Dat zeg ik niet! Ik heb er nog aan toegevoegd dat ik niet wil zeggen dat je een slechte moeder bent als je wat van die dingen wel doet. Het gaat er om dat dat zomaar naar je hoofd word geslingerd. Dat je vast wel een uitkering ontvangt omdat je dan te lui bent om te werken ofzo.. Alleen omdat je jong bent. Ik ben blij dat er uitkeringen bestaan! Er zijn veel mensen die het echt nodig hebben, om welke rede dan ook, dat zegt absoluut niks over je taak als moeder!
Aha ik dacht al... Want ik kan er niets aan doen dat m'n baas z'n bedrijfje liet klappen hoor Doe niet anders dan werk zoeken (en afwijzingen ontvangen) lig daar ook vaak genoeg wakker van dat ik geen werk heb.. Maarja de hypotheek moet ook betaald worden he Vind het ook niet leuk dat ik elke 14 dagen naar dat stomme kansloze uwv moet.. Maar dat maakt mij geen minder goede mama, integendeel want 1 positief dingetje is dat je altijd klaar kan staan voor je kids
Ik ben een slechte moeder omdat ik mijn zoontje volgende week meeneem op wintersport... Ik voel me prima, zoonlief doet het fantastisch en we gaan naar een land waar ze zorg (mocht het nodig zijn, we gaan er natuurlijk niet van uit) net zo goed is als in NL... dus ik zie werkelijk het probleem niet!
Precies, daar kun je zeker niks aan doen! Zo ook mensen die door psygische of lichamelijke klachten niet in staat zijn te werken. Ben blij dat dat allemaal kan in NL! Al geloof ik dat er ook zat mensen zijn die er op een of andere manier niet helemaal terecht een uitkering ontvangen, en dat vind ik wel erg.
Mensen vinden mij ook een slechte moeder omdat ik 1 X per jaar naar decibel ga en dan drugs gebruik. Verder ga ik nooit op stap, heb ik een goede baan als verpleegkundige, ben ik al jaren gelukkig met de vader van mijn zoontje en komt hij nooit iets tekort. Mensen hebben altijd snel een oordeel klaar. Een slechte moeder omdat je een tatoo hebt... echt kortzichtig of niet dan.
Ohh krijg trouwens wel vaak te horen dat k wel een goede mama ben hoor Meeste dingen werden gezegd door mn ex En de rest door mensen die niet wisten hoe mn situatie in elkaar zit
Ik word een slechte moeder omdat m'n dochter gaat opgroeien in de puinzooi.... 3x raden van wie zon opmerking komt
o god.... zal ik een lijstje maken met mensen die mij een slechte moeder vinden plus de bijbehorende 'redenen'? ehm... neh, ik kan die rol behang wel beter gebruiken
Hier was ik een slechte moeder voor sommige omdat: - Ik G met 3 weken al liet logeren bij mijn ouders; dat wij iedere nacht opzaten met een baby met heel veel darmkrampen en wij al vanaf zijn geboorte niet meer dan 3 uur slaap per nacht hadden dat wisten ze niet. En dat mijn moeder een kinderverpleegkundige is op de IC dat wisten ze ook niet.... En mijn man door het slaapgebrek zichzelf bijna tegen de vangrail had geparkeerd ook niet.... - Ik G geen borstvoeding geef... tja als het niet wil dan wil het niet he... - Ik mijn relatie even belangrijk vind als mijn kind en hem dus af en toe laat logeren bij mijn ouders (lees 4x nu gebeurt) 3x met reden omdat we moesten bijtanken van alle slapeloze nachten en nu 1x voor ons eigen plezier; - Ik niet in het ziekenhuis sliep bij G (nee op een huilpoli mag dat niet en ik wou weer fit zijn als mijn kleine man thuis kwam zodat ik mijzelf weer 100% kon geven) Verder kreeg ik te horen van het CB en de KA: - Dat ik een super goeie moeder ben die haar zoontje nu al helemaal doorheeft en ook ziet als er wat mis is; - Dat ik adequaat reageer in de medische problemen op te lossen die G heeft en daar mijn uiterste best voor doe; - Dat ze zelden een moeder zien die zo in het belang van haar kindje denkt en oplossingen probeert te vinden om het leven van haar kindje aangenaam te maken; Van mijn familie en vrienden en partner: -Dat ze zien dat ik G alles geef waar hij behoefte aan heeft; -Dat mijn man zich geen betere vrouw en moeder kan wensen voor G en hemzelf; - Dat ik goed in de gaten heb wanneer ik hulp moet roepen als het mijzelf of G of mijn man teveel word... Al met al de mensen die vonden dat ik een slechte moeder was zijn kennissen die ik niet eens 1x per jaar zie dus die doen er niet toe. De mensen die nauw bij ons gezin betrokken zijn zoals ook de KA en CB (door de medische problemen van G) zien en ook zeggen dat wij het hartstikke goed doen daar heb ik wat aan!! De rest is alleen maar bezig om hun eigen straatje schoon te vegen door de "minpunten" van andere te benoemen om er zelf beter door te worden... Zolang mijn partner, familie en vrienden zien en zeggen dat wij het super doen als ouders heb ik met de rest niets te schaften
Hmm ik heb het nog nooit zo te horen gehad. Dan zou ik ook wel echt beledigd zijn. Wel eens een opmerking van mijn baas dat haarelastiekjes zielig zijn en daarom "vrouwen niet zo jong kinderen moesten krijgen" dit bedoelde ze grappig, maar ik vond het niet echt grappig. Ik merkte de achterliggende gedachte wel (ik ben 22). Gelukkig verder niet, hoewel ik me soms wel eens een slechte moeder heb gevoeld zelf.
