Ik heb een paar dagen geleden een topic geopend over de luieruitslag van mijn zoontje (ruim 1 maand oud nu) na de tip over de maizena dacht ik dat het verminderde maar dat blijkt dus niet zo te zijn, sterker nog, het is veel erger!! het zit nu op zn dijen en zn piemel ligt open en aan de onderkant van de balzak zit ook een heel groot kapot stuk. Het is nu echt uit de hand aan het lopen. Ik heb voor morgen ochtend een afspraak bij de huisarts voor iets anders en ga dit natuurlijk ook even opgooien maar heeft iemand tot die tij miss nog een tip? dit heb ik al geprobeert: -sudo creme - zinkzalf - bepanthen - maizena - ander merk luiers - ander merk billendoekjes - schimmelzalf (deze gebruikte ik bij mn dochter als ze een schimmeltje had tussen haar beentjes) alvast heel erg bedankt ps: deze foto is gemaakt toen het nog alleen de billetjes waren, nu is het dus veel erger.
Ach jee...wat zielig! Zoveel mogelijk met blote billen laten lopen...ja, en bij ons werkt maizena echt het allerbest. Succes bij de HA, hopelijk kan hij helpen!
Ah wat zielig! Goed dat je even bij de dokter langs gaat want dit is wel pittig. Ik liet mn mannetjes elke keer dat de luier verschoont moest wordne een kwartiertje in hun blote kontje spelen (met gevaar voor eigen leven uiteraard Dit hielp vaak erg goed. Lekker wat frisse lucht droogt de plekjes goed uit en dan is het vaak zo weg.
Achjee, wat zal hij daar last van hebben zeg! Mijn zoontje had hier (toen hij 10 dagen oud was) ook van de een op de andere dag last van. Hij lag toen in het ziekenhuis en daar smeerde ze er orabase van convatec op. Eerst de Orabase en daarna nog een beetje bephanten voor de omliggende randjes. 3 maal raden, na 2 dagen waren zijn billen weer helemaal heel en leek het alsof het helemaal niet gebeurd was. Heb die tube toen mooi mee gejat toen hij weer naar huis mocht. Mja, de tube gaat een keer op he! Heb toen de apotheek gebeld met de vraag of ik het kon bestellen. Dit kon gelukkig. Het is best prijzig hoor. Voor een tube van 30 gram betaalde ik 15,-. Maargoed, ik weet uit ervaring dat dit spul echt beregoed werkt!
Yosyp heeft het ook een keer zo erg gehad en toen heb ik er talkpoeder opgedaan (niks anders hielp) en toen was hij er zo vanaf.
Ah, wat ontzettend sneu! Misschien kun je hem wat langer op het aankleedkussen laten spelen in zn blote billen, maar ik weet niet of dat zoveel helpt. Zelf gebruik ik baby olie of vaseline, maar weet niet of dat nu nog zal helpen. Hopelijk krijg je iets goeds van de ha.
Nou die 15 euro kan ik wel kwijt als dat DE oplossing is!! Misschien dat ik het op recept van de HA kan krijgen? En ik heb een aanvullende verzekering dus wellicht dat het in mijn pakket zit (best uitgebreid namelijk) dan laat ik het achteraf lekker declareren. Ik wacht even de HA af maar ik schrijf hem op en koop hem direct daarna als de HA geen oplossing heeft. Superbedankt! (en die last valt wel mee gelukkig, je ziet hem wel vertrekken als ik het schoonmaak maar echt huilen tijdens de verschoning doet hij zelden gelukkig)
Is het geen schimmeltje? Heeft mijn oudste zoon ook kort na de geboorte gekregen en mijn tweede zoontje nu net ook, al is die al 7 maand. Zijn zijn balletjes/piemeltje ook rood? Breidt het zich ook uit? Eilandjes voor de kust zeg maar? Ligt het al een iets dikkere laag op de huid? Dan heb je dikke kans dat het een schimmel is. Ik heb heel consequent 6-10 keer per dag (elke keer als ik er aan dacht) er biologische koudgeperste kokosolie op gesmeerd, dat werkt schimmeldodend. Na een week is het nu heel mooi weggetrokken. En ook zo veel mogelijk luier uit en laten luchten. Als het "gewoon" luieruitslag is zou ik je aanraden als het echt zo open is om Calendula zalf te kopen (bij reformwinkel of drogist) en er op te smeren. Doet wonderen hier! Succes!
Oh, zie nu pas dat je al schimmelzalf hebt geprobeerd en dat het nu ook nog erger is dan op de foto. Ik denk dan toch echt een hardnekkige schimmel. Ga die kokosolie halen! (natuurwinkel) Een vriendin haar dochtertje had ook een schimmel en gewone schimmelzalf hielp ook niks, de kokosolie wel. Je moet het er wel echt heel vaak opsmeren. Ook zou ik even geen luierdoekjes of andere geparfumeerde producten gebruiken, maar gewoon een washandje met warm water en heel goed droog deppen na afloop.
ik heb (net als bij mn dochter toen) 2maal daags die schimmelcreme gesmeerd voor een week lang maar dat helpt niet dus ga er vanuit dat het geen schimmel is.. het kan zijn dat ik het verkeerd heb, Hoop dat de HA dat morgen kan zien dan!
mijn zoontje had deze week toevallig ook tot bloedens toe een flinke luieruitslag door tandjespoep zo zuur en zo zielig. wat ik nu doe en . hij is er nu bijna vanaf. lekker babyolie in t badje en een dikke lag sudocrem erop bij elke luierwisseling. ook al hij alleen maar had geplast hopelijk is je zoontje er snel vanaf want dit is wel heel zielig zeg
Mijn tip: Gebruik geen doekjes. Gebruik een natte washandje tijdens het verschonen van een poepluier, de billen goed droogmaken met een hydrofiele luier. Bij een plasluier een droog washandje gebruiken.
Hm, ben benieuwd wat de huisarts zegt, ik denk wel dat het een schimmeltje is. Mocht dat zo zijn, dan zal hij je waarschijnlijk een sterkere schimmelzalf voorschrijven, ik hoop dat je dan eerst die olie eens probeert, is natuurlijk en niet chemisch. Succes met je kleintje!
Geen sucudo meer gebruiken nooit niet meer. Daar zit parfum in! En werd het bij mijn beide kinderen alleen maar erger. Belliebel de tip lijkt me een goede. Dan maar 15 euro. En geen parfum met de doekjes en een tijdje schoonmaken met een lauw washandje. Een zachte of hydrofiel washandje. En doog deppen niet wrijven. En na dat he weg is of bepatene gebruiken en of ouderwetse zinkzalf.
Dat kon niemand weten toch dat je kindje een maand oud was. En daarbij. Als hij eens even in de box gaat even zonder luier laten liggen desnoots alleen even een doek om het meeste op te vangen. Lucht gedroogd is toch altijd een van de beste middelen. Daarbij welke luiers gebruik je ook daar naar kijken misschien is die wel allergies van een bepaald luier merk. Sterkte verder.
Inderdaad. Ik haal dan bij Action wegwerp washandjes. Erg zacht. Hier helpt dik insmeren met sudo creme ook heel goed. Dan dus niet dun maar super dik insmeren. Mijn jongen heeft eczeem en kan wel tegen sudo creme ( net als ik contact eczeem) Luiers zijn inderdaad ook belangrijk.