Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een lis-excisie ga laten doen Ik ben er op dit moment nog niet over uit of de eventuele nadelen opwegen tegen de voordelen Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog
Nou hier in mijn omgeving ook meerderen die hem kwijt zijn ,maar wat jij zegt herken ik niet. Bij mij zelf is de baarmoeder nu bijna een half jaar eruit. Nog wel kort ,maar merk alleen maar verbeteringen. Overigens laten ze je eierstokken zitten zodat je juist geen hormoonschommelingen krijgt. Als die zijn weggehaald is het ook niet gek dat er hormoonschommelingen komen. @ts, nadelen: herstel Voordelen: *geen pijn meer tijdens seks * geen tussentijdse bloedingen * mijn geestelijke toestand is top ( alle problemen die i had veroorzaakten bijna een depressie) * door de manier van opereren is kans op incontinentie nihil. * Nooit geen risico meer op baarmoederhalskanker.
Overigens ben ik ook zeer zeker geen voorstander van een lis excisie Hier ook iemand gehad die ik heel goed ken. Helaas na 4 jaar heeft ze nu wel baarmoederhalskanker met uitzaaiingen en is ze niet meer te genezen. Destijds zei ze haal alles er maar uit ,want ik heb geen kinderwens meer. Vond de gyn toen niet nodig ,want het was goed te verhelpen. Nou dat klopte dus duidelijk niet......
Bedankt voor je reactie! Waardoor kwamen jouw klachten als ik vragen mag? Op welke manier is hij bij jou verwijderd?
Ik heb mijn baarmoeder laten verwijderen ivm continue bloedverlies. Ik had ook altijd pijn door de sex, maar ik wist pas achteraf na de baarmoederverwijdering dat dat door de baarmoeder kwam.