vandaag: "je kind is anderhalf en al aan de antibiotica?" 'euh, ja. een weekje maar hoor. Zonder dat spul gaat die enorme infectie niet weg' "maar dan heb je hem gewoon niet genoeg vitaminerijk voedsel gegeven!"
Ik heb het nog nooit gehoord van iemand haha. Ik weet wel dat er mensen zijn die het maar niet kunnen begrijpen dat ik mijn baby weleens thuis laat liggen wanneer ik de kinderen naar school moet brengen of halen.Nu zijn deze op 1 hand te tellen want de meeste moeders op het schoolplein doen allemaal hetzelfde. Ik krijg juist regelmatig complimenten hoe ik alles doe.3 kinderen waarvan 1 baby die nog borstvoeding krijgt,werken en er zelf ook nog verzorgd bij lopen.Mijn huis is vaak een zooitje maar dat siert me juist haha. Ik ben niet zo gevoelig voor andermans mening want ik bemoei me ook niet met een ander.
Ik heb t nog nooit echt gehoord maar zie ze wel kijken. . Waarschijnlijk omdat ik een jonge moeder ben.
Tja, ik raakte op mijn 18e zwanger. Wij woonden toen net in een klein flatje op 2 hoog. Ik kwam pas met 13 weken achter mijn zwangerschap, dus eerste drie maanden wel gerookt en gedronken en gefeest. Toen ze er eenmaal waren meerdere malen te horen gekregen dat een ander in mijn plaats echt NIET zou gaan werken met twee schattige baby'tjes thuis. Nou ik dus wel, het heet rekeningen en die moeten betaald worden. En helaas heb ik nog steeds geen geldboom zaadjes in mijn bezit En nu is het weer niet goed, ik ben 22, koophuis met drie slaapkamers en tuin en we verwachten nu zeer gepland ons derde kindje. Waarom we er nog eentje wilden, want we hebben er al twee (serieus..) , waarom we daar zo lang mee gewacht hebben omdat de meiden al bijna 4 zijn (nou, zodat wij eerst alles helemaal op orde zouden hebben en alle aandacht voor ons derde kindje hebben). Daarbij helpen een tattoo, piercings en een voorkeur voor Punkrock ook niet mee. Maaaarrr... Het kan me helemaal niets schelen, de enige meningen waar ik om geef zijn die van mijn gezinnetje en we zijn dolgelukkig met z'n (nu nog) 4tjes! Wat de buitenwereld ook mag zeggen!
ach ja hier nog zon slechte moeder/invloed dadelijk op onze dochter. een (nog lang niet klaar) getattooerde (als ik het goed schrijf). hardcore, hardstyle luisterende moeder die samen met haar computer spelende gabber man woont in een te kleine woning met 1 slaapkamer omdat ze werkloos is. o,ja dat ik mijn mond niet op de verkeerde plaats heb is toch ook wel erg slecht is dit erg? neu wij zijn gelukkig denk ik maar.
Ik kom in real life nooit mensen tegen die zeggen dat iemand een slechte moeder is. Dat gebeurt me alleen hier... Mijn grootste zonde: ik werk veel, en breng mijn kinderen al van heel jongs af aan 4 dagen per week naar het kdv.
Ik werk, ik breng mijn zoontje naar oma en het kdv, ik heb 6 tattoos en daar komen ongetwijfeld meer bij, ik raakte zwanger toen we nog geen eigen woning hadden, ik zat in het laatste jaar van mijn opleiding toen ik zwanger raakte, ik ben "jong" (ja ja, al bijna 25), de vader van mijn zoontje waar ik overigens nog steeds gelukkig mee samen ben, is een antilliaan, etc etc Ik heb al zoveel over me heen gekregen aan ingepakte slechte moeder boodschappen. De enige mening die voor mij telt is die van mijn zoontje. En wanneer hij alleen bij mij in slaap wil vallen en niemand anders, als een dolle naar me toe wil als ik hem kom halen van het kdv en met een enorm brede lach (inclusief 2 tandjes, kwijl en snot) naar me kijkt als hij iets heeft ontdekt. Dan weet ik dat ik het echt zo slecht nog niet doe
Ik had al eerder gereageerd maar niemand heeft mij ooit een slechte moeder genoemd terwijl ik genoeg tekortkomingen heb maar die heeft iedereen. Ik lees zoveel verhalen dat men echt een slechte moeder wordt genoemd. Ik vraag me dan af wie dat dan zegt?. Wordt het recht in jullie gezicht gezegd of denken jullie zelf dat zij vinden dat je een slechte moeder bent?. Is geen aanval maar ik vind het opvallend hoeveel mensen deze stempel krijgen. Lijkt mij toch wel heel erg als iemand mij zo zou noemen midden in mijn gezicht. Was even benieuwd.
Ik ben ook een slechte moeder volgens sommigen, omdat ik op dit moment even kies voor mijn eigen geluk en dus meer voor mezelf doe. Ik graag gouden sieraden draag en uit Utrecht kom (aso blijkbaar) en tattoo's en 2 piercings heb. En ik maar 2 dagen per week werk om de rest er voor mijn zoontje te zijn. Ach.. denk dat er altijd wel iets is wat een ander over je kan zeggen en/of denken. Ik trek me er niks meer van aan!
@ Anouk: Recht in mn waffel Uit opmerking waaruit blijkt dat zij het anders hadden gedaan of hun afkeer laten blijken kan je ook al veel opmaken. Maar er zijn mensen geweest die letterlijk tegen me hebben gezegd dat ze me geen goede moeder vinden. Kan je je misschien niet voorstellen, maar er zijn dus mensen die denken dat ze hun lippen op los kunnen zetten en dat ze dus alles kunnen en mogen zeggen tegen je. Al is het alleen maar omdat ze denken dat de kids van een ander hun meer boeit dan hun eigen leven
Ik raakte op mn 17e zwanger, woonde niet samen, waren niet getrouwd. Dus gelijk de "stempel" slechte moeder gekregen. Tja hoe zouden we haar een goed leven kunnen geven he.. Ze is 7 weken te vroeg gekomen, en iemand zei een x tegen me, je hebt zeker gerookt, gedronken en drugs gebruik tijdens je zwangerschap he?! Daardoor is ze te vroeg gekomen! ! Ik: nou uh nee, ik rook niet, drink niet en drugs nooit gebruikt. . Zegt ze: nou ik geloof er niks van! De artsen komen er wel achter... Tja. . Sta je dan... En toen kwam ons 2e meisje, tijdens de zwangerschap ook al dat mensen (bv mn pa) zeiden dat het dom was als ik haar hield enzo (door haar hartafwijking) en dat t niet eerlijk was voor de oudste enz enz.
denk dat de meeste dit denken maar niet dat het recht tegen ze gezegd word ja behalve hier op het forum
psych recht in mijn gezicht (andere psych vond het deontologisch volledig verkeerd, maar soit, dank zij mij hebben ze werk) Familielid achter mijn rug tegen mijn man en deze zei het weer tegen mij, never zo pissed geweest. Vooral omdat ze erop stonden te kijken maar op die moment geen poot uitstaken om te helpen, maar achteraf wel gaan roddelen. BAH