Mensen vinden overal wat van. Laat maar praten. Ze willen vast niet met je ruilen met alles wat je te dragen hebt. Ik vind t knap dat je het redt zo 'alleen'. Respect voor jou. En k ao dat je hulp vraagt en aanneemt. Zo voorkom.ke dat je er zelf aan onder door gaat. Alles uit liefde voor je kind toch? Dan doe je het zeker niet fout! Wees trots op jezelf.
ik voel mezelf vaak een slechte moeder juist omdat we uit eigen keuze ver bij onze familie vandaan wonen, en hij dus continu bij ons is (wat aan alle kanten soms tot een hoop frustratie kan leiden). als je zoontje happy is bij zijn grootouders lijkt het me juist alleen maar positief voor hem...
Ik heb geen depressie of psychische problemen en m’n man ook niet en toch logeert ons kind één keer in de week bij m’n ouders en één keer per twee maanden een nacht extra omdat wij even met z’n tweeën een nachtje weggaan. Die een keer per werk heeft ermee te maken dat m’n ouders oppassen en ze een half uur rijden van ons af wonen. Is gewoon makkelijker ivm werk van ons beiden dat wel om de hoek is. Dag na het logeren halen we haar op en eten gezellig daar. Nu de tweede op komst is hebben we wel afgesproken dat ze dan bij ons oppassen. Ouders worden ook een dagje ouder en logeren eens per week wordt dan too much. Ik voel me echt niet schuldig! En dan hoef jij je, in jouw situatie, al helemaal niet schuldig te voelen. Wat anderen ook zeggen. Geniet je wel van je tijd met je man dan? Ook belangrijk! Ik snap het hoor. Krijg ook weleens scheve gezichten maar dan vooral van moeders die niet zonder hun kinderen denken te kunnen en ze nogal claimen. Dat vind ik pas ongezond. Zo van: nee ze gaan niet logeren totdat ze 3 zijn want wat hebben opa en oma aan een kleine baby en het is niet nodig. Hoezo niet? Tijd met je man is juist wel nodig. En het is anders wanneer de kinderen wel thuis zijn en je plant een avond ‘samen’. In mijn ogen dan hè. Je moet doen wat je wil hierin. Maar ik ben van mening dat het juist gezond is voor kinderen als ze af en toe logeren. Het maakt mij een betere (werkende) moeder door het logeren én nog 2 dagen in de week naar de opvang! Off topic; als ik je Posts lees van nu en toen je zwanger was valt het op dat je je vaak om veel zorgen maakt. Probeer ook te genieten!
Nee absoluut niet! Het moederschap is ook keuzes maken wat het beste is voor je kind. Je vriend heeft het geestelijk nodig en jij geniet ook van wat rust zodat alle dagen dat je kind thuis is je je lekker genoeg voelt om hem alle aandacht, liefde en tijd te geven. Plus je geeft hem de kans om de meest fantastische goede band op te bouwen met zijn opa’s en oma’s. Jullie kind krijgt zoveel liefde dat kan nooit fout of zielig zijn!
Ik kijk ook zo als iemand mij dit vertelt...uit gezonde jaloersie lijkt me best fijn als mijn kinderen af en toe ergens zouden kunnen logeren. Zo is het toch heerlijk. Je kind krijgt daar alle aandacht, opa's en oma's vinden het prachtig en jij tankt even bij.
Ik heb juist respect voor je keuze. Jij bewaakt dat de omgeving van je kind gezond blijft en dat jij sterk blijft voor hem. Dat maakt jou een hele goede moeder!! Fysiek naast een kind zitten maakt je nog geen (goede) ouder hoor, ouderschap is veel meer dan dat. En kinderen zijn flexibel, ze hebben stabiele basis nodig en liefhebbende mensen waar ze zich aan hechten. En lieve opa's en oma's horen daar ook zeker bij.
Juist super goed dat je aan jezelf (en dus ook de rest van het gezin) denkt! Trek je niets aan van dat soort gemene opmerkingen, dat zal vast jaloezie zijn. Zelf mocht ik namelijk willen dat de kinderen hun opa en oma überhaupt 1 keer per maand zagen... helaas gaat dat niet omdat we niet in het zelfde land wonen.
Lieve @Irisje24 Vergeet niet dat je naast moeder zijn je ook gewoon mens bent. Ik vind het juist heel knap van je dat je niet stug doorgaat maar inziet dat dit is wat jullie als gezin nodig hebben. Je kind leert zijn opa en oma goed kennen. Iets wat hier niet kan, maar waar ik een moord voor zou doen. Opa en oma blij. Jij en je man tijd voor jezelf. Ik zie alleen maar pluspunten. Meid, wees niet te streng voor jezelf! En mensen die gek opkijken als je dit zegt staan niet in jou schoenen. Mensen met een oordeel zijn niet van belang. Ik lees hier een moeder die doet wat nodig is voor haar kind, man èn zichzelf. Iets wat veel moeders niet van zichzelf kunnen zeggen. Twijfel niet, wees trots op jezelf
Die van mij slapen elke maandagavond bij oma. En als we eens oppas nodig hebben nog wel vaker, denk om de maand ofzo.