gelukkig! Ik reageer nogal slecht als iemand zegt dat ik mijn kind dump!! Mij maakt het ook niet uit of je nu wel of niet werkt.
Ik val bijna van mn stoel als ik lees wat voor opmerkingen jullie krijgen. Echt heeeeel raar zeg! Waar bemoeien mensen zich mee? En als je een kindje hebt betekent dit niet dat jij geen leven meer mag hebben? Ik heb gelukkig nooit een opmerking gehad, en ik heb onze dochter ook al weleens bij ouders of schoonouders gelaten zodat ik met mn man wat leuks kon doen. Een slechte moeder ben je pas als je je kind te erg verwend, of verwaarloost, emotioneel en lichamelijk mishandeld. Gezeik allemaal, bah.
Conclusie mensen zullen altijd commentaar hebben, wel niet werken, kinderen bij opa en oma laten logeren om daarna zelf er beter voor te staan....tja dat doe je ook echt niet zomaar pfff! Ben je met jezelf en je gezin gelukkig dan is het goed toch? Ik ga hier wel eens in de avond boodschappen doen als de kleine slaapt, babyfoon bij de buren met een sleutel en is altijd nog goed gegaan. Toen ik dat aan vriendinnen vertelde waren ze verbaasd, maar ja... Ik heb geen vent die thuis is, of voor me gaat dus ja...
Oh ik ben een vreselijke moeder. Ik ben zwanger geraakt terwijl ik nog thuis woonde (jaja en dat op mijn twintigste). Ik werk niet, maar ben wel nog bezig met een opleiding waardoor ik mijn kind drie dagen per week op een kinderdagverblijf dump. Ik ben vanaf het begin alleenstaand en heb tot op heden nog geen vaste woonruimte mogen krijgen omdat de maatschappij dat niet meer belangrijk vindt voor een moeder en een kind. Verder ben ik ook nog chronisch psychisch en fysiek ziek (dat laatste overigens pas na de geboorte) waardoor ik nooit voor een kind had mogen kiezen. En dat allemaal terwijl je in dit land de keuze hebt om de pil te slikken en abortus te plegen. Maar als je ziet wat een vrolijk (écht altijd vrolijk), actief, intelligent, zich snel ontwikkelend zoontje ik heb, zou je dit echt niet zeggen. ^^
Bijzonder dat jullie daar opmerkingen over krijgen. Ik heb echt nog nooit van iemand gehoord dat ze me een slecht moeder zouden vinden. Terwijl ik dat soms best ben, zeker nu. Ik heb zo weinig geduld en vaak pijn (bekken) dat ik een kort lontje heb en te vask te snel fel uitval tegen de kinderen, toch nog nooit iets van gehoord.
haha jup ik ben ook een slechte moeder omdat ik een tattoo op mijn onderarm heb, maar de papa is niet asociaal? terwijl hij er 3 heeft haha. ach ik laat ze lekker lullen. oohh en wij zijn ook slechte ouders omdat ons kleintje geen eigen slaapkamer krijgt.(hebben er maar 1). want een baby bij de ouders op de kamer? nee hoor dat kan niet meer in deze tijd!. uhhuu je verkoopt het huis ook zo maar even hé. had ook liever meer slaapkamers gewild, maar dat is nou eenmaal niet anders. lekker laten praten joh!
Nou, als ik mijn omgeving moet geloven zijn er veel dingen die ik fout/slecht/verkeerd/vreemd doe... Zoontje is bijna 16 maanden, krijgt borstvoeding. Ik draag hem veel. En zo zijn er nog veel meer dingen die wij op onze eigen manier doen, waardoor wij een héél tevreden jongentje thuis hebben die heel goed weet wat wel en niet mag. Ach, liever dat dan op een andere manier waar ik me niet in kan vinden. Ohja en ik zit natuurlijk de hele dag niks te doen thuis, want tja werken buitenshuis moet echt wel anders doe je niks.. Ach het zal wel!