Ooo wacht, die vergat ik nog! Ik werk niet. Werk wel, maar vanuit huis. Maar goed, daar vind ik mezelf dan weer een goede moeder voor. Niet dat werkende ouders per direct slecht zijn hoor.
Mijn moeder en broer vinden mij een slechte moeder omdat ik (volgens hun) niet streng genoeg ben voor mijn zoontje. Denk niet dat een tattoo of een genre van muziek van iemand een goede of slechte moeder maken. Dat er echt mensen zo denken snap ik niet.
Ohja, ik zal ook een slechte moeder zijn omdat ik plan om ons kindje mee te nemen naar Schotland als hij/zij 6 maanden oud is om z'n peetvader te ontmoeten ._. En omdat ik van plan ben om het oude tekenfilms te laten zien en niet de troep van nu (dus dat word heerlijk nostalgisch voor mij)
Ikke! Heel slecht... Omdat mijn kids regelmatig logeren. Ook omdat wij dan lekker een weekendje met zn 2 hebben. We zelfs eens een keer 8 dagen zonder ons kind op vakantie zijn geweest. Ik niet alleen werk omdat het moet maar ook omdat ik dat wil. Kindjes 2 dagen in de week naar de opvang gaan. Ik eerlijk toegeef ze soms wel achter het behang te kunnen plakken. Ik (bij de 2e) bewust geen borstvoeding geef. De baby 5 minuutjes laat huilen voor ze in slaap valt. De TV regelmatig heb aanstaan. De discussie vaak niet aan ga maar, na een waarschuwing, gelijk corrigeer. Mezelf ook belangrijk vindt.... Xxx
Ik ben een slechte moeder omdat ik te streng ben voor onze kleine man omdat hij nog zo klein is en ik hem teveel ritme en regelmaat geef!
Haha, als ik dit zo lees is het blijkbaar toch nooit goed voor anderen. Mama's, zolang je weet dat je het goed doet, gewoon lekker laten gaan al die opmerkingen!
Ooh ja, wat ben jij een vreselijke moeder! Je kind zal maar wat regeltjes leren en weten waar hij aan toe is. Vind ik niet kunnen hoor! I'm just kidding uiteraard! Hier ook vaak de opmerking dat ik te streng zou zijn. Mensen vinden het ook enorm raar dat ik regels heb zoals 'Niet spelen in de gang en de keuken' omdat de rede simpelweg is dat ik het niet wil hebben. Je mag blijkbaar alleen regels hebben met een goedgekeurde rede.. pff
Och, partner zit nu al te piepen dat ons kindje alles mag, nou daar komt niets van in! Niks te om 12 uur snachts naar bed als het kind 7 is. Of thuiskomen na 12 uur als het een jaar of 16 is..Nee nee nee. Dan ben ik maar streng. Allemaal slechte mama's hier. Ga ons schamen.
Ja, heel erg he? Ik werd door sommigen schuin aangekeken toen ik met 9 maanden al time outs in de box en later stoel in de gang invoerde omdat zoontje vijf keer per dag de volle water en voerbak van de hond omkiepte en dus de vloer en hijzelf zeiknat was! Want ach, hij is nog zo klein en begrijpt het miet... Nou als ik zei moet je in je stoel in de gang, wist hij niet hoe gauw hij moest stoppen! Vanaf dag 1 is hier ritme en regelmaat en zijn er regels! Schept duidelijkheid voor ons allemaal en dat is erg fijn! Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige slechte mama ben! Ga zo door dames!
Niet in m'n gezicht, of in elk geval niet voor zover ik het me kan herinneren. Het is twee keer voorgekomen, dat iemand met niet zoveel woorden (of juist door niets te zeggen) liet merken, dat hij/zij het niet eens was met een bepaalde keuze van mij, maar dat ik een slechte moeder zou zijn? ... Hmmm wacht... ja op het werk. Dat was als geintje bedoeld, maar het deed wel pijn. Weet niet meer waarom, maar ik zei al: Was al geintje bedoeld...
