Slechte ontbijten (2 jaar oud)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by LW85, Aug 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik bedoel dit niet als kritiek maar als feedback. Dit is niet per definitie een slechte keuze. Hier zijn de kids allebei erg smal, mijn dochter hangt onderaan de -2 lijn met haar gewicht en mijn zoontje aan de -1.. Hier dus van het consultatiebureau het advies gekregen ontbijtkoek (met roomboter) te geven als tussendoortje, gewoon omdat dat meer calorieën bevat en ze op die manier meer vetten binnen krijgen dan met een soepstengel of een mariakoekje. Mijn dochter is een ontzettend slechte eter, dus ze heeft het gewoon nodig.. Dit kan voor meerdere kinderen gelden.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar ontbijtkoek is ook wel een gemene... doordat er veel suiker in zit maar het niet heel zoet is.

Roomboter zit overigens niet enkel vol calorieen maar ook met gezond vet.
    Dat zouden meer mensen moeten eten :)

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik zou zelf mijn kinderen niet willen laten aankomen door suiker. Wel door roomboter.

Ik denk dat een slecht eetpatroon nooit beter wordt door suikerrijke tussendoortjes. Liever notenpasta, roomboter, volle kwark, bananen e.d.

4. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,121
    1,825
    113
    Hier eet ze 1 boterham met appelstroop gaat heel goed.
    en beker melk.

5. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    #25 Uuz, Aug 12, 2016
    Last edited: Aug 12, 2016
    Ja ja, ik weet het maar als je ons hele dagmenu ziet valt het wel mee allemaal.

Dl at voorheen een volkorenboterham, maar sinds ik 's ochtends cracotte eet wil zij dat ook. Papa drinkt altijd een glas j'us dus mag zij ook een beetje.

3 uur later eet ze een volkorenboterham en een vers stuk fruit. Ze is dol op handsinasappels, maar dit is 's ochtends niet handig want dan duurt alles wel erg lang.

Onze hagelslag en ontbijtkoek komen vd reformwinkel (bevatten minder slechte suikers) en we beleggen heel erg dun. Koekjes koop ik daar ook zonder toegevoegde suiker etc. Maar 's middags eet ze eigenlijk vooral rauwkost en nootjes.

Ik voel me trouwens niet echt aangesproken door de opmerkingen hierboven hoor; wij eten verder supergezond, alles vers , veel biologisch, ik trek zelf bouillon etcetera. Meer zou ik (persoonlijk) niet aankunnen, qua gezond eten :D
    Maar ieder zijn ding natuurlijk.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,865
    5,136
    113
    Home
    allebei een beker melk
    dan na een half uur 1 volkoren boterham met ......waar ze maar zin in hebben meestal pindakaas of smeerkaas

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Maakt het nog uit hoe je de boterham geeft.
    Hier gaat de boterham de ene periode in stukjes gesneden beter op, de andere periode weer gewoon een dubbel geklapte boterham.
    Momenteel zit hij weer in de fase dat z'n boterham in 16 stukjes moet en hij het met de vork wil prikken, een dubbel geklapte boterham wordt zo terug op de tafel gezet.
    Hier eet hij geen pap o.i.d. dus zit vaak toch wel gebonden aan de boterhammen en probeer daar dan dus een beetje creatief mee te zijn.
    Als hij echt niet wil zet ik een filmpje aan en dan eet hij z'n boterham zo op.

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Boterham gaat er hier ook echt niet in 's ochtends! Vanaf 1 jaar maakte ik een flink bord havermout. Dit wilde ze op een gegeven moment niet meer. Nu zijn we overgestapt naar yoghurt met muesli en fruit.

9. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

Jul 3, 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoon wilde 's ochtends geen brood en heeft heel lang brinta met warme melk gegeten uit een kommetje. Nu eet hij volkoren cornflakes met koude melk.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,325
    676
    113
    Utrecht
    Onze dochter ontbijt met een bord pap, Bambix gemixt met Havermout van Brinta.
    Ze eet dit echt heel erg goed. Boterhammen gaan er bij haar ook niet zo heel goed in. Wel tijdens spelen, dan is ze afgeleid en gaan de stukjes boterham er goed in. Zij eet overigens 1 boterham ´s middags.
    ´s Avonds eet ze wel goed.

11. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Tsja, maar dan moet je kind het wel eten hè 🙄 Daarnaast, ik heb het over ontbijtkoek als tussendoortje, niet als ontbijt of hoofdmaaltijd.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe ik ben het met Carino eens...
    maar jij hebt natuurlijk ook gelijk.

En een losse lik roomboter gaat er vast ook niet in :)

(Wel lekker over de aardappels trouwens.. beetje roomboter. En wat dikker smeren op de boterham kan ook natuurlijk. Roomboter is niet alleen vet maar er zitten ook veel gezonde vetten in. Die niet zitten in de pakjes bak en braad en margarine/halvarine)

Share This Page