Goedemorgen dames, ik zit nu zo'n beetje met m'n handen in m'n haar. Ons zoontje is altijd al een slechte drinker geweest bij de eerste ochtendfles maar het wordt steeds erger. Mag nu al blij zijn als ik er een halve fles in krijg (180+6). Als hij wakker wordt (ergens tussen 7 en half 8) krijgt hij een schone luier en daarna de fles. Die nu dus steeds slechter gaat. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Het is wel de start van de dag en als die iedere dag niet goed gaat... lijkt me niet gezond voor hem. Okay hij ziet er niet slecht uit haha, hollands welvaren met lekkere spekbenen, maar toch. Het zit me niet lekker. Iemand tips misschien? Bedankt alvast.
Ik zou me allereerst niet teveel zorgen maken meestal weten ze zelf heel goed of ze honger hebben of niet. Je zou de fles iets kunnen uitstellen tot 8 uur/ half 9, misschien heeft hij dan trek. Of je kunt eens kijken of hij een bordje pap wil eten als ontbijt, gezellig samen met jou ontbijten
Krijgt hij 's nachts nog een fles? Of slaapt hij door? Hoe laat is dan zijn laatste fles en hoe drinkt hij die? Ik zou hem of later zijn fles aanbieden of een bordje pap proberen.
Dankjewel voor de tips. Pap in de ochtend heb ik al meerdere keren achter elkaar ook geprobeerd maar dit wil hij helemaal niet. Zodra hij de smaak proeft dan eet hij niet meer. Ik heb de ontbijtgranen van Bambix. Ik heb ook geprobeerd met een paar vlokjes in zijn ochtendfles en deze langzaam verhogen maar ook dit werkt niet. Hij is gewoon geen pap-eter denk ik haha. Rond kwart over 6 half 7 krijgt hij een papfles (pyjamapapje van Jumbo, dat lust hij weer wel). Hij gaat tussen half 7 en zeven zijn bed in. Laatste fles krijgt hij rond 23.15 u., en dan slaapt hij door tot 7 half 8. Laatste fles gaat goed, deze gaat meestal bijna leeg. Ik heb al geprobeerd later zijn ochtendfles te geven, rond kwart voor 9 maar ook dit werkte niet. Toen at hij ook niet goed. Toen zijn we het gaan vervroegen, zodra hij wakker werd, dat ging goed en nu dus ook niet meer. Tussen 8 en half 9 gaat niet dan is het spitsuur omdat dochterlief naar school moet. Kan ik ook al een boterham geven als ontbijt en dan zijn melk er naast, of is dit nog te vroeg qua leeftijd? Tussen de middag eet hij al wel brood met boter mee, en dan varieert het tussen een kwart en een halve wat hij er van eet. Hij krijgt er water bij en een half uurtje / uurtje na zijn boterham de fles. Die gaat ook op.
Van het brood weet ik niet, maar is er over de dag genomen een moment dat hij aangeeft honger te hebben? Misschien dan in de ochtend wachten op hongersignalen. Of het pyjamapapje en de gewone fles omdraaien? Dus 's avonds gewone fles en 's ochtends pyjamapapje.
Hoeveel flessen krijgt hij nog? Mijn zoontje heeft ook periodes dat hij moeilijk doet bij elke fles en kort daarna drinkt hij de flessen weer leeg, behalve 1 daar drinkt hij steeds minder van tot hij hem uiteindelijk helemaal weigert. Dat gaat dan weer een tijd goed tot het weer overnieuw begint. Inmiddels zitten we op 1 bord pap waar 180/6 in zit, 1 laatste fles van 180/6 en 1 lunchfles waar hij vaak maar 100 of 150cc van drinkt. Water drinkt hij dan wel gewoon. Zou het niet kunnen zijn dat hij bezig is een fles te laten vallen of te verschuiven? Boterham mag je geven als ontbijt hoor... misschien eet hij er maar een paar stukjes van, maar dan heeft hij wel iets binnen als ontbijt.
Slecht ontbijten was hier een teken om de laatste fles af te bouwen/ vervroegen. Misschien kun je zijn laatste fles eens om 22.00 geven. En kijken of hij smorgens wat meer honger heeft.
Hier drinkt de jongste altijd weinig van de 1e fles. Meestal iets van 80/90 cc. Einde van de dag daarentegen drinkt ze om 17.00 200 cc en om 18.30 nog een keer 200cc. Vanaf de geboorte drinkt ze 's morgens weinig
Misschien de laatste fles af gaan bouwen? Hier kreeg hij met 7 maanden nog 3 flessen. Om 8.00/13.00/20.00 heel soms rond 17.00 nog een flesje van 100cc.
Hier ben ik toen begonnen met brood geven s ochtends! En een uurtje na der brood nog een halve fles en dat gaat beter! Ze krijgt s ochtends een boterham en een 120/4 fles s middags precies het zelfde, en dan s middags en s avonds een fles van 180/6! Dat is al een tijdje zo! Mn dochtertje is wel al wat ouder maar denk dat dit vanaf een maand of 7 Is!
ik zou dat pyjamapapje weghalen (alleen maar suikers) en dan de laatste fles vervroegen naar 21-22uur. of accepteren dat hij om 7u nog geen honger heeft en een laat ontbijt aanbieden. mijn dochter is 2,5 en heeft gewoon een ander metabolisme.. ze wil altijd al pas rond 09-0930 ontbijten, eerder gewoon geen trek. als ze verder genoeg eten en groeien is daar niets mis mee
Hoi allemaal, sorry voor mijn late reactie, het is hier druk druk druk geweest. Ik heb op dit moment helaas ook geen tijd om uitgebreid te reageren, dat doe ik vanavond. Bedankt sowieso allemaal voor de tips, ik ga straks uitgebreid bij lezen en reageren
Ik denk dat hij geen honger meer heeft door die laatste fles. Hier dan borstvoeding gegeven maar mijn oudste sliep vanaf 6 maanden door, het klokje rond, dus om 19:00 nog wat drinken en om 7:30 wakker. Met honger
Mijn dochter heeft nooit pap gegeten en heeft altijd slecht 'ontbeten''. Kreeg tot 9 maanden nog een late voeding (anders was het om 02:00 feest) en dronk in de ochtend altijd maar een halve fles. Pas vanaf het moment dat ze geen late voeding meer kreeg dronk ze 's morgens (soms) een hele fles melk en pas vanaf 12 maanden eet ze 's morgens een boterham. Daarvoor wilde ze gewoon echt niet. Hier kreeg ze atijd rond 09:30 fruit dus ik heb me nooit zo druk gemaakt om dat ontbijt. Als ze honger had, had ze vast meer gegeten.