Slechte moeder??????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb de voetenzak maar één keer gebruikt en hij vond het niks en als baby had ie een wikkeldeken ipv een jasje. Hij loopt nu ook nog wel eens in z'n zomerjas buiten...het is herfst, nog geen winter en gewoon naar je eigen kindje kijken ;)

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zoals het vandaag was gebruik ik een voetenzak,hier was het smiddags 7 graden,dan gaat de voetenzak een beetje over haar benen heen en dan haar najaarsjasje aan.en heeft ze het te warm dan rits ik de zak er gewoon vanaf

3. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ik gebruik ook nog geen voetenzak, en mijn kleintje ligt in de buggy. Hij heeft het erg snel warm altijd, dus voor hem geldt de regel plus 1 laagje niet echt, als ik dat wel eens doe, dan heeft hij het meteen bloed heet!

4. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Mijn dochter van bijna 4 draagt nu haar winterjas en een malloit omdat ze rokjes draagt. Dat wel ze zelf graag. 's Morgens is het zon 5-7 graden. Best fris. Als ik dan mijn dochter, nu 11 weken, mee neem in de Maxi Cosi heeft ze een romper met korte mouwen,, shirt met lange mouwen, broek en sokken, jasje en een dekentje aan. In de wandelwagen ook met deken en dekding. Ze ligt stil dus iets warmer dan hoe ik me kleed.
    Voetenzak heb ik niet eens voor de maxi cosi.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zoontje van 3 maanden heeft buiten een vest en slofjes aan, denk dat ik van de week 's ochtends er even een wikkeldeken bij doe.
    Zolang het overdag nog niet onder de 10 graden is nog geen winterjas, dat vind ikeecht nog te warm. Ja tenzij er een hele koude wind staat.
    Dochter van 2 zit nooit stil en we lopen naar het kdv dus die draagt haar zomerjas of vest met bodywarmer, of vest met regenjas. Is voor haar echt warm genoeg.

Ik krijg het zelf al benauwd als ik nu al mensen zie met sjaals, mutsen en zelfs handschoenen. Mijn winterjas hangt ook nog boven.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Hier ook sinds kort winterjassen, maar verder niets. Behalve als het regent, dan op de fiets wel de 'regenzak'. En ik had van de week wel zo iets van 'ik mag ze wel een sjaal om doen op de fiets'. Maillot alleen onder een rokje, niet extra bij een broek oid...dat doe ik alleen als het echt flink vriest.

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik liep gisteren (14 graden) met een shirt met driekwart mouwen en teenslippers naar de appie... De een laagje extra regel zou bij ons een koude beeb opleveren denk ik!

Meisje had een gevoerde broek aan, sokjes, romper lange mouw met t-shirtje erover... Tijdens het wandelen lag ze in een fleecewikkeldeken. Ik werd ook maar gek aangekeken, en vanochtend kwam schoonzus met nichtje (1 dag jonger dan N.) op visite met beeb in romper lange mouw, truitje gevoerde broek, jas, voetenzak en wikkeldeken voor de zekerheid binnen... Toen dat ik ook even dat ik de slechte moeder was!

Maar gelukkig heb ik niet de enige warmbloedige beeb lees ik nu ;)

Onze prul gaat echt zweten als ik haar te dik in pak, en zweet in dit herfst weer lijkt me helemaal niks!

Mutsen en leuke jasjes blijven hier nog even in de kast liggen hoor! ;)

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik mag morgen weer werken na een week vakantie. En ja, ik heb de voetenzak er in. Puur tegen de wind en kou want ik moet al om 6.30 de deur uit en dan vind ik het veel te koud. Dan heeft ze aan: romper korte mouw, broek, sokken, truitje lange mouw en een jas.

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier de buitenste zak van lodger in de wagen gedaan dit weekend.. Zijn een weekendje weg in Limburg en ik vind het niet heel warm in het windje.. Hij zit stil.. Verder een vestje aan erin, winterjas vind ik dan weer net te warm.. Moet wel zeggen dat hij een koukleum is..

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon de voetenzak. Hij is een beetje grieperig en met zo'n koude wind vind ik een joggingbroek gewoon te weinig.

Het is wel zo, dat de voetenzak niet volledig dicht zit, maar wel bescherming biedt tegen de koude wind.

Na ons boodschappenrondje heeft hij ook echt koude knuistjes, de rest is wel warm.

Het is soms maar 7-8 graden, hoeveel kouder het nog gaat worden? nou, met -5 ga ik niet gezellig een rondje wandelen voor de leuk. Maar dan voetenzak volledig dicht en een dik pak aan.
    Dit scheelt dan maar 12 graden, dus zoveel kouder is dat niet en zo vaak gebeurd dat ook niet dat het -5 wordt overdag in de stralende zon.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier heeft dochter pas 1 keer de winterjas even aangehad. Verder een (borg) vest. Jongste spruit ligt in de wagenbak met gewoon vest en een enkele deken. In de maxicosi zit de voetenzak al wel in maar die is vaak grotendeels open. Dekentje erover zou eigenlijk wel genoeg zijn.

Overigens hebben ze wel al maillots aan hoor, maar die heb je in de winter binnen met 20+ toch ook gewoon aan? Maar een legging kan mij net zo goed nog hoor!

12. adi

adi Niet meer actief

Ik ben denk ik de enige die nu nog geen 1 kind heeft gezien met een muts/sjaal/wanten....

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier (al?) de voetenzak op de Bugaboo.

Wij gaan veel naar buiten door weer en wind. Zoontje is 6 maanden en ik vind vooral de wind toch erg verraderlijk.
    Voetenzak vind ik dus echt al nodig op de kinderwagen.

Maxi cosi nog niet maar wel een dekentje als ik het fris vind.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik ook nog niet hoor.. ;)

Sochtends met 8 graden gaat hier echt wel wat dikkers aan!

15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier is het echt koud buiten! Volwassenen lopen zelf met de sjaals om. Ik ga sochtends op de scooter naar het werk en geloof me, dat wil je niet zonder sjaal en handschoenen doen.

M.b.t. de kleine man, hij krijgt aan: romper zonder of met korte mouw (afhankelijk hoe dik de trui is) trui of longsleeve, broek en sokjes. In de auto is het sochtends ijskoud dus dan doe ik nog dunne slofjes over de sokjes en zijn jasje aan.

Ik ga er vanuit dat je de kleine wel een jasje of vestje aan doet?

Wat sommige hier al zeiden, baby's kunnen het beter te koud dan te warm hebben. Te warm is slechter.

Een tijdje terug heb ik zelfs een verhaal gelezen over baby's buiten laten slapen. Dit zou zelfs baat hebben bij baby die slecht slapen....

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Ik ook niet..

Wel kindjes in een zomerjasje op de fiets vanmorgen en blauwe handjes van de kou..

Hier wel al een winterjas aan s morgens, op kdv spelen ze buiten en dat vind ik toch wel erg koud met een zomerjasje nu..

17. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ons dametje krijgt momenteel alleen een maillot aan in de draagdoek. Daar kruipt haar broekje van op. Maar verder idd 1 laagje meer .

Deel Deze Pagina