Nee, je bent geen slechte moeder. Je doet dit om alle ballen hoog te houden. Het is nogal wat wat je thuis iets doen. Dan beter af en toe zoontje naar rustige omgeving waar hij krijgt wat hij nodig heeft en jij ook kan krijgen wat je nodig hebt, Juist om het vol te houden. Ik herken het schuldgevoel wel. Ben u onderr behandeling voor een borstkanker (genezend te behandelen) en eerste dagen na de cheno, komt er niets uit mij en heb ik rust nodig. Mijn man pakt dan veel/alles op maar ook voor hem wordt het wel eens te veel en dan is het beter als de kinderen ergens heen kunnen waar goed voor ze gezorgd wordt en mijn man ook even rust heeft. Maar ja, het blijft pijnlijk dat ik het zelf nu niet kan. 6 weken geleden zag alles er heel anders uit. Jij veel sterkte, want het is niet niets om het alleen te dragen. Wees blij met de mensen om jullie heen, je hebt ze nodig en je zoontje ook.
Heel eerlijk? Ik zou ook bedenkelijk kijken. Maar wel met de gedachte Hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen om mijn kinderen is ergens te laten logeren. Die zijn nog nooit een nschtje ergens anders geweest. Ik zou graag de jongens eens willem uit logeren hebben. Genieten van de rusten niet tienduizend keer MAMA horen op een dag. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers dat jij regelmatig een kindloos weekend hebt. Al is de reden niet makkelijk. Meid, wees trots op jezelf dat je dit kan doen!!!
Ik vind je een goede moeder omdat je je verantwoordelijkheid neemt naar je kind toe. Papa kan niet alleen zijn met kind en heeft zijn rust nodig dus jij neemt je kind in bescherming door hem te laten logeren bij opa en oma. Vind hij het leuk en gaat hij met plezier er heen? Niks om je schuldig over te voelen. Hier gaan ze misschien 3x per jaar uit logeren. In de nacht zeg maar. Komt wel eens voor dat oma overdag oppast en ze daar tussen de middag slapen.
Je bent echt geen slechte moeder hoor. Onze dochter gaat eens per maand / twee maanden logeren bij opa en oma. Ze vindt het geweldig. Als ik terugdenk aan logeren bij mijn opa en oma vond ik dat ook altijd een feestje.
Maar nu geef jij een oordeel over anderen, waarom kan het niet gewoon naast elkaar bestaan zónder oordeel? Jij die je kind regelmatig laat logeren en een ander die daar - om wat voor reden dan ook - niet voor kiest.
Waarom zou dat jou een slechte moeder maken? Je zorgt goed voor je zoon toch? En je ouders ook? Dan is het prima toch
Wij krijgen juist commentaar omdat ons zoontje van 3 jaar nog nooit uit logeren is geweest. Mensen vinden het altijd raar als het afwijkt van hun eigen standaard. Je kan het toch nooit goed doen, als je het anders doet dan mensen verwachten. Als het ervoor zorgt dat jij je beter voelt, dan ben je per definitie een goede moeder. Je zorgt namelijk voor jezelf, zodat je beter voor je kindje en je partner kan zorgen.
Wat goed dat je deze keuze hebt gemaakt. Lijkt me op dit moment voor alle partijen de enige juiste. Geniet van je “vrije” momentjes, slaap lekker uit, doe iets leuks voor je zelf en geniet van een lekkere kop koffie. Kan je er daarna weer tegenaan.
Ik vind je ook geen slechte moeder. Integendeel. Heel goed om deze keuze te maken en ook aan jezelf te denken. Jij bent het belangrijkste, als jij je niet fijn of goed voelt dan voelt je kind zich ook niet goed. Ik vind ook niet dat je hem teveel wegbrengt. Nee ik vind dat je het goed doet! Wel heel jammer van zijn papa en super zwaar voor jou! Petje af voor jou!
Ik sluit me hier bij aan. Dochter van bijna 5 gaat komend weekend voor het eerst logeren bij mijn schoonouders. Wilde schoonmoeder graag, omdat zij haar ook gaan opvangen als ik moet bevallen. Hier is nooit eerder echt de noodzaak geweest om te logeren, en dochter heeft er ook nooit om gevraagd. Mijn schoonouders wonen 2 straten verderop, dus als vriend en ik een avondje weggingen, kwamen zij gewoon hier, zodat dochter in eigen bed kon. Maar in de situatie van de TS vind ik dat vaker logeren absoluut niet raar, en al zeker geen teken van slecht ouderschap.