Hi meiden, Even een klaagmomentje. Gisteren ging zoon van bijna 3 pas om 20:30 slapen, omdat er visite was. (Hij bleef zelf wakker.) Sinds vanochtend 6:15 weer op volle sterkte druk doen. Ik ben ook niet uitgeslapen en het kind blijft maar aan me hangen, ik moet overal naar kijken. Luisteren is continue strijd. Wanneer ik nee of niet doen zeg, kijkt hij me aan en doet het gewoon toch. Alle drinkbekers vallen om, eten ligt over de grond. Hij zuigt me verdorie leeg vandaag en het is nog geen 11:00 uur!! Helaas geen tuin waar hij lekker vrij in kan spelen, of buurtkinderen. Het plan is nu om zo naar de bios te gaan en dan op de terugweg langs de speeltuin. Wat doe jij op zo'n dag? Hoe houd jij je kind bezig?
Hier gaan ze dan echt even slapen. Daarna kijk ik weer verder.. Meestal gewoon iets rustigs. Waar niet teveel drama van kan komen en niet teveel prikkels zijn
Wij gaan dan net de hele dag naar buiten. Naar de bioscoop zou ik sowieso al niet doen op die leeftijd, maar al helemaal niet met een vervelend, niet uitgeslapen kind.
Misschien heb ik het wat verkeerd omschreven, want hij lijkt niet echt moe. Het is ook geen janken/brullen/klagen, maar zichzelf niet kunnen vermaken en gewoon heel stoïcijns niet luisteren. Eigenlijk is hij verder heel vrolijk, maar ben ik degen die niet uitgeslapen is. Dat botst vandaag dus van twee kanten.
Het is echt dit; D gooit een pluisje in het toilet en wil doortrekken. Ik: D, daarvoor hoef je niet door te trekken. D trekt door. D is aan het kleien en loopt rond met hoopjes klei, terwijl hij klei op de tafel moet laten. Ik corrigeer hem en vervolgens gooit hij klei bewust op de grond. D speelt met een speelslang en gooit hem naar mij. Ik vraag hem dit niet te doen en veevolgens slaat hij me er volop mee. Dit is de hele ochtend al aan de gang. ELLENDE
Oei. Dit is vrij standaard gedoe hier met de kinderen. Als je daar vandaag op reageert, heb jij een ongelooflijk braaf kind op andere dagen, denk ik.
Zo zien al mijn dagen eruit . Mijn kind heeft oren voor de sier gekregen volgens mij. Maar ik snap je wel hoor. De ene dag kan ik er ook beter mee om gaan dan de andere dag. Naar buiten en iets ondernemen is vaak de oplossing hier. Ik zou zeggen jas en schoenen aan en lekker erop uit .
Mwah braaf is een groot woord, maar normaal kan ik er beter mee omgaan, waardoor hij ook eerder luistert. Mijn huidige gedrag werkt bij hem averechts. Ik weet het ook wel, maar heb vandaag niet de energie om het anders te doen. Ik neem jullie advies ter harte en heb hem uitgelegd dat we nu niet naar de bioscoop gaan en dan als hij vanmiddag even lief gaat slapen, dat we vanmiddag nog wat leuks gaan doen. Nu zit hij rustig tv te kijken en gaan we over een uurtje lunchen. Daarna gaat hij naar bed. Vanmiddag is er evt nog een voorstelling in de bios en anders hebben we vast nog wel ergens een speeltuin. Bedankt voor de reacties dames. Ik had even wat support nodig.
Dat energie zuigen... zo herkenbaar! Ik ga dan naar m’n moeder. Woont paar straten verderop. Op een of andere manier gedraagt hij zich daar dan veel beter .
Haha handig!! Die vlieger gaat hier niet op, op visite wordt het alleen maar erger. Nu hij even op de bank zit, zit hij toch wel erg te gapen, dus jullie hebben het goed 'gezien'.
Hop naar buiten! Lekker fietsen, rennen, in plassen stampen etc. Dat is hier echt altijd het antwoord De kinderen kunnen hun energie kwijt en ik kan lekker even uitwaaien en afkoelen. En als ze moe zijn helpt het ook, bij thuiskomst lekker tv aan, film op, popcorn erbij en geen kind meer aan
Als hij gaat slapen, lekker op de bank gaan liggen en zelf ook even bijtanken. Dan ziet de wereld er vanmiddag vast een stuk beter uit Slaap lekker!
Heel herkenbaar dat je op de klok kijk en denkt: is het nog maar zo vroeg? Als kind en ik een zware dag hebben, zet ik gewoon de tv aan en ga zelf op de bank liggen. Dan mag de tv oppassen ik ben dan vanzelf weer pedagogisch verantwoord haha, anders lopen we elkaar toch alleen maar in de weg. En dan kind op tijd middagdutje. Ik ga dan ook wel eens lunchen bij de snackbar, kind happy, ik hoef geen brood te smeren en je bent zo weer een uur verder
Getverderrie ook al gezeur met niet willen slapen. Ahhhhhh! Overigens speelt ook wel mee dat hij al een paar weken niet naar zijn vader is geweest, na 6 weken gaan we elkaar ook wat in de weg zitten.
Mijn kind slaapt nog in ledikant en komt er zelf niet uit dus ik als kind niet wil slapen dan zet ik kind hoe dan ook in bed : half uur rust. Kind huilt dan niet en valt vaak alsnog in slaap Soms heb je nu eenmaal van die hele lange dagen dat je verlangd naar me time en zelf een dutje
Inmiddels is hii in slaap gevallen! Mijn zoon slaapt nu een jaar in een peuterbed, maar in het geval van oververmoeid zijn, pak ik het campingbedje er ook bij (in uiterste nood).
Erg herkenbaar! Mijn oudste kan er ook wat van, en zijn kleine zusje moet het vaak ontgelden......... Als ik door al mijn pedagogisch verantwoorde trucs heen ben en niks lijkt te werken, haal ik hem (ze) uit de situatie: we gaan naar het bos of de speeltuin, ik zet ze in de auto voor een dbo'tje (als het regent), we rijden naar de kinderboerderij even verderop (abbo) of ik zet gewoon de tv aan. Maar ik herken het helemaal, vooral ook het energie zuigen. Sterkte vandaag, hopelijk is hij straks wat gezelliger
Mijn bijna 2-jarige gedraagt zich bijna standaard zo.. Maar als vermoeidheid en honger uitgesloten/verholpen zijn, zou ik naar buiten gaan of iets anders actiefs gaan doen!