Slechte moeders/ouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen veroordeling hoor maar hoezo kun je geen boodschappen doen met je kind erbij dan? Hier ook geen vent die thuis is of voor me gaat en geen auto.

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas al te herkenbaar, en dan vooral van mijn moeder zelf. Ik kan niets goed doen;

Werken, slecht want ik dump mijn kind.
    Op een gegeven moment twee maand thuis gezeten, toen was ik teveel met mijn zoontje bezig, en daar worden kinderen veel te eenkennig van
    Inmiddels werk ik weer, maximaal 20 uur per week en krijg nu weer te horen dat ik mijn kind nu niet goed leer kennen en dat hij niet opgevoed wordt, want dat laat ik aan de opvang over

En de rest:
    - je aan het ritme van je kindje houden kan echt niet, want je sluit jezelf op in huis
    - rekening houden met slaapjes kan ook niet, want hij moet er maar aan wennen dat hij overal mee heen moet
    - als ik twee keer nee zeg en hem ergens bij weg zet, had ik allang een tik moeten geven (ik sla mijn kind niet)
    - hij moet ook maar wennen aan geluid als hij slaapt (hij wordt wakker van de deurbel en als mensen heel hard praten in de gang en is dan ontroostbaar), dus moeten wij hem dat maar leren door steeds op de deurbel te drukken als hij slaapt en door te praten in de gang. Ik vind dat je er ook rekening mee kunt houden als een kindje 's avonds op bed ligt en even iets rustiger aan kunt doen.

Dus ik ben een slechte moeder.... En ik heb inmiddels ook steeds meer een slechte band met mijn eigen moeder door haar k*topmerkingen.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    1 psychiater heeft ooit gezegd dat ik een slechte moeder was omdat ik als borderliner een kind had gekregen(overigens pas ontdekt NA de bevalling). En dat 100% zeker mijn kind het ook zou krijgen:$

Andere psych zijn geschokt door wat hij zei en zeggen dat dit absoluut niet waar is.
    Mijn begeleidster zegt dat ik een sterk moederinstinct heb en dat ik gewoon veel te onzeker ben over wat ik voel,waardoor IK in de problemen kom en niet mijn kinderen.

Overigens heb ik 3 schatten van kinderen en familie/psych zegt dat ik het goed doe met hun

Voor de rest laten lullen, als dochterlief op je schoot kruipt omdat ze ziek en alleen bij mama wilt slapen is en zoon je in de armen vliegt als je op school toekomt en de baby de kinderoppas bijna een kopstoot geeft omdat ze je ziet, dan weet je dat je goed bezig bent.

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    oh, echt... wat kunnen mensen soms toch stom zijn!

Mijn CB probeerde te helpen toen wij een krijsbaby'tje hadden. Toen bleek dat rust, reinheid en regelmaat wél onderdeel van ons huishouden was (zeker toen) zei de vrouw dat het kwam omdat ik hoogopgeleid was. Daardoor zou ik teveel in mijn hoofd en te weinig in mijn lijf zitten. Sorry hoor, ik ben spinninginstructrice geweest en heb jarenlang gedanst op een leuk amateurniveau. Toen zei ze dat het kwam omdat ik al wat ouder was (ik was 31), daardoor had ik teveel verwachtingen en voelde mijn meisje dat ze daar niet aan kon voldoen. (Moet ik hier nog iets op zeggen, ik was zo overdonderd!). En toen zei ze ook nog dat mijn meisje spoken had meegenomen uit het hiernamaals (hiervoormaals?). Die lieten haar schrikken in haar bedje. En bedankt! :D

Om nog maar te zwijgen over de vooroordelen die mensen over elkaar hebben. Wij zijn niet getrouwd, we zijn vegetarier en voeden ons meisje ook zo op, we eten biologisch, vinden het belangrijk om haar de wereld te laten zien (lekker backpacken als ze groot genoeg is), we werken allebei 36/week, we zijn niet religieus, etc., etc. Allemaal redenen voor de een of de ander om daar iets van te vinden.

