat je even elders gaat slapen! zo'n kleintje vergt veel energie, dat moet je niet vergeten!

Niet teveel piekeren hoor. Je doet het hardstikke goed en je zoontje heeft echt heeeeel veeeeel meer aan een mama die gewoon uitgerust is dan een mama die uitgeblust is! En papa is na mama echt wel een goede 2e hoor ;)
    Dus ook vannacht gewoon goed gaan slapen en niet gaan liggen piekeren. Gebruik desnoods ademhalingsoefeningen (heb je vast wel bij je psych geleerd)

14. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Toen mijn kleintje 4 mnd was, ben ik ook volledig ingestort.
    Ik was doodmoe... En was té erg met zorgen voor bezig dat ik mijzelf te kort deed. ik lees dat terug bij jou. Ik was daarbij ook steeds maar heel verdrietig dat ondanks dat ik zo mijn best deed, ik geen voldaan gevoel er van kreeg.
    Ik ben hiervoor naar de huisarts gegaan en heb een lichte antidepressiva gekregen en gesprekstherapie. Ik ben normaal super nuchter, maar blijkbaar was dit nodig. Want nu mijn hormonen weer normaliseren en de antidepresiva werkt, geniet ik pas écht van mijn kindje, voor het eerst. Ben er veel relaxter onder.

Wat ik wil zeggen, je bent al een goede moeder omdat je het hier ter sprake brengt, je bent ook een hele goede moeder wanneer je evnentueel besluit om hulp te zoeken.

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De verantwoordelijkheid die je hebt als moeder is groot en niet te vergelijken met andere verantwoordelijkheden, vind ik zelf. Dat kan soms ontzettend zwaar drukken op je (vermoeide, zieke) schouders. Vervelend dat je dat piekeren niet los kunt laten.

Mijn vriend las onlangs in een tijdschrift iets over de 'goed-genoeg-ouders': ouders die niet proberen om alles perfect te doen. Wij noemen onszelf nu: 'best-wel-goede-ouders', dat klinkt wat positiever. Het is een illusie om te denken dat je het allemaal kunt weten of dat andere ouders het beter doen. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat je met veel liefde en aandacht een heel eind op weg bent. Echt, iedereen twijfelt wel eens en niemand heeft alle antwoorden. Geef jezelf ook af en toe een schouderklopje, je verdient het!

16. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik herken mij niet in het onzekere, ik ben erg nuchter en relativeer veel. Ben een relaxte moeder. Maar vind het goed van je dat je een nacht ergens anders gaat slapen, ik weet uit ervaring dat je altijd je eigen gevoel moet volgen! Je zoon mist je 's nachts echt niet want daar is hij te klein voor en je MOET soms ook echt even aan jezelf denken! Ik laat mijn zoon rustig even huilen wanneer ik moet eten, deed ik in het begin niet en dan gebeurde het wel eens dat ik pas rond 15uur wat at en avond eten pas rond 19.30! En dat kan niet. Wat zijn drinken betreft zou ik me daar niet zo druk om maken, wanneer hij goed blijft plassen en wel drinkt is er niks mis, en als hij verder lekker zich zelf is en goed in z'n vel zit is het prima! De een drinkt gewoon meer dan de ander en wanneer hij verkouden/niet fit is is het ook niet zo gek dat hij wat minder drinkt!

Ik merk aan mijn zoon dat ik het goed doe, hij is vrolijk, groeit goed en zit lekker in z'n vel... dus doe ik het goed! Zo moet jij ook kijken! En je bent echt geen slechte moeder!!!

Succes en groetjes Renate

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De richtlijn is tot maximaal 30 schepjes en minimaal 500 ml vocht. Persoonlijk zou ik nooit grotere flessen maken dan 180/6 en laat hem het maar lekker zelf bepalen zolang hij zo ziekig is.

18. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    heeeeeeeeelemaal mee eens!

19. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb lekker een nachtje bij mijn vriendin geslapen en dat heeft me goed gedaan!
    Heb een goede nachtrust gehad en kan er weer even tegenaan.
    Hopelijk knapt mijn en zijn verkoudheid snel op en kunnen we het ritme weer oppakken.
    Maar voor nu doen we gewoon veel op bed en wat vaker drinken ;)
    De kleine man is wel vrolijk, maar drinkt nog niet zoals voorheen, maar ja dat komt vanzelf wel...............
    Het is wel even omschakelen hoor normaal weg drinkt hij 4 flessen (bijna) helemaal leeg 230/ 200/ 200/ 230
    En nu zijn het er 5 a 6 flessen op 24 uur (waarvan ook laat op de avond en in de nacht)
    We proberen maar gewoon de standaard tijden aan te houden en dan maar wat minder drinken en dan dus later op de avond en nacht nog extra!
    Dan krijgt hij tenminste genoeg vocht binnen :)
    Ik heb wel besloten dat ik toch maar weer hulp moet gaan zoeken, ik wil namelijk graag een goede moeder zijn voor mijn zoon!
    En dan moet ik ook goed voor mezelf zijn en dat ben ik nu niet :(

Deel Deze Pagina