Voor het eerst ziek en koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GDuif, Sep 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Hoi!

Ons meisje is nu al drie weken verkouden. Snotneusjes, verstopte neusjes, hoesten etc. 1,5 week geleden naar de huisarts geweest om oortjes, keel en longen te laten checken maar alles was goed. Ook was ze nog heel vrolijk enzo.

Sinds gisteren heeft ze koorts, begon einde vd middag met 38,4. En erg huilen. Paracetamol gegeven en voor de laatste fles rond 19.00 u was koorts weg: 37,4.

Vannacht erg onrustig. Vanochtend bij opstaan had ze 38,5. Paracetamol gegeven en na haar ochtendslaapje zaten we op 37,8. Uur geleden ging ze weer gloeien en huilen. Ze viel gewoon bij mij op schoot in slaap. Mijn zus kwam toen even langs en daar lachte ze nog wel naar. Verder veel huilen. Fles met moeite erin gekregen en nu ligt ze op bed, knockout. Koorts nu 39,1.

Ik las dat je 3 pcm per dag mag geven. Ik geef er vanmiddag nog een en dan vanavond weer. En wanneer bel je een huisarts? Ze is niet heel suffig, maar viel dus wel zomaar bij mij op schoot in slaap. Dat doet ze anders nooooooit! Hoort dat ook bij suf zijn? Ik vind het lastig om sufheid te zien. Ja, ze is vele malen rustiger dan anders, maar kijkt nog wel rond en reageert bv op tv.

Iemand tips?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Zolang ze alert is, dus reageerd op aanspreken en geluid, goed drinkt en plast en goed wekbaar is kan je het even aankijken. Loopt de koorts heel hoog op of wordt t na 3 dgn niet minder zou ik naar de HA gaan. En als je ongerust bent! Gewoon even afspraak maken, zijn ze voor. Vorig jaar was mn zoontje elke 2 weken ziek, hoge koorts.. De huisarts heeft ons heel wat gezien. Geeft niks, je komt met een reden hoor.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,574
    113
    Ik vind dat niet bij suf horen.

Ze is ziek en wil lekker bij je zijn is moe.

Als ze wakker is en weinig reageert gaat dat meer richting suf.

Hoeveel weegt ze? En hoeveel paracetamol geef je nu?

Zou kleine flesjes geven kan ze steeds wat drinken als ze evt ook last van haar keel heeft.

Lastig hè als ze zo klein zijn. Vond altijd zo lastig als ze het zelf nog niet kunnen vertellen.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts

Dit is informatie vanuit huisartsen zelf en dit zijn de 'regeltjes' waar ik me meestal ook wel aan hou. Bij twijfel bel ik de assistente, vaak kwamen we er dan samen wel uit wat wijsheid was. Soms overlegde ze even met huisarts of belde arts mij terug.

Wat je beschrijft klinkt mij volstrekt normaal in de oren voor een ziek kind dat 'gewoon' een virus/griepje heeft. Als ik zelf ziek ben lig ik ook de hele dag in bed en slaap ik veel meer dan normaal. Uitzieken en extra drinken aanbieden.

Beterschap!

(de eerste keer is altijd het moeilijkst ;), het went wel...)

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ah wat vervelend dat ze nu ziek is en koorts heeft.
    Vorige week had mijn kleine voor het eerst echt koorts. Toen het 39.6 was heb ik toch echt gevraagd de dokter te zien. Kleine dronk en plaste wel en was alert maar wilde niet slapen en huilde veel (voor haar doen). We gingen het weekend in en wilde gewoon even gerustgesteld worden. 2 dagen later was het weg, maar heb geen spijt van het bezoekje :)

6. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Ik inmiddels ook geweest. Ik had gebeld omdat met het weekend voor de deur ik even zeker wilde weten waar ik op moet letten etc. Maar ik mocht langskomen. Hier zat ze ook op 39,6 vanmiddag...

1 oortje is wat licht rood van binnen, misschien beginnende oorontsteking. Komende dagen aan blijven kijken. Als ze dan maandag nog steeds 39 graden koorts heeft of meer, weer even bellen.

Ze slaapt heeeeeeel onrustig. Ze ligt nu ook 10 minuten op bed maar iedere minuut hoor ik wel een huiltje. Houdt daarna wel weer op, dus dat doet ze in haar slaap denk ik.
    Zo zielig....van die waterige oogjes enzo. En inderdaad paar keer per dag ontroostbaar huilen.

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Fijn dat je langs mocht! Ah zo sneu he?
    Veel zoutwateroplossing dat hielphier ook tegen de oorpijn (en iedere 8u pcm).

GDuif likes this.

Share This Page