Ik kan me er niet meer druk over maken. Het is bij ieder leeftijd wat; of je borstvoeding geeft, hoe en welke groenten/fruit je introduceert, welke kleertjes je kindje draagt, of je hem/haar even laat huilen of niet, op welke leeftijd hij/zij alleen mag buitenspelen, etc., etc. Straks komen de ouders vergelijken (hoeveel woordjes kent jouw kindje al, kan jouw kindje al ___, etc.).

Boeiend! Mijn meisje is perfect zoals ze is, ze is mijn meisje. Ik ben mezelf, niet een ander. Mijn meisje is zichzelf en niet een ander. Iedereen die daar een mening over heeft mag hem lekker voor zichzelf houden.

(Tenzij ik natuurlijk iets verschrikkelijks zou doen, dan hoop ik dat iemand ingrijpt, maar goed... dat kan ik me niet zo snel voorstellen.)

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    vergeet ook niet: elk kind is anders net als elke ouder.
    Nr2 heeft veel structuur en duidelijkheid nodig; nr1 is een opportunistje en een laat-maar-waaien mentaliteit.
    Nr1 slaapt dus echt overal (in de auto, op reis, bij familie); nr 2 NIET (ze moet eerst beetje loskomen).
    Dus zelf onderling in je eigen gezin, moet je al verschillende dingen doen.
    Ik zou bvb nooit potjes eten willen geven, laat dat nu het enige zijn dat nr1 wou eten. Ik heb nooit een time-out plaats gehad voor nr1, maar voor nr2 was dat nodig anders geraakt ze zo over haar toeren dat ze zicht zelf zou pijn doen.
    Zo zie je maar.

6. Gerbera32

Gerbera32 Lid

26 jun 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben een slechte moeder omdat mijn oudste kind wegens stuitligging via een geplande keizersnee ter wereld is gekomen. Een echte moeder doet de bevalling op eigen kracht.. Dit is echt letterlijk gezegd door mijn oud (ook letterlijk) collega..

Ja, ik ben een slechte moeder omdat ik mijn kinderen af en toe eens breng bij mij schoonouders zodat ik even lucht krijg.

Ja, ik ben een slechte moeder omdat ik geen carriere ambieer en liever thuis ben of productiewerk doet...

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje, wat een verdrietige en ook bizarre dingen komen er voorbij.. Dat mensen dat soort dingen kunnen zeggen zeg.. :(

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zeg ik toch? Tatoeages zeggen niets over je kwaliteit van moederschap.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Misschien vind ze het gewoon fijner? ;) ik doe het ook s'avonds zonder kinderen. (De weekboodschappen dus)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap ik ook helemaal niets van.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind dit trouwens wel een enorm zelfkietelstoerdoen-topic. De toon in veel reacties is toch 'ik weet dat het zus is, maar ik doe toch lekker zo'.
    Beetje kinderachtig.

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Whaha ik lig echt onder mijn stoel van het lachen om die CB-mevrouw. Niet te geloven!:D

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja kan natuurlijk, al kwam het op mij over dat ze geen andere keus had.. maar ieder voor zich.

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik ben dan nog slechter want ik ben thuis, ik werk niet en ik dump mijn kids af en toe om uit eten te gaan:)

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je bent thuis? Wat bedoel je hiermee? :)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben een slechte moeder ondat ik 40u pw werk voor de komende 1,5 jaar zodat ik mijn opleiding af kan maken en Luc daardoor elke dag naar de naschoolse moet tot 5

17. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik ben een slechte moeder omdat ik 3 dagen per week werk:cool: What ever... Heb het ook graag anders gezien, maar diegene die dat zeggen weten niet wat wij aan het eind van de maand over houden!!!

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Oeeee, wat ben jij slecht (grapje). Lekker, geef je groot gelijk.

19. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    dan ben ik een even slechte moeder, heb ook tattoo en ik luister graag punk-rock en metal :)

mijn man is nog slechter dan, die staat vol met tattoo's en luister naar zware metal ;)

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Er wordt snel en veel geoordeeld en je moet als moeder doen wat je gevoel je zegt!

Deel Deze Pagina