Mijn schoonmoeder zei tegen mijn vriend (heerlijk achter je rug om) dat ze mij een slechte moeder vind, omdat ik een thuisblijfmoeder ben. en tsjah een 2e? waar beginnen we aan, dat zouden we al helemaal niet aan kunnen.. en ja dat meende ze echt pech voor haar, ik BEN een hele goede moeder, en de 2e? dat gaat super, ik zou niks liever willen dan dit
Hier heb ik dus echt bewondering voor! Meteen opvoeden en niet van dat ach hij is nog zo klein geneuzel. Ik neem hier graag een voorbeeld aan. Verder ben ik de komende 5 maanden tot de komst van onze tweeling alleen stiefmoeder en een hele boze, want ik ben heel streng. Dochter weet de regels, ik ga niet meer waarschuwen maar gelijk consequenties doorvoeren en daar hebben heel veel mensen moeite mee, want het is al zo sneu dat haar ouders uit elkaar zijn. Mee eens, heel sneu en had haar dat ook liever bespaard, maar dat is geen vrijbrief voor ongewenst gedrag. Dan maar een boze stiefmoeder. ( die erg veel van dochter houdt)
He? Hoe komen ze daar dan op??? Ik ben trouwens behoorlijk judgemental en niet op mijn mondje gevallen. Een aantal dingen, die ik hier lees, zijn ook dingen die ik absoluut niet zou doen en ook tegen die mensen zou zeggen dat ik dat een slechte keuze vind, die niet goed is voor hun kind(eren). Maar ik heb nog niks gelezen, waardoor iemand echt een slechte moeder is. Kijk, dat je kind eens een keer uit bed valt, kan gebeuren. Maar daar leer je van en je doet je best om het in de toekomst te voorkomen. Als je het iedere week laat gebeuren, ja, dan zou je je af kunnen vragen of je wel een goede moeder bent.
Ik ben nog (lang) geen moeder, maar word nu al als slechte moeder gebombardeerd. Ik ben namelijk 19 wanneer we voor een zwangerschap gaan, en op zo'n leeftijd kan het natuurlijk noooooit goed gaan. Want dat hangt ook echt 100% af van hoe oud je bent, pfff..
Ja, jammer dat mensen zo lekker kortzichtig kunnen zijn in dat geval. Leeftijd zegt echt geen klap. Lekker juist toch? In de bloei van je leven mogen genieten van je kleine.
Vroeger was het toch juist normaal om "vroeg" kindjes te hebben? Mijn oma was 21 toen ze trouwde en 9 maanden later kwam kindje nummer 1 en op haar 28e had ze 3 kinderen, was doodnormaal. Nu ben je als je 25 bent nog steeds te jong. Vraag me af waarom. Omdat je zogenaamd dan niet meer van je leven kan genieten? Oh en Micchan, ik vind je icon en je sig echt heel leuk Spot ik daar een Angel Beats? (Ben haar naam even vergeten..Is het Yui?)
Inderdaad heel jammer.. Lijkt mij ook echt heerlijk haha! Lief van je, beurt me wel op, want af en toe blijven die woorden toch wel hangen..
Toen ik in een cursus een mede"student" had die in Duitsland woonde, vertelde zij dat in haar dorp werkende moeders "Rabenmutter" (ravenmoeder) worden genoemd, omdat ze hun kind alleen laten... schijnt daar echt not done te zijn... dus daar zou ik wel als hele slechte moeder gelden... mbt jonge moeders: ik, hoogopgeleide bijna-dertiger, vertrouw mijn dochter drie dagen per week toe aan een ex-tienermoeder met tatoeages, en leer van haar ervaringen als mama en als kdv-leidster. Zegt denk ik genoeg over de opvoedcapaciteiten van sommige jonge mama's.