Slechte moeders/ouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dankje! En ja klopt, in m'n signature kunnen twee Yui's voorbij komen. :D Leukleukleuk, eindelijk iemand die het kent hahaha!

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik ben een slechte moeder omdat ik jong ben en omdat ik geen bv hebt gegeven. Dat laatste heb ik echt wel geprobeerd maar het lukte niet bij mij, dat vind ik nog steeds heel erg. Als mensen daar een opmerking over maken raakt dat mij heel erg :(

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als het niet lukt, dan lukt het niet, toch? Ik zie dat je kindje alweer 5 maandjes is, dus zo slecht zal je wel niet zijn ;)

En Micchan, ik zie er helaas maar 1, maar ook alleen maar omdat ik meer bekend ben met de originele art

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Heb je even?:D
    *omdat ik een tattoo heb (2zelfs)
    *geen thuis heb (alsof k daarwat aan kan doen)
    *er geen vader in beeld is
    *ik bewust geen bv gegeven heb
    *ik rook (niet waar mn meisje bij is en niet binnen)
    *ik haar slaap en regelmaat boven mn eigen plezier verkies
    *haar amper naar opa&oma breng om op te passen (alleen uit noodzaak HA tandarts ed)
    *ik bij maatsch werker loop

Maar verder s mn meisje supergelukkig, lacht en brabbelt veel, groeit goed, slaapt goed, dus zo'n slechte moeder zal k niet zijn:D

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Het gaat ook heel goed met mijn zoontje, daar ben ik ook heel blij mee. Maar ik had zo graag bv willen geven, dat was heel belangrijk voor mij, en dan valt het mij tegen dat het niet gelukt is en als mensen daar ook nog eens lullige opmerkingen over maken, dan kan mij dat echt raken:(

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik ben n slechte moeder omdat ik Mn zoontje halverwege de nacht in bed neem omdat hij last heeft van nachtangsten en in paniek is en ik ook aan Mn slaap moet toekomen...

Ook ben ik n slechte moeder omdat ik met Mn zoontje ben teruggekeerd naar nederland nadat zijn vader bij ons weg is gegaan omdat ik geen bestaansrecht daar had!nu heb ik werk en Mn kind heeft kansen hier...maar het is mij zeer kwalijk genomen terwijl mijn ex het in alle opzichten liet afweten...

Laat iedereen lekker kletsen!!!

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    JongeMama: Snap ik ook wel hoor..Vooral omdat de meeste er niet eens bij stil staan wat ze zeggen.

En Mnoc, ja, vooral die tattoos he! Sjongejonge, 2?! Hoe durf je!

En uhm, waarom is het zo slecht om je kind bij je te nemen als hij bang is?

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn conclusie?
    Zolang je een moeder bent die houdt van haar kind en ten alle tijden het beste voor haar kind voorheeft.

Dan ben je een goede moeder.
    Punt.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ah okay. ;) Ze wisselen af en toe af, vandaar haha. ;)

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat lijkt me inderdaad heel erg verdrietig.. :(

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sluit ik me volledig bij aan. :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat dat oordeel nou maar aan je kinderen over en doe de komende 15 jaar gewoon je best...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik lees hier in dit topic ook zat dingen die ik simpelweg afkeur. Waarvan ik ook echt niet begrijp dat iemand daar trots op kan zijn. Maar dat vind ik dan slechte keuzes...geen slechte moeders.

Een slechte moeder is iemand die haar kind bewust schade toebrengt.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tatoeages zeggen mij niets over iemands ouderschapskwaliteiten. Wel over iemands esthetisch beoordelingsvermogen.

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Veel subjectiever kun je het niet maken, wel? ... Gelukkig vinden we niet allemaal dezelfde dingen mooi, ook esthetisch gezien niet..

Ikzelf ben nooit een 'slechte moeder' genoemd, wel heb ik als kind vaak genoeg te horen gekregen dat ik 'in de goot' zou belanden, omdat mijn moeder alleenstaand was (is), ze niet geleerd heeft, van baan naar baan ging, mijn broertje en ik dus veel naar de opvang en we het nooit breed hadden.. ;) inmiddels HBO-afgestudeerd, een geweldige vent, prachtige dochters en een mooi huisje.. En lijk ik het beter te hebben dan die mensen die altijd ze veroordelend waren.. Ik vind het VRESELIJK om puur op interpretaties een oordeel te vellen..

Er zijn er inderdaad 3 die een waardeoordeel mogen vellen...

16. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een slechte moeder omdat ik :
    Tatoeage heb op m'n schouder, m'n zoontje probeert het er soms af te krabben hahahaha!
    Ik ben lui, lees ik werk nu 1-2 ochtenden in de week, ivm mijn huidige zwangerschap.
    Ik ben van de 2de zwanger en niet meer samen met mijn vriend, ja sorry maar hij ging weg, en ik kan en weiger hem tegen te houden, als hij niet wil dan niet!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, om zoveel redenen... Bv. omdat wij geen TV hebben. En TV zou goed zijn voor de ontwikkeling van een kind, dus ik wil dat mijn kind een ontwikkelingsachterstand oploopt, etc.
    Heb wel eens onderzoeken gezien die het tegendeel bewijzen overigens, maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen met TV een slechte ouder vind.

Of om andere dingen, zoals het kind niet steeds in draagdoek willen meezeulen, kunstvoeding, een huismus zijn en dus niet heel vaak naar buiten willen gaan, geen kinderkamer hebben ingericht (wij woonden toen erg klein, in een 2-kamerappartement, echt alsof we dat zelf wilden ofzo). Probeer er maar niks van aan te trekken want als je wil leven om de mensen tevreden te stellen, zal dat toch nooit lukken.

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

even denken, ow ja,

ik ben een slechte moeder omdat ik bij mijn oudste na een week BV overgestapt ben op FV en bij de jongste het niet eens geprobeerd heb om BV te geven.

Ik ben een slechte moeder omdat ik niet getrouwd ben met de man van mijn kinderen.

Ik ben een slechte moeder omdat ik niet werk omdat ik liever alles intensief mee wil maken van de eerste jaren van mijn kinderen.

Ik ben een slechte moeder omdat de kids als ze wakker worden niet aan de eettafel hun brood hoeven te eten maar het gewoon op de bank of aan de salon tafel mogen eten, en dan staat ook de tv nog aan.

Ik ben een slechte moeder omdat ze hier gewoon een zakje chips mogen of ander lekkere dingen.

En zo kan ik nog wel even door gaan. Trek ik me er wat van aan? Hahahah echt niet, doe lekker wat ik zelf wil en is iemand het er niet mee eens, tja dan heb je een probleem en ik niet :D

19. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat had ik ook, ik was vroeger nogal een opstandige puber en dan werd er door de nicht van mijn moeder ( die toen nog kinderloos was ) dat er nooit wat van mij zou worden en dat ik echt het verkeerde pad zou nemen, nou ik heb inmiddels sinds mijn 19de huisje boompje beestje, we zitten momenteel in de luxe positie dat ik niet meer hoef te werken en thuis voor de kids kan zorgen, mijn kids worden netjes opgevoed en komen niets tekort. Inmiddels zijn haar kinderen 18 en 19, haar dochter is losgeslagen en laat zich door iedereen uitwonen, haar zoon is de junk van de wijk en zit bij een of andere bende. Dus Karma is a bitch zeg ik dan maar :D

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja!
    Ik ben een slechte moeder omdat ik mijn kind niet door de woonkamer laat racen en haar laat oefenen met schoolwerk en dat ze om 7uur naar bed moet.
    (Dat is me ooit gezegd door "een vriendin")

Deel Deze Pagina