Ik zie hier op het forum veel voorbij komen over nu al voetenzakken gebruiken en buiten op straat zie ik ook al veel moeders met een voetenzak in de maxi cosi of wandelwagen. Ik werk op een kinderdagverblijf en zie daar ook veel kids met maillots, sjaals, mutsen en zelfs handschoenen. Nu heb ik een dochter van 4,5 maand en gebruik nog niks van dat. Ze draagt gewoon een broek met sokken en een shirt met lange mouwen en sinds gisteren een winterjas. Is dit zo gek? Ik denk alleen maar wat moet ik anders voor haar aan gaan trekken als het echt koud wordt!!!! Als ik nu al een maillot aan trek wat moet ze dan aan in december? 3 maillots??? Ben ik nou slecht bezig of denk ik gewoon realistisch????
Wij gebruiken nu ook nog geen voetenzak in de maxicosi. Het is nog veel te warm daarvoor, ons zoontje zou anders de maxicosi uitdrijven van het zweet. Hij krijgt alleen een dekentje over 's morgens. Dus nee, ik vind je geen slechte moeder
Ik neem aan dar je dochter nog in de bak ligt in de kinderwagen.. dan heb je toch gewoon een deken neem ik aan? Je moet je wel realiseren dat je kindje alleen maar ligt. . Als jij nu gewoon buiten zit ben je ook snel koud..
Ik kreeg de mededeling in het ziekenhuis en van t cb dat je kindje 1 laagje meer moet hebben dan ik..dus...ik kleren en winterjas..zij kleren jasje en een lakentje (in de wandelwagen) het dekje in de wandelwagen telt ook als 1 laag... Dus nee vind je geen slechte moeder..
Ik heb zo het idee dat als je ze nu al helemaal inpakt, ze het, straks als het echt koud wordt, constant koud hebben..
Ja tuurlijk heeft ze een dekenTJE in de wagen en dan het scherm erover. Maar ze ligt niet echt vaak meer in de wagen. Buiten zijn is laatste tijd bijna alleen op de arm. Ze is te nieuwsgierig voor liggen. Me dochter voelt nooit koud aan dus ik weet dat ze genoeg aan heeft. Maar het lijkt alsof ik de enige ben die nog geen extra maatregelen neem hahaha
mijn dochter is nu bijna 5 maanden, als ik in de ochtend naar buiten ga met haar, dan heeft ze gewoon haar kleding aan, met een goed vest en een deken over zich heen (liggend in de buggy) in de middag heeft ze het zelfde aan, maar dan met de voetenzak, als het niet zo hard waait, dan zonder voetenzak wel iets van slofjes extra. in de maxi cosi heeft ze nog geen voetenzak o.i.d mutsje en sjaaltje nog niet gebruikt hier. en winterjas ook niet.
Voor een kind wat stil moet zitten / liggen zou ik gewoon één laagje meer aan houden. Nu maillots en handschoenen aantrekken lijkt me volslagen onzin. Een voetenzak in een buggy lijkt me sinds deze week geen heel raar idee en een dekentje op de maxicosi (vooral in de ochtend)
Ik hou me ook aan het +1 extra laagje dan jezelf-regel. Wat me altijd is bijgebleven, is dat de kraamhulp zei dat het eerder gevaarlijk is om je kindje heel erg warm aan te kleden dan te koud. Ons meisje heeft vandaag een rompertje met korte mouwtjes, met daarover een shirt met lange mouwen en een vestje aan. Buiten een mutsje op en onder een dekentje in de wagen. Ze slaapt dus het zal wel goed zijn Je merkt snel genoeg of je kindje zich prettig voelt.
Het hangt af van verschillende factoren. Ligt je kind in een bak met een deken of zit hij in de wageninzet? Het tijdstip maakt ook veel uit; 's ochtends is het 6 graden en 's middags nog wel 13/14. Ook verschilt het erg per kind wat ze fijn vinden. Kijk gewoon naar je kind en je merkt vanzelf wel wanneer ze het koud hebben.
een maillot is toch niet gek? Die doe je toch ook aan onder een jurkje/rokje? Maar hier alles een extra vestje en/of winterjas met deze dagen. Ik doe in de buggy wel eens een dun dekentje over haar benen heen, maar dat komt omdat het broek dan om hoog gaat door het zitten
Onze kleine man heeft aan: - korte mouwen romper - lange mouwen shirt - broekje - sokken `s Ochtends als we met de auto weggaan doe ik nog een lekker warm dekentje over hem heen. Als we gaan wandelen dan doe ik hem een jasje aan, heeft hij de warme deken van de wandelwagen over zich heen en dan nog die hoes zodat hij het dekbed niet van zich af kan schoppen. Hij houdt zichzelf prima warm, dus voor nu is dat nog prima. En inderdaad, wat moet hij dan straks nog aan in de winter?
Het is ook wel kind-afhankelijk natuurlijk. Onze zoon is inmiddels drie en kan het zelf al best goed aangeven. Soms roept hij binnen dat hij geen jas aan wil (nu ook bijv. zon schijnt op het raam en achter glas is het warm) maar als ik de de voordeur even open doe, voelt hij zelf wel welke jas hij aan wilt. Vaak ben ik net iets warmer gekleed dan hij (behalve als we gaan fietsen. Dan kleed ik hem wel iets warmer!). Hij heeft het gewoon heel snel warm. En als ik terugdenk, was dat als baby al zo. Hij lag vaak vreselijk te zweten! Dus achteraf denk ik dat ik hem best wel eens te warm heb aangekleed toen. Ik zou dus gewoon goed voelen hoe je kind aanvoelt. Ik voelde altijd in het nekje.
Dat is ook mijn graadmeter: heb ik het zelf nog voldoende warm als ik buiten stil ga zitten? Zoniet, (en dat vind ik nu vooral 's ochtends en eind van de dag), dan dus voetenzak of ander warm spul. Van de winter komt daar een winterpak bij aan en gaat de voetenzak ook helemaal dicht, dus nog mogelijkheid genoeg om het nog iets warmer te maken
Ik gebruik ook nog geen deken,voetenzak of maillots. Hij draag wel een dikke vest, shirt met lange mouwen, broek, sokken en schoentjes. Schoentjes trekt hij al snel uit dus soms doe ik van die pantofelsokjes aan. Hij heeft t warm genoeg zo.
Nee joh.....ik zie soms kinderen al enorm ingepakt en dan denk ik ook; zo...wat ga je aantrekken als het gaat vriezen. Mijn graadmeter is het nekje van je kindje. Als dat lekker warm is, is het prima. Je merkt het snel genoeg aan je kindje hoor. Het ene kindje heeft het ook sneller koud dan het andere. Gewoon je eigen koers volgen
Toevallig had ik het hier deze ochtend met mijn man over....We liepen in het bos en onze kinderen hadden dus ook niks extra's aan, gewoon kleding en een jasje. Maar we kwamen gezinnen tegen die ingepakt waren alsof het -20C vriest (Al moet ik zeggen dat juist hun ons hoofdschuddend aankeken alsof we de zomer in ons bol hadden )
Hier heeft de jongste ook alleen haar gewone kleertjes, vestje en dekentje in de mc en reiswieg. Ik vind een winterjasje zo'n gehannes bij zo'n kleintje dus vandaar vestje + dekentje. Maillotjes heeft ze wel aan, maar dat vind ik hetzelfde als een legging met sokjes. Alleen kan ze nu de sokjes niet verliezen haha.