slechte onlasting en bijvoeding?

Discussion in 'Voeding' started by Rilana, May 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    mn dochtertje nu 14 weken heeft er moeilijke onlasting .
    we hebben alles al geprobeerd maar niets helpt (termometer ,maserene,extra care voeding , meer water , rooibos thee,vsm druppels enz )
    nu vroeg ik me af als ik haar nu eens lig en sinaasappelsap geef als bijvoeding en s'avonds nurtix rijstebloempap zou haar ontlating dan niet meer gestimuleerd worden ?

het cb vind haar nog te jong maar ze is over 1,5 week al 4 mdn en ze maakt vaak smak geluiden en volgens mij is ze er echt aan toe

2. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    ik bedoelde liga ipv lig sorry

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bijvoeding is ze sowieso nog jong voor en sinaasappelsap al helemaal. Ik zou het dus niet doen.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Nutrix zou ik dan helemaal niet doen want nutrix kan een stoppend effect hebben.

Ik zie dat je al heel veel hebt geprobeert, onze huisarts had ons het advies gegeven om Kylian bij elke voeding een scheutje olie te doen (plantaardige).
    Toen was Kylian ongeveer een week of 3, we zijn daarmee begonnen en hebben het vol gehouden tot hij 4 maanden was en toen gaan afbouwen.
    En sindsdien heeft hij geen last meer gehad van verstoppingen.
    Persoonlijk zou ik dat eerst proberen voordat je Sinasappelen enz gaat proberen.

Groetjes Anita

5. Writer

Writer Niet meer actief

hier ook gewoon druppel olie in fles en ging gelijk goed ,sinds bijvoeding heb ik geen olie meer nodig krijg zomaar 2 of 3 mooie gekleurde luiers :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Nutrix is het laatste wat je dan moet gaan geven. Ik zou ook eerst een druppeltje olie of extra water gaan proberen en in elk geval geen sinaasappel. Dan desnoods iets minder allergeen, maar ik zou eerst iets anders proberen.

7. randi

randi Niet meer actief

je zou i.p.v. appelsiensap beter pompelmoes gebruiken als je bijvoeding geeft en ook niet teveel ervan, begin je met groenten dan een koffielepeltje olie door de groenten doen dat werkt ook heel goed

8. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    ik heb al die olie en water en zo geprobeerd maar dit helpt niet maar haar ontlasting is niet hard of zo want als het in haar luier zit is het vrij zacht .
    ik heb voor woensdag al een afspraak gemaakt bij de dokter want het cb denkt dat er een opstopping in haar darmen zit ze wil nu namelijk ook al bijna niet meer eten .
    vind het zo zielig ben radeloos

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Dan zou ik eerst even die afspraak afwachten en kijken wat hun ervan vinden.

Groetjes Anita

10. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    ben net bij de huisarts geweest die merkte dat ze er ook last van had maar had er geen verklaring voor .we hebben lactose stroop voor door de voeding gehad en mocht het binnen 2 weken niet beter zijn moeten we terug komen

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Hihihi dat zal ze lekker gaan vinden want lactulose is echt mier zoet :) :)

Hopelijk zien jullie snel verbetering.

Groetjes Anita

Share This Page