Baby 8 maanden huilt in auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door julia80, 28 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Onze 8 mnd oude baby huilt steeds vaker in de auto.
    Hij begint na enkele minuten al te jammeren en dit gaat al vrij snel over in huilen. Hij lijkt zich gewoon te vervelen, is een beweeglijk type (loopt al bijna!). Je kunt het even rekken met wat speeltjes, liedjes zingen of een tablet maar na paar minuten huilt hij weer. Ook kinderwagen houdt hij vaak niet zo van, vooral als het uitzicht wat saai is.
    De andere kinderen worden er ook gek van en ik zie al op tegen de reis van 2.5 uur naar huis vanaf mijn vader morgen...
    Iemand tips??

Ik vind hem veel te klein voor een kinderstoel (maar denk dat ie daarmee wel blijer zou zijn). Speen heeft hij en wil hij helaas niet

2. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Als het geen wagenziekte is misschien filmpje kijken? Dat 1 van de andere kinderen achterin dat met hem samen doet. Of misschien kun je zelf achterin zitten bij hem ter afleiding? Af en toe een snackje tussendoor (van die gepofte maïs dingen ofzo)? Sterkte iig morgen!

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Dankjewel
    Nee geen wagenziekte
    Bij lange reizen met ons gezin samen Als mijn man rijdt ga ik al naast hem zitten en probeer ik van alles zoals een boekje voorlezen en een liedje zingen of een tablet geven maar dat geeft echt maar enkele minuten verlichting...
    Snack durf ik niet in maxi cosi te geven, speen wil hij niet, fles krijgt hij niet (bv)
    Iemand andera nog tips?
    Ken dit helemaal niet van onze andere drie...

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Onze dochter heeft het ook (ook 8 maanden). Zij is sowieso een onrustige en vooral ongeduldige baby. Dat merken we ook in de auto. Soms gaat het goed (bijv als ze net geslapen en gedronken heeft) en dan is het alleen jammeren als we stilstaan voor een stoplicht. Maar de lange stukken is altijd jammeren/huilen. Het helpt wel iets als we de maxicosi doek wat naar beneden doen, zodat ze meer kan zien. Maar op een snelweg is ze snel verveeld. Voor de rest is het gewoon afzien…
    Wij geven trouwens wel een broodkorstje als 1 van ons ernaast zit. Dat werkt soms wel.

julia80 vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik herken het van onze oudste. Met 9 maanden overgegaan naar een stoel en toen was het over.

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    ja dat vermoed ik dat hier ook zou gebeuren aangezien het bv in de bakfiets wel goed gaat. maar vind hem daar echt nog te klein voor...moet ook altijd een 70-km weg voor naar school te gaan en zo dus echt dagelijks hoge snelheden

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.408
    10.339
    113
    Hier geen oplossing gevonden tot hij over was in de gewone stoel. Tot die tijd was het verschrikkelijk.

Hij groeide enorm hard en was groot voor zijn leeftijd en ging hij met 1 over naar de andere stoel. Toen was het goed.

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Vriendin van mij had dit met haar dochter. Het ging over toen ze overging op de volgende kinderstoel. Meisje wilde gewoon alles zien en niet meer liggen.

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.925
    6.582
    113
    Hier kreeg mijn jongste telkens oorpijn in de auto, heeft heel lang geduurd voor ik dat doorhad. Drinken werkte eventjes, kauwen op iets hielp ook even, maar het bleef een mysterie tot ze echt zelf duidelijk aangaf dat het pijn deed.

julia80 vindt dit leuk.
  10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Dat van die oorpijn is een goede nog niet aan gedacht. De laatste tijd slaapt hij namelijk ook heel slecht in zijn bed dus misschien moet ik daar wel even naar laten kijken
    Het kan inderdaad echt verschrikkelijk zijn in de auto. Als we een autoreis van 2,5 uur voor de boeg hebben en hij begint al na 10 minuten te huilen en de andere kinderen vinden het ook heel vervelend dan weet je af en toe ook niet meer wat je moet doen

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Herkenbaar. De jongste vond autorijden ook echt verschrikkelijk en we hebben dit het eerste 1,5 jaar zoveel mogelijk vermeden, althans de lange ritten. Een half uurtje ging nog wel, maar daarna was het brullen.
    Als het wel nodig was dan probeer ik altijd rond z’n slaapje te gaan zodat hij (hopelijk) in de auto sliep.
    Inmiddels is hij 2,5 jaar en gaat het stukken beter

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.053
    2.861
    113
    Herkenbaar, ook erg vroeg overgegaan op de vervolgautostoel daarom. Ze kon ook al heel vroeg zelfstandig zitten etc, mijn baby wilde nooit een baby zijn.....:o: Dat ging wel beter maar was in het begin nog niet geweldig hoor, geen mirakel iig... Oortjes zijn het hier niet geweest maar ook zeker goede optie!

Veel afleiding iig..doodvermoeiend haha. En onder slaaptijd rijden, dat scheelde met geluk in elk geval weer een half uur :roflmao: daaruit ze overigens dan nog bozer wakker werd maargoed.

En opeens... was het over, ik weet alleen nu niet meer op welke leeftijd dat was..en ze is nog altijd een geweldig kind om heel ver mee te reizen. Dus het kan goedkomen haha.

Maar ik herinner me die ritjes nog met t zweet overal omdat ik het vreselijk vond met krijsend kind :| Hier was het echt het vastzitten wat ze vreselijk vond (ook in de wandelwagen). Blijkbaar accepteerde ze dat oo bepaald moment opeens wel..

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.561
    113
    Wij zijn daarom met 6 maanden of zo (zodra het mocht) al over gegaan op de volgende stoel. Hij vond de maxi cosi echt verschrikkelijk en ik vond het gewoon zielig om hem daar in te laten.
    De volgende stoel eerst achterstevoren neergezet want dat moest, maar dat vond hij ook verschrikkelijk. Toen hij eindelijk vooruit mocht was het huilen direct over.

mijn tweede zoon was minder extreem maar die hebben we ook al snel in de volgende stoel gezet.

Deel Deze Pagina