Goedendag, Ons dochtertje is bijna 6 maanden en heeft al die tijd volledig bv gehad. Nu ben ik vorige week begonnen met het introduceren van gestoomde biologische groentenhapjes. Dit ging er vanaf de eerst keer met groot genot in. Ze wilde meer dan de aangeboden porties. Ik gaf de borstvoeding altijd op verzoek en onze dochter geeft duidelijk aan wanneer ze vol zit. Nu heb ik gisteren voor het eerst aadappel en groenten gegeven en mevrouw wilde dus echt het gehele hapje opeten( 1 hele aardappel zo'n 2 a 3 eetl en 2/3 eetl bloemkool) aan het einde zat ze wel vol. Nu zag ik een schema wat je een beetje als richtlijn kunt gebruiken en vroeg mij het volgende af. Mijn dochter wilde nu dus de laatste voeding niet meer(die van 21:30/22:00) alleen wil ik als zij dus 1 voeding wil laten vallen omdat ze dus zo voldaan is van een volwaardig hapje deze voeding gaan afkolven om zo mijn voorraad voor een eventuele speeldagje bij opa oma etc te kunnen aanvullen. Kunt u kijken of een volgende schema oke is als richtlijn +- 7:45 bv +-11:15 bv en fruithapje +- 14:45 bv tussendoor eventueel rijstewafel +-18:15 avondeten( 2/3 eetl aardappel en 2/3 eetl gestoomde groenten) daarna eventueel een beetje water(50 ml?) uit een gewone drinkbeker voor eventuele dorst door het eten? borstvoeding kolven en invriezen voor voorraad +- 21:30 bv dan de nacht in. Ik geef de borstvoeding pas wanneer zij er zelf om vraagt alleen ze drinkt nu dus ongeveer om de 3,5 uur en savonds wil ze vaak rond 21:30 de laatste voeding Ik hoor het graag van u Bedankt Griekie -
Wat fijn dat je dochter zo lekker eet. Ik kan me helemaal vinden in je schema en kan me voorstellen dat je weer wat voorraad op wilt bouwen. Prima zo. Ik zou het water bij het eten proberen tot een minimum te beperken. Verder is het helemaal goed.
Beste Teddy, Vriendelijk bedankt voor de beantwoording. Vind u overigens dat er teveel tijd zit tussen de voeding van 14:45 en 21:30 of moet dit wel kunnen? Als dit te lang is zou ik misschien 1 borst kunnen geven tijdens het geven van het avondhapje? Ik hoop alleen niet dat ze dan weer de voeding van 21:30 gaat weigeren. Ik geef ind liever ook geen water, maar vraag mij dan af of ze geen dorst krijgt van het avondhapje? Ik hoor graag uw mening. Bedankt! Griekie
Als je op verzoek BV geeft, dan zul je aan haar merken wanneer ze extra wil drinken. En als ze wat extra wil drinken kun je na de avondmaaltijd altijd nog een paar slokken aan de borst laten drinken. Het is ook een kwestie van uitproberen. Ik kan niet voorspellen hoe ze zal reageren, dat is iets wat jij uit kan proberen. Durf je het aan?
Beste Teddy, Bedankt voor de snelle reactie. Onze dochter heeft vanavond haar avondhapje om 17:30 gehad, ze begon te jammeren. Het ging er met groot plezier in. Ik had twee aardappels wat sperzienboontjes en bloemkool gepureerd, ze heeft bijna alles op. Ik heb haar daarna een klein beetje water gegeven. Dit omdat ik gisteren haar bv had gegeven na de maaltijd en ze dronk toen beide borsten leeg. Om 20:30 begon ze toen ontroostbaar te huilen dus ik dacht dat ze wat eerder wilde drinken, maar ze wilde duidelijk niet drinken toen ik haar wilde aanleggen. Vandaag heeft ze dus alleen haar avondhapje gekregen en een paar slokjes water. Ze liet duidelijk merken toen ze niet meer wilde. Ze ligt nu heerlijk te slapen sinds 19:00 zonder tussendoor te gaan huilen. Ik wil natuurlijk niet dat ze te weinig binnenkrijgt. Maar ik ben ook bang dat ze uit gewenning mijn borsten alsnog na de avondmaaltijd gaat leegdrinken. Misschien is het een optie dat ik eerst kolf(wat ik dus zoiezo wilde gaan doen op het moment van het avondhapje) en dan bijvoorbeeld 50 ml bv geef via de fles en de andere 50 ml(kolf ongeveer 100 tijdens het tijdstip van het hapje) invries voor de voorraad? Savonds kolf ik duidelijk minder dan smorgens vandaar dat ik graag wil dat ze de ochtendvoedingen wel zelf live drinkt. Ik hoor het graag, bedankt!