Ik ben inmiddels 22wkn zwanger en ben al een tijdje aan het dubben of ik ons tweede kindje weer de borst wil gaan geven. Bij de eerst ging het borst geven eigenlijk super, hij en ik waren natuurtalenten volgens de kraam. Dat is dus niet het probleem.... Wat dan wel, na 5 wkn ben ik gestopt met BV geven omdat ik er door vermoeidheid compleet aan onderdoor ging en de "stress" van vele malen sprew, ge-emmer met lekkende borsten en het zo intens vaak voeden op een dag. Ik ben van de een op de andere dag gestopt in overleg met de HA en dat gaf zoveel opluchting. Maar ook spijt, waarom kon ik het niet volhouden.... Ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen, onze 1e kindje is dan inmiddels 3 en vraagt ongetwijfeld ook zijn tijd en aandacht. Ik ben echt bang dat ik het weer niet zal volhouden en er dus weer onderdoor aan zal gaan. Ik heb van de eerste kraamweek en eerste weken absoluut niet genoten omdat er zoveel op me afkwam qua emotie's en hormoonhuishouding (heb er 1 1/2jaar over gedaan om weer terug bij mezelf te komen). En mijn allergrootste wens is dat ik dit keer wel een fijne rustige kraamtijd zal hebben, maar wat moet ik met die BV. Ik weet haast zeker dat het goed zal lopen, maar wil ik nu niet teveel hooi op mijn vork nemen met ons al rondlopende peuter. Maar ja, neem ik ons tweede kindje dan niet een hoop goede dingen af Ik zou graag wat advies willen van jullie, jullie hebben hier wellicht ervaring in. En als ik het wel probeer en na een paar dagen toch vind dat het niks wordt. Kan ik dan stoppen of kan ik dan beter ons kindje gelijk de fles geven? Bij de eerste hebben na die 5 weken minstens 2 weken gerotzooit met soorten voeding, dat gaf veel stress bij ons maar ook bij hem. Pfff een heel onzekere mama die graag wat advies wil hebben.
Hallo Sophia, Meid, wat een gedachten gaan er rond in je hoofd. Wat ik je mee wil geven is het volgende; Iedere zwangerschap en iedere baby is anders. Weet dat je na een week kunt stoppen met bv geven, maar starten na een week is een stuk lastiger. Iedere slok borstvoeding die je baby krijgt is meegenomen. Informeer al vast eens naar een lacatiekundige bij jou in de buurt. En bel haar in de kraamtijd als je weer tegen problemen aan loopt.
TEDDY! BEdankt voor je antwoord enne.... wat een mooi onderschrift heb je. Ik denk dat daar alles in staat wat voor mij geldt........ Fijne feestdagen!